Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg

iingvild

Anbefalte innlegg

Gjest ~Milla~

Så spennende med kjole.... :hoppe: Vil veeeldig gjerne se bilde ja :nigo: Har S sett den?

Har sett litt på bordkort :sjenert: myyye fint, og enkelt man kan lage det selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fy_fy: Nei, han har ikke sett den nei, og ikke får han se den heller. ;) Må sove litt nå, skal prøve å huske å sende bildet etterpå. Må benytte sjansen til å sove når snuppa sover!

Artig med bordkort ja, har du lagret noen bilder på data'n? Vi kan jo snakkes om det om du kommer på besøk en dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Lagret ikke bildene men kan lett finne de igjen... ;)

Er det noen spesielle farger du kunne tenkt deg iforhold til bordkort? Sølv, gull, rødt, hvitt, blått, grønt, rosa...? Eller to fargekombinasjoner?

Så skal jeg titte litt mer :) Artig å ha noe å drive med på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei!

Blir ikke så mye skrevet her nei. Vi sysler vel med det samme som før, lille ii begynner å gå litt lengre og satser på gåing framfor krabbing, hun går et stykke også krabber hun resten.

Der var hun våken gitt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Lite tid til å skrive omdagen, hadde planer om å skrive om påska da vi var i Trondheim, men så var det plutselig ikke mer internett på pc'n. Typisk!

Vi er på babysang og treffer babyer og mammar som før. Babyene er nå litt yngre enn lille ii, men det har ikke noe å si, koselig med selskap uanset.

Vi får besøk av S sine foreldre i dag, så her må det ryddes litt mer og støvsuges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tiden flyr! Lille ii er 1 år og 2 måneder! Hun er flink til både det ene og det andre. Hun går rimelig støtt, selv om det blir noe knall og fall nå og da. Hun krabber opp i sofaen, litt riski når hun står og hopper i sofaen! Og hun er flink til å tisse og bæsje på potta! Hun sier også flere ord som vi forstår!

Nå vil hun leke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt deppa om dagen. Lille jenta er syk og hun får 1-års jeksler. Hun er vanskelig å få til å sove på dagen. Hun er ikke noe flink til å sovne inne og må derfor trilles ute. Jeg setter da vogna ute når hun sovner slik at jeg kan gjøre andre ting inne.

Flere dager nå har hun blitt vekket av folk og en hund som snakker/bjeffer ved vogna. Jeg/vi (sambo) kan ikke skjønne at det ikke går ann å ta litt hensyn til et sovende barn. Snakket med hun som eier hunden i dag, og hun ble bare sur. Hun sa at hun kom ikke til å ta noe mer hensyn enn det hun gjorde. Hun mente det var feil av folk med barn at de forventet at alle skulle ta hensyn til dem.

Nå ligger lille ii og sover i kjelleren her. Det er et stort rom, så det er mye luft, men det beste hadde vært om hun fikk ligge ute. Hun har snart sovet to timer, så da er hun heldigvis glad når hun våkner. Ellers er hun sinna i rundt 15 minutter. Hehe...

Vi venter også fortsatt på barnehageplass, blir gal av den ventinga også. Sendte akkurat inn en jobbsøknad som jeg håper veldig på. Det blir kjedelig å jobbe i hele sommer, men når man skal gifte seg trenger en jo penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest ~Milla~

Tenkte jeg skulle benytte anledningen til å ønske deg og familien en fin 17.mai :) Vi får håpe vi har været med oss.

Dere bir værende i Oslo på dagen, eller?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for koselig hilsen.

Vi er allerede i Trondheim, klare for 17. mai feiring. Vi bytter på og tar Trondheim / Oslo annet hvert år. Lille ii har bunad som noen i familien min har sydd, en rondastakk. Koselig å se henne i den, så utrolig søt.

Lille ii fikk MMR vaksina på tirsdag så da er vi ferdig med vaksiner til hun går på skolen, og skal ikke på helsesasjonen før hun er 2 år. Helsesøsteren bemerket hva som var "pensum" for 2-års kontrollen. Det var viktig å vite hva en dinosaur var! :S

Håper de som titter innom får en fin 17. mai! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Ahh dere er allerede i trondheim, da håper jeg dere får en koselig feiring der oppe :)

Koselig med bunad, utrolig skjønne disse små bunadene!

Å vite hva en dinosaur var? I alle dager... jajja, da er det frem med bilder av dinosaur og lære de å kjenne :fnise:

Hørtes rart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Kjekt å lese her hos deg. Håpar de får ei fin 17.mai-feiring, me skal også på med bunad alle tre i måro.

Når blir det bryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :)

Her blir det bare lille jenta som har bunad. S sin bunad er under bestilling (til bryllupet) og min er så lang at det er upraktisk når jeg skal holde lille ii. Jeg skal derfor ha på meg et hvitt linskjørt og bluse. :)

Hurra for 17. mai! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte det helt *Frida*: Bryllupet er den 9. oktober, litt tid igjen ennå!

Vi hadde en koselig dag i går, selv om det bare var litt over 10 grader her. Lille jenta strålte da hun våknet til folketog/borgertog etter sin dupp. Hun tittet fra armen vår og sjarmerte tilskuere som sto rundt.

På vei hjem fra byen klarte hun å si "is" for første gang, og da vanket det selvfølgelig belønning hjemme. I dag tidlig har hun begynt å sette opp farten på gåingen sin også, så det nesten kan kalles løping. Utrolig lita godjente!

Vi kjører sørover ca i 14 tiden i dag, og håper på å komme fram uten for mye skriking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var godt å komme hjem. Vi kjørte fra ca kl 15 til rett før kl 23. Stoppet to ganger. Lille ii sjarmerte noen eldre damer som satt og skravla der vi spiste middag. Lurer på om hun trodde at hennes farmor var der? Hun pleier noen ganger være litt blyg for fremmede, men absolutt ikke alltid.

I går var det varmt! Puh... var litt i sandkassa og lekte, lille ii har nok spist litt jord/sand for hun var brun rundt munnen. Hehe....

I dag har vi levert lapp ang barnehageplass og nå er vi hos mamma'n min. Koselig! :) Lille ii ligger ute i vogna og sover.

I morgen skal jeg passe lille L igjen, kjempe koselig jente med koselig mamma. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte svar på at vi ønsker barnehageplassen, men også ønsker å stå på venteliste for å starte på en av de syv barnehagene vi har på ønskelista vår.

:)

Nye bilder i bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...