Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg

iingvild

Anbefalte innlegg

Takk for besøk Hegejenta og Milla.

Lille ii hadde en runde med oppkast på lørdag, men ble heldigvis fort bra igjen. Ingen av oss andre som er blitt syke heller. På fredag slapp hun en kabel mens hun badet, så det kan hende det var det som gjorde henne syk. Hun har ikke helt skjønt at det blir fort slutt på badinga når det skjer.

Oppkastrunden resulterte i enorme mengder tøyvask på lørdag, ble vel 2 runder med ull og 60 grader samt noe 40 graders vask. Vi har slitt med mye fuktighet i leiligheten pga tørking av tøy, men har nå skaffet oss luftavfukter som samler opp intill 5 liter på en dag. OG skal si den virker. Innemiljøet her har blitt mye bedre!

I dag var jeg til første kontroll på ABC på ullevål. Veldig hyggelig med kontroll og omvisning på fødestue, hotellrommene de har og avdelingen ellers. Måling og lytting av lille gutt viste også at alt sto bra til. Magemålet var litt over gjennomsnitt, føler at magen er litt større denne gangen. Men jeg er mer hekta på søtsaker og potetgull nå enn sist, så det har sikkert en sammenheng. Må bare huske at det skal bort igjen. Har ikke veid meg på en stund, men tror jeg ikke har gått opp så mye.

I morgen skal lille ii til barnelegen i forbindelse med lungerøntgen som ble tatt. Hun er nok blitt bedre, men det blir spennende å høre om bildene viste noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er rommet til lille ii og stua ferdig malt. Rommet til lille ii er blitt lys lys gult, mens stua er lys cafe latte på en måte. Husker ikke hva fargen heter. Veldig fornøyd.

Det begynner å bli ryddigere i den "gamle" leiligheten, og vi har avtalt fotografering for salg kommende tirsdag. En del som står igjen, men det skal nok gå greit. Må ut på lørdag for å shoppe litt blomster og sånt som kan pynte opp litt.

I dag er endelig lille ii i barnehagen igjen etter å ha vært hjemme i tre dager. Mandag var det diare, tirsdag legetime og i går var vi på Barnesenteret på Ullevål for å ta blodprøver. Håper lille jenta bare er frisk og fin! :)

Ha en flott dag dere som titter innom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns så synd på de små når de er syke.

Jeg satt hos legen og ventet en del i går, og da var det noen småbarnsmødre som kom med sine små som ikke var friske. Stakkars små.

Håper det ikke er noe alvorlig med lille ii. Hun syns sikkert det er stas å være tilbake i barnehagen sammen med de andre barna.

Håper dere slipper mer sykdom på en stund :jepp:

Ønsker deg også en fin dag! :klem:

P.S: spennende med salg av leiligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpar resultata frå sjukehuset er gode nyheter. Ekkelt å gå rundt å lure...

Så langt du er komt! Om 20-21 veker er babygutten din her :rodmer:

Korleis er formen då? Sidan de flyttar og målar og ordnar er du vel i fin form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns så synd på de små når de er syke.

Jeg satt hos legen og ventet en del i går, og da var det noen småbarnsmødre som kom med sine små som ikke var friske. Stakkars små.

Håper det ikke er noe alvorlig med lille ii. Hun syns sikkert det er stas å være tilbake i barnehagen sammen med de andre barna.

Håper dere slipper mer sykdom på en stund :jepp:

Ønsker deg også en fin dag! :klem:

P.S: spennende med salg av leiligheten!

Ja, hun syntes det var fint å være tilbake i barnehagen. Og jeg fikk gjort ganske mye hjemme når hun ikke var her.

Håpar resultata frå sjukehuset er gode nyheter. Ekkelt å gå rundt å lure...

Så langt du er komt! Om 20-21 veker er babygutten din her :rodmer:

Korleis er formen då? Sidan de flyttar og målar og ordnar er du vel i fin form?

Jeg pakker mest i gamle leiligheten, det blir lite bæring og maling på meg. Men har heldigvis en snill pappa og en flink mann, så alt blir gjort. :)

Formen min er rimelig god, men begynner å få bekkenløsning. Ikke gøy, men det varierer veldig i forhold til aktivitet dagen før eller tidligere på dagen. Så avventer litt med å dra til legen.

I dag har vi vært flinke med en skikkelig handlerunde. Vi har handlet:

*Sengeteppe og nytt håndkle (til biltetaking og visning i g. leilighet).

*Seng, madrass og sengebunn til lille ii.

(Valentine uttrekkseng fra Skeidar)

*Taklampe og stålampe til stua.

*Spisebord med stoler til stua

*Fryser til kjellerboden.

De to sistnevnte skal hentes til uka. Gleder meg til alt er på plass.

Håper vi får gjort litt mer rydding her i morgen. Men lille ii skal jo passes også, så det er ikke så mye jeg får gjort da. Men hun er flink til å hjelpe mamma'n sin!

God kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt liker at jeg spiser skogsbæryoughurt! Han sparket i alle fall godt når jeg satte meg ned nå!

I dag har hele dagen gått med på å rydde, støvsuge og vaske. Nå er det ikke mange timene til leiligheten er helt klar til fotografering. Det blir spennende å se hvordan bildene blir.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal legge link her eller i bloggen. :)

Bare hyl med lille ii i dag, super overtrøtt. Ikke noe gøy! Håper på en bedre avsluttning på dagen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille jenta var litt syk i helga og var hjemme i går. I dag har hun vært i barnehagen igjen, så jeg har fått pakket ennå litt mer. Det er godt å slippe å pakke alt på en gang. Men det er ikke akkurat lett å få alt på plass i den nye leiligheten uansett.

Min pappa er kjempe god og henter lille ii i barnehagen nesten hver dag. Det er tungt å trille vogna hennes tilbake fra barnehagen så godt jeg slipper unna. Leverte henne med vogn i dag tidlig, tungt nok det. Som oftest sitter vi på med mannen når han kjører også sitter jeg på litt av tilbake veien. Sånn blir det nok i morgen også.

I morgen har jeg avtale med min mamma om at jeg skal komme ned til henne. Jeg har nemlig planer om å låne symaskinen. Jeg skal sy 2 års krone til lille jenta. Lagde jo en i fjor, og må jo ha ny i år. Håper jeg får det til denne gangen også!

Til helga blir det virkelig flytting og ordning i leiligheten til visning. Det er veldig rart at det er siste dagene i denne leiligheten. Det er min første leilighet, den første mannen og jeg har bodd sammen i og vi brukte mye tid på å pusse den opp slik vi liker det. Skulle gjerne ha bygget på med et rom eller to bare! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med salg av leilighet! Den burde være lettsolgt ser jo strøken ut!

Håper iallfall dere slipper mange runder med visning!

Lykke til med sying av bursdagskrone! Høres komplisert ut - men holder sikkert lengre enn en av papp/kartong.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølvsydd bursdagskrune høyrest veldig fint ut! Veldig lyst til å sjå den, altså...

Snart bursdagsfeiring her og :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin annonse på finn! Håper det går fort og greit å få solgt! :tommelsmil:

Jeg ser også gjerne bilde av den krona. Høres fint ut! Her blir det kartongkrone - ungen er fortsatt deltids luenekter, og bursdagskrone (inne!) er jo bare tullete, synes hun. Tror jeg. ;) Har klippet til, men må vel nesten pynte den litt også.

Kjenner igjen den sentimentaliteten rundt å flytte fra sin første selveide leilighet. Rart og vemodig, men samtidig er det jo et tegn til at livet endrer seg og familien vokser. :) Man får heller ta vare på de gode minnene, og skape nye på det nye stedet!

Foreldrene dine virker helt supre. Og det stemmer jo med det inntrykket jeg fikk av moren din da vi var på besøk. :) Heldig, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med salg av leilighet! Den burde være lettsolgt ser jo strøken ut!

Håper iallfall dere slipper mange runder med visning!

Lykke til med sying av bursdagskrone! Høres komplisert ut - men holder sikkert lengre enn en av papp/kartong.

:klemmer:

Vi håper på at det går greit ja.

Krona fra i fjor lever ennå, så det holder lengre ja!

Sjølvsydd bursdagskrune høyrest veldig fint ut! Veldig lyst til å sjå den, altså...

Snart bursdagsfeiring her og :gjeiper:

Skal prøve å legge ut bilde. Har lagt bilde i bloggen. :)

post-1967-0-84102600-1297282674_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin annonse på finn! Håper det går fort og greit å få solgt! :tommelsmil:

Jeg ser også gjerne bilde av den krona. Høres fint ut! Her blir det kartongkrone - ungen er fortsatt deltids luenekter, og bursdagskrone (inne!) er jo bare tullete, synes hun. Tror jeg. ;) Har klippet til, men må vel nesten pynte den litt også.

Kjenner igjen den sentimentaliteten rundt å flytte fra sin første selveide leilighet. Rart og vemodig, men samtidig er det jo et tegn til at livet endrer seg og familien vokser. :) Man får heller ta vare på de gode minnene, og skape nye på det nye stedet!

Foreldrene dine virker helt supre. Og det stemmer jo med det inntrykket jeg fikk av moren din da vi var på besøk. :) Heldig, du!

Lille ii syntes det var supert å ha på "hatt" som hun kalte krona! Så den blir nok flittig brukt i tiden som kommer!

Både mannen og jeg er super heldige med våre foreldre ja! Fikk i dag meldig fra svigermor om at hun har bakt masse kaker til lille ii sin bursdag. Vi skal opp dit for å feire helga om ei uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det. Synes det er artig å lage ting, det blir bare alt for sjelden!

I dag har vi endelig fått post etter at vi omadresserte posten for 3 uker siden.

Moro å betale regninger! Yeh! I tillegg skulle jeg vært på jobbklubb hos NAV, med svar frist den 2/2. Men det har jeg jo ikke fått noe brev om.

Ringte dem, så da blir det aktivitet på meg i dagene som kommer. Passer godt oppi flytting, bursdagsfeiring og graviditet. Hmm.... ja ja... håper jeg lærer litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jobbsøkerkurs. Merkelig navnevalg egentlig.

Men det var ikke plass på det kurset da, så da må jeg på et helt vanlig et. Håper jeg får noe ut av det, passer dårlig med timingen da. Nå har vi flyttet helt ut av leiligheten og bor hos mamma og pappa til vi er kommet litt i orden i den nye leiligheten. I morgen og mandag er det visning, så mandag flytter vi senga vår. Da har vi mulighet til å sove der.

I morgen skal vi ha besøk av mine kusiner, tante og onkel og en del av lille ii sine tremenninger for bursdagsfeiring her i Oslo. Om ei uke blir det bursdagsfeiring i Trøndelag. Tirsdag når hun har bursdag blir vi sannsynligvis hos mine foreldre, sidne det ikke er så lett å få på plass alle tingene våre like raskt som de er pakket ned.

Det blir veldig spennende å høre om det kommer en del folk på visning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...