iingvild Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #1641 Del Skrevet 9. juni 2008 Ja, jeg har hatt en flott bursdag Milla! Hadde besøk her (hos mine foreldre) av: Bror + tante og onkel som bor i Oslo + deres døtre hvor hun ene har mann og to barn. Lenge siden jeg har sett dem alle! Da de andre var gått kilte/leke slo broren min meg på magen da jeg gikk forbi. Jeg sa han ikke måtte være borti magen min, og han sa: "Er du gravid eller?" Hehe.. Jeg gadd ikke ro det bort, så da veit han det også, like greit. Han liker å tulle med lillesøstra si, så det er best at han veit at han må være forsiktig. Nå er det natt, etter en fin bursdag. Vi spiste grillet oksefilet med potetsalat alla Ingvild. Mamma hadde laget gelekake mens jeg lagde sjokoladekake med nonstop i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 9. juni 2008 #1642 Del Skrevet 9. juni 2008 Hørtes koselig ut, også kake da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@nea Skrevet 9. juni 2008 #1643 Del Skrevet 9. juni 2008 Gratulerer så mye med dagen og spire i magen! Blir spennende å følge med deg videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. juni 2008 #1644 Del Skrevet 11. juni 2008 Innom med dagens . Alt bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #1645 Del Skrevet 11. juni 2008 Alt bra ja! Er på jobb, skal snart møte kjære for å spise på peppes. Skal deretter bytte forlovelsesringen i en ring som passer. Samme ring, annen størrelse. Håper på det i alle fall! Kjære kom hjem fra utenlandstur i går, det var godt og få han hjem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #1646 Del Skrevet 12. juni 2008 Er 6 uker på vei i dag! Er spent på om det går bra å seile færder seilasen. Merket litt kvalme (bittelitt) i dag tidlig, men spiste en banan, og det gikk over. I dag skal jeg lage to paier som vi skal ha med som mat. Pappa har kjøpt inn ingefærøl som skal være kvalmedempende. Skal også ha med en del kjeks og frukt. Vi har fine køyer ombord i seilbåten, så det går fint å sove! *Jobb* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. juni 2008 #1647 Del Skrevet 12. juni 2008 Får håpe seilasen går bra Stor båt du er med på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #1648 Del Skrevet 12. juni 2008 31 fot, så den er ikke mega stor. Familieseilbåt! Vi er 5 stykker, 2 erfarne seilere (pappa og fetteren min), meg som er middels erfaren og 2 mindre erfarne (god gutten min og en tremenning). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. juni 2008 #1649 Del Skrevet 12. juni 2008 Okay.. blir spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 12. juni 2008 #1650 Del Skrevet 12. juni 2008 Lykke til i Færder'n! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 12. juni 2008 #1651 Del Skrevet 12. juni 2008 Grattis med forlovelse og baby i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #1652 Del Skrevet 15. juni 2008 Milla: itla: takk pusla: Takk! Da var færder seilasen unnagjort for i år. Og det suste skikkelig bra i seilene! Vi startet inne ved Aker Brykke kl 14.30. Vi lå veldig bra til ved startlinja. MEN det var ikke noe vind. Vinden forsvant 5 minutter før start. Typisk. Vi hadde nok litt fart framover, men klarte nok ikke komme oss over startlinja før det var gått rundt 20 minutter. Det var artig å høre komentator på land si: Pang, og der gikk starten. Hehe alle lå helt stille. Det gikk sakte framover de første timene, men så kom det et skikkelig uvær med sterk vind, regn og haggel i store biter. Båten vår har heldigvis tak, så jeg krøp under der. De andre klarte å klamre seg fast, men ble rimelig kliss klass. Den kraftige vinden (med torden) varte nok i rundt 10 minutter. Da nærmet vi oss rundting på Slemmestad. Vi passerte en båt som hadde knekt mast. Det må være fryktelig kjedelig! Den rimelig sterke vinden fortsatte og vi kunne krysse rimelig bra sørover/nedover fjorden. Vi måtte bare krysse av og til for å ikke komme for nære inn mot land på andre siden. Vi kom til Drøbak omtrent samtidig som Stena Line. Vi krysset rett bak, ca 100meter. Litt artig. Den kjørte så sakte at det var ikke en bølge å se etter den. Etter runding ved Filtvedt fyr la jeg meg for å sove. Da var kl 23:43. Derfra var det et rimelig langt stykke rett nedover til Mefjordboen. Jeg ble vekt da vi kom dit kl 02:48. Da lå vi helt likt med vår nærmeste konkurent. Min kjære gikk da og la seg, han var veldig kald og trøtt. Da vi kom mot mål så vi at den andre båten var veldig nære. Vi hadde litt ulike vinkler mot mål, og det viste seg til slutt at det var 2 sekunder som skilte båtene. Vi kom sist, desverre, men vi slo mange andre båter i klassen. Vi kom inn som nr 7 av totalt 17 båter som seilet til mål. Vi brukte 13 timer 25 minutter og 24 sekunder. Jeg merket ikke noe særlig til kvalme i det hele tatt, brukte sånne håndleddspressere som skal forhindre kvalme. Brukte dem ikke på vei opp igjen, og merket ikke noe da heller. Vi kom tilbake til leilieheten i natt, og sov lenge i dag tidlig. Er rimelig sliten nå, men har hele dagen til bare å slappe av. Kanskje rydde litt og vaske klær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 15. juni 2008 #1653 Del Skrevet 15. juni 2008 Hørtes ut som en flott tur, godt ikke kvalmen slo til Må si jeg tenkte på deg da været slo til for fult den dagen, møkkavær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #1654 Del Skrevet 18. juni 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 18. juni 2008 #1655 Del Skrevet 18. juni 2008 Så fin ticker du har fått deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #1656 Del Skrevet 19. juni 2008 Tenkte det var på tide med en ticker ja! I dag er jeg 7 uker på vei. Jeg merker mer til kvalme på dagen nå, men holder det i sjakk ved å ha med en del mat på jobb. I dag har det gått med to brødskiver med wienerpølser på, en salat og 4 gulerøtter. Fant også ut at varm drikke var godt. Har vært veldig trøtt siden søndag etter færdern. Både mandag og onsdag sov jeg en time etter jobb. Tirsdag var jeg på besøk hos ei venninne. I dag har vi luftet hunden til naboen. Det var koselig å gå en tur i regnet. Både hunden og vi trengte en skikkelig tørk da vi kom hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 19. juni 2008 #1657 Del Skrevet 19. juni 2008 Tur i regnet ja.... hva slags voff er det? Samboern var ute med voffen i ettermiddag og kom hjem med et stykk meget skitten voff som måtte vaskes og tørkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #1658 Del Skrevet 20. juni 2008 Hei Milla! Jeg er ikke helt sikker, men tror det kan være en Field spaniel. Den er lav/liten og i fargene likner den på en Gordon Setter. Den er glad i å bade, så den var på to svømmeturer i løpet av turen. Det var ikke nok å bli våt av regnet nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 21. juni 2008 Forfatter #1659 Del Skrevet 21. juni 2008 Er litt slapp i dag, men sov heldigvis godt i natt. Det var godt med suppe og pannekaker til middag i går. I tillegg hadde vi fått en kurv jordbær for pass av hunden til naboen. Jeg spiste jordbær med is, mens kjære hadde fløte på. Jeg vil begrense fettinntaket "litt". Spiste jo potetgull etterpå! Vi koser oss sammen, og snakker mye om lille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 21. juni 2008 #1660 Del Skrevet 21. juni 2008 Er litt slapp i dag, men sov heldigvis godt i natt. Det var godt med suppe og pannekaker til middag i går. I tillegg hadde vi fått en kurv jordbær for pass av hunden til naboen. Jeg spiste jordbær med is, mens kjære hadde fløte på. Jeg vil begrense fettinntaket "litt". Spiste jo potetgull etterpå! Vi koser oss sammen, og snakker mye om lille Det er ikke fettet som er farlig, det er karbohydratene Dessuten spiser du jo for to nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå