Gå til innhold

Livet med verdens herligste snupper

cappocino

Anbefalte innlegg

endelig er formen mye bedre ... kan bli gal av mindre !!! Hostet nå i en uke og måtte sove på sofaen så jeg ikke vekket snuppa eller mannen. Men i natt blir det sengen :) hurra!

Snuppa har fått sin første hårklipp idag :) "rottehale" lignende hårveksten måtte bort.. ble litt langt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Oppdatering:

Dåpsforberedelser er i full gang :) JEg har sydd dåpskjole, kjole til å skifte til og lue. Neste som skal sys er smekke i samme stoff og en kåpe. Det blir såååå fint :)

Igår måtte vi bytte til sportsdelen på vognen, selv om snuppa bare er 3,5 mnd så har hun blit ganske stor og har ikke plass til både henne og dyne etc i vognen. Eller det blir veldig trangt. Så nå har jeg kjøpt saueskinn og med pute i under rompa blir det bra :) Da ligger snuppa helt flatt. Men hun er kjempeliten for den "store" vognen.. hihi.. morro å se på. Hun syns det var kjempemorro og ligge å se ut i den store verden ! Mamma syns det var trist å ikke kunne se det vakre ansiktet hennes når vi triller....

Nå vurderer jeg virkerlig å begynen med grøt straks, snuppa spiser ca 300 ml på mm kvelden og det etter 2 pupp!!!!! :overrasket: men allikevel har hun begynt å våkne kl 3 og er SULTEN!!!! Glemte å ringe helsestasjonen om grøt men skal nok gjøre det imorgen.. kanskje det blir grøt på henne snart :)

Søster med kjæreste kommer endelig til Norge igjen, det blir kjempekos å se henne igjen. De har ikke sett snuppa siden fødsel...

Babysvømmingen går veldig bra fortsatt selv om hun ikke syns det er sååå stas å dykke....men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig dere har det da..... Og ikke minst er hun blitt stor jente da. Sportevogn å greier. Tenker hun liker det å komme opp å se. Her i gården var det iallefall stor stas. Må for alvor begynne å bruke selen på henne for hun er jo veldig nyskjerrig og skulle helst vært utenfor vognen å sett.

Vi koser oss masse for tiden og venter i spenning på tenner!!

Ha en super uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, koselig med beøsk Glossy! Tiden flyr ja.. snart begynner de på skolen :overrasket:

Dåpen vel overstått :) Snuppa oppførte seg eksemplarisk under hele gudstjenesten og festen etterpå. MAmma var kjempestolt av sin lille skatt, så nydelig i sin nye (mammasydde) dåpskjole med tilbehør. Fikk mange fin gaver og oppmerksomhet av familiemedlemmer!

Idag var første dag med grøt smaking .... kan ikke si at snuppa falt for det... men i kombnasjon med morsmelk så gikk litt av grøten ned :ler: de rareste søteste miner har jeg ikke sett før , hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja kjenner igjen de minene ja. hi hi.

Snuppa mi likte overraskende godt grøtenog nå elsker hun den. Velger heller grøt fremfor melk. Har så smått begynt å gi henne litt vanlig mat og. Hun får liksom smake på maten vår. Og det er bare SÅ morsomt. Da blir det støtt og stadig nye fjes. Men så får vi det jo morro med middagsbordet :ler:

Ha en super uke!!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeeeeeeeeelp tror snuppa bagynner å få tenner... åh den dagen har jeg grudd meg til leeeeeeeeeeenge!!!!! au au au puppene mine!!!!!!

Kjenner to harde avlange klumper i øvre gane så det må jo være det som kommer, i tillegg har hun siklet masse idet siste.... HJELP!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Phuuuu falsk alarm angående tenner ..... det er bare tannkjøttet som var hardt...

jippi!!! Enda noen uker med gode myke ganer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååååååååååååååh!!!! :frustrert: FRUSTRERT!!!! Gir den ammetåka seg aldri!!!!!!! Nå er jeg lei av å være "uteavfokus"!!!! Slitsomt!!!

Har prøvd med en liten potetmos - grønnsakspure idag, men det var ikke noe særlig suksess... snuppa brakk seg og lagde grimaser. Ble grøt i stedet med stoooor flaske morsmelk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa er 4 mnd!!! Som tiden flyr.....

Er hos mammaen min om dagen, mannen er litt for opptatt av WOW om dagen til at han kan snakke med sin kone :tristbla:

Godt å komme seg litt bort fra byen...

men trist at mannen ikke vil engasjere seg ...

på onsdag skal vi på visning av våre bilder som vi tok på fame, gleder meg veldig, spennende å se hvordan de ble :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj åj åj snuppa begynner å krabbe :klappe: eller gjør i allefall en iherdig forsøk :sjarmor: Har begynt å løfte rompa opp i været og spenner ifra, hun beveget seg faktisk 15 cm fremover.... spennende å se utviklingen hvis det er krabbetendenser :)

Idag skal vi på fame, gleder meg veldig til det! Spennende å se hvordan bildene ble. Selv om jeg har hørt bare negative ting om Fame i det siste, vi får se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med bilder. Jeg har også lyst til å gå til fotograf snart. Hvor mye har dere betalt? Si ifra om du er fornøyd med Fame eller ikke.

Så kjedelig at mannen er så opptatt av WoW! Mannen min kan sitte klistret til PS2, men jeg er ganske mye på KG og NM, dah... Så jeg kan vel kanskje ikke si noe.

Å, så moro det høres ut med krabbingen. Gleder meg til Oliver kommer dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg trodde og hadde hørt, Fame fotografene er ikke de mest fleksible å jobbe med... vi hadde plukket ut 3 stilige bilder som vi hadde lyst å sette i en kollage, men eneste kollagen vi kunne sette inn var i størrelsen på 80 x 70 cm !!!!! :overrasket: Litt vel stort ja... og det var ikke noe mulighet for at fotografene kunne tilpasse bildene til midre ramme eller noe sånt nei... ble litt skuffet ja..

jeg visste på forhånd om størrelsen på kampanjebildet som jeg kjøpte så det var ikke noe overraskelse men jeg kan tenke meg at de som ikke blir opplyst blir skuffet, ikke akkurat kulest ramme.

Vi har en fotografering igjen, og jeg tror ikke vi kommer til å bruke de igjen....

Men det ble noen skikkelgi kule bilder ja :)

Fikk snakket med mannen om WOW og han har lovet å trappe ned og ikke spille hvis jeg og snuppa er hjemme :) Vi får se...

Nå har jeg fått kjøpt stoff til snøggelbøggelen (ellerhvadetennnåheter) og skal i gang med å sy. Håper jeg rekker det imorgen, før vi drar avgårde på fjellet.

En helg på fjellet er det vi trenger nå ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh tilbake fra fjellet!! Deilig med litrt frisk fjellluft !!!

Første gang med barnevakt i går :overrasket: var bare pappaen som satt barnevakt mens jeg var på middag hos en venninne men allikevel veldig rart å være borte fra snuppa...... Det gikk greit men jeg tenkte på henne nesten hele tiden og savnet henne masse! Ja ja.... må bare begynne å venne seg til det....

Prosjekt idag; sy ferdig snøggelbøggelen og dra på shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen over til de vanlige dagbøkene :)

Hm, jeg har også tenkt litt på Fame. Men jeg er veldig usikker! Synes de tar veldig "levende" bilder. Hadde tenkt jeg skulle ta til jul, men lurer på om jeg venter litt. Vi får se..

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

Er tulla 4 mnd allerrede ?? jammen meg går det unna.

Spennende med foto da, vi og har lurt på å bruke Fame, men nå ble jeg litt usikker av det du skriver. Vil jo at bildene skal være best mulig da og at jeg får det som jeg vil siden det er jeg som betaler ;)

Vi får ta en prat med de når det nærmer seg.

Ha en super kveld!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg April og Glossy :)

Fame har kule bilder men det er dyrt ...

Ja tiden flyr og snuppa er 4,5 mnd... :overrasket:

Tenkte med på en jentevorspiel på lørdagen og bestemor skulle sitte barnevakt. Dro når snuppa sov kl 1900. 5 minutter etter at jeg hadde gått ut av døren våknet snuppa og begynte å grine, noe hun aldri gjør ellers.... bestemor prøvde alt stakkar. Bytte bleier, gi mat, trøste men ingenting hjalp, snuppa skrek noe helt forferdelig! TIl slutt måtte hun ringe meg for snuppa hadde begynt å gape etter luft, skrek så forferdelig!!! :tristbla: jeg fikk helt vondt inni meg og tårene trillet når jeg snakket med henne i telefonen og hørte snuppa i bakgrunnen... stakkar lille nurk!

Kjørte hjem som jeg aldri hadde kjørt før og med en gang snuppa hørte at jeg var hjemme, ropte på henne i døren.. ble hun stille og gliste men en gang hun så meg. Savnet mammaen sin ja....

Stakkar bestemor var skikkelig lei seg men det er sikkert den alderen snuppa har kommet til at fremmede er skumle... selv om jeg syns det er tidlig...

Vi får håpe at det går bedre neste gang...

Idag har jeg vært vitne til at en 7-8 år gammel gutt ble påkjørt. Jeg så ikke selv påkjøreselen og godt er det, men jeg hørte en mega dunk og så gutten ligge bevisstløst på fotgjengerfeltet. Gudskjelov kom det et par mennesker fort bort til han og la han i stabilt sideleie mens jeg ringte 113. Hadde med snuppa så jeg kunne ikke bare løpe over veien heller... det var helt grusomt! Gutten kom til seg selv etterhvert men det var helt forferdelig! Stakkar foreldrene som får den telefonen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, det var kjedelig at den første gangen du skulle ha barnevakt gikk så dårlig. Men det går nok bedre neste gang! Jeg gruer meg faktisk til første gang jeg skal være borte fra Oliver. Jeg savner han når han sover lenge, jeg.

Forferdelig med den påkjørselen. Håper det går bra med gutten.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var delvis min skyld at det gikk så dårlig med barnevakten, snuppa sov nemlig når jeg dro og våknet til forholdsvis uvante omgivelser.... og bestefar var litt høyrøstet i tillegg (mamma hadde mange middagsgjester) Så neste gang går jeg når snuppa er våken.. men vi skal prøve oss litt frem først....

Idag dro mannen på forretningsreise, han skal være borte til torsdagen.. kjedelig, men det skal bli godt å savne han litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ja da sitter jeg her igjen og pumper.... :roll: Snuppa sover og mannen la seg tidlig idag, ingen wow spilling, fikk vel nok igår natt, da satt han til 5 om morgenen og spilte... :overrasket::overrasket::overrasket:

Dagene flyr av gårde, på tirsdag er snuppa 5 mnd!!! Hjelp! 5 mnd vaksine på onsdag, stakkar lille snupp. Håper det ikke gjør altfor vondt og at hun takler den som 3 mnd vaksinen.

Imorgen er det ut på tur og se etter stoff til vognpose, det er meldt kuldegrader og snø neste uke så da er det på tide at snuppa får en god og varm vognpose.

Vi har sett på bil i helgen. En suzuki Grand Vitara, men den vi har lyst på er altfor liten. Tenker litt på fremtiden og en tivllingvogn og en 30 kg hund får ikke plass i baki. Så vi måtte et hakk opp, til XL 7. ok bil det, men den er ikke så kul i designen som GV. Men vi må nå tenke praktisk i stedet for kult nå... småbarnsfamilie med etterhvert mange aktiviteter.. ;)

Skal prøvekjøre til uken, det blir spennende :)

Skal igang og sy et teppe til snuppa til jul tenkte jeg. Sy en fin og "nøytral" teppe som kan brukes til mye. Som hun kan ta være på til hun blir stor og ha glede av.. kanskje bruke til sine barn en gang.... koselig å ha. Det savner jeg fra min barndom. Men vi flyttet så mange ganger at det meste av babyting ble borte underveis... :frustrert:

På tirsdag skal bestemorT være barnevakt, for et par timer. Vi må nesten se hvordan det går igjen. Jeg skal være i nærheten i tilfellet snuppa er grinete. Håper ikke det, for det skjer mye fremover, julebord, konserter etc og det hadde vært godt å komme seg litt ut.... selv om jeg savner snuppa noe forferdelig når jeg først er ute..... :roll::roll::roll:

Halvannen uke til visningen på bildene fra Fame, gleder meg til å se og sammenligne fra forrige sessios...

Nei nå er det natta. skal jo tidlig opp imorgen.. kl 10!!! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnevakt bestemor T funker :) JIppi!!! Snuppa var et par timer med bestermor alene og det var bare litt grining når hun våknet! Dvs at vi kan dra på bursdagselskap på lørdag uten barn.. hurra!

Idag har vi kjøpt BIL!!!! endelig stooooor bil med mye plass :) Valget falt på en Suzuki Grand Vitara XL7 !!!! Vi får den om 3 uker og gjett om vi gleder oss!!! Lurer på om vi skal på fjellet samme helgen så da blir det prøvekjøring :)

Ellers går dagene stort sett som vanlig... kosestunder på morgenen, eller formiddagen, står jo ikke opp før 10 tiden.... Besøk til venner eller shopping, vel det blir ikke så mye shopping nå lenger siden vi kommer til å leve på vann og knekkiser etter bilkjøpet...hihi....

Mange besøk av gærne bestemødre, men det er bare koselig! Nå som snuppa begynner å kjenne de igjen :)

Vi KOSER oss!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...