Gå til innhold

Livet med verdens herligste snupper

cappocino

Anbefalte innlegg

Gratulerer med overstått bursdag og *tilbake-til-gammel-kropp*! :klem: Heldig at du går så raskt tilbake da! Jeg er nok ikke så heldig, men jeg har i det minste lagt på meg endel mindre denne gangen, så det er jo lov å håpe at det går ganske raskt. Og så hørte jeg at man oftere er raskere tilbake til utgangspunktet med nr2. :)

Høres ut som lillesnupp er snill og grei ja! :) Deilig å få sove litt om natta, gjør så mye for formen din også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samtale på helsestasjonen idag gikk veldig bra! Vi snakket litt om svangerskapet, fødselen og hvordan ting er hjemme hos oss om dagen.

Lillesnuppa hadde lagt på seg 500 g :overrasket: Spiser godt ja, selv helsesøster ble overrasket... hehe! Mamma har fløte i puppene ;)

Neste kontroll er om et par uker, da er det 6 ukers kontroll.

Nå skal jeg hente storesnuppa snart! Hun er ute og reiser med tante og onkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je er tilbake i min kropsfasong, bortsett fra litt bred bekkenet. Men vekten er normal igjen :)

:overrasket:

Oi! Det er neimen ikke jeg! I følge vekta har jeg 6kg igjen dit, og det føles som det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.... storesnuppa har fått en slags virus eller influensa eller noe sånt shit!

Hoster og har feber på 4 dagen nå. Mannen var hjemme hele forrige uke med luftveisinfeksjon, kanksje det er det snuppa også har. Blir sååå frustrert over å være hjemme så lenge om gangen!! Vil jo komme meg ut med snuppene og kose oss ute, men her kommer det en sykdomsperiode etter den andre....

Håper snuppa blir bra igjen og holder seg frisk! Imorgen blir det vel 4 babysvømmingtimen vi går glipp av...

Lillesnuppa er så god og snill. Sover og spiser og koser seg! Men idag tror jeg kanskje hun hadde litt vondt i magen. HUn gråt litt på kvelden. Kanskje noe jeg har spist? Hmm får være litt forsiktig da.... og ddrikke mer ammete.. akkurat som det er mulig. hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:

Oi! Det er neimen ikke jeg! I følge vekta har jeg 6kg igjen dit, og det føles som det stemmer.

Omtrent sånn er det med meg også. :forvirret: 5 kilo før jeg er tilbake i normalen. Har to/tre jeans som passer fint, og en hel del jeg ikke får lukka igjen. :frustrert: Ja, ja, jeg får håpe at jeg klarere å amme/gå det av sånn litt om litt.

Kjedelig med sykdom, vi har hatt litt av det her også, og jeg ble helt hysterisk for at lillegutt skulle bli smitta, men det ser ut til å ha gått bra. *bank i bordet*

Hvor går dere på babysvømming? Vi skal begynne med pjokken etter påske. *Gleder meg!!!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at Lillesnuppa vokser og legger på seg! :) Hvor lang har hun blitt nå?

Blir spennend å høre etter 6-ukerskontrollen! :Nikke:

Høres ikke noe kjekt ut med formen til Storesnuppa. Får håpe hun snart er frisk og rask igjen, og at dere andre holder dere friske!

Er det Storesnuppa dere går på babysvømming med?

Åssen amme-te drikker du?

...og er det sånn at det har en positiv effekt på amminga?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omtrent sånn er det med meg også.  :forvirret:  5 kilo før jeg er tilbake i normalen. Har to/tre jeans som passer fint, og en hel del jeg ikke får lukka igjen.  :frustrert:  Ja, ja, jeg får håpe at jeg klarere å amme/gå det av sånn litt om litt.

Kjedelig med sykdom, vi har hatt litt av det her også, og jeg ble helt hysterisk for at lillegutt skulle bli smitta, men det ser ut til å ha gått bra. *bank i bordet*

Hvor går dere på babysvømming? Vi skal begynne med pjokken etter påske. *Gleder meg!!!*

Deilig å være tilbake til normalen igjen, men skulle ønske bekkenet kunne gå tilbake også, ikke alle bukser passer enda :forvirret:

Nå er snuppa endelig frisk igjen. Frisk nok til å gå ut litt. Nesen renner litt fortsatt men det får bare gå.

Vi går på babysvømming på Majorstua skolen. De har dag og kveldskurs www.olimswim.no

Så godt å høre at Lillesnuppa vokser og legger på seg! :) Hvor lang har hun blitt nå?

Blir spennend å høre etter 6-ukerskontrollen! :Nikke:

Høres ikke noe kjekt ut med formen til Storesnuppa. Får håpe hun snart er frisk og rask igjen, og at dere andre holder dere friske!

Er det Storesnuppa dere går på babysvømming med?

Åssen amme-te drikker du?

...og er det sånn at det har en positiv effekt på amminga?

Lillesnuppa vokser ut av 50 str nå, men vet ikke hvor lang hun er. Men bodyer fra hm i str 50 begynner å bli litt små i halsen nå. Lille storspiseren min! hehe!

Storesnuppa går på svømming ja, begynte når hun var 2 mnd og 3 uker. Skal nok begynne med lillesnuppa da også. Veldig gøy å se hvordan de utvikler seg i vannet! Ifjor sommer bodde storesnuppa i vannet når vi var på sørlandet. Hun var sååå søt!!!

Har ikke sagt gratulerer enda jeg! :sjenert:  GRATULERER!!!

Fødselen gikk fort! Var det på grunn av akupunktur?

Takk takk!

Regner med at det var akupunkturen som gjorde susen siden vannet gikk en uke før termin, men man vet jo aldri. Og når det først satte igang gikk det fort unna ja. Modningsakupunktur skal jo hjelpe på åpningsfasen og denne var jo unnagjort på ca 1 time. Men jeg anbefaler ikke så rask fødsel.... ikke at du kan styre det selv.. men det var vondt og intens !

Men glad det er over nå ja!

Dagene går til lek med storesnuppa, går på åpen barnehage når vi får sjansen. Rutinene begynner å komme i orden nå så morgenstellet går litt lettere unna... hadde vært enda lettere hvis ikke søster med kjæreste kom alltid inn og lekte med storesnuppa så vi bruker ekstra tid på å kle på oss og sånt.

Koselig det men når jeg endelig kan få komme meg ut av huset så vil jeg gjerne gjøre det så fort så mulig!!!!

Ammingen og stellet av lillesnuppa tar litt tid også, men får til å amme mens vi spiser eller storesnuppa tegner eller noe sånt. Bleieskift tar vi sammen, storesnuppa får alltid lov til å finne bleiene og står like spent hver gang og ser på når jeg skifter på lillesnuppa. Noen ganger peker hun på bleien sin og sier "meg - "beie" dvs skift bleie på meg også ja. :ler:

Prøver så godt jeg kan å la storesnuppa ikke bli "nå er du stor jente, du får klare deg selv" etter at lillesøster ble født. Det blir fort gjort å la de store bli overlatt til seg selv mer. Så nå fokuserer jeg masse på å overkose med storesnuppa så hun nesten går lei selv og heller går ned og leker. Ja det blir mye babystuff på meg og jeg er nedprioritert, men det er verdt det! Men må finne en dag snart jeg kan få gått til frisøren og klippet håret... :sjenert:

Imorgen er barnehagen stengt så da tenker jeg vi skla på shopping og bytte barselgaver siden lillesnuppa har fått 4 par rosa hm fleecedresser, helt klin like ja.. så da får vi bytte litt.

Og imorgen er jeg alene med de også, søster og co er på fjellet. så dette blir spennende..

Fikk personnummeret til lillesnuppa idag og da var det rett på kommunesider og søke om barnehageplass!

Nei nå er det natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesnuppa vokser ut av 50 str nå, men vet ikke hvor lang hun er. Men bodyer fra hm i str 50 begynner å bli litt små i halsen nå. Lille storspiseren min! hehe!

Storesnuppa går på svømming ja, begynte når hun var 2 mnd og 3 uker. Skal nok begynne med lillesnuppa da også. Veldig gøy å se hvordan de utvikler seg i vannet! Ifjor sommer bodde storesnuppa i vannet når vi var på sørlandet. Hun var sååå søt!!! 

Dagene går til lek med storesnuppa, går på åpen barnehage når vi får sjansen. Rutinene begynner å komme i orden nå så morgenstellet går litt lettere unna... hadde vært enda lettere hvis ikke søster med kjæreste kom alltid inn og lekte med storesnuppa så vi bruker ekstra tid på å kle på oss og sånt.

Koselig det men når jeg endelig kan få komme meg ut av huset så vil jeg gjerne gjøre det så fort så mulig!!!!

Ammingen og stellet av lillesnuppa tar litt tid også, men får til å amme mens vi spiser eller storesnuppa tegner eller noe sånt. Bleieskift tar vi sammen, storesnuppa får alltid lov til å finne bleiene og står like spent hver gang og ser på når jeg skifter på lillesnuppa. Noen ganger peker hun på bleien sin og sier "meg - "beie" dvs skift bleie på meg også ja. :ler:

Prøver så godt jeg kan å la storesnuppa ikke bli "nå er du stor jente, du får klare deg selv" etter at lillesøster ble født. Det blir fort gjort å la de store bli overlatt til seg selv mer. Så nå fokuserer jeg masse på å overkose med storesnuppa så hun nesten går lei selv og heller går ned og leker.  Ja det blir mye babystuff på meg og jeg er nedprioritert, men det er verdt det! Men må finne en dag snart jeg kan få gått til frisøren og klippet håret... :sjenert:

Imorgen er barnehagen stengt så da tenker jeg vi skla på shopping og bytte barselgaver siden lillesnuppa har fått 4 par rosa hm fleecedresser, helt klin like ja.. så da får vi bytte litt.

Og imorgen er jeg alene med de også, søster og co er på fjellet. så dette blir spennende..

Fikk personnummeret til lillesnuppa idag og da var det rett på kommunesider og søke om barnehageplass!

Nei nå er det natta!

Godt at jenta di vokser, hverfall! Jeg syns igrunnen at det er "rart" at de er så små at de får plass i 50... :ler: Det er jo bittelite!

Storesnuppa høres ut som en stolt storesøster :) Må være spennende for henne å være med på stell av lillesøsteren sin, og stas og føle at hun er til hjelp og nytte.

Får håpe du finner tid til et frisørbesøk snart! Deilig å freshe seg opp litt ;)

Håper du, mannen og jentene får en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg! Lillesnuppa har fått trøske i munnen :tristbla:

Trodde først det var melkerester, men det har kommet mer og jeg begynner å få vonde pupper.... au au au!!!

Fikk kjøpt noe greier på apoteket idag, men må ha en reseptbelagt salve for puppene. Det stikker når lillesnuppa er ferdig med å spise og svir litt også. ÆSJ! og nå som brystene var 100% ok! :tristbla:

Får dra til legen på mandag da!

God helg cr@sh, engel og burpen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre om hvordan dere har det. Gleder meg til jeg også har en bitteliten en.

Kjedelig med trøske, da! Håper du blir bra fort.

Håper du har hatt en fin helg så langt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir vi naboer i generell dagbok snart, eller? :sjenert:

Glemte å svare på denne...

Er det moderator som flytter dagboken? Kanskje jeg skal finne en....

Så koselig å høre om hvordan dere har det. Gleder meg til jeg også har en bitteliten en.

Kjedelig med trøske, da! Håper du blir bra fort.

Håper du har hatt en fin helg så langt.  :klem:

Det er superkos men litt hektisk også. Men mest kos!

Har fått tips om farris mot trøske så da smører vi på både puppene og munnen til lillesnuppa.

Vi sees til helgen? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunch med venninne idag, kjempekoselig. Hun fikk en datter til en uke etter oss og det er så morsomt å se hvordan de ser ut! Men stakkar har også kolikk, som storesøsteren sin igjen.. stakkar venninnen og mannen, de bærer og bysser hele kvelden og natten. Hun så litt sliten ut! Håper det blir bedre etterhvert.

Imorgen er det ny kontroll på helsestasjonen med lillesnuppa. Storesnuppa skla være med, det blir gøy å vise henne frem til helsesøsteren igjen.

Også er det babysvømming ijgen imorgen! Det blir gøy! Gleder meg masse på storesnuppas vegne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe: STORESNUPPA HAR FÅTT BARNEHAGEPLASS !! :hoppe: :hoppe:

Begynner 1 mars!!! Herregud så bra!!! Dette har jeg ventet leeeeeenge på, men samtidig syns jeg det er litt vemodig å ikke ha henne hjemme. Nå har vi fått igang noenlunde rutiner og vi koser oss på dagtid alle tre.... så det blir rart. Ja ja jeg kan jo ha henne hjemme noen dager også da.

Men det viktigste er at storesnuppa får omgås andre barn!

Nå tror jeg skal ha litt kvalitetstid med mannen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, heldiggris! Da blir det vel litt bedre dager på deg også, men sikkert også veldig bra for storesnuppa. Det er jo en stor fordel at du kan hente henne litt før så det ikke blir så lange dager. Og at hun kan være hjemme om det passer.

Håper vi også får et tilbud til Oliver.

Har ikke fått ringt hun du tipset meg om enda... Har vært så opptatt med massasje, akupuntur og andre avslapningsøvelser i dag... :sjenert:

Ha en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med barnehageplass til storesnuppa!! :hoppe: Det kommer til å bli kjekt for henne!

Hvordan går det med pupper og trøske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Siam

Ja vi er heldige, det var nesten så jeg fikk sjokk når jeg åpnet brevet. Trodde det bare var en bekreftelse på ny søknad på barnehageplass så det var godt jeg åpnet det og leste. Det er en frist for aksept! Tenk hvis jeg ikke åpnet... :overrasket:

Blir så gøy å se henne leke med andre barn!

Gleder meg til tilvenningen. Jeg er jo hjemme så da kan jeg sikkert tilbringe litt tid sammen med henne på barnehagen.

:vinke: Brupen

Trøsken ser ut til å gi seg, smører Mycostatin hver dag. Snuppa hater smaken av det men må man så må man. Jeg er bedre i puppene også, de er bare litt røde fortsatt. Håper det gir seg snart for det er slitsomt å måtte smøre på etter hver amming.

Godt tips er å lufte puppene før trøsken oppstår... det er ikke noe særlig...

Jeg har vært på DATE!!!!

... med mannen min..... :sjenert:

Vi var på kino igår! Så "blood diamond"!! Ikke en film for en nybakt mamma nei.. men det var utrolig godt å komme seg ut! Søster og kjæresten satt barnevakt for begge snuppene og det gikk kjempefint! Lillesnuppa fikk flaske og gråt bare en gang, litt mageknip. Men ikke noe de ikke kunne fikse.

Godt å være kjærester igjen!

Ellers har vi hatt familieråd ang kjøp av ny vogn! Og jeg har fått gjennomslag for å kjøpe en Bugaboo Cameleon!!! Hurra!!! Den skal være grå base og råååsa trekk! Nå må jeg bare finne en side hvor de selger de billig.

Må jo ha ny vogn når snuppa begynner å barnehagen nå.

Da blir vognparken nesten komplett, mangler bare en trille til, en beige zapp helst, men de tror jeg har gått ut av produksjon så da blir det en råååsa til lillesnuppa. Men først må vi få betalt ned alt som har av regninger å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeeeeerlig med kjærestetid :hjerte: Dere er heldige som har noen som stiller opp sånn! vi har vel egentlig det vi også, problemet er bare at de bor enten 1 eller 8 timer unna :sur:

Grattis med kommende ny vogn!! Dere kommer til å bli superfornøyde! :hoppe: Jeg triller vogna rett som det er rundt i stua :ler2:

Vi har også grå base! Syns det er finest. Til å begynne med så har vi sand trekk, men bestilte med et rosa som skal brukes til sommer'n :sjarmor: Bare vær obs på at det ser mer rosa ut i virkeligheten enn på bildene... :sjenert:

Vi bestilte herfra, og er superfornøyd med både pris, leveringstid og svar på henvendelser derfra! :Nikke:

Vogna har gått opp nesten 100 euro siden vi bestilte. Trekkene har også gått opp, men det husker jeg ikke hvor mye...

Vi fikk sånn "føstegangsregistreringsrabatt" på 50 euro. Mener det "tilbudet" skulle vare ut én av de første månedene, enten januar, februar eller mars. Sjekk det opp ;)

Tviler på at du finner billigere vogn noe sted, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...