Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg

iingvild

Anbefalte innlegg

Hei igjen! :)

Vi var på peppes på Karl Johan. :) Og vi var 9 stykker. Veldig koselig!

Jeg hadde en fin helg, men det skjedde ikke så mye sprell. Vi var mest hjemme, så litt på tv, vasket litt, scannet litt, tok litt bilder, var ute en tur og gikk tur og hadde besøk av foreldrene mine søndag kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk! :)

Jeg har hatt en flott men noe annerledes helg!

Tidlig etter jobb på fredag var jeg og plukket opp A-L, datteren til kusine M på oslo s. Hun tok bussen (helt alene) fra der de bor. Hun er 12 1/2. år. Fredag var vi på Singin' In The Rain, resten av helga i nærheten av leiligheten. Det ble en del tv titting og dataspilling, pga hun hadde noen vonde gnagesår. I går kom hennes mor, og de to yngste søsknene hennes på middag også. Vi lagde pizza og hadde det veldig koselig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest _Leela_

Innom og sier hei tilbake. Litt lyst til å se Singing in the rain selv jeg, men vet ikke om sambo er så hissig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... :) Nei, jeg hadde nok ikke fått med meg sambo på den jeg heller. Men vi var begge på teater i går. Vi så Peter Pan

Jeg hadde lest om stykket før, men fikk plutselig tilbud om litt billigere billetter. De var jo egentlig ikke veldig dyre fra starten av, men det er jo egentlig for barn. Men vi hygget oss veldig!

Det ble sakt at når indianerene kom skulle man være helt stille, mens hvis Kaptein Krok så rett mot deg skulle du si "isssssjjjjjj...". Det var fordi Kaptein Krok da syntes barna så stygge ut. Og K K kidnappet kun søte barn! Komentaren til Kaptein Krok på scenen når barna gjorde sånn var: "Usj, dere er så barnslige altså!".

Og Peter Pan var veldig flink til å fly! Utrolig stilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. uken er nesten ferdig, bare litt under to arbeidsdager, så er det 10 dagers påskeferie.

På mandag var jeg rimelig stiv i nakken, så dro tidlig fra jobb. Jeg rakk ikke bussen, så da gikk jeg hjem. Brukte 1 time og 20 minutter. God trim for både kropp og sjel! ;)

Sendte to postkort tidlig denne uka, og 4 i dag. Ikke si det til sambo! ;)

I dag la jeg merke til at det begynner å bli grønt en plass hvor de sådde gress sent i høst! :) Ja ja... mener nå det burde vært litt mer vinter, men våren får bare komme når den kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Milla! :)

Helg? Å nei! Det er påskeferie! :)

Jeg skal være sammen med familien min på hytta i nordmarka, vi får litt besøk av kusina mi som var her på besøk for ikke lengesiden, med barn og mann, samt min tante. :) De skal ikke være hele påsken, men et par dager, det blir koselig.

:) Bare en kort jobbdag først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har hatt en super ferie. Hadde første dag på jobb i dag, som alle andre.

Et lite sammendrag av ferien:

Fredag: Hadde besøk av ei veninne, pakket da hun hadde dratt. Sambo reiste nordover rett etter jobb.

Lørdag: Kusina mi var innom for å hente nøkkel, hun passet litt blomster og tømte postkassa før hun reiste på ferie selv. Hun kom sammen med tanta mi, som også fikk se leiligheten. :)

Mamma og pappa hentet meg og vi dro opp på hytta. Den ligger ikke så langt fra Oslo, så det er kun en times kjøretur. Jeg hadde med meg utrolig mye, men brukte også mye klær og utstyr den uka vi var der.

Søndag: Skitur i sol sammen med mamma og pappa. Vi kjørte til det største vannet i nærheten, og gikk på skogsbilveien langs med det. Gikk opp en annen vei halveis utover. ;)

Mandag: Skitur i sol sammen med pappa. Gikk fra hytta. Gikk en runde som vi ofte har pleid å gå. Stopper på en stor myr for å spise. Der var det alt bålplass (noe vi brukte neste gang vi var der.)

Tirsdag: Skitur i delvis solskinn sammen med pappa. Kjørte til en parkering vi ofte bruker i påsken når det er lite snø, og ellers tidlig i skisesongen. Vi gikk opp og deretter inn i skogen og gikk utenfor løypene i et svert elgerikt terreng. Dvs det var mye spor etter elg der. På kvelden fikk vi besøk av min kusine M og hennes 4 barn + mann. De ble i 2 dager.

Onsdag: Skitur med alle sammen. Barnas alder: 6,7,10,12. De var flinke til å gå alle sammen. Vi gikk rundt samme rundtur, og grillet pølser og akte ved bålplassen. Vi gikk bare andre veien enn sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag: Vi var mest rundt hytta og akte, var nede ved en liten bekk i nærheten og gravde snøhule/tunnell. Besøket dro litt utpå kvelden.

(Glemte å skrive at broren min kom opp onsdag).

Fredag: Den store snønedfallsdagen. Var mye inne og spilte Sims2. Var ute og vasset litt i snø på ettermiddagen.

Lørdag: Spiste lam til middag tidlig, gikk kveldstur på ski. Var ute fra kl 18 og nesten til kl 21. :) Artig å gå med hodelykt. Det var utrolig kaldt (mulig rundt -20gC på det siste vannet vi gikk over). Fant ut at vi gikk omtrent 1,5mil på litt under 3 timer.

Søndag: Sto over skitur (litt sliten fra dagen før). Var litt ute, men ikke så mye. Spiste biff til middag. Karamellpudding til dessert.

Mandag: Gikk en koselig liten tur på ski, opp på en høyde og ned op den andre siden. Spiste middag, pakket og dro.

På kveldene så vi litt på tv og så noen filmer, bla Annie Get Your Gun og Narnia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ikke så lenge til helg igjen. Klarte faktisk å være tidlig på jobb i dag. 8.15. Sto opp 30 min før enn jeg pleier også, så det er kanskje ikke så rart at jeg klarte det! ;)

Sambo lagde god kakao i går kveld, men den var så godt at det var umulig å vente med å drikke den. Resultatet er jo da brent tunge. Ikke noe bra.

Jeg har lagt inn slektstre på www.geni.com de siste dagene. En artig side hvor en kan legge inn epost-adresse til slektninger, slik at de også kan fylle ut treet! :) Mamma driver jo mye med slektsforskning, og jeg synes også det er veldig gøy å lære litt og finne ut om forfedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest ~Milla~

Slektsforskning er artig ja... har en onkel som drev mye med det før, han er blirr ganske gammel så... Men uansett, han fant ut både det ene og andre, ikke ante jeg at jeg var i slekt med kjendiser :fnise:

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

:) Det er jo bare artig! Jeg kjenner ikke til at jeg er i slekt med noen kjente folk, men det kan jo være! ;)

I natt regnet det, men nå snør det faktisk! Det skal være deilig med en ( faktisk to) dager fri! Det har gått fint å jobbe 100% etter påske, men det er fint å være hjemme!

Vi har planer om å gå til nærmeste kjøpesenter, shoppe litt og gå tilbake. Vi bruker vel kanskje 45 minutter på å gå dit.

Så koselig at det snør litt igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
:) Det er jo bare artig! Jeg kjenner ikke til at jeg er i slekt med noen kjente folk, men det kan jo være! ;)

I natt regnet det, men nå snør det faktisk! Det skal være deilig med en ( faktisk to) dager fri! Det har gått fint å jobbe 100% etter påske, men det er fint å være hjemme!

Vi har planer om å gå til nærmeste kjøpesenter, shoppe litt og gå tilbake. Vi bruker vel kanskje 45 minutter på å gå dit.

Så koselig at det snør litt igjen! :)

Koselig og koselig ;) Vil nå heller ha vår og sol, jeg da men

Det legger seg heldigvis ikke :juhu:

God tur gjennom snømassene iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det legger seg litt her jeg bor, men det er greit at det ikke varer så lenge. Med tanke på de fine blomstene som er på vei opp og de som allerede har kommet opp! :)

:) Fikk et postkort fra Italia nå, det var så fint! :) Sommerstemning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...