Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg

iingvild

Anbefalte innlegg

Det ble utrolig godt ja. Kjempe glad for at mamma orker lage litt julekaker sammen med meg. I dag lager de smulteringer, så det blir også godt.

Var hos legen i dag. Og det aller meste var greit. Bort sett fra at jeg hadde noe sukker i urinen (+1?) så hun målte blodsukkeret etter på, og det mener jeg lå på 5 (mmol/l.?). Og det er vel rimelig normalt. Skulle undersøke videre ved neste kontroll rett etter nyttår.

Det var koselig å høre hjertelyden igjen, og legen mente hun lå med hodet nedover. Jeg har vært litt i tvil om det, men om han sier det, så stemmer det nok! ;)

Var innom apoteket for å levere gamle medisiner jeg fant i ryddingen min i går, og for å handle litt mer. Var også innom posten for å hente to pakker. En fra "nøstebarn" og en fra "trygg og sikker". Fra sistnevnte har vi bestilt brodder til sko for at jeg ikke skal skli på isen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da er jeg våken etter en litt lang natt. Har problemer med å sovne fortiden, og i natt har sambo kommet med pustelyder og snorkelyder litt for mye til at jeg har sovet godt.

Hadde også en ekkel drøm (ikke om baby) som gjorde at jeg lå våken en stund etterpå.

Nå må jeg få meg litt frokost, og så skal jeg lage kake til pappa som har bursdag i dag. Vi skal dit i morgen, siden vi skal på svangerskapskurs i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin vugge han lager!! :)

:) Koselig at du synes det Søndagsengel! Vi gleder oss til å få den helt ferdig, men nå er den og alle arbeidsredskapene pakket bort. Stua vår så jo ikke ut.

Nå holder jeg på å lage kremen til After eight kake. Lukter godt av fløte, after eight og kokesjokolade.

Må huske på å ta bilde av den ferdige kaka, slik at jeg har bilde i bloggen!!!

Jeg har egentlig shoppeforbud av min kjære nå. Han mener vi skal vente til etter jul med å kjøpe noe mer. Men i går bestilte jeg meg to ammebh-er, en strømpebukse til nurket og et "vogn" sengetøysett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaka er i kjøleskapet, skal straks gjøre den klar med kremen. Pappa hadde bursdag i går, men skal feires i dag, siden vi var på svangerskapskurs i går.

Kurset var greit. Fint å vite litt om hva vi går til. I alle fall hvordan det ser ut og hvor vi skal gå. ;)

Sov rimelig greit i natt, men har vært rimelig våken siden kl 6. Må nok sove litt i løpet av dagen, om jeg skal være våken litt utpå kvelden.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurset var på sykehuset ja, så det var omvisning på en av de åtte fødestuene etter på. Alle har badekar for smertelindring og evt fødsel, så det er supert. God plass var det også. Lyst og fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABC?

Nei, nye Ahus.

Høres bra ut :)

Hva er tankene dine rundt fødselen, gleder du deg.. gruer....?

Tja, de er mange og varierende. Det jeg vet er at jeg ikke aner hvordan det kommer til å være for meg. Jeg gleder meg i alle fall til å bli ferdig med det, men ønsker ikke at hun skal komme nå allikevel da. Hehe...

Over til noe helt annet......

Har vært på kjøretur sammen med min mor og far i dag. Vi dro til "bygda" der pappa kommer fra. Vi var innom gravplassen til besteforeldrene mine og innom tanta mi. Jeg fikk lov til å titte på det hun skulle gi meg i julegave. To tepper og en hvit strikket dress til knøttet. Så søtt! Hun er kjempe flink.

Før vi kjørte tilbake til Oslo, stoppet vi og fant et juletre på "selv-hugst-gård". Vi fant et som passet rimelig bra til stua hos mamma og pappa. Sambo og jeg skal jo nesten ikke være i leiligheten i jula eller romjula, så vi skal ikke ha noe tre.

Nå er begge DVD'ne som jeg har bestilt til pappa kommet med posten, så da er de i boks. Jeg fant en side med oversikt over gamle musikaler, og rangering av disse etter musikk og filmens innhold generelt. Pappa har fått mange musikal-filmer før, men jeg fant to som han kanskje vil like.

An American in Paris (med bla Gene Kelly)

Meet me in St. Louise (med bla Judy Garland)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ligger inne i kokebok-bloggen min, sortert på sjokolade kommer den opp.

Jeg synes den var ekstremt mektig. Og jeg brukte hvetemel i stedet for maizena. :) Den ble god da! Men man orker ikke mye!

Vi får besøk til middag i dag, vi skal bare ha pitabrød med taco i, så jeg tenkte jeg skulle lage kokosmakroner nå. Det er så godt! :)

OG de skal hjelpe oss å spise opp After Eight kaka! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:kose:

Hei du! :klem:

Dagen i dag har gått fort som alle andre.

Var oppe to ganger i natt, men sover godt mellom de gangene jeg er våken. Sov helt til 9:10, så det var godt. Jeg har i dag sett DVD'n som følger med "Amme ABC", som jeg har lånt på biblioteket den siste måneden. Skal snart levere den tilbake. Ellers var jeg på posten for å hente pakka med det elastiske sjalet mitt. :) Det blir spennende å teste det ut etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens plan:

Nå: Vasker tøy

Skal:

-Scanne litt

-Henge opp tøy

-Ut på et kjøpesenter der sambo kjører forbi på vei hjem (greit å slippe å gå hjem!)

Skal shoppe bursdagsgave til min storebror som blir 31 år på torsdag. Skal også kjøpe digitalt steketermometer og litt annet. Samt prøve å hente Liberopakka på Lindex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pakke på Lindex. :) Det var bra.

På Jernia fikk jeg tak i steketermometer, greie til å kvesse kniver og 2 liters brødformer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...