cappocino Skrevet 13. april 2005 Forfatter #801 Del Skrevet 13. april 2005 Snart uke 35 så da er en liten oppdatering på plass! Vonde kynnere med nedpress hele døgnet :-? vondt og guffent når de holder på det vondeste, hvor vondt gjør rier da tenker jeg? :o :o Mensmurringer nederst i magen og korsryggen har begynt å komme og det er jo litt tidlig.... men holder bena i kors til mai Ganske mye vondter i magen ellers, akkurat som det strammer over alt og ikke er plass til babyen så hun må tøye huden min og det er ubehagelig! Tør ikke å tenke på hvordan ribbena mine ser ut engang innvendig.. de har fått litt juling i det siste. Det gjør vondt å sitte, helst vil jeg ligge. Hun presser på ribben og på ryggen. Imorgen er det ny jm kontroll, gleder meg til å snakke igjen med henne. Idag var jeg hos en venninne på sønnens 1 års dag! Det var kjempekos! Hun kjente på magen min og plutselig fikk hun en skikkelig høyre midt i håndleddet! Hun skvatt skikkelig for den kjente hun ganske så bra så nå skjønte hun endelig hvordan jeg hadde det med all den aktiviteten i magen. Hennes sønn var veldig snill og sparket aldri mammaen sin så hardt Nei får komme meg til sengs og hvile litt jeg nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 15. april 2005 Forfatter #802 Del Skrevet 15. april 2005 35 + 0 uker idag! Får ikke sove selv om jeg er megatrøtt Så da får vi heller oppdatere dagboken. Tror det er noe jeg gleder meg til for jeg kjenner jeg er litt oppspilt, men klarer ikke å sette ord på det. Det er ikke noe spesielt jeg skal verken idag eller til helgen bortsett fra shopping imorgen da. Vi fant ut her om dagen at vi kun har et par små bodyer til babisen, og mangler så å si alt av klær. De klærne jeg kjøpte på salg etc er i str 3 mnd og oppover. Hmmm så da blir det shoppetur. Og med tanke på at det bare er 5 uker igjen til seneste termindatoen min, men allikevel kan hva som helst skje de nærmeste dagene så må vi få gjort unna shoppingen. Jm kontrollen var veldig bra igår. Vi fikk snakket masse om fødsel, mannen var veldig aktiv og spurte masse spørsmål. Tok målene, fortsatt lav bt, men litt høyere idet vi målte, sikkert fordi vi hadde snakket masse om fødsel og hvordan en baby forandrer livet til et par... sukk fikk litt tårer i øynene da :oops: Sf målene følger kurven. Opp 8,8 kg totalt :o Trodde det var mye mer... har ikke vekt hjemme og gikk på bare for nyssgjerrighetens skyld! Ikke mye vektøkning nei.... men det syns litt på meg da.... :oops: litt større rompe og lår Igår fikk jeg fikset bilen og sett på et par nye biler. Vi har nå funnet ut at vi må ha større bil. Håpet at vi skulle klare oss med den vi har, men det blir trangt.... så neste helg skal vi ta med vogn og vovvsen og kikke på biler. Gleder meg til det Hmmmm noe annet som det er verdt å nevne da? Må nesten begynne snart med å lage ferdig magebildene og skrive i "boken om meg" Det er et par fine avsnitt om tiden før fødsel for mor og far så jeg får vel sette igang. Et par timer til mannen skal opp nå.... får vel gå og holde rundt han litt jeg da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 15. april 2005 Forfatter #803 Del Skrevet 15. april 2005 Glemte plagene... må nesten oppdatere de også, for sammenligning neste svangerskap... kanskje jeg skal bli ferdig med denne babisen først før jeg planlegger neste... fortsatt de berømte kynnere nå med mensmurringer og nedpress stikkinger i symfysen og rundt i lysken småkvalm vondt i korsryggen press i hele magen og på ribbena sånn det var de jeg kom på i farten... jo også soving da.... våkner tidlig på morgenen og får ikek sove.. sikkert kroppen som venner seg til våkenetter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 15. april 2005 #804 Del Skrevet 15. april 2005 Hei! Stakkar deg! Høres ikke godt ut med alle disse vondtene! :-( Bra det ikke er så mange uker igjen nå! Jeg kjenner igjen søvnproblemet da, sliter med det samme selv. Er veldig glad jeg bare jobber 40% nå ja, selv det er slitsomt! Vel, ville bare gi deg en god klem jeg! Og så håper jeg bebisen holder seg der inne i et par uker til da, det er jo litt tidlig å komme ut enda! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 19. april 2005 Forfatter #805 Del Skrevet 19. april 2005 35+4 Hjelp som tiden flyr! Godt er det egentlig. Nå tror jeg lille prinsessen har festet hodet, eller håper i hvertfall det. Har hatt noen sinnsyke borreaktiviteter de siste dagene, og de gjorde vondt!! Så nå håper jeg hun er på plass. Magen begynner virkelig å bli stor. Fortsatt like mye aktivitet :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 19. april 2005 #806 Del Skrevet 19. april 2005 Heisann Cappo!!! Så spennende at det nærmer eg termin med stormskritt. Du kan godt ha bag'en klar nå ja, for i uke 36 er du jo innenfor termin. Da kan prinsessa di komme når som helst. Husker hvordan jeg pakket bag med rier og vannavgang i uke 37+5. Så det kan skje ja. Kjenner igjen en del av ubehagene du beskriver, men da fødselen var igang forsvant alt og det ble herlig å være til. Vet ikke om jeg er den rette til å uttale meg om hvordan fødselen var, for jeg hadde jo en veldig lett fødsel uten smerter som krevde smertestillende. Håper jo at det blir sånn for deg og. Kos deg masse med den voksende magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 20. april 2005 Forfatter #807 Del Skrevet 20. april 2005 Hei hei Takk for koselig melding heffalompen Bagen står halvveis klar. Mye av det jeg skal pakke bruker jeg jo til daglig, men alt ligger fremme på en måte så får mannen bare røske med seg det han finner Nå er det jammen ikke lenge igjen nei, denne uken har bare flydd avgårde, imorgen er det torsdag alt.... :o på fredag er jeg 36 uker! Hjelp!!!! Småting gjenstår: babykurven må komme og hentes bilstol, badebalje og div stasj må hentes lekegrind må kjøpes vognen må hentes og vovvsen "tilvennes" bleier må handles - haster ikke stellematte div kurver etc til bleier og shampoer etc BADET!!! Det er kanskje det viktigste nå.. skal forhåpentligvis få besøk på søndag og regne samme hvor mye oppussingen kommer på. Så setter vi igang i løpet av neste uke! Håper alt står klart til prinsessen kommer i allefall... på lørdag skal kikke på bil! Kynnere blir bare verre... om det er mulig Nedpress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 21. april 2005 #808 Del Skrevet 21. april 2005 monja is back Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 22. april 2005 #809 Del Skrevet 22. april 2005 Hurra for 36 uker Spenndende tider nå! Jeg er så spent og gleder meg med deg.. Du har en herlig tid i vente! Det å endelig få møte det lille nurket er helt fantastisk :-) Ønsker deg en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 22. april 2005 Forfatter #810 Del Skrevet 22. april 2005 36 uker ja.... om max 6 uker har jeg prinsessen vår i armene... gleder meg!!!! Inatt våknet jeg av noen merkelige kynnere. De kom litt snikende, grep skikkelig tak i magen og "jobbet" på en helt annen måte enn de jeg er vant med. Og de kom regelmessig... eller ihvertfall så regelmessig jeg kunne tyde av klokken i mørket og trøtt som ei strømpe..... etter den tredje kynneren sovnet jeg igjen.. tenkte at hvis det var fødsel på gang så våknet jeg nok opp igjen om en times tid Men det gjorde jeg da ikke.... Jeg går ut ifra at det er bra jeg og venter til tirsdag til neste jm kontroll.... Har hatt masse menssmerter i flere dager nå så det kan jo ha en sammenheng... Men lille prinsessen må nok holde seg inne i magen til mai..... Om en liten time er det IDOL! Heie Jorun!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 25. april 2005 Forfatter #811 Del Skrevet 25. april 2005 Wow... 3.5 uke igjen.... :o :o :o Hjelp som tiden flyr nå... Idag skal de (nest) siste innkjøpene gjøres og stasj til oppusingen av badet. Dette må vi få gjort unna så fort så mulig nå.... prinsessen kan jo komme når som helst. Selv om hun bør holde seg inne til fredagen! Badprosjektet settes igang neste uke !! Jippi!! Endelig! Har fått bekkenløsning... eller vet ikke om det er det, men har noe /?(/(?¤/&(¤/()/&/#)%!= stikkinger der nede når jeg gjør visse bevegelser.. snu seg i sengen er uaktuelt.... :-? Men men nå er det jo ikke lenge igjen... Lurer på om hun har festet hodet sitt jeg nå.. magen er betraktlig sunket og ikke så mye bevegelse som før selv om ribbena får fortsatt gjennomgå.. lille jenta vår.... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 25. april 2005 #812 Del Skrevet 25. april 2005 åhhh nå nærmer det seg jo veldig!! kjempe spennende. venter i spenning på beskjed om at ting er skjedd Håper det går kjempe fint! Vi stor trives her hjemme og tulla er allerde blitt 2 mnd gammel. Gled deg, det er fantastisk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 26. april 2005 #813 Del Skrevet 26. april 2005 Ja nå er det ikke lenge igjen! Er formen din fin ellers? Jeg føler meg sprekere enn på lenge, besynderlig nok. Man skulle jo tro at formen ble dårligere når det nærmet seg? Ja, ja, man skal være glad for alt som er i orden. Håper dere blir ferdige med alt som skal gjøres før jenten kommer da! Ellers går vel det sikkert fint uansett. Ha en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 26. april 2005 #814 Del Skrevet 26. april 2005 WOW! Er det ikke lenger igjen :o Har ei venninne som har termin 15. mai og jeg synes tiden har fløyet. På slutten knirka det litt i bekkenet mitt og alle får jo bekkenløsning så det kan være at det er litt "slarkete". Men det ble deilig når hodet festa seg. Da stabiliserte hodet bekkenet. Men ta livet med ro. Kos deg masse og nyt den siste tiden med prinsessen i magen. Snart vil hun ut og da begynner et nytt eventyr. Du har masse å glede deg til. Venter spent på meldingen om at prinsessen er kommet (prinsen min kom jo 3 uker før termin så hun kan jo komme........i natt kanskje?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 27. april 2005 Forfatter #815 Del Skrevet 27. april 2005 Hei Glossy, Elle Melle og Monja :-) Nå er det farlig nærme fødsel ja... kjenner på formen at den er litt bedre, samtidig som plagene er mer intense og konkrete. Litt greiere å takle kynnere nå. Selv om bekkenet er megavondt. Jeg går ut ifra at hodet hennes har festet seg for aktivitetsnivået er bittelitte mindre. Begynte å drikke bringebærbladte igår kveld, for se om det har noe virkning. Nå er jeg 37 uker på fredag og da kan jeg slappe av litt mer, da vet jeg at jeg kan føde på ABC. Mulig det setter igang fødsel Herlig vær idag igjen... får ta på bikinien og sette meg ute :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 27. april 2005 #816 Del Skrevet 27. april 2005 Nå er det ikke lenge igjen.. så spennende!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 28. april 2005 Forfatter #817 Del Skrevet 28. april 2005 Jordmor kontroll overstått.... Sterk og fin hjertelyd Sf målet er litt lavt, jm var litt bekymret så jeg skal til kontroll igjen neste uke for å sjekke. Blodtrykket mitt var skremmende lavt så jeg har kjøringsforbud! Ikke noe mer bil på meg nei.. Må ta det veldig med ro i fare for å svime av. Selv føler jeg meg ganske i form.. men men.. Hodet var festet !!!!! Så nå gjelder det å prøve all verdens kjerringråd Kjøpte inn bringebærblad kapsler i sted og nå er det bare å knaske i vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 28. april 2005 #818 Del Skrevet 28. april 2005 Bare innom for å sjekke - hvil deg alt du kan den tiden som er igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 28. april 2005 #819 Del Skrevet 28. april 2005 Lykke til, enten det blir i dag eller om 4 uker! Hva gjør dere med vofsen da? Har dere barnevakt planlagt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. april 2005 #820 Del Skrevet 28. april 2005 Så flott at prinsessen har festet seg. Kanskje det er derfor sf-målet er lavt? Det var iallefall derfor det ble litt lavt på slutten hos meg. Sikkert ingenting å bekymre seg for, men er ikke det sånn at du skal på kontroll hver uke likevel når du er så langt på vei? Venter i spenning enda! Hvil deg masse på slutten nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå