Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg

iingvild

Anbefalte innlegg

Nå, en uke og to dager etter bryllupet er det virkelig på tide med en liten rapport! :)

Dagen før var jeg på prøvetime hos frisøren. Hun var kjempe hyggelig, og kom med forslag i forhold til litt av det jeg hadde sett for meg. Fant ut at håret mitt ikke holder krøller så bra, så hun fant ut at hun måtte spraye masse neste dag. Hun tok ut alt igjen etterpå og vasket håret slik at det var klart for neste dag.

Resten av dagen gikk med på å planlegge litt tidsmessig og kose med lille ii. Hun var litt små syk og hostet masse nettene før bryllupet, lite søvn. :(

Kvelden før bryllupet var forloveren min på besøk, samnt min bror og ei veninne av mamma. Forloveren min hjalp meg med lakking av neiler. Jeg skrev stikkord til talen min rundt kl 22:30. La meg ca kl 0100. *Trøtt*

Neste dag hadde jeg på vekkeklokke til kl 7, men våknet nok litt tidligere. Jeg kledde på meg en del før jeg vekket lille ii litt etter kl 7. Jeg ville ikke at hun skulle sove lenge, pga duppen hennes kl 11. Det funka bra!

Kl 10 var jeg hos frisøren og forloveren min kom dit ferdig pyntet. Vi var ferdig der rundt kl 11:35. Da hadde jeg fått ordnet håret, blitt sminket og sløret var festet i håret. Pappa kom da og hentet oss for å spare litt tid. Han hadde da i mellomtiden vært og hentet brudebuketten.

Hjemme ble det litt spising før jeg måtte hoppe i kjolen. Den tok litt (for) lang tid å knyte, men det gikk. Vi var klare for å kjøre til kirken 12:40, og var på plass etter 10 minutter. Lille ii satt i samme bil som meg og var ferdig pyntet da hun så meg i kjolen første gangen. Hun sto helt stille i sin søte hvite kjole og med hvit strikket jakke utenpå. Så utrolig søt! Hun hadde også fått på armbånd og kjede og var så stolt.

Da vi kom til kirken var alle på plass, de to andre "brudebarna" (ei jente (6 år) og en gutt (5 år) sto og ventet. De var også utrolig spente på hva de skulle gjøre og sånt no. Men jeg tror nok kanskje pappa og jeg var aller mest spente. ;)

Da de to skulle ta lille ii i hånda, ville helst lille ii leie sin bestefar istedet. Men da de skulle gå, gikk det helt fint å leie de to andre barna. (Jeg ser av videoen at lille ii titter bakover på oss og finner ut at vi også skal gå inn, så da var det liksom greit å gå!).

Inne i kirken ventet en spent S i bunad som var så flott. Vi kom oss igjennom sermonien veldig bra. Og gikk ut av kirken som mann og kone!

Mer følger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi tok en del bilder med familie og brudebarna før vi satte oss i bilen og kjørte mot der vi skulle ta bryllupsbildene. Vi tok en liten (ufrivillig) tur innom sentrum. Men fant jo fram etter hvert.

Fotograferingen brukte vi omtrent en time på, kaldt men tipper det ble masse bra bilder. Vi hadde fotograf under vielsen også. Forloverene var også med og ble med på noen bilder.

Vi ble godt mottatt ved stedet festen var da vi kom dit i 16 tiden. Da tok det ikke lang tid før vi satt oss til bords. Maten var utrolig god og stemningen like så! Fetteren min var toastmaster og han var flink i den jobben. Det ble en del taler og noen sanger. Jeg holdt også en liten tale, og det var veldig koselig. :)

Etter en god stund var vi ferdige med å spise og det ble etter hvert kaker og dansing. Vi dro fra festen litt før kl 01. Da bar det til Hotell Opera hvor vi hadde god utsikt over operaen. Vi slappet av litt og spiste frukt og S hjalp meg med å ta ut alle spennene i håret.

Vi sov veldig godt da vi først sovnet i 2 tiden.

-----

Lille ii var hos ei venninne i barselgruppa som bor veldig nære her. Hun hadde vært kjempe snill og sovet hele natta, for første gang på mange uker. Foreldrene til S hentet henne der ca kl 10.

Vi var en tur hjemmom i 12-13 tiden for å kose litt med lille ii og pakke om litt før vi reiste til Tuddal høyfjellshotell.

Mandagen vi var der "besteg" vi Gaustadtoppen. Det var slitsomt, men det gikk. Resten av bryllupsreisen vår slappet vi av, sov masse og spiste god mat.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hjelpes! Hehe... jeg fikk plass på Ullevål ABC! :)

Ringte nettopp for å få meg legetime også, og fikk time i morgen! Hehe... Det blir spennende å komme i gang litt! Alt er fortsatt litt uvirkelig selv om jeg nå kjenner mer på kroppen at det er et lite nurk i magen.

Lille ii er så god omdagen! Har bare lyst til å klemme henne masse! Hun våkner et par ganger om natta fortsatt og da vil hun bare til meg, men sovner straks jeg holder rundt henne. Så da kan jeg bare legge henne ned i senga hennes igjen. :rødme:

Alle de tre andre i barnehagen til lille ii bruker smokk, og de bruker den hele dagen. Er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fødeplass! ABC blir sikkert bra! :jepp:

Skjønne lille ii. :hjerte:

Lillejenta bruker smokk i barnehagen, men bare når hun skal sove. Også får hun den når vi går hjem, da er den veldig god. Med en gang vi har vært og hentet tingene hennes sier hun "kokk!". :) Smokk hele dagen synes jeg høres litt upraktisk ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det flere som må tilbake på innleggslista, altså! Gratulerer med ny spire :hoppe:!

A er smokkegal, men bruker den bare i barnehagen når hun skal sove. Er glad for de restriksjonene, for vi sliter med å være restriktive hjemme. Nå har hun blitt så stor at hun gir den fra seg frivillig når vi sier at hun må ha smokkpause. Samtidig er hun så *kremt* temperamentsfull til tider at vi faktisk bestikker henne med smokken innimellom for å få fred, rett og slett... :sjenert:

Hadde hun vært en mer harmonisk sjel, hadde vi nok kastet alle smokkene og bare sagt sorry, du har ikke smokk mer. Men smokken er til tider gull verdt for hele familien, så enn så lenge får hun ha den...

(huff, stakkars lillesøtejenta, gud forby at hun noensinne får se hva jeg har skrevet om henne...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fødeplass! ABC blir sikkert bra! :jepp:

Skjønne lille ii. :hjerte:

Lillejenta bruker smokk i barnehagen, men bare når hun skal sove. Også får hun den når vi går hjem, da er den veldig god. Med en gang vi har vært og hentet tingene hennes sier hun "kokk!". :) Smokk hele dagen synes jeg høres litt upraktisk ut!

Ja, upraktisk er det nok. Er bare glad nå for at lille ii ikke bruker smokk. :)

Her er det flere som må tilbake på innleggslista, altså! Gratulerer med ny spire :hoppe:!

A er smokkegal, men bruker den bare i barnehagen når hun skal sove. Er glad for de restriksjonene, for vi sliter med å være restriktive hjemme. Nå har hun blitt så stor at hun gir den fra seg frivillig når vi sier at hun må ha smokkpause. Samtidig er hun så *kremt* temperamentsfull til tider at vi faktisk bestikker henne med smokken innimellom for å få fred, rett og slett... :sjenert:

Hadde hun vært en mer harmonisk sjel, hadde vi nok kastet alle smokkene og bare sagt sorry, du har ikke smokk mer. Men smokken er til tider gull verdt for hele familien, så enn så lenge får hun ha den...

(huff, stakkars lillesøtejenta, gud forby at hun noensinne får se hva jeg har skrevet om henne...)

Hehe.. det er jo kos å se at de koser seg da! Lille ii er veldig glad i to kosedyr som alltid er med i senga, og "yna" (dyna) er hun også veldig glad i!

---

Dagene flyr uten at det egentlig skjer så veldig mye. Scanner litt bilder og prøver å velge ut bilder for album fra bryllupet. Påtide å sende ut takkekort også, bare så kjipt at takkekort fra moment er så inmari dyrt!

Jeg pleier sove en time midt på dagen, nesten når lille ii sover i barnehagen (hehe) hjelper godt på energien! I dag har jeg vasket ovnen innvendig og laget pizza. Lille ii hjalp til ved testsmake på alt fyll før det havnet på pizzaen. Favorittene er nok ost og mais. Rå rødløk falt ikke helt i smak! ;)

Vi var på visning her i borettslaget sist uke, men leiligheten ble solgt for 150 000 over prisantydning som vi allerede syntes var høyt satt. Vi venter tolmodig og håper neste leilihet passer oss bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='iingvild' date='02 november 2010 - 18:23'

Vi var på visning her i borettslaget sist uke, men leiligheten ble solgt for 150 000 over prisantydning som vi allerede syntes var høyt satt. Vi venter tolmodig og håper neste leilihet passer oss bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg aimee!

Vi bor i 2-roms nå, har gjort det en del år. Vi har nok ikke penger til å kjøpe noe 4-roms eller rekkehus her i området. Hjelper ikke at jeg har vært hjemme med lite penger siste året! Men vi får jo bedre plass med bare et rom til, så det blir bra det også!

Synes rotet flyter på den lille plassen vi har, og ser for meg mer rot på mer plass. Hehe...

På dugnaden i borettslaget i høst ble sklia som lille ii var veldig glad i tatt bort siden det skulle settes opp et helt nytt sklie/leke stativ. Nå ser det ut som delene endelig kommer hit, så det blir spennende å få det på plass! Det var et gult "krabbe igjennom rør" og det blir spennende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker! :)

Har faktisk fått litt mer energi, var til og med en tur oppe i skogen i går etter middag!

Håper denne stemmer denne gangen også, er nemlig helt utslitt omdagen!

Gleder meg ikke til å gå ut for å hente lille ii selv om det er supert vær ute. Har også sovet en time i dag! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, formen har faktisk blitt bedre de siste dagene! *puh*

Ikke noe moro å ikke kunne gjøre noe annet enn å levere og hente i barnehagen!

I dag har jeg fått vært på posten for å hente en pakke og skal en tur på et kjøpesenter senere i dag. Det er jo farsdag på søndag (hvis ikke jeg har bomma helt!) Så da må lille ii har en liten gave til pappan sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid på søndager! 2. søndag i november. :)

Vi har vært ute og akt og tatt masse bilder som kanskje kan brukes til julekort. :) Laget deig til julekake (godt med smør og brunost på) og vi skal ha taco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

han fikk en presskannekopp til kaffe! Han skal bruke den på jobben og ønsket seg en!

Nå har vi vært ute og akt forran blokka her fra 10 til 12, 5 barn og 5 voksne! Artig! Nå til lunsj har vi drukket kakao og spist julekake som ble bakt i går! Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese denne inne hos ~Milla, så jeg må kopiere den!

Fra babyverden:

Du er nå 12 uker på vei. :gravid:

Unnfangelsen finner sted omkring: 6. september 2010 :hjerte:

Hjertet begynner å slå: 1. oktober 2010 :hjerte:

Embryoet beveger seg: 25. oktober 2010 :hjerte:

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 1. november 2010 :hjerte:

Alle indre organer er ferdig formet: 1. november 2010

Risikoen for spontanabort avtar: 15. november 2010 :hjerte:

Kvalmen avtar for de fleste: 22. november 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 29. november 2010

Fosteret svelger og tisser: 13. desember 2010

Tid for ultralyd: 20. desember 2010

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 27. desember 2010

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 10. januar 2011

Fosteret begynner å høre: 31. januar 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 28. februar 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned: 4. april 2011

Svangerskapspermisjonen begynner: 11. mai 2011

Antatt termindato: 1. juni 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 13 i dag. Formen er bra! :)

Dagen i dag har jeg styra hjemme med brødbaking og litt rydding. Koselig!

Må skryte litt av lille ii. Hun har endelig begynt å vise litt tegn til at hun må på potta. Hun sier "tsss......". :) Hun er veldig glad i å bade, så hvis vi sier at hun skal bade så har hun vanligvis ikke hatt tid til å sitte på potta. Men nå sist da hun skulle bade hadde hun hentet fram potta selv, satt seg ned, tisset og deretter reist seg opp igjen med en gang. Flinke jenta! Tidligere pleide hun å tisse straks hun kom over i badekaret sitt. (Har biba-bad).

Ellers skal vi på visning søndag/mandag på en leilighet i borettslaget her. Håper på at den blir vår. En del som må gjøres, men tror det er overkommelig. Gleder meg!

Er veldig i tvil om magefølelsen min sier at det er en :babygutt: eller :babyjente: i magen! Ser veldig fram til UL, selv om det selvfølgelig ikke er sikkert vi får vite noe da heller!

Snart helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...