Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg

iingvild

Anbefalte innlegg

På tide med en liten oppdatering fra ferien.

Vi reiste oppover til Trondheim sammen med de to vi hadde besøk av uka før. Kjæresten min og kompisen hans satt i cafe vognen nesten hele turen. Så ikke så mye til han før det var igjen en time av turen. Jeg fikk da masse tid til å lese bok og slappe av (på to seter helt for meg selv). ;)

Vi dro til gården til foreldrene til kjæresten lørdag. Han hadde besøk av noen kompiser på setra som hører til gården, jeg var på gården sammen med foreldrene hans og broren hans. Så et spennende program om en vulkan som eksploderte.

Søndag la vi (dvs jeg var ikke så veldig aktiv) torv på taket på det nye naustet i nærheten av setra. Badet i sjøen denne dagen. Mandag kom foreldrene mine på besøk. Dette var første gang foreldrene mine og sambos foreldre møttes! Etter litt omvisning på gården og på utsikts punktet i bygda, dro foreldrene mine og sambo og jeg til setra for å være der i et par dager. Hadde selskap av fire gravide ungkyr der oppe.

Onsdag dro vi tilbake på gården og foreldrene mine dro videre mot Ålesund. Det var litt tomt da de hadde dratt, men det gikk fint etter hvert. Fikk kontakt med ei jeg var på Hudøy sammen da jeg var lita, og fikk lagt ut noen bilder fra de to turene. :)

Vi dro fra gården og tilbake til Trondheim fredag. Lørdag var vi en tur i byen og tittet innom "Historisk marked" som er under St.Olavs festdagene. Så den nye Simpsons filmen på kino og spiste god mat hjemme etterpå. Søndagen: Avreise dag. Men vi rakk en handletur på historisk marked først. Jeg kjøpte gave til foreldrene til sambo og en engel til meg selv. Samt såpe fra Tautra kloster.

Broren min skulle hente meg + bagasje da vi kom til Oslo, og sambo skulle trille en "ikke startende" scooter hjem via t-banen. Broren min hadde sovnet (ikke så ulikt han) men han kom etter hvert. Vi var heldige som fikk med scooteren gratis. Hadde sett for oss at den måtte sendes, da ville det fort ha kostet rundt 800kr.

Alt i alt en koselig uke i Trøndelag.

I kveld skal vi spise hos mine foreldre, håper på vær til grilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

En liten oppdatering på hvordan uka har vært:

Mandag: Syklet til Frysja (brukte rundt 30 minutter) for å møte et vennepar for å grille. Supert vær. De hadde med seg kattepusen sin, Milo. Både kattepus og jeg hadde så vidt tærne ute i vannet. Jeg fikk krampe under beina, så kaldt var det. Vannet kommer jo rett fra Maridalsvannet da.

Tirsdag: Syklet i 50 minutter til der hvor pappa arrangerte orienterings løp, rota rundt i skogen i nesten 2 timer. Bomma på post nr 2, og rota stort sett på alle de andre. Rett før mål putta jeg foten i en glippe mellom en liten tre bro og bakken, og gikk på tryne. Overlevde, men fikk masse blåmerker og litt vondt i høyre hofte. Merker det best når jeg sover på høyre side. Vi syklet hjem også, men syklet da ikke om skogen. Brukte vel kanskje 30 minutter.

Onsdag: Jeg dro til mamma og pappa for å spise der. Lagde ferdig noen ark med naturbilder fra Norge som jeg sendte til bla Finland, USA, Australia, Italia og Irland. Får tilbake ark med naturbilder derfra, så det blir spennende. Har gjort det samme med oppskrifter også.

Torsdag: En dag med ikke så mange gjøremål etter jobb. Sambo prøvde å mekke scooteren sin litt, men den starter fortsatt ikke. Ellers pakket vi til helgen.

Fredag: Tog til Kristiansand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bamsemums

Hei... En stund siden jeg har vært innom her nå, ikke vært så mye på KG den siste tiden. Men nå kommer høsten og høstmørket igjen så da er det KG tid :fnise:

Har du det fint? Er leiligheten helt ferdig nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bamsemums! Koselig å få besøk av deg igjen, det er ikke så mange andre som titter innom her! ;)

Nå er det ei uke siden vi var i Kristiansand. Vi hadde en super tur. Bodde på hotell i sentrum, var i dyreparken lørdagen. Tok masse fine bilder av dyr og hverandre. Søndagen var vi og tittet litt i byen før toget gikk tilbake til Oslo.

Denne uka har egentlig gått veldig fort. Vi fikk vasket leiligheten litt i går, så nå er det litt mer koselig enn det har vært etter at vi kom tilbake fra ferie.

Må vel si at leiligheten er ferdig, bort sett fra at vi mangler litt maling her og der, gardiner på stua og et møbel her og der. Sambo driver og mekker på en gammel scooter, og har nettopp kjøpt en ny også (brukt). Så da får han ta mer av mat handlingen, er litt lei av å bære saft og melk de 10 minuttene fra bussen og hjem. Tipper jeg bruker mer enn ti minutter også, når det er litt tungt.

Nå i helga skal vi bare være hjemme. På tirsdag reiser vi på tur. Først Milano i Italia så Lugano i Sveits. :) Det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da var jeg tilbake fra ferie. Kom hjem søndag.

Det ble ikke til at vi var ikke så mye i Milano egentlig. Vi bare fløy dit, leide bil og kjørte til Sveits der vi skulle bo. Men det var nok av butikker der også da. Men så utrolig dyrt. Jeg har ikke ønske eller mulighet til å bruke masser av penger, men tittet jo litt i butikkene da. Kjøpte meg en del postkort (overraskende?), en tre-figur og en ny veske.

Vi hadde regn de første dagene, deretter strålende sol. Vi testet badebassenget på taket av hotellet en dag, og bassenget i kjelleren en annen dag. Har også spist masse god italiensk pasta og pizza. Itillegg til melon/skinke forrett og caramel pudding til dessert. Nam!

Vi hadde en :love: tur! :)

Kjæresten må tilbake pga de han var i møte med ikke hadde alt klart som de skulle, men da blir ikke jeg med. Jeg må nesten jobbe jeg også! Hehe...

Var flinke og vasket klær og støvsugde leiligheten i går, så i dag kan jeg slappe litt mer av.

Har sliti mye med stiv nakke og vondt i hodet denne sommeren. Veldig kjedelig. Har byttet ut hodepute og sko uten at det har hjulpet veldig. :( Noen andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte meg en del postkort (overraskende?)

:mrgreen: Mannen min synes det er så festlig når vi er på ferie, for jeg kan gå inn i 10 forskjellige butikker og kjøpe en bunke postkort i alle sammen og hver minste lille by eller sted vi er i må jeg ha postkort fra, og han skjønner ikke poenget. :fnise:

Jeg fikk forresten et kort fra Surinam her om dagen, det var litt kult for det er jo ikke et land de fleste kjenner nevneverdig til (og flere har vel knapt hørt om det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det er bra ja, der var det jo bare en bruker også! Utrolig heldig!

Postkort var jo ikke akkurat dyrt der heller, de kostet 0,8 CHF (sveitsiske franc). Og en CHF er ca 5 kr.

:)

Jeg sendte 10 postkort derfra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett før kjæresten og jeg dro på ferie fikk jeg en mail fra ei jente som jeg hadde sendt et svar til ang en "venninne anonse" for et par år siden. Koselig det. Vi maila litt, og det viste seg at moren bor rett borti gata her. Traff henne i dag, og hun virket veldig hyggelig. Hun studerer i utlandet, så vi treffes kanskje igjen når hun er tilbake i Norge senere.

I dag har jeg sittet og scannet resten av fotoalbummet fra 1900 som jeg startet på i sommer. Det skal bli godt å være ferdig med det. Det er nesten skummelt å håndtere så gamle bilder. Er redd for å ødelegge noe på dem. Men nå er de digitalisert, og kan tittes på av flere generasjoner igjen. :) Det er bilder av min oldemor hennes familie før min bestemor ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da var nok en helg over. Kjæresten hadde bursdag på søndag (9.) og vi var derfor oppe i Trondheim for å få litt kake, god mat og for at han skulle få sine pakker. :) Vi kom dit fredag kveld og var til søndag.

Kjæresten måtte ned til Sveits igjen, der vi var for ikke så lenge siden. Han klarte å glemme jobb pc'n, og måtte derfor kjøpe en pc for å ha med seg. Den gamle hjemme burde vært kastet uansett, så tror det skal gå greit. Den var veldig fin også, den nye altså!

Kjæresten reiste med fly til Oslo og videre til Sveits mandag morgen. Kommer hjem i dag. :) Jeg reiste fra Trondheim med nattoget og dro rett på jobb fra toget. Sov rimelig godt, men sov en smule bedre nå i natt hvor jeg sov helt alene i vår egen seng.

Rakk akkurat å sitte på med kusina mi ned til valglokalet for å stemme rett etter jobb. Hun bor i samme borettslag, så vi handlet litt på vei hjem også, greit å slippe all bæringa de 10 minuttene fra butikken.

I dag skal jeg spise middag hos mamma, pappa er ute i skogen og løper. :)

Skal sette på vask av tekstiler jeg skal bruke til å sy en MeiTai. Det blir spennende å se om jeg får til. Skal lage en leke versjon til K, på 3 år først og så en skikkelig en til mamman hennes som (kanskje) skal bære lillebroren hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

10 dager siden sist, ukene går utrolig fort nå.

Denne uka: Peppes med ei venninne tirsdag, kino (Stardust) Onsdag sammen med samboer, i går torsdag middagsbesøk av ei venninne og hennes samboer.

Det er greit å få besøk av og til, slik at vi får tatt lyn rydding av leiligheten. Ellers er det lett å hoppe unna.

Sist helg var samboer på jakt, så da var jeg alene hjemme. Lørdag var jeg med m&p i bursdag til datteren til min fetter. Det var en koselig feiring. Men dog litt spesiell stemning. Jeg brukte ellers resten av helga på å sy en barneversjon av MT, før jeg skal sy en skikkelig en når jeg får tid. Stoffet er ferdig tilpasset, så det er bare å sy det sammen.

Nå i helga skal samboer og jeg på hytta sør for Drammen, m&p kommer nedover lørdag kveld. Vi stenger hytta for sesongen på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det bamsemums!

Vi hadde en kjempe fin tur til hytta sist helg. Fyr i ovnen, god mat, litt vin og en fin skogstur på søndagen. Ellers brukte vi tiden til å kappe opp ved og ta ned x antall rognebærtrær og furutrær. Det har fått gro litt i det siste.

Det har alt i alt vært en rar uke. Startet mandag med nakkevondt og gikk tidlig fra jobb på mandag, ble bare dårligere og fikk super vondt i hodet. Men med en liten ibux blir alt bra. Vi monterte ovnen i stua. Venter ennå på et spjel som skulle monteres i røykerøret på stua, for å hindre lyd fra vifa som sitter på taket. Den skal gjøre slik at det er nok trekk i pipa, men i vår ovn gir den en suselyd som ikke er noe særlig å leve med.

Tirsdag begynte jeg å kjenne at det var vondt i skulderen og har måttet bruke venstre hånd til å skrive og bruke musa på datan. Var ikke hos legen før i dag, og ble da sykemeldt. Så da var det bare å ikke bruke høyre arm da. Lettere sakt enn gjort. Jeg fikk beskjed om å gå turer, og har lånt noen lydbøker som jeg kan høre på på tur. :)

Søy ferdig min første mt i går, bære tøy (se tettinntil.no)

Må da kunne sy selv om jeg har vondt i armen? Hmm... må nok kanskje utsette neste en uke eller to. Kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lemge siden jeg har vært her inne, men nå har jeg lest gjennom sidene siden sist. Høres ut som om dere har hatt en fin sommer og høst!

Kjedelig at du har fått vondt i nakken/skuldera/armen! Vet du hva det kommer av? God bedring, og ha en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, koselig at du titter innom og leser Søndagsengel.

Det kommer nok av dårlig pc situasjon på jobb. Kanskje litt her på laptopen hjemme og, men det er nok jobb som har mest "skylden". De skal ordne med ny pult og bedre sitteplass til jeg kommer tilbake.

Nå har jeg sydd nedre stropp til mt. :) Men jeg går snart tom for tråd. Hehe.. har aldri brukt opp en trådsnelle før, så her går det unna. Må prøve å huske hvor jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos fysioterapaut i dag, hun prøvde å finne ut hva som er galt, mulig hun fant et punkt, men da ble jeg så dårlig at vi måtte gi oss. Skal tilbake på fredag. Så er det bare å hvile armen.

Ser på akutten sesong 4. Bra jeg har noe som får dagen til å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...