Gå til innhold

Livet med verdens herligste snupper

cappocino

Anbefalte innlegg

GRATULERER!

23:59, skal si ho klarte å komme i siste liten til termin.

Selv håper jeg å gå 2 dager over min foreløbige termin.

Da blir det nyttårsbarn :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med den lille jenta Cappo!

Så morsomt at du og Engel faktisk endte opp på ABC sammen.

Kos deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jenta, Cappo! :dagensrose:

Håper dere koser dere, og gleder meg til å høre mer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Håper du får en fin og problemfri barseltid! Ellers kan vi klage sammen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle hilsner jenter!!

Kom hjem fra sykehuset igår og det var veldig godt, har ikke kommet helt i orden enda, men regner med at uken som kommer får vi litt tid. Mannen har gudskjelov tatt seg fri en hel uke så det er bra :)

En rask rapport fra fødsel:

Riene begynte kl 12 med 15 min mellomrom.

Kl 14 gikk de ned til 10 min mellom, og kl 17 var de nede i 4-5 min mellom. Da dro vi til ABC, ble sjekket - 1 cm åpning (ikke mer :o :o :o ) Tenkte dette her kommer til å ta laaaaaaang tid enda. Men kl 20 var åpningen på 6 cm og da begynte "morroa"

Inn og ut av bassenget, massasje på korsryggen, prekestol - da gikk vannet også - sprø opplevelse.

Fra kl 22 husker jeg ikke stort, riene haglet på og plutselig måtte jeg "bæsje" (unnskyld uttrykket) Jordmoren mente det var for tidlig men jeg var bombesikker på at nå kom jeg til å bæsje i bassenget.

Jordmoren sjekket åpningen og den var 10 cm gitt, klokken hadde blitt 23.20 eller noe sånt.... Så kom pressriene, og alle smertene på en måte forsvant. Nå måtte jeg bare få trykke... kjente hodet hennes skle lenger og lenger ned mot bekkenbunnen, gjorde ganske vondt og jeg kjente veldig godt hvordan musklene og leppene videt seg ut for hver rie som kom. mannen var kjempeflink og holdt meg i hånden hele tiden.

Hodet ble født ca 23.57 og da heiet mannen på at jeg skulle presse henne ut før kl 24.00, Liverpool vant jo cupen og det var en lett dato og huske bursdagen hennes på... jeg lo litt og presset for harde livet og kl 23.59.48 (sånn ca) kom hele jenta ut.

Mer detaljert rapport kommer!

Nå er vi lykkelig familie på 4 (med vovvsen da)

... en herligere opplevelse tror jeg man skal lete lenge etter... å bli mamma er det vakreste jeg har opplevd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hjem, Cappo-familien! :tommelsmil:

Skikkelig rørende å lese om fødselen din! Høres ut som dere har det veldig fint, håper dere kommer i orden hjemme etter hvert, deilig å ha mannen hjemme tenker jeg! :-)

Kos dere videre med lille snuppa! :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Godt å høre at fødselen gikk greit og at du nå er hjemme. At du poster her betyr vel at du har det bra?

Lykke til som mor! Vi følger deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at dere har det bra! Nyt tiden fremover, den går fortere enn du aner- men er jo helt herlig da!!!

Har prinsessa fått noe navn da, eller er det kanskje hemmelig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh så fantastisk!!! Gratulerer så masse!!!

Håper du koser deg masse for tiden. Ha en super helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner så smått å komme oss i orden.. det har tatt litt tid ja..... mellom puppingen, vaskingen av leiligheten etter oppusingen har tiden gått til barnedåp, utrdrikningslag og barnebursdager.. har vært på farten stort sett hver dag så har ikke vært på nettet så mye...

Lille snuppa er helt herlig! Spiser, sover og smiler :)

Nå roper hun faktisk på mammaen og matfatet :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt går! Håper formen din er bra også. At du orker å holde på med så mye tyder vel på det!

Ha en strålende dag i solen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Imax! Formen er på topp, det er mye å gjøre, men nå begynner ting å stabilisere seg. Snuppa sover hele natten gjennom, spiser godt og er ellers veldig aktiv :)

Også er hun verdens herligste da :)

På kontroll på tirsdag hadde hun gått opp til 3400g så mamma var fornøyd. Ammingen går det mye bedre med, blør ikke lenger og sårene ser ut til å begynne å gro fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med jenta, Cappo!

Jeg har vært borte så lenge at jeg ikke har fått gratulert deg ennå...

Håper dere fortsetter å ha det fint! :)

Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Cielo! Vi koser oss med den lille prinsessen vår. Hun har allerede rukket å være med på masse aktiviteter og det ser ut som hun trives med det.

Jeg har prøvd meg på trilletur alene med vovven og det har gått over alt forventing. Har kjøpt en antitrekk bånd til han så han ikke skal dra så mye og den fungerer!

Så nå venter vi bare på været så blir ut på tur.

Har allerede puppet noen ganger ute i det fri :) og skiftet en bæsjebleie i vognen... så litt komisk ut! Stod der midt på fortauet med vovven bundet til en lyktestolpe og frem med våtservietter og bleier... fikk noen rare blikk, men jeg bare smilte.....Alt går hvis man vil :)

Neste uke har vi ingen konkrete planer så det blir vel trilleturer, og kanskje overraske bestemor med et lite besøk, hun ringer jo hver da :)

Nå skal jeg sende begge bestemødre noen blinkskudd av snuppa så de kan kose seg med så lenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...