Gjest itla Skrevet 4. januar 2009 #2341 Del Skrevet 4. januar 2009 Høres ut som en veldig behagelig helg! *Frida*: Metervare-tisselaken (av typen som har "frotté" på den ene siden og plast på den andre) tåler fint kokvask. De fra Ikea er litt annerledes i materialet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 4. januar 2009 #2342 Del Skrevet 4. januar 2009 På den jeg har fra Ikea står det 60 grader. Sentrifugerte de, men vannet ble ikke borte. Så de tørker nok litt saktere. *Frida*: Metervare-tisselaken (av typen som har "frotté" på den ene siden og plast på den andre) tåler fint kokvask. De fra Ikea er litt annerledes i materialet. Ok, takk for svar begge to! Då tar eg sjangsen på å koke det ved behov Glømte å spørre i butikken. Tippar vogga blir kjempefin, Iingvild. Og så så kjekt å ha laga den sjølv då! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #2343 Del Skrevet 4. januar 2009 Den blir fin ja, det er helt sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #2344 Del Skrevet 5. januar 2009 Da var første mandag i 2009 her. Det ble litt mer stille nå siden S er på jobb. Jeg har satt på sengetøy vask og tatt ut av oppvaskmaskinen. S er snill og fyrer opp i stua før han drar, slik at det er godt og varmt her når jeg står opp. Vi har ikke hatt vinduet oppe de siste nettene siden det er så kaldt og pga jeg har vært syk. Da det var -15 grader på hytta og vi hadde vinduet oppe frøys jeg inni nesa. Ikke noe koselig. Nå som jeg har tatt av sengetøyet på soverommet lufter jeg godt, tenkte jeg skulle la vinduet stå oppe i en time. Ser fram til jordmortime i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 5. januar 2009 #2345 Del Skrevet 5. januar 2009 Så deilig med nye sengekler og litt rydding Det er kaldt her og, -14.5 i dag tidlig Eg skal og til jordmor igjen i måro, det er fint! No blir det vel kvar 2. veke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 5. januar 2009 #2346 Del Skrevet 5. januar 2009 Alltid deilig med rent sengetøy og friskt soverom Spennende med jordmortime! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 5. januar 2009 #2347 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg skal også til jordmor i morra. Husker ikke hvor ofte det er på slutten jeg? *klørmegihodet* Utrolig koselig med hjemmesnekra vogge da! Noen med erfaring som veit om de er de bra de tisselaknene de har på IKEA? Det vi brukte sist (gummiert under med frotté oppå) syntes jeg blei så utrolig klamt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #2348 Del Skrevet 5. januar 2009 Så deilig med nye sengekler og litt rydding Det er kaldt her og, -14.5 i dag tidlig Eg skal og til jordmor igjen i måro, det er fint! No blir det vel kvar 2. veke? Går ut fra at det er hver 2. uke nå ja. Så da blir det vel kontroll hos lege om to uker (håper han har en ledig time da!) Og hos jordmor siste uke før termin. Alltid deilig med rent sengetøy og friskt soverom Spennende med jordmortime! Ja, det blir godt å legge seg i kveld. Vi har to sengesett vi veksler på, og det er favoritten min som skal på senere i dag! Jeg skal også til jordmor i morra. Husker ikke hvor ofte det er på slutten jeg? *klørmegihodet* Utrolig koselig med hjemmesnekra vogge da! Noen med erfaring som veit om de er de bra de tisselaknene de har på IKEA? Det vi brukte sist (gummiert under med frotté oppå) syntes jeg blei så utrolig klamt... Det blir fint å få den ferdig ja. Jeg vet ikke hvordan det blir med laknene, vi får bare prøve oss fram. Vi har overmadrass også, så den kan også vaskes. --------------------------------- Er det forresten noen andre som har tippe-dato? Dato: Navn: 25.jan Mamma1 28.jan Milla ---- Ellers håper tante på 11. februar (hennes bursdag) (Mens termin er 10. februar) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 5. januar 2009 #2349 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg vil gjerne tippe! Skaviseee... *tenke tenke* 6. februar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #2350 Del Skrevet 5. januar 2009 Den er notert! Ul-termin er 2. februar (må jo få med det også!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 5. januar 2009 #2351 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Noen med erfaring som veit om de er de bra de tisselaknene de har på IKEA? Det vi brukte sist (gummiert under med frotté oppå) syntes jeg blei så utrolig klamt... Åkei, dette er på grensen til flaut, men jeg bruker faktisk tisselaken i senga når jeg har mensen. Vil ikke ha lekkasjeflekker på madrassen... Jeg har både "gammeldags" variant og et av de tynne fra Ikea. Min konklusjon er at plast er plast, enten den er tynn eller tykk... Det blir klamt åkke som. Vi har kjøpt ullmadrass til babyen og kommer vel sikkert til å ha soveskinn oppå, og da skal man ikke trenge tisselaken, sier de som kan dette. Håper det stemmer. MEN det er forskjell på de to frotté-tisselaknene jeg har. Det ene er fra Hansen&Dysvik, og jeg fortrekker det klart fremfor det fra Princess, av en eller annen grunn. Tror det kommer av at frottédelen på førstnevnte er bedre (tettere og lengre) og derfor suger opp mer fuktighet. Begge er kjøpt som metervare. Av de tre jeg har (altså disse to og det fra Ikea) velger jeg det fra Hansen&Dysvik først, men tar gjerne med meg det fra Ikea hvis vi f.eks. skal på hytta og jeg vet jeg får mensen, siden det er mindre og lettere. iingvild: Jeg tipper 4. februar! Endret 5. januar 2009 av itla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #2352 Del Skrevet 5. januar 2009 Notert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 6. januar 2009 #2353 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg tipper 5. februar, som jeg fødte på selv for snart 3 år siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 6. januar 2009 #2354 Del Skrevet 6. januar 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #2355 Del Skrevet 6. januar 2009 Skal notere det når jeg er hjemme igjen Søndagsengel? Jeg har nå spist lunsj hos mamma, tuslet hit etter jordmorkontroll. Alt var bra med både knøtt og meg, hodet var nedover, men ikke festet. Koselig å høre hjertelyden (som alltid) og hun klarte ikke ligge rolig mens jeg lå på ryggen for måling av magen og sjekk av hjertelyd. :rødme: Størrelsen på magen antyder at hun vokser helt etter normalen. Fikk også ny legetime onsdag om to uker, og ny jordmortime en uke etter det igjen. Da er det bare noen dager igjen til termin. Hjelpes, tiden flyr! Vugga ble nesten ferdig i går. Det eneste som står igjen er tilpassing av plankene i bunnen og maling av sprinklene som ble satt på i går. Jeg/vi var veldig usikre på om den kom til å bli ferdig i tide da den ble påstartet i november, men det har gått veldig fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 6. januar 2009 #2356 Del Skrevet 6. januar 2009 Så flott med ferdig vugge, gleder meg til bilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 6. januar 2009 #2357 Del Skrevet 6. januar 2009 Tror 6 februar jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #2358 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Den er grei. Sånn er lista nå: 25.jan Mamma1 28.jan Milla 04.feb itla 05.feb Søndagsengel 06.feb La Traviata 06.feb Cloudberry Er kommet hjem igjen, og sambo har vært kjempe flink til å rydde her. Har vel ikke vært så ryddig her siden i sommer. Blir godt å kunne få det litt rent til lille nurket kommer. Nå er det natt! Endret 6. januar 2009 av iingvild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 7. januar 2009 #2359 Del Skrevet 7. januar 2009 Vanker det premie til den som tipper riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #2360 Del Skrevet 7. januar 2009 Hehe, jeg vet ikke. Kanskje, det spørs jo om noen klarer riktig dato da! Får tenke på den! Vasker juleduken nå, så når den er tørr forsvinner julepynten på loftet. Ellers skal jeg bare slappe av i dag, var veldig sliten i muskler i hofter og lår i går. Da jeg var hos mamma bakte jeg kanelsnurrer til å putte i fryseren der, og da vi kom hjem ryddet vi en del her. Så det ble en del mer vandring enn jeg har vært vant til i det siste. Men det er jo litt godt å få rørt på seg også da. Men må ta det litt gradvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå