lille katt Skrevet 6. mars 2009 #2901 Del Skrevet 6. mars 2009 Fint å lese fødselshistorien din! Min første ble også tatt med vakum - jeg husker at det var forferdelig guffent og vondt da de dro henne ut. Jeg hadde heller ikke pressrier - egentlig ikke så ulike fødsler, egentlig. Langdrygt og slitsomt! Men du var flinkere da, uten bedøvelse og greier . Høres ut som om du er flink til å utnytte muligheter for å hvile deg! Det er bra . God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 7. mars 2009 #2902 Del Skrevet 7. mars 2009 Så mye du fikk gjort mens mamma var på besøk! Mammaer er supre! Håper dere får en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 9. mars 2009 #2903 Del Skrevet 9. mars 2009 God morgen! Har dere fått kost dere i helgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #2904 Del Skrevet 9. mars 2009 Hei hei! Vi hadde en grei helg, men lille ii har mye luft i magen og skriker mye om kveldene nå. Hun tømmer melkelagrene og suger gjerne ennå lengre. Jeg/vi lurer litt på om hun svelger masse luft når hun suger på smokken (i tillegg til når hun spiser), så vi må prøve å begrense smokkebruken litt. Hun er blitt ennå litt flinkere til å rape, så litt luft kommer i alle fall riktige veien. Pakka med nye tøybleier er klar til henting, så det blir fint å få de i hus! Jeg er litt sliten etter helga, men S og jeg fikk vært litt mer sammen enn i hverdagen, så det var bra. Nå er mamma her igjen, så jeg får tatt meg en hvil litt senere på dagen. Skal også bestille time til 6 ukers kontroll siste uka før påske. Lille ii har fått time på helsesasjonen 1. april. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 9. mars 2009 #2905 Del Skrevet 9. mars 2009 Innom for oppdatering Lilletøtta her er ikke så flink til å rape, men hu fiser som en voksen kar så lufta kommer ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #2906 Del Skrevet 9. mars 2009 Innom for oppdatering Lilletøtta her er ikke så flink til å rape, men hu fiser som en voksen kar så lufta kommer ut. Lille ii er flink til å få luft ut begge veier, men lufta som kommer ut nede er vist ikke så behagelig å få ut. Vi får håpe det bedrer seg. Akkurat nå har vi ikke vann, så jeg håper det kommer tilbake også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 9. mars 2009 #2907 Del Skrevet 9. mars 2009 Det blir bedre det med luften! Husk at hun er liten og mage og tarmsystem trenger fortsatt litt tid til å "gå seg til", og hun må også trene på å spise uten å svelge så mye luft. Veslejenta her har også hatt litt magesmerter både i forbindelse med luft og bærsing(hvordan i all verden skrives det ordet???), men allerede nå er det myyye bedre. Lykke til med fortsettelsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 9. mars 2009 #2908 Del Skrevet 9. mars 2009 ...bærsing(hvordan i all verden skrives det ordet... Bæsjing . Lillejenta vår har også litt igjen før tarmsystemet fungerer optimalt . Hun presser nesten hele tiden, det virker så slitsomt for henne! Og så bæsjer hun en bitteliten prikk omtrent hvert femte minutt, så hun må nesten alltid ligge med littegrann i bleia. Det er rett og slett umulig å skifte så ofte. Alt går seg til etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #2909 Del Skrevet 10. mars 2009 Det blir bedre det med luften! Husk at hun er liten og mage og tarmsystem trenger fortsatt litt tid til å "gå seg til", og hun må også trene på å spise uten å svelge så mye luft. Veslejenta her har også hatt litt magesmerter både i forbindelse med luft og bærsing(hvordan i all verden skrives det ordet???), men allerede nå er det myyye bedre. Lykke til med fortsettelsen! takk! Bæsjing . Lillejenta vår har også litt igjen før tarmsystemet fungerer optimalt . Hun presser nesten hele tiden, det virker så slitsomt for henne! Og så bæsjer hun en bitteliten prikk omtrent hvert femte minutt, så hun må nesten alltid ligge med littegrann i bleia. Det er rett og slett umulig å skifte så ofte. Alt går seg til etterhvert! Det går litt lengre mellom hver gang det er bæsj i bleia her nå, og vi har faktisk hatt noen helt uten. Nå sover fortsatt lille ii, mens jeg har fått spist frokost. Vi fikk bleiepakka i hus i går med 6 nye lommebleier og 2 av en annen type som jeg skal teste. Akkurat nå har frøkna på seg prefoldbleie, de fungerer bra de også. Skal sette i gang vask av de nye og dagens brukte bleier i kveld. Lurer litt på hvor lenge det kommer til å være artig å henge opp tøybleiene. Hmm.... tviler på at det er så veldig lenge. Ingen store planer i dag heller, bort sett fra at jeg skal sove når lille jenta sover i 14 tiden. Håper også at jeg rekker å gå igjennom utskrift fra banken for januar og februar. Må ha litt oversikt over brukte penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 10. mars 2009 #2910 Del Skrevet 10. mars 2009 Det går litt lengre mellom hver gang det er bæsj i bleia her nå, og vi har faktisk hatt noen helt uten. Har jeg aldri opplevd . Faktisk var det sånn med storesøster også - hun var sikkert nærmere halvåret før vi fikk oppleve å skifte en "ren" tissebleie... Så her er forventningene skrudd ned . Ingen store planer i dag heller, bort sett fra at jeg skal sove når lille jenta sover i 14 tiden. Har du virkelig så gode rutiner på vesla allerede? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #2911 Del Skrevet 10. mars 2009 Hm... det er ikke jeg som har rutiner, det er hun som har det. Ikke noe jeg har prøvd å få til. Hun bare pleier sove en lang lur ca kl 13 til 15, i dag sovet hun kl 13.30, og hun sover fortsatt. OG hun sov til kl 11.45. Så hun likner på pappan sin, hun er et lite sovenurk! Hun ligger og lager masse lyder, så jeg tror hele tiden at hun holder på å våkne. Men det er ikke lett å si hvor lenge hun har planer om å sove. Men nå etter 2 timer og 10 minutter, begynner det å bli på tide å stå opp. Men det er jo greit at hun er opplagt når pappan kommer hjem. Jeg har fått sett igjennom skandiabank utskrifter for januar og februar, nesten ferdig. Men jeg har ikke sovet. Mamma kommer tilbake i morgen, så da får jeg sovet litt. Middagsplan: Spaghetti med kjøttsaus. (Utgikk i går pga ekkelt brunt vann i springen, etter at det var borte i ca 1,5 time). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 10. mars 2009 #2912 Del Skrevet 10. mars 2009 Fort gjort å ikke få lagt seg selv om man har tenkt det ja. Håper middagen blei god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 10. mars 2009 #2913 Del Skrevet 10. mars 2009 Legge igjen en tirsdags ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 10. mars 2009 #2914 Del Skrevet 10. mars 2009 Innom med en jeg også. Jeg leser litt her inne og følger med på dagene dine med vesla, selvom jeg ikke legger igjen livstegn hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #2915 Del Skrevet 11. mars 2009 Fort gjort å ikke få lagt seg selv om man har tenkt det ja. Håper middagen blei god! Den ble absolutt god! Legge igjen en tirsdags ! Takk! Innom med en jeg også. Jeg leser litt her inne og følger med på dagene dine med vesla, selvom jeg ikke legger igjen livstegn hver gang. Koselig! Helt greit å ikke legge igjen hilsen hver gang! Jeg følger med hos deg også! --------- En litt mer slitsom natt i natt, lille ii har spist litt oftere, rundt hver 2 time. S er hjemme og er slapp og kvalm. Koselig å ha han hjemme, men det er jo kjedelig at han ikke er i form. Da S var ute med papirsøppel i går, la han merke til at det var stjerneklart og nesten fullmåne (om den ikke var full i går). Så han sendte meg ut en liten tur for å få frisk luft! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 11. mars 2009 #2916 Del Skrevet 11. mars 2009 Da S var ute med papirsøppel i går, la han merke til at det var stjerneklart og nesten fullmåne (om den ikke var full i går). Så han sendte meg ut en liten tur for å få frisk luft! Bra mann! Viktig å komme seg ut litt, og fort gjort å glemme. Som soving. (Nå høres det ut som jeg er virkelig tåkete, er ikke så ille altså! ) Håper samboern din blir bedre fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. mars 2009 #2917 Del Skrevet 11. mars 2009 God bedring til S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 13. mars 2009 #2918 Del Skrevet 13. mars 2009 Håper S er frisk og rask igjen nå! Tenk det er helg igjen allerde, ukene flyr unna. Og på søndag er lille ii 1mnd allerede Må prøve å få til et besøk om ikke altfor lenge.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #2919 Del Skrevet 13. mars 2009 Han ble fort bedre ja, men fikk en kjink i nakken i dag tidlig stakars. Ikke lett å stå opp av senga uten å skade seg! Tror heldigvis han er bedre allerede! Vi koser oss og ser fram til helg igjen. Foreldrene til S kommer en snartur innom før de drar en uke til utlandet. Kan tenke meg de synes lille ii er blitt stor siden de så henne 4 dager gammel! Hun er glad i mat gitt! Registrering av navn er sendt inn denne uka, og i går fikk vi ark om at barnetrygd kommer på konto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 13. mars 2009 #2920 Del Skrevet 13. mars 2009 Skal hun ha begge deres etternavn? Bare nyskjerrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå