iingvild Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #3201 Del Skrevet 30. oktober 2009 Ja, da var det straks helg igjen. Uka har gått passelig fort. Vi har hatt dager med selskap av babyer og noen rolige dager alene. I helga skal vi igjen på hytta, denne gangen sammen med foreldrene mine. Dvs at de allerede er der. Greit, for da er hytta allerede varm når vi kommer opp i kveld. Vi skal ordne litt ved som er blitt igjen etter at ved er tatt ut av skogen i nærområdet der oppe. Foreldrene mine reiser ned i morgen, så vi har hytta for oss selv på søndag. Jeg vurderer veldig om jeg skal være hjemme på nyåret eller om jeg skal jobbe. Vi har jo søkt barnehageplass og jeg tror jeg skal søke jobb sånn at vi kan ta stilling til problemet når det nærmer seg veldig. Jeg har permisjonspenger til midten av desember. S skal ha permisjon fra januar. Han kjeder seg på jobb omdagen, så har lyst til å bytte jobb. Håper det løser seg for han, for da blir det litt mer lystig i hverdagen her. Lille ii er rimelig kjapp på å krype/krabbe. Hun løfter ikke magen fra gulvet ennå når hun kommer seg framover, men bruker armer og minst et bein når hun kommer seg fram. Hun sier nam når hun spiser, men spiser ikke så mye om gangen. Men i går spiste hun en del "fiskeboller" fra Småfolk. Det går da framover. I går fikk jeg skannet en del av dagboknotatene mine fra lille ii sine første uker. Godt å ha sikkerhetskopi. Nå skal vi snart ut og trille tur ned til posten for å hente ny nøstebarn ullfleece-dress. Den gamle i st 62/68 begynner å bli liten. Blir rart å hoppe til 80/86. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 30. oktober 2009 #3202 Del Skrevet 30. oktober 2009 Det er utrolig hvor fort disse små vokser. Men så er det jo spennende også, de lærer mer og følger mye mer på hva som skjer rundt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 5. november 2009 #3203 Del Skrevet 5. november 2009 Her var det lenge siden jeg har vært! Tenk at lille ii er blitt så stor og at du snart faktisk må tenke på jobb igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 5. november 2009 Forfatter #3204 Del Skrevet 5. november 2009 Det er utrolig hvor fort disse små vokser. Men så er det jo spennende også, de lærer mer og følger mye mer på hva som skjer rundt Ja, det er artig hvordan hun utvikler seg. Alt er spennende! Særlig ledninger og andre ting vi sier nei til. Hun synes det er spennende å sitte og titte ut av vogna, men det er tydeligvis slitsomt også for hun sovner etter rundt 15-20 minutters titting. Eller mindre. Her var det lenge siden jeg har vært! Tenk at lille ii er blitt så stor og at du snart faktisk må tenke på jobb igjen! Lenge siden ja! Koselig at du titter innom. Tiden går fort ja. Omtrent akkurat et år siden jeg sluttet å jobbe nå, siden jeg sluttet rimelig tidlig. Savner ikke jobbing ennå, men vil nok gjøre det når det blir mindre aktivitet som babysang og barselgruppe. Vi skulle egentlig vært på besøk i dag, men vi holder oss hjemme.Litt usikker på formen. Håper virkelig at vi evt bare er syke med litt forkjølelse. Lå nettopp på senga og sov sammen med lille ii, utrolig godt når natta er litt for kort. Hun sovnet rundt 20.30 i går, vanligvis sovner hun rundt kl 19, men i går var hun full av fart og lekte masse fra 19.30 til 20. Var oppe rundt kl 2 fordi det var vått i senga til lille ii, og det hadde farget av (rødt) av pysjen hennes. Som faktisk er en av mine gamle, helt utrolig. Jeg satte i gang laken og overmadrass til vask med en gang, og det ble heldigvis hvitt igjen. Etter det ble det heldigvis rimelig grei soving fram til kl 7. Jeg har faktisk sendt inn søknad på jobb, men er fortsatt ikke sikker på om jeg ønsker å jobbe ennå, vi vet jo heller ikke om vi har barnehageplass. Vanskelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 5. november 2009 #3205 Del Skrevet 5. november 2009 Titter innom . Er det noen nye bilder av lille ii i bloggen din? Lenge siden jeg har vært innom der. Kinkige greier med jobb og barnehageplass. Jeg har fått ny jobb, men uten barnehageplass blir det jo litt vanskelig å begynne der. Vi har søkt i nabobydelen også i håp om å få noe der. Det kjipeste er at vi står ganske høyt på listen for å få plass i storesøsters barnehage til høsten, men vi står akkurat på vippen foreløpig. Takker vi nei til barnehageplass i Oslo, mister vi overføringsprioriteten som gjør at vi rykker opp en plass eller to, og akkurat den opprykkingen ser ut til å bli det som avgjør om vi får plass eller ikke... Det betyr at vi ikke kan ha barnehageplass i nabokommunen, selv om jeg skal jobbe der... Og vi kan heller ikke ha dagmamma, eller velge å være hjemme, for da risikerer vi å akkurat gå glipp av plassen vi ønsker til høsten. Ææææsj! Hvis vi ikke får plass i nabobydelen må jeg kanskje takke nei til den nye jobben likevel, og bli i gamlejobben. Den har nemlig barnehage... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 5. november 2009 #3206 Del Skrevet 5. november 2009 Alt er spennende! Særlig ledninger og andre ting vi sier nei til. A elsker å krype bort til TVen og dra ut kortet til Canal Digital-boksen. Det er gøy i den alderen, de storkoser seg virkelig med livet . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. november 2009 #3207 Del Skrevet 11. november 2009 Hei Hvordan står det til med dere om dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 11. november 2009 Forfatter #3208 Del Skrevet 11. november 2009 Takk for besøk! Alltid kjempe koselig! Alt bra med oss. Bare dårlig til å oppdatere. I dag har lille ii fått vaksine mot s.influensa. Godt å være ferdig med det. Men håper på at hun holder seg frisk til vaksinen er effektiv om to uker. Lille ii kryper (krabber ikke) rundt i hele leiligheten. Hun skal helst være der jeg er, så hun kryper etter meg. I kveld kommer S sin mor fra Trondheim. Sist hun så lille ii var i fetter S sin dåp i september. Lille ii har nok vokst en del siden da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. november 2009 #3209 Del Skrevet 11. november 2009 Koselig med besøk da! Ble det sagt noe om når du kunne få vaksinen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 11. november 2009 Forfatter #3210 Del Skrevet 11. november 2009 Det står at jeg kan få vaksine onsdag om ei uke. Så hvis ikke noe endrer seg vil jeg nok prøve på det. Sliter fortiden med sår på fingrene. Huden sprekker opp. Hadde det på høyre tommel først, da det såret var grodd ble det på høyre pekefinger, og nå er det på langefingeren på høyre hånd. Irriterende. Særlig bruker jeg den mye når jeg skriver. Det resulterer i at jeg skriver feil hele tiden. Må bli flinkere til å smøre meg etter å ha vasket hender. Kanskje kjøpe en bedre håndkrem. Nå skal jeg lagre dagboka mi, har ellers scannet inn dagboka jeg har skrevet mens lille ii har vokst seg stor. Der er alle datoer registrert. Sånne små (men store) detaljer er vanskelig å huske, så det er godt å ha skrevet det ned. Nå som svigermor skal komme på besøk så er leiligheten mer ryddig enn noen gang. Får håpe vi klarer å holde den sånn også etter at hun er dratt igjen! God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. november 2009 #3211 Del Skrevet 12. november 2009 Kjenner til problemet med tørr hender, spesielt da jeg jobbet og vi brukte mye sprit for desinfeksjon etc. Anbefaler Atrix https://www.bootsapotek.no/butikk/s/product...&ref=search på det sterkeste, eneste som virkelig fungerer, synes jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 27. november 2009 Forfatter #3212 Del Skrevet 27. november 2009 Hendene mine er blitt bedre etter at jeg har begynt å bli flinkere med håndkrem et par ganger om dagen. Nå har lille ii begynt å tulle med grøten igjen. Tipper det er fordi hun holder på å få tann nr 5 og 6 oppe. Hun har startet å sette seg opp og vil også prøve å reise seg opp. Det er blitt noen "au au"'er og "donk"'er. Godt de tåler litt. Det er blitt mye barseltreff og babysang fortiden. Veldig koselig å møte masse snille mammaer og deres babyer som er på alder med lille ii. Og lille ii er super sosial og trives godt sammen med de andre. Nå ser vi fram til en rolig helg med god mat og "pappa'n" hjemme. Lille ii sover fortsatt bare ca 2-3 timer i strekk på natta og det begynner å bli slitsomt. Da hun i natt våknet etter en time prøvde jeg å bære på henne til hun sovnet (noe hun gjorde), men så våknet hun da jeg la henne i sin egen seng. Jeg gjentok dette 3 eller 4 ganger, så prøvde sambo 2 ganger men det endte med pupp etter 1,5 time. TRØTT! Ellers er hun jo en solstråle! Hun sover ca 2-3 timer i løpet av dagen, fordelt på to ganger. Jeg sov en time sammen med henne kl 10 i dag, og nå sover hun ute i vogna (siden kl 14). God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 28. november 2009 #3213 Del Skrevet 28. november 2009 Så koselig å lese om dine dager med lille ii Håper grøtspisingen og sovningen om natten kommer seg... God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 29. november 2009 Forfatter #3214 Del Skrevet 29. november 2009 Takk for det Milla! S er nå ute og triller på lille ii, jeg skal lage julekake! http://iingvildskokebok.blogspot.com/2008/11/julekake.html Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 29. november 2009 #3215 Del Skrevet 29. november 2009 Deilig med en lite fristund... selv om du baker Så nydelig ut den kaken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #3216 Del Skrevet 7. desember 2009 Desember er godt påbegynt og tiden flyr. Lille ii har nettopp fått sin 7. og 8. tann. Hun er en solstråle, men det er full sirene om vi legger henne på ryggen for å sove. Det går kun i vogna som trilles. Vi koser oss med barseltreff hver tirsdag og babysang annen hver onsdag, men nå er det snart slutt. Jeg blir nok hjemme neste halvår også, så da må vi prøve å finne på litt annet. Vi har i alle fall ikke hørt noe ang barnehageplass ennå. Den lille jenta kaller! Dvs. hun roter i rotet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 7. desember 2009 #3217 Del Skrevet 7. desember 2009 Det siste der høres kjent ut . Og litt av en tanngard hun har fått, lillejenta di! A har hatt to små tenner ganske lenge nå, men nå ser vi fire riskorn oppe også. Heldigvis har hun ikke vært merkbart plaget av tennene, hører om så mange som har vondt og blir småsyke når tennene kommer. Jeg synes du er litt heldig som kan være hjemme en stund til, men mulig du ikke ser det sånn . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 11. desember 2009 #3218 Del Skrevet 11. desember 2009 Nok ei dagbok som hadde falt ut fra mine innlegg Moro å lese om lille ii igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. desember 2009 #3219 Del Skrevet 12. desember 2009 Er det bestemt at du skal være hjemme 1/2år til? Eller er ikke avgjørelsen tatt enda? Bare nyskjerrig altså God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #3220 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg går ut fra at jeg blir hjemme ja. Det blir nok bare sånn. Håper jeg finner på litt å gjøre om dagene, slik at vi ikke blir alene hele tiden. Lille ii er nå blitt 10 måneder (igår) og reiser seg opp hele tiden. Hun har også klart å forflytte seg selv litt fra sofa til bordkant, men det endte også med giga dunk med påfølgende "au au" og kul i hodet. Vi er fortiden forkjøla alle tre. S og lille ii har vært syke siden fredag mens jeg er i startgropa nå. Håper at alle er friske til vi kjører til Trøndelag mandag kveld. Nå til helga skal vi feire før-jul med foreldrene mine. Det blir litt pakker som vi ikke har plass til å ta med og sånt no. Det blir koselig det også. Litt jul begge plasser. Lille ii har vært litt ekstra slitsom nå som hun har vært forkjøla. Skikkelig tett i nesa og hoster litt. Når hun ligger for å drikke melk må hun slippe taket for å puste. Vi prøver å suge ut guffa (hehe) med nesesugeren, men har ikke helt hellet med oss bestandig. Kanskje teknikken som ikke er på plass? Lille ii er jo søt også da, hver dag nesten hele tiden. Men det blir slitsomt når hun ikke vil spise, bæsj i hver bleie og hun vil ikke ligge på ryggen. Moro. Hun sjarmerer stort når hun sier: "Mamma" når hun vil ha min oppmerksomhet. Da er alt det andre glemt! Jeg tipper lille ii kommer til å begynne å gå mens vi er i Trondheim. Utvikligen fra hun startet å sette seg opp til nå har gått i rasende tempo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå