Gå til innhold

Livet med verdens herligste snupper

cappocino

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var nettopp innom terminlisten for 2005, der har du skrevet 11. september 2004:

Mai 2005

24.mai Cappo som nettopp testet, fortsatt litt i sjokk  :o

:ler: - er det ikke rart å tenke på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Monja: vi storkoser oss med lille snuppa :) Hun er jo verdens snilleste lille prinsesse ! Nyter hvert minutt til det fulle! Før vi vet ordet av det er hun blitt 18 og flytter hjemmefra :o

apriljente: vi har bestemt navn men det er såpass spesielt at jeg vil ikke ut med det her...

Klips: Er fortsatt i begynnelsen så alt kan skje :) men vi koser oss masse nå!

Ja tenk det, 11 september var jeg skikkelig sjokkert og her sitter jeg med verdens herligste lille snupp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cappo!

Høres virkelig ut som dere storkoser dere med prinsessa, veldig koselig å lese om :hjerter:

Ønsker dere en fin uke! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering på snart 1 mnd dagen til snuppa :)

Jeg storkoser meg hjemme fortsatt, tiden går fort unna, selv om jeg ikke alltid får gjort det jeg skal. Ser at timeplanen min allerede er full i to uker fremover.

Rart å tenke på at snuppa snart er 1 måned! Vil ikke at det skal gå så fort. Husker fortsatt fødselen, og den herlige følelsen av å få den lille kroppenpå brystet mitt!

Men nå er hun altså en måned snart og det må feires!

Bestemødre er fortsatt like gale, men de løper ikke ned dørene lenger. Selv om de er på besøk hver uke.

Badet har blitt kjempebra og vi koser oss ved hver bleieskift.

Snuppa har litt problemer med søvnen om dagen, det er litt for lyst til at hun sovner innimellom så stuen blir fort mørkelagt av mørke gardiner om dagen... men men.. alt for den lille :)

Vi har gjort masse den siste uken, vennebesøk og middager, utdrikningslag, lange turer i parken med vovvsen. Latet oss ganske bra!

Denne uken blir det besøk til jobben, første dag på barselgruppe, kafebesøk og turer i parken. Mannen savner jentene sine så det blir vel noen turer innom han også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh så koselig dere har det!!! NYT tiden... for den fyker avgårde. Min lille er snart 4 mnd gammel. Jammen er det en herlig tid. Skulle ønske det kunne vare evig. Men det gjør det jo ikke da :ler: (med mindre man får flere... :roll: )

Ha en super uke og hils nurket fra oss!!

Kommer det bilder???? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Ja er det ikke deilig? :-) Vi storkoser oss! Og for en utvikling! Hver dag klarer de mer og mer disse dmå tassene! :-) Og nå er de straks 6 uker allerede! Tenk på det! Tida har jammen flydd!!

Men nå får jeg nok gå og se om det ikke blir liv i Daniel snart, mamma har nemlig litt brystspreng hun.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Ja da har det gått 9,5 uker siden snuppa ble født. Tiden går jammen meg fort.

Snupp har lagt på seg masse, på 6 ukers kontrollen veide hun 4440g og var 56 cm. Hun hadde vokst da ca 1 cm i uken :) Mamma stolt :Nikke:

Vi har hatt 2 uker ferie sammen med pappa nå, og har to uker til, JIPPI!! Vi koser oss i solen og snuppa har til og med vært på sin første båttur.

Tror vi har fått verdens snilleste lille pike, hun bare smiler og koser seg. Sover fra ti til syv-åtte hver dag, men er våken på dagen og koser seg med babygymmen eller snakker med oss. OG det kommer de herigste lydene fra henne.. hun ler så hun griner, bokstavelig talt!!! Lille nurk!! Helt herlig!

Hun bæsjer fortsatt hver 4 dag, merkelig greier, hver 4 dag på formiddagen jobbes det med bleien.

Om et par uker skal vi på bryllupshelg igjen, gruet meg til kjøreturen, men det gikk overraskende bra sist vi kjørte i 4 timer.

Også blir det dåp 18 september. Jeg har bestemt meg for å sy dåpskjole med tilbehør, siden det finnes en arvekjole i familien så da må jeg til pers. Har funnet mønster og nå er jakten på stoff i gang. KJolen skal sys sånn at den kan brukes både til gutter og jenter. Gleder meg til å komme igang etter ferien, men først må jeg finne stoff, og da blir det en liten tur til stoffbutikkene på Grønland, mannen må nok være med... Invitasjonene er klare til å printe ut, så kan jeg sette de sammen.

Nei nå er det natta snart ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Idag er snuppa 11 uker! Herregud det har gått fort, om en uke er hun 3 mnd! Hjelp!!!! Snart flytter hun hjemmefra, nei uff sånn vil jeg ikke tenke enda.... hehe!

Vi har storkost oss i hele ferien. Mannen har ferie ut uken og den skal vi benytte til å kose oss maks!! Blir en liten tur til bestemor M og en tur på hytta. Håper bare at været blir litt bedre, litt kjedelig med masse regn.

Idag måtte vi kjøpe inn 2 nye hvite bodyer i str 62 siden snuppa har vokst fra 50. Syns hun vokser så fort så vi har hoppet over 56, det var hun på kontroll for 2 uker siden så nå er det str 62 for alle penga :)

Igår fikk jeg kjøpt inn stoff til dåpskjolen så nå må symaskinen frem. Gleder meg til å begynne.

Nå er takkekortene snart ferdige også, må bare få printet ut og sendt avgårde. Invitasjonen til dåpen sendes også neste uke.

Snuppa har begynt å legge seg kl 21.30 nå og sover alt fra 06-08, veldig deilig :sjarmor:

Neste uke begynner babysvømmingen :hoppe: Gleder oss til det. Håper snuppa liker det-

Nei får gå og gi snuppa middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

På tide med en liten oppdatering :)

Snuppa er 3 mnd imorgen på dagen. Stor jente har hun blitt. Siste kontroll veide hun 5210g lengden fikk vi ikke målt. Barselgruppe imorgen så får se om vi kan måle henne da.

Snuppa er fortsatt kjempesnill, sover godt om natten, har begynt å legge henne kl 21 nå og klarer fint og sove til 6-7 tiden på morgenen. Pappa står opp 7 så det passer bra for da tar han seg litt av snuppa også før han går på jobb.

I helgen var vi i nok et bryllup, men det er det siste bryllupet på en stund, godt er det.

Kjøpte videokamera idag så nå skal snuppa foreviges på film :)

Babysvømming igår var kjempegøy! Litt kaldt i vannet så det må vi justere på, men snuppa trivdes veldig godt! Gleder meg allerede til neste gang.

Uff jeg kjenner jeg begynner å få bihullebetennelse! ÆSJ !!!

Får holde meg hjemme et par dager da... begynne å sy dåpskjolen :) JIppi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du noe flott stoff da? Dåpskjolen kan jo fort gjøres jentete eller guttete med farget slikebånd til nøytral kjole. Lykke til, synes du er kjempe flink jeg!

Håper bihulene er snille med deg, det er kjipt å bli syk. Høsten blir lang nok som den er...

Håper ellers du får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Imax :)

Joda jeg fant kjempefint thaisilke og taft i en butikk på Grønland. De har så mye fint der ;) Valget ble antikkhvit, gikk bort fra helt hvitt siden hvitfargen kan se veldig fort møkkete, antikkhvite er også mer klassisk og passer til både gutte og jente babyer. Kjolen skal syes veldig nøytralt og kan skiftes mellom rosa eller blått bånd. I tillegg skal jeg strikke eller sy en gutte og en jente jakke. Foreløpig tar jeg jentejakken så får vi se hva som kommer neste gang.....

Bihullene blir bare verre og verre merker jeg :frustrert:

Skal til svigermor på middag idag...blir en tøff dag.... håper mannen kommer snart hjem nå så han kan hjelpe meg og rydde, klarer jo ikke å bøye meg engang uten at det presser noe sinnsykt på pannen... for å ikke å snakke om tennene :frustrert: au au au !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må nesten oppdatere utviklingen til snuppa.

Ved 3 mnd alder kan hun: le så hun griner, hyle og snakke masse, løfter hodet 15 min i strekk, ruller fra mage til rygg, spenner fra med bena så hun "står" (mamma holder oppe) sparker masse ut i luften, hun kan spille på munnen, geipe, begynt å bli kilen under armene.

Hun elsker å se på akvariet og leke med babygymen. Ler så hun griner av TV (ikke at hun ser på TV, men får lov til å titte på barnetv en gang i blant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIlbake fra 3 mnd kontroll med vaksine.. hjelp! Stakkar snuppa ble stukket, men det så ut som mamma var mer redd og hadde vondt enn snuppelupp. :roll: Hun suttet fornøyd på smokken og så på en leke som lå på bordet. Fikk veid henne 5400 g.

Var innom et par babybutikker og fikk kjøpt badebukse. Rosa og hvitstripete, de var bare kjempesøte :)

Bihullene tar knekken på meg :frustrert: Legetime imorgen, håper jeg slipper piller ÆSJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første konserten til snupp. Var i Frognerparken på Sissel konsert idag, Aha spilte også men det var midt i leggetiden så det fikk vi ikke med oss. Men første konsert vel overstått :)

Imorgen tenkte jeg å begynne på dåpskjolen :) Er så dårlig form så jeg må nok holde meg hjemme et par dager! Æsj spøker nok også for babysvømmingen på mandag, ja ja mannen får ta med snuppa han :)

Bihullebetennelsen har nå gått over til halsbetennelse! Gjør så sinnsykt vondt at jeg ikke får sove om natten, har vondt for å svelge...

Nei får gå å prøve å sove litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...