Gjest ~Milla~ Skrevet 26. mars 2009 #2961 Del Skrevet 26. mars 2009 Den knirkelyden de små babyene lager er bare så gooood :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 26. mars 2009 #2962 Del Skrevet 26. mars 2009 Så utrolig god den bleia ser ut!! Hvordan synes du det er å bruke tøybleier da? Er det mye jobb med vasking og sånt? A bruker også for det meste 62 nå, men har kan bruke litt 56 enda, i noen plagg (men han var 59 cm på siste kontroll, så det varer ikke lenge). Hvor stor er snuppa nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 26. mars 2009 #2963 Del Skrevet 26. mars 2009 Gleder meg til å se prinsessa di i morgen! Koselig å lese her inne! :rødme: Ser ut som om du koser deg, det er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #2964 Del Skrevet 27. mars 2009 Den knirkelyden de små babyene lager er bare så gooood :rødme: Det er koselige lyder ja. Så utrolig god den bleia ser ut!! Hvordan synes du det er å bruke tøybleier da? Er det mye jobb med vasking og sånt? A bruker også for det meste 62 nå, men har kan bruke litt 56 enda, i noen plagg (men han var 59 cm på siste kontroll, så det varer ikke lenge). Hvor stor er snuppa nå da? De er gode ja, har fortsatt ikke testet de største innleggene i de, så vet ikke helt hvor stor maksimal oppsugingsevne er i de. Jeg synes det går veldig greit å vaske tøybleiene. Enkle å henge de opp er det også. Problemet er bare å ha nok til at det skal gå runt. Lille ii er kjempe glad i å bæsje på stellebordet, så det blir mye vask av småhåndkler og ikeakluter som vi putter under henne. Lille ii veide 5kg sist søndag, men har ikke målt henne i lengden. Skal på 6ukers kontroll 1. april, så da får vi se. Gleder meg til å se prinsessa di i morgen! Koselig å lese her inne! :rødme: Ser ut som om du koser deg, det er bra. Vi koser oss masse nå ja. Det er kjedelig når hun har maks vondt i magen, men håper vi klarer å unngå det så mye framover. De to siste dagene har ikke vært helt bra, så krysser fingrene for at hun viser seg fra sin beste side i dag! ----- I går var mamma her igjen, og jeg fikk pumpa ut "litt" melk. Rekorden (som ble satt i går) var ca 165ml. Jeg fikk også vaska vinduer, som var speilblanke helt til snøværet kom i natt. Typisk. I går kveld var broren min på besøk, og da fikk lille ii en stor kosebamse av han. Han kjøpte den i London da han var der i slutten av februar. Kjempe fin! Lille ii ligger fortsatt å sover, mens jeg har gjort meg helt klar til å dra på KGbarseltreff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. mars 2009 #2965 Del Skrevet 27. mars 2009 Spennende med barseltreff, kos dere! Og du, God Helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 27. mars 2009 #2966 Del Skrevet 27. mars 2009 Takk for i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 27. mars 2009 #2967 Del Skrevet 27. mars 2009 Takk for i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #2968 Del Skrevet 28. mars 2009 Spennende med barseltreff, kos dere! Og du, God Helg Takk for det! Takk for i dag! Det var koselig ja! Takk for hyggelig vertskap. Og at jeg kunne bli litt lengre. ----- Jeg kom meg på KG-barseltreff i går, på tross av masse snø i veien og snøbyger. Jeg møtte første hindring allerede utenfor døra til oppgangen, ved nabooppgangen sto det en kassebil alla rørlegger etc. Det var plass til vogna, men det var høy snø i kanten og jeg måtte gå mellom vogna og bilen. Ikke lett. Da var jeg allerede snøete på buksa. Kjipt. Bussturen gikk fint. Lille ii sov hele veien. Det var derimot masse snø på en gang bro jeg måtte over, måtte et lite stykke dra vogna etter meg. Dagens treningsøkt. Jeg kom meg i alle fall fram, og det var veldig hyggelig å være på besøk hos lille katt og det var hyggelig å treffe de andre fire små og store. Nå håper jeg S våkner snart, slik at vi kan spise frokost. Ellers må jeg nok bare spise. Det ble bare ferdig pizza til middag i går, siden vi ikke var hjemme før rundt 19. I dag blir det handling av mat og litt rydding. Vi får nemlig besøk av et vennepar i kveld. De har ikke sett lille ii siden de var på besøk på sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 28. mars 2009 #2969 Del Skrevet 28. mars 2009 Takk for hyggelig vertskap. Og at jeg kunne bli litt lengre. Det var bare hyggelig . Fint å ha litt selskap, særlig når man er alene hjemme med to barn . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 28. mars 2009 #2970 Del Skrevet 28. mars 2009 Håper dere koser dere med besøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #2971 Del Skrevet 29. mars 2009 Det var koselig med besøk ja. Selv om lille ii ikke akkurat viste seg fra sin beste side. Vi måtte gå og bære henne mellom 20 og 21 fordi hun bare skrek. Hun sovnet heldigvis etter hvert. Jeg hadde laget brownies og så spilte vi setlers. Artig. (Selv om det gikk dårlig for meg, S vant). I dag er lille ii 6 uker, så vi har tatt litt nye bilder. I dag tok vi også familiebilde med alle tre. Koselig å ha. Vi må se og bestille takkekort for å sende ut til familie og venner. Denne uka har vi også fått avtalt hvor vi skal spise til dåpen til lille ii, så da har jeg sendt ut sms om dato til mine slektninger som er invitert. Dåpen skal være i Trondheim, så det er litt greit å være tidlig ute med bestilling av reise/hotell. Dåpen blir 31. mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #2972 Del Skrevet 31. mars 2009 Da er mitt lege besøk unnagjort, og det gikk jo fint. Mamma passet lille jenta, og det gikk også fint. Hun er flink til å drikke av flaske (lille jenta altså, ikke mamma ). Har startet å skrive ned liste over alt vi skal ha med på påskeferie. Det er lett å glemme noe. Vi er bare en time unna Oslo, og også nære andre butikker og apotek, men det hadde vært greit å huske på det meste. Det er så godt og stille her i leiligheten når lille ii sover! Hun nekter å sitte noe særlig i vippestolen og vil ikke ligge noe særlig alene. Det kommer vel etter hvert. Vi må vel bare passe på at hun ikke blir for bortskjemt av "dullinga" vår. Jeg har ellers laget pannekakerøre (av rismelk) som vi skal ha til middag. Har også kjøpt kalsium tabletter, så jeg ikke skal bryte sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 31. mars 2009 #2973 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg hadde laget brownies og så spilte vi setlers. Artig. (Selv om det gikk dårlig for meg, S vant). Settlers er gøy! Hun er flink til å drikke av flaske (lille jenta altså, ikke mamma ). Ikke lett å pakke til første ferie med baby! Og dere kan ikke skjemme bort en så liten baby - bare dull i vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 31. mars 2009 #2974 Del Skrevet 31. mars 2009 Å, Settlers! Det er gøy! Kanskje spilling i påska? *noteresegbakøret* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 31. mars 2009 #2975 Del Skrevet 31. mars 2009 Lenge siden vi også har spilt. Får besøk av min søster med familie i begynnelsen av påsken, håper vi kan få til å spille litt da. Eller så får vi samkjøre soverutinene våre i terminklubben og møtes til spill-lunsjer . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #2976 Del Skrevet 31. mars 2009 Det er gøy med spilling ja! Vi må nok ta det med i påsken ja, for det er lite med andre "voksen" spill der. Det er artig hvor forkjellig det blir for hver gang en spiller. Lille jenta har sovet i 1,5 time alt, og vi har sett to episoder av Lost. Fint at vi får litt ro på kvelden, det er vi absolutt ikke vant med. Men det har vært bra de siste dagene. I morgen blir det trilletur ned til helsestasjonen hvis formen og tiden tillater det, ellers blir det til at S henter oss på vei fra jobb. Det blir spennende å se hvor lang og tung hun er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 1. april 2009 Forfatter #2977 Del Skrevet 1. april 2009 Jeg trilla ned til helsestasjonen (tar ca 30 minutter å gå). Jeg var klar til å trille avsted 55 minutter før vi hadde time, så da rakk jeg innom apoteket på vei ned, jeg hadde egentlig planer om å stikke innom der på vei hjem. Jeg var nede på området der helsestasjonen er ca 20 minutter før, og da kom S også. Så da var vi innom "posten" og hentet ut en pakke også. Så trilla vi til helsestasjonen. Det ble første og siste gang der, siden de skal flytte innen neste gang vi skal dit. Lille ii veide 3,5kg da hun ble født og veier nå ca 5,4kg. Hun er også blitt 5,5cm lengre i løpet av disse 6,5 ukene. Så hun er nå 55,5cm lang. Legen kunne ikke finne noen feil og han sa hun var et pent barn. Lille ii har ligget på magen litt hver dag for å trene nakken, men det har ikke sett ut som hun har likt det. Hun har da ligget på lammeskinnet på soffaen. Hun har da ikke holdt hodet helt oppe. Da hun ble lagt på treningsmatta hos helsesøsteren holdt hun det kjempe fint, og h. sa hun var kjempe sterk. Så da må hun få ligge på gulvet eller oppå bordet i stedet. Nå ligger hun søtt og sover i senga si. S har satt på 40 graders vask i dag, og jeg vasker nå sengetøy. Lurer litt på om vi skal finne fram sommerdynene, det er jo rimelig varmt på soverommet fortiden. All duna i vinterdyna mi er uansett nederst, og sommerdynene tar mye mindre plass (vi har bare 1.40m seng). Ikke lenge til S kommer hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 1. april 2009 #2978 Del Skrevet 1. april 2009 Hehe, sommerdynene kommer nok frem her snart også! Holder på å krepere under vinterdyna... Vi pleier å legge E på magen på stellebordet, vi, er det en idé hos dere også, kanskje? E er nemlig veldig fornøyd når hun får luftet rumpa litt, så da slår vi to fluer i en smekk... Godt at alt var som det skulle på kontrollen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 1. april 2009 Forfatter #2979 Del Skrevet 1. april 2009 Hehe, sommerdynene kommer nok frem her snart også! Holder på å krepere under vinterdyna... Vi pleier å legge E på magen på stellebordet, vi, er det en idé hos dere også, kanskje? E er nemlig veldig fornøyd når hun får luftet rumpa litt, så da slår vi to fluer i en smekk... Godt at alt var som det skulle på kontrollen! Ja, har hørt det er vanligst ja. Men vi har stellebordet inni et hjørne mellom to vegger og dusjen, så da blir hun liggende og stirre inn i veggen. Vi har hentet ned et liggeunderlag som hun kan ligge på. Evt kanskje oppå bodet! Det blir vist skifting av dyner etter påske. Det er S som har på nytt sengetøy, så da får han bestemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 1. april 2009 #2980 Del Skrevet 1. april 2009 Så bra at alt var som det skulle på 6-ukerskontrollen. Høres ut som en perfekt, lita jente (kunne vært gøy å sett bilde, legger du ut på bloggen kanskje? Da vil jeg gjerne ha tilgang altså ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå