cappocino Skrevet 24. november 2006 Forfatter #1341 Del Skrevet 24. november 2006 Hei Siam Tenkte kanskje på å være med deg og Oliver på sånn åpen barnehage en dag jeg er i Moss igjen .... Formen idag er litt bedre. Sovet kanskje litt bedre inatt enn forrige natt. Selv om snuppa hoster og vrir seg. Men det er såå koselig å ha henne i sengen min om nettene... Idag drar vi tilbake til oslo etter å ha vært hos mamma i to uker!! Stakkar mannen har ikke sett snuppa si på lenge. Han gleeeeeeder seg! Gleder meg også til å kunne være en liten familie igjen Alle juleprosjektene venter på meg jo.... Har funnet ut at alle besteforeldre skal få en sånn trippel bilderamme med bilder av de og snuppa, hver skal få sin med hvert sitt bilde med snuppa. I sorthvitt og bare rosa fargen som skal skinne igjennom Gleder meg til å begynne. Spent på svaret fra barnehagekontoret også. Nei nå er det kaffe tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. november 2006 #1342 Del Skrevet 24. november 2006 Storesøs høres så søt ut! Er det baby born hun har? Heeelt enig med det med søstre, er kjempekos i oppveksten! :-D Blir vel spennende å se hvordan lillesøs blir iforhold til storesøs? Venter SPENT på magebilde!! Goooood helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 25. november 2006 Forfatter #1343 Del Skrevet 25. november 2006 Hei Epica Det er noe form for baby born hun har. Vet faktisk ikke hva den heter siden det er bestemor som har kjøpt dukkene til henne. Bestemor er litt gal! Hun kjøper alt hun kommer over til sitt første barnebarn! Her om dagen dro mamma og stepappa på fjellet for å komme seg bort fra bylivet, men gjett hvem som kom hjem med ny dukke og ny dukkevogn! Stønn!!! Rare de besteforeldre også.... Hun tar til og med vare på leketøysreklame blader for å se hva snuppa vil se på og interesserer henne. Blir vel mange julegaver på henne i år ja. Idag har vi vært på Ikea og handlet småting til julen. Kjøpte lysslynge i hvitt som jeg satte på kvistene jeg hadde sprayet sølv og med fake snø. Det ble kjempefint! De står i stoooore vaser og pynter opp også er det jo koselig å se på og lyser opp i disse mørke dagene.. På mandag skal jeg på Stof og stil og kjøpe stoff til julestrømpene og kanskje noen pynteputer. Så gjenstår det litt julekalender gaver. Er ferdig med snuppa og boffen, men mangler et par til mannen. Men jeg vet hva jeg skal kjøpe så det tar ikke lang tid. Snuppa lærer så mye om dagen. Peker på alt og vil vite hva alt heter og når vi spør henne om de samme tingene peker hun på de og sier "der" Også tar hun så fort etter oss.. mannen skulle få bort boffen fra bordet isted og kastet en tøybok på han så han skulle skvette. Gjett hvem som begynte å kaste bøker rett etterpå.... bra mannen!! Nå har du gjort det! Nytter ikke å komme å si nei til henne nå etter at hun har sett at pappa har gjort det.... 20 min så kommer Pirates of the Carribean (eller hvordan det skrives igjen..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 25. november 2006 Forfatter #1344 Del Skrevet 25. november 2006 Julegaveønskeliste Stoler til spisebordet klesskap til snuppene porselenet vi samler på bestikk vi samler på dusjdør til bad oppe feiekost og brett (husker ikke merket) peissett til den nye peisen baderomsvekt elektrolux støvsuger Til snuppa Dukker dukkevogn - trille i julekalender klær i str 86/92 lekehus (til å ha ute) huske - julekalender Sklie sandkasse leker Fra snuppa til bestemor 1 og 2 og bestefar, kanskje til tanteG og onkelJ Bildeserie av snuppa innrammet Julepynt Julesokker til hele familien grener sprayes hvite som skal i store vaser - done pynteputer i rødt teppet i rødt Svigermors ønsker badekåpe bøker cd`er ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 26. november 2006 Forfatter #1345 Del Skrevet 26. november 2006 Idag har vært en deilig dag! Sen og lang frokost Koste oss masse med snuppa. Hun er så opptatt av den dukken sin, mater henne med "melkeflasken" og sier nam nam nam..... til å le seg ihjel av Gleder meg til hun får tatt opp den ene julekalender gaven sin, søt rosa liten dukketrille Etter frokosten ryddet vi litt hjemme og mannen tok med seg snuppa på tur så hun fikk sovet litt, mens jeg gikk over gulvet med moppen. Boffen hadde dratt inn masse sand ogsånn. Godt å få det ryddet vekk! Så fikk vi besøk av en venninne med hennes sønn som er like gammel som snuppa, de lekte litt sammen inne også gikk vi en liten tur ut. Snuppa ville ikke hjem og hylgråt da jeg plukket henne opp og satte i vognen.. Hjemme igjen lekte vi masse sammen og mannen lagde god middag! Så kom bestefar på besøk og spiste med oss og lekte masse med snuppa. Godt å se at han endelig begynner å syns det er morro med henne... han er ikke så begeistret for babyer.. Så kom mamma, en overraskelse, med MASSE vinter og julepynt! :hår: :hår: Ble ganske overraket ja! Hun hadde med seg et par snømenn og mange snøflugg og snøballer... haha!! Nå skal det pyntes!! Åh gruer meg litt til imorgen, da skla jeg levere snuppa alene til dagmamma og hente. Men det skal nok gå bra! Så håper jeg å møte en gravid venninne som har termin om 2 uker. Har ikke sett henne på 7 uker så det blir koselig!! Nå er det natta snart, er ganske sliten og trøtt nå ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 26. november 2006 Forfatter #1346 Del Skrevet 26. november 2006 Åj glemte å skrive, halvannen time til jeg er 33 uker!!!!!! :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 26. november 2006 #1347 Del Skrevet 26. november 2006 Høres ut som at det har vært en fin helg i cappocino-heimen! Storesnuppa høres så herlig ut... De er så gode når de lærer av andres handlinger! Man må passe seg for hva man gjør, ja, når man har en liten i hus! Mannen må nok bare tåle og få noen blåveiser av bøker som hun har kasta på han Jeg har også lyst på en tur på Ikea snart... Kanskje jeg skal lure med sambo på lørdag! Tenk at du snaaaaaaaaaart er 33 uker!! og på kinnet til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 27. november 2006 Forfatter #1348 Del Skrevet 27. november 2006 Whhuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!! Bekkenhelv¤))=&"=&¤/&/¤=&/=")¤/ !!!!! Tror jeg tok meg litt ut idag ja.... kom meg ikke opp av stolen isted, mannen og kameraten hans måtte hjelpe meg Ja ja! Fikk kjøpt masse fint stoff idag, så nå skal det syes julestrømper og nye julegardiner!! Gleder meg, men det kan jeg først begynne med til neste uke. Nå er det middag snart, nam nam nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 27. november 2006 #1349 Del Skrevet 27. november 2006 Innom og for 33 uker! (Guri så fort det går.... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. november 2006 #1350 Del Skrevet 27. november 2006 Her står det om amming.. Hadde du problemer med storesøs siden du bekymrer deg? Det går nok kjempebra skal du se! Jeg har ingen erfaring jeg, og kommer nok til å slite i starten.. Snuppa mi er suuuuuuperaktiv i magen, og tror det bare er et sunt tegn. Må'kke bekymre deg, som oftest går det bra! Auuuu... bekkenet streika? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 27. november 2006 #1351 Del Skrevet 27. november 2006 Det hadde vært fint om dere blir med på åpen barnehage en gang. Det er åpent hver tirsdag og torsdag mellom 10 og 14. Jeg har ikke vært der på en stund nå, det har vært så mye annet som har skjedd, men har tenkt meg en liten tur i morgen. Fint å høre at du er i bedre form, men du må passe på så du ikke overdriver!! Men du finner sikkert ut hvor mye du kan gjøre før det vipper over etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 27. november 2006 Forfatter #1352 Del Skrevet 27. november 2006 Her står det om amming.. Hadde du problemer med storesøs siden du bekymrer deg? Det går nok kjempebra skal du se! Jepp hadde store problemer med storesnuppa, hadde sånne typiske pikevorter (innover vorter) og jordmor rullet og dro sånn at de skulle komme ut. I tillegg ble snuppa lagt til feil ved første amming så det endte opp med blødende sprukne og vanvittig vonde brystvorter i 2 uker :hår: Denne gangen tror jeg nok det går bedre ja. Har fortsatt utstående vorter etter storesnuppa og driver og herder de om dagen. Og nå vet jeg mer om hvordan forebygge sårhet. Auuuu... bekkenet streika? ← Jeg tok meg nok litt ut idag.... *rister på hodet av meg selv* Kjørte snuppa til dagmammaen så var det shopping også møtte jeg venninnen som har termin om 2 uker rett etter at jeg hentet snuppa. Stønn!! Litt mye for første "normale" hverdag. Får hvilt meg masse imorgen da, søster har kommet og skal ta seg av snuppa hele dagen Da kan jeg begynne på å sy julesokkene til familien og nye gardinene. Har hengt opp stoffet provisorisk nå og det ble kjempefint Det hadde vært fint om dere blir med på åpen barnehage en gang. Det er åpent hver tirsdag og torsdag mellom 10 og 14. Jeg har ikke vært der på en stund nå, det har vært så mye annet som har skjedd, men har tenkt meg en liten tur i morgen. Skal være i Oslo denne uken, men sier ifra når jeg kommer neste gang, kanskje vi kan dra da hvis det passer. Fint å høre at du er i bedre form, men du må passe på så du ikke overdriver!! Men du finner sikkert ut hvor mye du kan gjøre før det vipper over etterhvert. ← Hehe, det var vel det jeg fant ut idag.... Skal ta det MYE roligere heretter. Men det var godt å få gjort ferdig innkjøpene i allefall så nå kan jeg kose meg med prosjektene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 27. november 2006 Forfatter #1353 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Julegaveønskeliste Stoler til spisebordet klesskap til snuppene porselenet vi samler på bestikk vi samler på dusjdør til bad oppe feiekost og brett (husker ikke merket) peissett til den nye peisen baderomsvekt elektrolux støvsuger Til snuppa Dukker dukkevogn - trille i julekalender klær i str 86/92 lekehus (til å ha ute) huske - julekalender Sklie sandkasse leker Fra snuppa til bestemor 1 og 2 og bestefar, kanskje til tanteG og onkelJ Bildeserie av snuppa innrammet Julepynt Julesokker til hele familien grener sprayes hvite som skal i store vaser pynteputer i rødt teppet i rødt gardiner i rødt Svigermors ønsker badekåpe bøker cd`er ← ← Imorgen skal det sys fgardiner, gjort på en time. Klippes ut sokker av stoffet og begynne å sy hvis jeg rekker. Bilder av snuppa skal taes med juledekorasjonen. Bilder av snuppa i de nye "rocka" klærne til tanteG og onkelJ Endret 27. november 2006 av cappocino Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. november 2006 #1354 Del Skrevet 27. november 2006 Auuu.. Det hørtes vondt ut.. Mine er vertfall skikkelig utover, mer enn vanlig. Godt tegn håper jeg Lekehus, å så koselig Så deilig at du får hvilt deg imorgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 29. november 2006 Forfatter #1355 Del Skrevet 29. november 2006 Julegaveønskeliste Stoler til spisebordet klesskap til snuppene porselenet vi samler på bestikk vi samler på dusjdør til bad oppe feiekost og brett (husker ikke merket) peissett til den nye peisen baderomsvekt elektrolux støvsuger Til snuppa Dukker dukkevogn - trille i julekalender klær i str 86/92 lekehus (til å ha ute) huske - julekalender Sklie sandkasse leker Fra snuppa til bestemor 1 og 2 og bestefar, kanskje til tanteG og onkelJ Bildeserie av snuppa innrammet Julepynt Julesokker til hele familien grener sprayes hvite som skal i store vaser pynteputer i rødt teppet i rødt gardiner i rødt Svigermors ønsker badekåpe bøker cd`er ← ← Gardiner er sydd! 5 julesokker er sydd, mangler bare sy ferdig toppen så er de ferdige og venter på "broderingen" Bilder av snuppa skal taes med juledekorasjonen. Bilder av snuppa i de nye "rocka" klærne til tanteG og onkelJ ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 29. november 2006 Forfatter #1356 Del Skrevet 29. november 2006 Rolig dag igår! Sydde for det meste av dagen, med små avbrekk på sofaen.. kan jo bli gal av å sitte så lenge på en stol... lurer på hvordan det hadde gått hvis jeg måtte jobbe!!!! det hadde vel ikke gått... Søster har dratt med snuppa til dagmammaen og jeg skal igang med å sy ferdig sokkene. De ble sååå fine! Så blir det å rydde litt i heimen og pynte litt mer til jul. Begynner nå jeg så har jeg glede av det julerøde et par dager ekstra. Vet jo ikke når snuppa kommer så da er det greit å ha gledet seg over julestasjet en stund. Gleder meg til helgen eller fredag, da kan vi sette ut lysene ute! Lurer på om jeg skal sette den ene thujaplanten foran på trappen og sette på noen lys der også...?? Har jo så mange lysslynger nå! Nå er det tid for en latte og sying... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. november 2006 #1357 Del Skrevet 29. november 2006 Skulle ønske jeg kunne sy...... Kos å begynne å pynte til jul, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 29. november 2006 Forfatter #1358 Del Skrevet 29. november 2006 Skulle ønske jeg kunne sy...... Kos å begynne å pynte til jul, ikke sant? ← Det er bare å begynne (hvis du har symaskin) og lære seg det. Sykurs er også mulig hihi! Fin tidsfordriv også er det såååå mye lekkert man kan sy. Som INGEN andre har! Kjempekos å pynte ja! Spesielt når man har barn i huset, det er jo stort sett for snuppa jeg pynter. Morro å se henne bli kjempebegeistret for en julekalender niss eller et par utstillingssnømenn som mamma hadde med seg hit her om dagen. Nå er jeg ferdig med alle julesokken, skal bare få "brodert" de. Så blir det vel å begynne å ta julekortbilder av snuppa, redigere og sende ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 30. november 2006 #1359 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg skal vertfall begynne å brodere etterhvert (julekalender jeg SKAL få ferdig til neste år!)... Håper det er enkelt! Julekortbilder ja.. KOS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 30. november 2006 #1360 Del Skrevet 30. november 2006 Whhuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!! Bekkenhelv¤))=&"=&¤/&/¤=&/=")¤/ !!!!! Tror jeg tok meg litt ut idag ja.... kom meg ikke opp av stolen isted, mannen og kameraten hans måtte hjelpe meg ← Er det sånn det går når Burpen leser til eksamen, og ikke får passa på!? Hørtes ikke noe godt ut! Håper du slipper å ha det sånn igjen hadde store problemer med storesnuppa, hadde sånne typiske pikevorter (innover vorter) og jordmor rullet og dro sånn at de skulle komme ut. I tillegg ble snuppa lagt til feil ved første amming så det endte opp med blødende sprukne og vanvittig vonde brystvorter i 2 uker :hår: ← *grøss* Høres ikke ut som at du har verdens beste ammeerfaringer... Lurer på om "ammehjelpen" er generelt dårlig, jeg, for jeg har hørt flere sånne historier pynte litt mer til jul. ← Kjempekos å pynte ja! Spesielt når man har barn i huset, det er jo stort sett for snuppa jeg pynter. ← Jeg gleder meg kjempemasse til å julepynte når Burpelita har glede av det! Tror det kommer til å bli litt hjemmelgd pynt her og der ...får håpe hun blir litt mer kunstnerisk enn mamman sin, for ellers blir det ikke fin julepynt på oss... Håper alt sånn ellers er bra med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå