Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg

iingvild

Anbefalte innlegg

kanskje du ikke burde gå så mye på job, slik at den får leget seg litt mer..

håper du blir bedre snart :)

så får du kose deg så mye når du har kjæresten der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver å ikke gå så mye ja, mee mee, men det er ikke så lett. Datan er et sted, så er prøvene et sted, og løsninger i en fryser og PCR maskin i et annet rom. Men har sakt fra at jeg ikke skal gå så mye.

Har nettopp nummerert sidene i labbboka mi! Fint, men kjedelig stillesittende arbeide!

I dag skal masta av båten, et skikkelig tegn på at det er høst.

Jeg tror nok kjæresten kjeder seg litt hjemme. Men jeg prøver å syselsette han litt. Masse oppvask fra i går som han kan ta i alle fall, i tillegg til at jeg skulle få servert skogsoppsuppe og pannekaker til middag i dag!

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til Charmina, Bamsemums og Sommerfugl!

Foten har blitt værre siste dagene, så tok fri i dag. Og har merket stor forskjell.

:)

Håper det går ok på jobb i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde kanskje tatt det helt med ro ja, men drar på jobb i dag, så får jeg se hvordan det går. Får hvile beinet hele helga.

I dag skal vi hente mamma og pappa etter at de har kjørt en masteløs seilbåt over fjorden og ned bunnefjorden. Kjæresten skal hente bilen i løpet av dagen.

I morgen er planen å få på kino. Over Hekken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det faktisk vanskelig og gå inn her og oppdatere litt før jeg leser masse annet. Rekker ikke noe særlig nå, så da får jeg prioritere å skrive litt her.

Takk for hilsen Charmina og søndagsengel!

Over Hekken var kjempe morsom, og beinet begynner å bli bedre. Det har gjort litt vondt i løpet av dagen, men det er spesielt når jeg får beinet i rare posisjoner. Som feks når jeg står på knærne og fotbladet er rett på gulvet. IKKE GODT!

Kjæresten og jeg har ellers i dag vaska en båt (liten som ligger i hagen), dvs kjæresten brukte høytrykkspyleren og jeg plukket epler. VI skulle egentlig vaske båt, men tror dere jeg fikk slippe til på høytrykkspylinga? NEI DA! Så den båten ble pakket inn da mamma og pappa kom hjem etter å ha vasket den store båten.

Etterpå ble det laging av eplekake og pai. Etter det igjen sanka vi inn resten av eplene som hang på et av trærne. Vi fikk med oss to poser med epler, så da får vi se hva det blir ut av dem. Vi spiste eplekake med vaniljeis mens vi så på "kvitt eller dobbelt", tror jeg kunne like mye om Harry Potter, ellers var jeg rimelig blank.

Nå er det natt, tidlig opp i morgen!

:klem: til de koslige jentene som er innom her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Ja, det er super godt! Bamsemums!

Kjæresten brukte en del av eplene i dag til å kjøre igjennom saftsentrifuga. Det ga en kjempe god rødlig eplesaft. :) God med isbiter.

I morgen skal jeg på Freia! :) Nam nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg hjemme igjen, etter en lang dag!

Var først som vanlig på jobb. Fant en mutasjon blandt sekvensene jeg tittet på. Litt artig, siden det var første mutasjonen jeg har funnet.

Etter jobb var det bare å ta bussen mot "hjemme", men ikke helt hjem. Turen gikk til Rodeløkka, nærmere bestemt Freia sin fabrikk.

Først fikk vi en liten omvisning og forklaring i Freia-salen. Der var det en serie Munk-bilder, som skulle inspirere de ansatte. Grunnleggeren var tidlig ute med å bruke penger på å få de ansatte til å trives. Det var også noen skulpturer, og et flygel der.

Deretter gikk turen til en liten miniatyr sjokoladefabrikk. Der fikk vi lage vår egne lille sjokolade. Men aller først fikk vi vår aller første smaksprøve av sjokolade:

-Daimmelkesjokolade

Vi fikk en plastform som var ca 5x15 cm som ble fylt med sjokolade av en minisjokoladeblander. Vi måtte vende på formen for at sjokoladen skulle gå ut i hjørnene av formen. For å pynte litt ble det hatt på nonstop på bunnen av sjokoladen. Mens sjokoladen sto i kjøleskapet, tegnet vi uten på det som skulle bli esken til sjokoladen. Jeg tegnet en båt på et hav, og sola som skinte på båten. :)

Neste stopp var Freias opplevelsessenter. Det forteller historien om sjokoladen, fra sør-amerika til europerene kom dit og sør-amerikanerene trodde det var sagnet om Slangekongen som skulle komme tilbake som ble oppfylt.

Det var ulike rom der, først en liten film, så gikk vi igjennom en jungel som satt stemningen for det neste stedet, nemlig tempelet til sør-amerikanerene. Deretter gikk vi inn i en tidsmaskin som gikk tilbake til 1527, da kom vi inn i skuta til spanjolene. Der var det en liten film. Så var det et rom hvor det var en Nederlansk vindmølle som knuste kakao, vi kom så inn i en kopi av den gamle Freia sjokoladebutikk som var på Karl Johan.

- Her fikk vi vanlig melkesjokolade. Min favoritt.

Der var det mange gamle embalasjer, og det var også en liten film om utviklingen der. Deretter et "aktivitetsrom" hvor det var to hinderløyper. En med tau og grønt miljø, den andre med isflak og snø. Tilslutt var det en liten gjennomgang av de ulike reklamefilmene som har vært for Freia Melkesjokolade.

Det siste på programmet var visning i fabrikken. Da vi hadde kledt oss med hårhette og frakk fikk vi se litt av produksjonslokale. Først der hvor sjokolademassen bearbeides. Den moses gjennom ruller for å knuse sukkeret, tiden på denne prosessen gir hva slags smak det blir på sjokoladen. Vi så også der hvor det ble pakket svenske sjokolader. Sjokolademassen til disse blir kjørt til Norge, hvor sjokoladen formes, pakkes og sendes tilbake. Vi så også der hvor de legger på det fargede laget på nonstop og M.

Vi smakte også på:

-nonstop (mørk og lys)

-nonstop (mørk og lys) kjerne

-M (farget og brun)

-M - kjerne

-svensk sjokolade med nøtter

edit: Må legge til kvikklunsj-biten også! :)

edit2: Glemte også rutesjokolader med appelsinsjokolade og kokesjokolade

Endret av iingvild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bamsemums

Det ser ut som dere har hatt en fin ettermiddag og kveld, ikke minst søt. ;)

Har aldri vært på Freia fabrikken, dessverre, klassen min var der på ungdomsskolen, mens jeg lå hjemme med halsbetennelse. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bamsemums! :)

Får håpe du får tatt det igjen en dag da! Det er jo aldri for sent! ;)

Var litt kaos hjemme i går kveld. Kjæresten hadde ventet med å spise til jeg kom hjem, så han var kjempe sulten. Jeg hadde bedt han om å spise, siden jeg ikke ante når jeg kom til å komme hjem. I tillegg hadde jeg glemt telefonen min hjemme. Kjæresten hadde vært å handlet to ganger, allikevel hadde han ikke kjøpt brød. Da "jaget" jeg han til butikken for å kjøpe det. Det halvstekte brødet han da kom tilbake med, viste det seg at var fult av mugg, så da måtte han jo gå tilbake igjen. Det er heldigvis ikke langt til butikken. Han fikk da med seg to andre ferdigbrød. Jeg må jo ha mat om morgnen og til å ha med meg. De to gutta hjemme (les kjæresten og broren) er jo så dårlige til å spise rimelig sunt, og de klager på meg at jeg roter. Jeg er jo nesten ikke hjemme. Ikke lett å være eneste jente når gutta dominerer. ;) Jeg gleder meg i allefall til å ha min(og kjærestens) egene leilighet, selv om det kanskje tar litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk LT! Trengte litt :klem: i går!

Det blir litt trangt i leiligheten når broren min er der i tillegg til oss to. Hadde egentlig håpet å kunne kjøpe en leilighet, men tviler på at jeg klarer det før etter jul, og akkurat nå så virker det veldig lenge til. Men ferien til broren min er snart ferdig, så da blir det bare meg og kjæresten der igjen.

I dag skal vi spise hos mamma og pappa, så da drar jeg rett dit etter jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Bamsemums!

Jeg skal hygge meg sammen med kjæresten i helga. Vi skal scanne vitnemålet hans hos mamma og pappa i kveld, så sant det kommer i posten i dag. Ellers skal vi på besøk til ei veninne av meg og hennes kjæreste på lørdag!

Mamma klippet håret mitt i går, så da er det endelig ikke så rufsete lengre.

Oppfordrer alle til å registrere seg på gamlevenner.com og sende beskjeden videre! :) Kanskje du finner igjen noen du gikk i klasse med for mange år siden! Jeg la til og med inn barnehagen jeg gikk i jeg! ;)

Endret av iingvild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...