Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg

iingvild

Anbefalte innlegg

Jeg syntes det faktisk ikke var så ille selv heller :) Jeg var nok så overtrøtt at jeg ikke kunne bli "sinna". Hun lå der og hadde det bra ja!

Kvelden i dag har vært rolig, og S har fått lille ii til å sove. Hun er i alle fall rolig. Jeg har fått ryddet bort tøy, klippet neiler og litt annet som er vanskelig når man ikke er to.

:babyjente: sover vist ikke likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) Vi hadde en koselig tur ute i dag ja. Da har jeg trent meg litt med å ha baby med ut, så da skal jeg klare meg alene i morgen. Tenkte jeg skulle prøve meg på en tur ned til apoteket.

:)

Jeg synes lille ii har lagt mye på seg (om målingene våre stemmer), så jeg har fått helsekortet fra jeg var lita. Jeg veide ca 5kg ved 6 ukers kontrollen, og lille ii kommer nok til å veie rundt 5,5kg. Hun veide 4,7 da vi veide henne på søndag. Hun er glad i mat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med babyer med matvett! :jepp:

Godt å lese at dere fortsatt koser dere! Gleder meg til å se deg og veslemor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med babyer med matvett! :jepp:

Godt å lese at dere fortsatt koser dere! Gleder meg til å se deg og veslemor! :)

Jeg gleder meg til å treffe dere også! :klem:

Kom du deg til apoteket?

Jeg kom meg ned til apoteket i går ja. Jeg hadde planer om å få lille ii til å sove, deretter gå ned for å ta vogna opp fra kjelleren (1/2 etasje) og deretter gå opp og hente lille ii. Men hun nektet å sove. Så da måtte jeg bare kle på henne og legge henne på en kjelke som står nede i kjelleren. Hun lå der innpakket (så ut som en liten mumie med utstikkende bein og armer) mens jeg hentet opp vogna. Deretter trillet vi på tur. :)

I dag blir vi nok inne, siden jeg har planer om å lage karamellpudding. Nam! Men jeg må spise litt nå først, som lille ii sover litt.

Hun skriker fortsatt en del som at hun har vondt i magen, så jeg skal forsøke å ikke drikke melk, tilfelle det hjelper. Hun gråter til og med noen ganger i søvne, og det våkner hun jo ofte av selv også! ;)

Hun har også begynt å være mer våken og hun har startet å smile litt denne siste uka. Tidligere har hun kun smilt i søvne.

S sine foreldre kom tilbake i går, og skal være her til søndag. :) Koselig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes lille ii har lagt mye på seg (om målingene våre stemmer), så jeg har fått helsekortet fra jeg var lita. Jeg veide ca 5kg ved 6 ukers kontrollen, og lille ii kommer nok til å veie rundt 5,5kg. Hun veide 4,7 da vi veide henne på søndag. Hun er glad i mat! :)

Hvis jeg ikke husker feil var vel våre tupper nesten like store da de ble født. M er bare 4 kg enda og jeg synes hun spiser mye :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja lille ii har nok sust i fra på vekta! Om du ser bildene av meg i bloggen, så var jeg også rimelig rund til jeg var rundt 1 år, så hun likner nok på meg. Hmm... og det hjelper ikke å ha en pappa som veide rundt 4,3 kg da han ble født. Det blir spennende å se hva hun veier på 6 ukerskontrollen.

Nå er det spisetid igjen.

Hun har forresten begynt å spise mindre på natta, hun vil ha litt, men sovner etter 10 minutter. Så får hun ny bleie, spiser 10 minutter til og sover deretter 3-4 timer. Tidligere konne hun ligge i 30 minutter før hun gav seg.

Mer søvn på meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du ikke får så verst med søvn, ihvertfall! Det går litt opp og ned her, men stort sett holder det akkurat...

Håper du får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du ikke får så verst med søvn, ihvertfall! Det går litt opp og ned her, men stort sett holder det akkurat...

Håper du får en fin helg!

Tja, man skal ikke skrive sånt, for da blir det lite søvn neste natt! ;)

Takk for koselig sms, herlig bilde :hjerter:

God helg :nigo:

Bare koselig!

Håper dere koser dere i helga! :)

Vi koser oss ja! Skriver mer imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Da er besøket dratt og vi er alene her igjen. Vi har også fått tatt en liten opprydding og satt på vask av sengetøyet de har brukt. Så da kan vi hygge oss litt resten av kvelden.

S hentet foreldrene sine på OSL torsdag kveld. Fredag hadde jeg litt avlastning og selskap på morgnen, før de dro til byen. På ettermiddagen spiste vi pai, og besteforeldrene nøt synet av det lille barnebarnet.

Lørdag spiste vi en sen frokost jeg lagde karamellpudding (den ble veldig god!) som vi spiste etter hjemmelaget pizza på kvelden. På dagen var vi på besøk hos kusina til S sin mor, hennes foreldre og hennes barn og barnebarn. Hyggelig, men det var godt å komme hjem igjen.

I dag har vi gått en liten tur i nærområdet før S kjørte sine foreldre til toget. Det er koselig å ha besøk, men det blir veldig fredelig når man er alene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kaffedama
Det er koselig å ha besøk, men det blir veldig fredelig når man er alene igjen.

Høres kjent ut! :)

Søvnmengden (og -lengden) går litt opp og ned her også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, får dere kost dere litt i finværet? :)

I går var lille ii på sin livs første busstur. Vi var på byporten og på Oslo City. Jeg fikk tak i to ammetopper til og tre ammebher. :)

I dag skal vi også en tur ut. Jeg har tatt opp vogna. Nå har jeg nettopp spist, så skal lille ii spise. Så blir det tur ut. :)

Lille ii roper på meg! ;)

Endret av iingvild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Koselig å lese.

Håper vi kan få til et treff en dag snart :) Har bare vært litt mye den siste tiden....

Koselig om du kommer en tur ja. Men du får bli frisk først! :)

Turen i går gikk til butikken, i dag gikk jeg til det hvor S jobber. Var der såpas sent at vi satt på med han hjem igjen. Veldig koselig å se kontorplassen hans, og vise fram lille ii for noen av de han jobber sammen med.

Ellers har jeg vasket soveromsgardiner i dag. De var utrolig støvete, så nå er inneluften på soverommet forbedret med mange 100%. ;)

Vi er nå godt i gang med å bruke størrelse 62. Særlig i bodyer, men også i pysj. Jakker og bukser blir litt stort ennå. Fant en koselig pysj i det jeg tror er 62, men den er desverre nesten for liten pga litt stor bleierumpe. Men vi får bruke den i påsken, for da blir det kastebleier hele perioden.

Ang tøybleier så må vi få tak i noen flere. Vi har ikke nok til 2 dagers bruk, hvis vi ikke skal bruke prefoldbleiene. De tar litt lang tid å ta på, og strammer over magen. Vi har heller ikke fått noe særlig hell med å kunne bruke PUL trekket omigjen. Siden det stort sett blir tilgriset det også.

Jeg skal bestille noen flere bleier av denne typen. De er nok favoritten, selv om vi bare har to stykker nå.

http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal være på hytta til foreldrene mine. Der er det strøm og vann, i forhold til hytta til foreldrene til S som mangler dette og en må gå på ski for å komme fram til. Altså ikke aktuelt å være der denne på påsken.

Nå har jeg ryddet bort masse rene klær, og en ny vask er ferdig. Lille ii ligger i senga her på stua og sover. Hun lager masse søte lyder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...