iingvild Skrevet 23. april 2009 Forfatter #3041 Del Skrevet 23. april 2009 Håpar at ii er i storslag på neste gruppe da! Hadde vel vore kjekt å bli kjent med fleire i nærheten ja Deilig å ordne ute no, når våren har komt! Eg har også lurt på sånne treheller, me har (i vinter) fått støypt betonghelle utanfor døra her (me bur i kjellerleilighet). Og betong er jo veldig hardt, i tillegg så støvar det veldig! Men det blir nok ikkje noko av treheller, sidan me håpar å flytte herfra neste vår Håpar de får ein fin kveld! Takk, kvelden i går var veldig fin! Du har mæææjl! (Sies med bred bergensdialekt, sånn hørtes det ut i hodet mitt akkurat nå!) Takk, leste mailen før jeg så her. ---- Hadde ikke internett i går kveld og i dag. Tydeligvis noe lokalt feil her i borettslaget, siden jeg så en get bil her rett før det kom tilbake i 13 tiden i dag. I går fikk vi ryddet og ordnet på kjøkkenet og støvsugd det meste av leiligheten. Fikk også tatt opp flere ting på loftet (blir det aldri fult der??). I dag har jeg startet på vognposen til lille ii. Siden jeg ikke hadde nett, så var det jo bare å starte! Lille ii har kosa seg på balkongen, hun har ikke sovet så dypt ennå, men ligger og sutter på smokken innimellom mat og ny bleie. Hun har også ligget litt under babygymen sin som vi hentet ned fra loftet på tirsdag. I morgen skal jeg treffe ei som har ei jente på alder med lille ii og som jobber med nesten det samme som meg, det blir artig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 23. april 2009 #3042 Del Skrevet 23. april 2009 Hvordan går det med vognjakten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 26. april 2009 Forfatter #3043 Del Skrevet 26. april 2009 Hvordan går det med vognjakten? Jeg har egentlig startet å ta det hele litt med ro. Vi har hatt den vanlige simo vognen her oppe på balkongen, og det er veldig greit. (Det er jo sambo som har tatt den flest ganger opp og ned, men jeg har også tatt den opp). Vi får se etter hvert. I går var vi på besøk hos eldste kusina mi. Hennes yngste er 3 år, og han syntes det var stas med en liten tremenning baby i huset. Han hadde et litt spesielt navn på mellomnavnet hennes. Han byttet ut første bokstav med en f. Hehe.... Som en overraskelse så var også min tante hos kusina mi, og hun hadde med seg dåpskjolen hun har strikket til lille ii. Den var helt utrolig fin. Jeg fikk låne to underkjoler som vi kan bruke. Jeg håper på å sy en egen senere, så vi har "komplett" dåpssett. I dag har vi hatt et lite besøk av min pappa og hans tur veninne som kommer fra Belgia. Hun fikk da treffe lille ii for første gang. Hun er i Norge to ganger i året, og så meg sist i høst. Stor forandring. Da de var dratt sovnet lille ii på balkongen og jeg ryddet litt på loftet for å finne meitaien, og jeg fant den heldigvis. S gikk opp for å rydde på loftet etter meg, og det ble faktisk veldig ryddig. Lille ii gulper ufattelige mengder omdagen, veldig kjedelig. Tidlig i går kom storgulpen da jeg hadde lagt henne ned, så da rant det over øynene og nesa hennes. Da syntes jeg skikkelig synd på henne. Det kan ikke ha vært behagelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 28. april 2009 Forfatter #3044 Del Skrevet 28. april 2009 Lille ii har spist veldig ofte i dag og i går. Litt slitsomt. Siden hun da heller ikke har sovet lange lurer (uten om på natta). I dag var jeg på barseltreff igjen, og de andre jentene er veldig hyggelige. Vi var på en kafe i nærheten her, som jeg aldri har vært på før. Vi skal møtes hver tirsdag, men jeg blir vel kanskje ikke med hver gang. Men det er artig å møtes så ofte nå i starten mens alle barna er så små. I morgen kommer mamma på besøk igjen. Lenge siden sist nå, siden hun har vært ei uke på hytta. Vi kommer nok til å gå en tur oppover i skogen, hvis det ikke regner masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 28. april 2009 #3045 Del Skrevet 28. april 2009 Heldige du som allerede har sydd deg en meitai! Min ligger fortsatt som stofflengder nede i boden... og roper "sy meg, sy meg"... men det er helt umuuuulig å begynne! Håper på knall turvær i morgen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 28. april 2009 #3046 Del Skrevet 28. april 2009 En stoooor til deg fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 28. april 2009 Forfatter #3047 Del Skrevet 28. april 2009 Heldige du som allerede har sydd deg en meitai! Min ligger fortsatt som stofflengder nede i boden... og roper "sy meg, sy meg"... men det er helt umuuuulig å begynne! Håper på knall turvær i morgen . jeg synes den meitaien jeg sydde er litt kort i panelet. Jeg får se om den blir brukt etter hvert. Nå støtter den nakken/hodet for lite. En stoooor til deg fra meg! Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 30. april 2009 Forfatter #3048 Del Skrevet 30. april 2009 Dagen i dag har blitt litt spesiell. S har hatt vondt i magen i hele natt, og kastet opp. Han har ikke fått i seg veske siden i går ved middagstid. Han dro på legevakta i 10 tiden. Håper på at han sender melding snart, eller kommer hjem. Lille ii sov i natt fra kl 23 til kl 9. Helt utrolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 30. april 2009 #3049 Del Skrevet 30. april 2009 Uff, stakkars S! Håper det går bra med ham, og at du har hørt fra ham nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 30. april 2009 Forfatter #3050 Del Skrevet 30. april 2009 Han kom hjem ca 30 minutter etter at jeg skrev innlegget her. Han var blitt stikket litt i, men de hadde ikke funnet årsak til smertene. Da han kom hjem fikk han i seg litt mat, så jeg tror han begynner å føle seg bedre. Lille ii sover på balkongen, det er første gang denne uka hun sover lengre enn 30 minutter på dagen. Ennå godt hun ikke har glemt den kunsten! Det er ikke mye en rekker på 30 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 30. april 2009 #3051 Del Skrevet 30. april 2009 Huff, håper det går bedre med S! Ikke mye en rekker på 30 minutter nei... Da får man såvidt dusjet og spist litt i løpet av dagen! Er glad jeg har et sovenurk - håper ii også skjønner etterhvert at det er lurt med et par timer på øyet i løpet av dagen - i strekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 30. april 2009 #3052 Del Skrevet 30. april 2009 Masse god bedring til S Hilsen nattevakten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 1. mai 2009 Forfatter #3053 Del Skrevet 1. mai 2009 Huff, håper det går bedre med S! Ikke mye en rekker på 30 minutter nei... Da får man såvidt dusjet og spist litt i løpet av dagen! Er glad jeg har et sovenurk - håper ii også skjønner etterhvert at det er lurt med et par timer på øyet i løpet av dagen - i strekk! Nå har hun heldigvis sovet litt lengre igjen. Mulig hun ikke fikk i seg nok mat. Vi får se hvordan det går. Masse god bedring til S Hilsen nattevakten! Takk. Det går bedre ja, selv om han fortsatt kjenner at det er noe rart med magen. Det er jo ikke rart så vondt som han hadde i går. Det stemmer forresten at de 8 ukers bildene ble tatt den dagen du var her Milla! En flott dag. Vi har trillet tur, ommøblert på stua (flyttet sofaen, bordet og tv). Nå tror jeg at jeg skal prøve å klippe til stoffet til vognposen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 1. mai 2009 #3054 Del Skrevet 1. mai 2009 Artig med bildene, hun var jo så fin i den olakjolen God helg til dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #3055 Del Skrevet 2. mai 2009 Takk for det. Hun er flott i den ja. Vi har i dag vært og hentet en vogn vi kan ha på balkongen. Vet ikke helt om vi er super fornøyd med den (siden den andre kan vugges mer på) men den virker nok bra som sove vogn etter hvert. Vi får se etter hvert hvilke vi bruker hvor og når. Nå er S ute for å handle og lille ii har sovnet i simovogna (inne på stua) skal trille henne ut når hun har sovnet skikkelig. Jeg klippet til det ene stoffet for vognposen i går, så da har jeg det andre i dag. Også har jeg lyst til å lage hull til seler, så da må jeg finne ut hvordan jeg skal gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 2. mai 2009 #3056 Del Skrevet 2. mai 2009 Du er så flink! Sitter fortsatt her og skuler på symaskinen og meitaien som jeg burde ha sydd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. mai 2009 #3057 Del Skrevet 2. mai 2009 Jeg klippet til det ene stoffet for vognposen i går, så da har jeg det andre i dag. Også har jeg lyst til å lage hull til seler, så da må jeg finne ut hvordan jeg skal gjøre det. Lange knappehull? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #3058 Del Skrevet 3. mai 2009 Du er så flink! Sitter fortsatt her og skuler på symaskinen og meitaien som jeg burde ha sydd! Jeg skal ikke si noe, som nettopp er kommet igang. Gleder meg bare til å bli ferdig, slik at den (vognposen) kan brukes. (Dvs. jeg tror hun drukner i den nå, så det blir vel kanskje ikke før til høsten). Lange knappehull? Jeg kunne jo bare spurt deg ja! Men fant ut dette etter litt leting ja. Så i går satt jeg og øvde på å lage knappehull store nok til å tre igjennom selen. Fant ut at de oppe og på sidene trengte 4cm brede hull mens stroppen nede trenger 6 cm. Det hadde vært fryktelig kjedelig å lage for små hull! I går var vi og hentet vogn (jeg skrev kanskje det i går) og i dag er den vasket til alle kunstens regler. Det var ekstremt mye luft i hjulene, så den ble litt greiere med mindre luft. Ellers har vi i dag vært en tur i skogen, hentet en fotskammel/puff/oppbevaringsplass til fotosaker kjøpt på finn.no Og vi har hatt besøk av foreldrene mine til middag. Koselig med grillmat. Jeg startet altså i går på hullene som skal være i dyna til vognposen etter at jeg hadde klippet til stoffet (polarfleace) som skal være inne i posen. Fortsetter senere, får besøk i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 4. mai 2009 #3059 Del Skrevet 4. mai 2009 Og jeg er mektig imponert....igjen!!! Håper du og lille ii får en super dag i solen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 4. mai 2009 #3060 Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg er også mektige imponert, du er så flink til å sy Kanskje jeg kan begynne i lære hos deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå