Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg

iingvild

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her var det kommet mange koselige hilsner! :)

Kva for ei vogn er de på jakt etter?

God tur til Trondheim!

Vi er på jakt etter en hun bare kan sove i på balkongen. Vi bor i 3. etasje, så jeg orker ikke bære vongen opp og ned de dagene den skal brukes oppe og nede. Lille ii sover mye bedre ute enn inne. :) Vi leter på finn.no så det blir mer jakt til uka når vi er hjemme igjen.

Bedre å ta med litt for mye klær enn litt for lite :biggrin:

Eller så må dere ut på shopping :sjarmor:

Det er best med nok tøy ja. Det er jo ikke så langt å tusle for å handle, så da går det greit. Vet ikke helt når vi skal teste ut størrelse 68, går ut fra at det er rimelig stort nå. Vi må jo også etter hvert ha litt bukser og sånt i 68, for det har vi ikke noe av.

God tur til Trondheim. Håper togreisen gikk fint!

Togturen gikk fint ja. Lille ii var veldig snill og grei på sin første t-bane tur og første togtur. Hun ville ha mat nesten med en gang og spiste nesten hver 2 time. S tok seg av bytting av bleier, og det var veldig greit for meg. Lille ii likte ikke lukta inne på badet der, så hun skreik ekstremt når hun ble stelt. Vi hadde fin plass til vogna rett forran oss, så vi hadde god kontroll over henne da hun lå oppi der og sov.

God helg! :klem:

Takk! :):klem: tilbake!

Ha en fin helg! :)

Takk! :)

----

Vi orket ikke styre med å gi lille ii minifom på toget. Sannsynligvis på grunn av det fikk hun vondt i magen på kvelden stakars. Hun gråt veldig en stund, så kom det ut i bleia. Hun roet seg etter hvert og sovnet rundt 00.30. Så sov hun fram til rundt kl 6. Litt mat og ny bleie, så sov hun (og jeg) videre til S vekte oss begge kl 9.30. Godt med masse søvn.

I dag har vi hittil vært en liten trilletur ute og nå sover lille ii ute i hagen her. I morgen får vi besøk av bestekompisen til S og hans fru. Det blir koselig å se de igjen. De har ikke sett lille ii "live" før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Kan være at miniformen hjelper noe likevel da...... håper uansett at hun vokser det av seg fremover :jepp:

Høres ut som dere koser dere! Lille ii sjarmerer nok besøket imorgen skal du se :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Revenka

Kjekt å ha en ekstra vogn ute. Lillebabyen vår sover også veldig godt ute. Heldigvis kan vi ha vognen utenfor døra.

Forresten, har du brukt Meitaien du har sydd? Lurer på om jeg skal sy en selv. Fant en oppskrift på tettinntil, ser ikke så vanskelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at miniformen hjelper noe likevel da...... håper uansett at hun vokser det av seg fremover :jepp:

Høres ut som dere koser dere! Lille ii sjarmerer nok besøket imorgen skal du se :tongue:

Det var kjempe hyggelig med besøk ja. Vi trillet først tur, deretter var vi for å spise middag der hvor vi har planer om å spise middag etter dåpen. Der var det kjempe koselig. Det koster litt, men vi kan ikke ha det hjemme hos foreldrene til S siden vi blir litt for mange.

Titt tei! :hallo:

Hei! :)

Oppdatering (omsider) :vinke:

Koselig! :)

Kjekt å ha en ekstra vogn ute. Lillebabyen vår sover også veldig godt ute. Heldigvis kan vi ha vognen utenfor døra.

Forresten, har du brukt Meitaien du har sydd? Lurer på om jeg skal sy en selv. Fant en oppskrift på tettinntil, ser ikke så vanskelig ut.

Jeg har ikke brukt meitaien ennå nei. Kremt.... Jeg må finne den fram først. Den ligger borthjemt et eller annet sted på loftet. Vi må rydde loftet en vakker dag.

:hallo:

Hey! :)

----

Før besøket kom i dag var lille ii sin farmor barnepasser mens S og jeg var nede i sentrum en tur. Vi var i tøybleie/bæretøy butikken som ligger på Bakklandet. Det var en koselig butikk. Vi glemte å finne fram adressen, men tenkte at det sikkert ikke var så vanskelig å finne. S og jeg gikk der hver dag (nesten) da jeg bodde i Trondheim, og vi snakket i dag om at den butikken vi nå skulle til kanskje lå der hvor videoutleie butikken lå. (De har jo litt dårlige tider). Og jammen var ikke det sant. Den lå der hvor vi hadde leid video tidligere.

Vi kjøpte dette til lille jenta:

Bæreomslag

(Så at ei anna her inne hadde kjøpt! ;) )

Body i økologisk bomull

Bukse i økologisk bomull

Bleieinnlegg i bambus

og sist men ikke minst:

Zoobies skilpadde (kosedyr, pute og pledd i ett)

(Vi var overbevist om at lille ii ønsket seg sistnevnte!) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så rart! Den skilpadden så jeg i et vindu i dag, og tenkte at den ville jeg ha til lillejenta! :ler: (Men butikken var stengt.)

Høres deilig ut med en liten rusletur på egenhånd. Og bra at dere fant butikken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så rart! Den skilpadden så jeg i et vindu i dag, og tenkte at den ville jeg ha til lillejenta! :ler: (Men butikken var stengt.)

Høres deilig ut med en liten rusletur på egenhånd. Og bra at dere fant butikken! :)

Huff, kjedelig at butikken var stengt da. Men da blir det sikkert en en annen dag! ;)

Så fint bæreomslag, der kommer lille ii garantert til å trives :biggrin:

ja, det blir spennende å teste! :)

Jeg vil også ha en slik Zoobies!! :hoppe:

Kan tenke meg D hadde digga de ja!

----

I dag har vi tuslet en tur langs Nidelva, og deretter litt i sentrum av Trondheim. Surt og kaldt, men godt med frisk luft. Lille ii sov hele turen.

Vi har startet å gi D-vitamin dråper, siden vi ikke har fått til tran helt. Bedre att hun får i seg D-vitamin enn ikke noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Vi kom hjem i går kveld. Turen gikk fort, men lille ii var litt urolig de siste to timene. Hun nekter merkelig nok noen ganger å spise av høyre bryst. Det gjorde hun i går på toget. Første gang hun spiste av v. ble hun jo mett og fornøyd, men andre gangen ble hun bare liggende å spise. Hehe... det er ikke så lett. Hun kan godt spise derfra på morgnen/dagen så jeg synes det er litt merkelig.

Vi hadde en fin tur, med supert vær i går. Vi var en tur og tittet på kirken lille ii skal døpes i den 24. mai. Vi spiste også der hvor vi skal ha sammenkomst etterpå (det gjorde vi på lørdag).

Nå er det dag for rydding og vasking av tøy. Lille ii sover ennå, men våkner vel snart.

Jeg vil så masse, men tiden strekker ikke til....

*Legge ut bilder i bloggen fra påske, 8-uker og Trondheimstur

*sy vognpose som er litt kjøligere enn skinnposen

*tørke støv i bokhylla på soverommet

Men det spørs om jeg får gjort så mye denne uka gitt. ;)

I morgen er det første barseltreff på helsestasjonen. Det blir spennende. Håper det er andre som bor her i området, og ikke bare på andre kanter av bydelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei! :)

Jeg tror vi blir omtrent 20 stykker etter kirken. Sendte innbydelser til mine kusiner/fetter og tante i dag. Kun på pappas side, siden de på mammas side kan komme. Sendte ut sms med dato for noen uker siden.

Da har lille ii og jeg vært på barseltreff på helsestasjonen. Det var hyggelig, men lille ii skreik så masse. Kjedelig. Vanskelig å få med seg noe særlig da. Hun var nok alt for varm stakars i tillegg til ekstremt trøtt. Det var veldig varmt der inne og hun hadde på seg ullbody. Det ble litt bedre med en bomullsbody, men hun gjorde nok ikke det beste førsteinntrykket! ;)

Gruppa er rimelig spredd utover et stort område, men som jeg skjønte så er det i alle fall ei anna her oppe i skogkanten. Så da får jeg se etter hvert. Vi skal møtes igjen til uka.

Nå ligger lille ii ute på balkongen, håper hun sovner snart, for hun har nesten ikke sovet i dag.

Vi var veldig flinke i går. Da S kom hjem fra jobb fikk vi satt ut trehellene vi har på balkongen, de to små bordene og stolene vi har der, og han fikk hatt dem inn med litt olje. I kveld skal vi prøve å få støvsugd og vasket, men vi trenger en kveld til å slappe av litt også så vi får se hva vi får gjort.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Håpar at ii er i storslag på neste gruppe da! Hadde vel vore kjekt å bli kjent med fleire i nærheten ja :)

Deilig å ordne ute no, når våren har komt! Eg har også lurt på sånne treheller, me har (i vinter) fått støypt betonghelle utanfor døra her (me bur i kjellerleilighet). Og betong er jo veldig hardt, i tillegg så støvar det veldig! Men det blir nok ikkje noko av treheller, sidan me håpar å flytte herfra neste vår :)

Håpar de får ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...