Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg

iingvild

Anbefalte innlegg

Gjest kaffedama

Min forrige mageboer var veldig aktiv i magen, men var av den rolige typen da han kom ut. :) Den nåværende mageboern er nok litt roligere i magen (selv om jeg strengt tatt ikke husker så godt hvordan det var sist og derfor er det vanskelig å sammenligne), blir spennende å se hvordan han blir når han kommer ut!

Det er koselig å ordne med babyklær, det er vel snart på tide for meg også å finne fram litt...

:gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På mandag ettermiddag lagde jeg i stand pepperkake deig. I går bakte jeg ut rundt 4 brett med pepperkaker. I dag har jeg vært hos mamma og hun har hjulpet meg å bake ut resten, som var omtrent likemye (eller mer) enn i går.

De ble veldig gode, men smaker peppersmaken ekstra godt fortiden. De er perfekte med melk til. ;)

Skal overnatte hos mamma og pappa i natt, siden sambo er på kurs til i morgen. Han dro i dag tidlig kl 5.30. Stakars! Det var litt trist å kaste han ut av senga, men det måtte til.

Nå lager mamma kjøttkaker som vi skal ha til middag. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får aldri til å lage pepperkakedeig jeg :sjenert: Den smuldrer alltid etter å ha ligget i kjøleskapet og går over til å bli mel igjen. Det føles iallefall sånn :fnise: Men man får jo kjøpt ferdig deig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får aldri til å lage pepperkakedeig jeg :sjenert: Den smuldrer alltid etter å ha ligget i kjøleskapet og går over til å bli mel igjen. Det føles iallefall sånn :fnise: Men man får jo kjøpt ferdig deig da :)

Hm... sikker på at du husker alt i oppskriften? Den jeg brukte i år står i kokebok bloggen min. Jeg brukte 2 dl hvetemel mindre enn det som står der, men ellers akkurat det. Den var super fin å jobbe med!

Ohh pepperkaker med melk til en kjempe godt :sikle:

Skjønner du koser deg med juleforberedelsene, hyggelig det. Er du ferdig med julegavene?

Er nok ikke helt ferdig nei. Må vente litt å se om jeg får noe penger.

Jeg mangler gaver til mamma, pappa og bror. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det nok siste jul fra hverandre! ;)

Jeg og nurket (naturlig nok) blir i Oslo, mens sambo kjører til Trondheim etter jobb lille julaften. Han kommer nedover igjen i god tid til nyttårsaften, men siden han kjører er han rimelig fleksibel og kan komme når det passer seg.

:) Har funnet julegave til pappa i dag. Så da kan jeg bestille i morgen. Han digger Hollywood musikaler fra "tidlige tider". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, bare lurte :biggrin:

Men som du sirer, bra han har bil... for hvis han skulle savne dere alllltfor mye kan han bare sette seg i bilen :tongue:

Hva skal mammaen din få? Hun er vanskelig hos meg altså, har alt og litt til fra før så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, bare lurte :biggrin:

Men som du sirer, bra han har bil... for hvis han skulle savne dere alllltfor mye kan han bare sette seg i bilen :tongue:

Hva skal mammaen din få? Hun er vanskelig hos meg altså, har alt og litt til fra før så....

Hva hun skal få er jeg veldig usikker på. Mulig en bok og en cd. Hun sa i går at hun liker å få bøker, men hun leser nesten bare på sommeren.

Nurket er vel ikke født enda, så det har vel vanskelig for å feire jul noen andre steder enn sammen med sin vordende mor ;)

Det stemmer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Sambo er kommet hjem, så nå er vi i leiligheten igjen.

I postkassa lå det to pakker til sambo (en av dem en rimelig forsinket bursdagsgave) og FIRE postkort til meg. :) 2 fra Finland, 1 fra Nederland og 1 fra Tyskland.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov helt til kl 9 i dag også. Herlig.

Har til nå satt igang klesvask og oppvask. Fyrer i ovnen og har tørket litt støv på badet. Vi skal ha stellematta på vaskemaskinen, og der har det til nå bare vært rot. Så jeg synes det var på tide med en liten ryddings der.

Ellers har jeg planer om:

-Bake loff

-Panteflasker / handle

-Kanskje titte på sengekant-trekket jeg skal sy.

I kveld skal vi kose oss med "loff i kø" og kakao. Så da blir det kanskje en enkel suppemiddag eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sei eg misunne deg litt at du er heime om dagane, og kan ordne alle mulige ting til babyen, ordne til jul, håndarbeide og bake loff til mannen kjem heim...

Men eg er jo glad eg har ein jobb, og spesielt at eg er frisk til å vere i jobben, sjølvsagt :)

I kveld skal vi kose oss med "loff i kø" og kakao. Så da blir det kanskje en enkel suppemiddag eller noe.

Lurte litt på "loff i kø" eg. Kva er det? *aldri hørt om*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Koselig at du la igjen en liten hilsen.

Jeg synes det er koselig å gå hjemme å pusle. Jeg er heldigvis frisk, "bare" arbeidsledig. Nå har jeg faktisk også fått penger fra NAV, men det blir jo mindre enn om jeg hadde vært i jobb eller sykemeldt.

Loff i kø finner du her:

http://iingvildskokebok.blogspot.com/2007/10/loff-i-k.html

Jeg bruker oftest det forslaget som står øverst.

--------------

Klesvaska er hengt opp, loffen er på vei inn i ovnen. Butikktur har latt vente på seg, men jeg rekker vel det når loffen er ferdig.

Endret av iingvild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og du for et vær det er her i Oslo idag, det kommer noen skikkelige vindkast og røsker i trærne her oppe......

Gjør dere på idag da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppskrifter er til for å stjeles! ;)

I dag har jeg vært på Storo for å handle sammen med min mor. Hun skulle kjøpe en barnedyne for å ha hos henne. Jeg fikk meg adventstake + lys, juleduk, litt klær og noen oppbevaringskurver til å henge på badet.

Vi har fliser på badet og ønsker ikke å ha hull i veggen, så vi har masse sugekoppkroker. Håper bare de ikke faller ned ofte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping med mammaer er alltid hyggelig, da vanker det også alltid noen ekstra ting ;)

Sugekopper er utrolig smart, vi har også det, er kjempe fornøyd. Så lenge flatene er helt rene og tørre før en fester de henger de som bare det. Men jeg tar innimellom et dytt på sugekoppen uansett.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping med mammaer er alltid hyggelig, da vanker det også alltid noen ekstra ting ;)

Sugekopper er utrolig smart, vi har også det, er kjempe fornøyd. Så lenge flatene er helt rene og tørre før en fester de henger de som bare det. Men jeg tar innimellom et dytt på sugekoppen uansett.....

Jepps. Brukte gavekortet jeg fikk da jeg sluttet på jobben. 400kr på princess. Men mamma betaler det meste tilbake til meg, siden det gikk med på dyna. Som hun skulle betale. :)

Innom og titter litt, og legger igjen en stor klem! :klem:

Nå er det ikke så altfor lenge til du blir mamma! :hjerte:

Det føles ikke så lenge til nei. 2 måneder igjen til termin på tirsdag. Jeg trives godt med å ha ei lita sprellende jente inne i magen. :)

-------------

De to siste nettene har jeg vært oppe to ganger på do i stedet for en. Lillejenta tar nok litt større plass.

Vi var på besøk kos et vennepar i går, kjempe koselig. :)

I kveld er det bursdagsfeiring for min onkel som fyller 60år i morgen.

Koselig med litt snø ute. Det blir nok en liten vandretur opp i skogen for å titte på vinterlandskapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...