iingvild Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #3061 Del Skrevet 4. mai 2009 Og jeg er mektig imponert....igjen!!! Håper du og lille ii får en super dag i solen! Takk for det, håper jeg kan vise fram posen til høsten! Jeg er også mektige imponert, du er så flink til å sy Kanskje jeg kan begynne i lære hos deg Hehe... jeg er selvlært, har bare prøvd meg fram på alt jeg har sydd. Så de fleste klarer det vel om de prøver og er tolmodige. Vi har hatt en fin dag ja. Møtte veninne med liten baby rundt kl 11 og gikk en times tid i skogen. Deretter gikk vi hjem til meg hvor babyer og vi selv spiste litt. Nå er besøket gått og lille ii sover godt i senga på stua. "Balkongvogna" er ikke tørr og satt sammen ennå, så det blir vel ikke soving i den før til onsdagen. I morgen er det nytt barseltreff. Jeg får prøve å sy litt nå som lille ii sover. Hun sov litt før vi gikk for å treffe veninnen også, og da benyttet jeg tiden til å skrive tre postkort. De ble sendt til Finland, USA og Kina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #3062 Del Skrevet 5. mai 2009 Det var ikke så supert vær i dag da jeg gikk ut for å treffe de andre fra barselgruppa, så jeg er faktisk i dag klart å bli litt solbrent. Men heldigvis bare litt. I dag har lille ii for første gang brukt body i st 68, siden alle i st 62 var til vask. Den var ikke ekstremt stor, så vi må nok en liten tur på loftet snart. st 62 begynner å bli trange over bleia. Det har i dag også vært dugnad i borettslaget, men lille ii ville ikke sove, så jeg fikk ikke gjort sort. S fikk der i mot gjort nok for oss. I morgen har jeg ingen planer. Supert. Håper jeg får sydd litt mer. Men skal ellers bare kose meg! På torsdag skal jeg trille tur ned til mamma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 5. mai 2009 #3063 Del Skrevet 5. mai 2009 Det var ikke så supert vær i dag da jeg gikk ut for å treffe de andre fra barselgruppa, så jeg er faktisk i dag klart å bli litt solbrent. Men heldigvis bare litt. I dag har lille ii for første gang brukt body i st 68, siden alle i st 62 var til vask. Den var ikke ekstremt stor, så vi må nok en liten tur på loftet snart. st 62 begynner å bli trange over bleia. Det har i dag også vært dugnad i borettslaget, men lille ii ville ikke sove, så jeg fikk ikke gjort sort. S fikk der i mot gjort nok for oss. I morgen har jeg ingen planer. Supert. Håper jeg får sydd litt mer. Men skal ellers bare kose meg! På torsdag skal jeg trille tur ned til mamma. Hvis jeg ikke husker feil så var våre tøtter like store da de ble født, men vi begynte nettopp med 62 vi Høres ut som du har fine dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. mai 2009 #3064 Del Skrevet 5. mai 2009 Vi begynner å nærme oss størrelse 68 her også. Tøybleiene har sikkert litt å si, da, de har jo en litt større bleierompe, disse småsnuppene våre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 8. mai 2009 #3065 Del Skrevet 8. mai 2009 Ønsker deg en riktig god helg! Har dere noen planer? Gi en ekstra kos til lille ii, sjarmtrollet :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #3066 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) takk for koselig hilsener! Dagen i går var fin selv om det regnet en del. Jeg tuslet ned til mamma ( i oppholdsvær) og lille ii sovnet på veien ned. Etter at alle tre hadde fått mat der, gikk vi en tur til apoteket, og lille ii sovnet (igjen). Denne turen foregikk dels i øsende pøsende regn og litt oppholdsvær. Fikk kjøpt fler brystinnlegg, kalsium (tar det siden jeg ikke drikker noe melk) og mer baby olje. Vi bruker mest jordnøttolje, men det er bare vi som handler det der, så det måtte bestilles! S kom til middag hos mamma også hadde mamma laget semulepudding til oss. Nam! I dag har vi holdt oss inne. Lille ii har nettopp sovnet (håper jeg) for andre gang. Vi har testet litt mor/baby gym og må nok finne litt mer øvelser. Men jeg tror det var bra for magemusklene mine. Kan tenke meg det blir artigere for henne etter hvert også. Jeg har også startet på et litt hemmelig prosjekt som jeg håper på å få til. Om jeg klarer det så skal jeg skrive her hva det er, ellers forbigår det i taushet. Hehe.... Planer for helga ja. I kveld skal vi kose oss med litt god mat når vi har fått lille ii til å sove. Nyte at det er helg. I morgen skal vi til byen på jakt etter dress til S, kanskje klær til meg også. Søndag skal vi ta nye ukesbilder av lille ii og kanskje av alle tre. (Hun er 12 uker). Også skal vi på besøk til min kusine M, hennes to gutter fylte 9 og 12 i påsken. Endret 8. mai 2009 av iingvild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 8. mai 2009 #3067 Del Skrevet 8. mai 2009 Du og du nå ble jeg nyskjerrig.... hemmelig prosjekt og geier Får vi ikke et lite hint engang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #3068 Del Skrevet 14. mai 2009 Nop, ikke noe hint. Har ikke rukket å gjøre noe med det ennå heller. Rekker ikke så mye oppdateringer. Lille ii er rimelig selskapssyk når hun er våken. Og hun sover ikke mye. hehe... Men hun har begynt å suge på hendene sine. Det kommer sånn koselig suttelyd når hun holder på. Jeg har i dag helgt opp sengleika jeg hadde da jeg var lita. Men hun er nok litt liten for den ennå. Back to baby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 16. mai 2009 #3069 Del Skrevet 16. mai 2009 Innom for å ønske deg en fin 17.mai feiring imorgen!!!! Håper er få en fin dag med resten av familien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #3070 Del Skrevet 16. mai 2009 Takk for det, vi skal nyte dagen. Jeg har nettopp pyntet vogna til lille jenta med flaggbång, flagg er stryket og klær funnet fram. Vi skal en tur til "bygda" der pappa er vokst opp for å se barnetoget der. Så blir det tur tilbake til Oslo for å grille hos mamma og pappa. Vi har i dag vært ute for å hente dressen til S for dåpen, prøvde å få byttet batteri i gullklokka mi, men den var mer død en forventet. Så det er ikke sikkert den er i orden før etter dåpen. Det hemmelige prosjektet har gått bra hittill, håper på å bli ferdig på mandag. I dag sov lille ii 2,5 time på verandaen, hvis hun gjør det på mandag også, så kan jeg bli ferdig. Vi skal forresten også på 3-måneders kontroll på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 16. mai 2009 #3071 Del Skrevet 16. mai 2009 Spent på dit hemmelige prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 17. mai 2009 #3072 Del Skrevet 17. mai 2009 Spent på dit hemmelige prosjekt Me too Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #3073 Del Skrevet 20. mai 2009 Spent på dit hemmelige prosjekt Me too Jeg har ikke hatt tid til å skrive så mye før nå, og jeg har ikke mye tid nå heller. Vi reiser til Tronheim i natt, håper på å kjøre når lille jenta sover mest mulig. Dåp på søndag. Jeg fant ut at bunaden min var blitt alt for trang. Brukte den sist på 17. mai for et år siden. Den ble tilpasset da jeg var 18, som nå er ca ti år siden. Siden jeg var rimelig treig til å finne ut at bunaden ikke passet, og ønsket å bruke den i dåpen, måtte jeg sy ut bunaden selv. Jeg var ikke helt sikker på om jeg ville klare det, men jeg synes det har gått fint. Jeg måtte låne symaskinen til mamma (siden min ikke var sterk nok), men det gikk fint. Nå må jeg hoppe i dusjen og komme meg i seng, vi har planer om å dra rundt kl 4 i natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 21. mai 2009 #3074 Del Skrevet 21. mai 2009 Du er jammen flink til å sy, vurderer nesten å få meg symaskin nå.... man trenger vel ikke nødvendigvis en stor dyr maskin sånn for å legge inn/ut klær, og for å sy helt enkle ting...... Håper dere få en fin dåpshelg! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #3075 Del Skrevet 21. mai 2009 Jeg er litt imponert over meg selv også! Jeg skulle ønske min symaskin var litt bedre, men jeg fikk min i gave av foreldrene mine for noen år siden så jeg skal ikke klage. Den er litt svak, og jeg synes ikke den syr noe pent på rett søm. Lille jenta våknet i dag kl 0325 og vi hadde planer om å vekke henne for mat kl 0330, så det passet perfekt. Hun var nok litt forvirret i dag tidlig da vi sto opp etter at hun hadde fått mat, og at hun ikke skulle sove videre i senga si. Vi kjørte fra Oslo ca kl 4.30 og lille jenta sovnet ganske med en gang. Hun sov nesten hele turen, våknet igjen på Otta da kl var 8.30. Hun fikk da mat og vi trillet en liten tur. Vi stoppet igjen på Oppdal og Lundamo. Nå skal vi kose oss her helt til mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 21. mai 2009 #3076 Del Skrevet 21. mai 2009 Så flott at turen gikk fint, godt å høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 21. mai 2009 #3077 Del Skrevet 21. mai 2009 Sy ut bunad selv *speechless* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 21. mai 2009 #3078 Del Skrevet 21. mai 2009 Lykke til med dåp! Og jeg rigger meg også til med for ditt hemmelige prosjekt . Enig med Cloudberry - . Har mitt meitai-prosjekt friskt i minne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 21. mai 2009 #3079 Del Skrevet 21. mai 2009 Og jeg rigger meg også til med for ditt hemmelige prosjekt . Nei no blei eg forvirra... Var ikkje å sy ut bunaden det hemmelige prosjektet? :klø: Uansett, det er kjempeimponerande! Hadde ikkje eg våga meg på, men så er eg vel mest redd for å bli ettersett i saumane av mor (som har laga min bunad) og svigermor (som syr bunad til 'alle') God helg, og lykke til med dåp! Me har døypt A i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #3080 Del Skrevet 22. mai 2009 Nei no blei eg forvirra... Var ikkje å sy ut bunaden det hemmelige prosjektet? :klø: Helt riktig at det var det hemmelige prosjektet ja! Jeg tror jeg ville satt det bort til andre om jeg hadde kjent noen som var flinkere, for da hadde det blitt gjort penere. Koselig at du tittet innom Lille katt! I dag har vi vært ute og shoppet litt ting til dåpen, serviettter, lys, litt drikke og snop. Lille ii har sovet masse (hun var hjemme sammen med sin stolte bestemor). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå