Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg

iingvild

Anbefalte innlegg

Da var den store dagne kommet. Det falt snø i Oslo i dag. Men det var ikke bare derfor det var en stor dag i dag.

Jeg viste mamma og pappa skulle få besøk av onkel og tante til kaffe i dag. Men da de kom så dunket de i taket (eget signal på at jeg skal komme opp en etasje). Da jeg kom mot stua hørte jeg det var snakk om hvor bestefar skulle sitte, så da viste det seg at K datteren til kusina mi også var med.

Hun hadde blitt kjørt dit kl 17.30 av mor og far som var på vei til sykehuset. K var veldig stille i starten av besøket, tydelig litt spent, men hun pleier være litt stille når hun er et litt ukjent sted. Så kl 19.30 kom det en mms. Vi tenkte høyt at gutten kunne jo ikke ha kommet ut ennå. Men jo da. Litt over kl 19 hadde den lille gutten kommet til verden. Så koselig å se den stolte storesøsteren. :) Hun smilte fra øre til øre. Lillebror var ikke i magen lengre. Da var det riktig, julenissen kom først, så kom lillebror!

Det blir koselig å se den lille gutten etter hvert, spent på navnet.

K har hele tiden gått og sakt et navn på denne lillebroren, men det har ikke vært et navn foreldrene har sakt til henne. Jeg var litt bekymret først, siden dette navnet er et navn kjæresten min gjerne vil bruke (bestefaren hans het det). Tror ikke det hadde hatt noe å si for meg om kusina mi også brukte det, men det er litt greit å ikke ha helt like navn.

Nå venter kjæresten i senga, om han ikke har sovnet alt da! Tar på å jobbe rett etter ferien! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Bamsemums!

Vi har absoulutt ikke flyttet. Vi bare testet ut det nye soverommet. Resten av leiligheten er nemlig langt fra ferdig. Men vi gjorde ferdig soverommet først for at vi skulle kunne flytte seng, garderobe og bokhylle.

Vi satser på tapetsering av gangen i løpet av neste uke, så blir det maling av den. Så må jeg bestemme meg for farge på kjøkkenet (hvilken hvitfarge) og gulv på kjøkkenet. Må også bestemme meg for hvilke vedovn vi skal ha. Kjøkkenet blir levert i starten av februar, så flytter tidligst når det er ferdig montert.

Nå får jeg komme meg hjem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en liten baby i familien! Har du fått vite hva han skal hete nå? Enig i at det sikkert er greiest om dere får ha navnet "deres" i fred ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noe om navn ennå nei, får vente å se!

Har vært flink og trente både tirsdag og i dag.

:klappe:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Bamsemums!

Nå er navnet på den lille gutten klart, det ble Fredrik. :) Altås ikke det jeg hadde "fryktet". :)

Så det er bra. Gleder meg til å se den lille tassen!

:klem: til kjente som stikker innom........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Vi har nok det. Kjæresten har jobb fram til jan-08 nå, mens jeg "bare" har jobb til mai i år. Vi må se det ann til etter at jeg vet om jeg har jobb videre i år.

I dag har vi fått tapetsert hele gangen, og mamma har malt hele kjøkkenet i fargen dun. Lys lys hvit brun. Det blir maling av gangen neste helg.

:) Ser veldig fram til å bo i leiligheten sammen med kjæresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håper på en gang i løpet av februar. Gangen blir nok ferdig i løpet av to uker nå, og da kan vi starte å konsentrere oss om stua til kjøkkenet blir levert. Det eneste som må på plass der FØR kjøkkenet blir levert er gulv og et strøk til med maling (og takmaling).

Denne uka skal vi på "jakt" etter hvitevarer og vedovn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

;) Skjønner du har noe å kvitte deg med? ;)

Vi skal nok ha det meste nytt. Siden det skal være innbygget i kjøkkenet er det mest praktisk. Vi skal også ha induksjon, som vi hadde nede i leiligheten til broren min. Det er bare kjøleskapet som ikke skal være innbygget i kjøkkenet. Hele pakka kommer på rundt 30 000kr. Mamma og pappa legger ut nå, så må jeg betale ned etter hvert. :sjenert:

Kjæresten har hatt masse vondt i magen og vært generelt dårlig i hele kveld. Nå ligger han endelig å sover. Stakars, ikke moro når han har vondt.

Jeg har benyttet tiden til å vaske litt klær, brette litt klær og ordne timelista mi på exel. Konverterte i november over til open office, men skulle nå ha det tilbake igjen. Hehe... nei da, det gikk ikke. Måtte sitte og legge inn masse formler på nytt. Ja ja... finner ikke på det en gang til.

Nå blir det nok snart snorkings på meg også, men det spørs jo hvor mye jeg for sove, om kjæresten snorker masse i natt. Uansett....

GOD NATT!

Jeg fikk spa pakka mi i dag. Har jo ikke akkurat klart å glede meg så mye over den. Men det skal bli spennende å prøve det ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bamsemums

Nei har ingenting å bli kvitt, bare lurte jeg........ Vi har kjøpt alt av hvitevarer nå i juli 2006 så. Og det var dyrt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) Det går framover ja! Hvis det bare var jeg som jobbet der oppe, så hadde det nok stått rimelig stille. Har heldigvis masse hjelp!

Ok, ja det er dyrt ja! Men det er jo en gang man kjøper alt nytt, så blir det mer utskifting når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg endelig fått hilse på lille F som er ei uke i dag. Han var så liten og kjempe søt!

Har trent litt i dag, og nå skal jeg dusje. Så blir det rester av daimkake fra jula. Ikke så mye på hver, men det smaker godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig kresen matveien, så det spørs nok om du ikke slår meg der Grooo! :)

1. Fersk fisk

2. Hummer

3. Biff av oksekjøtt

4. Thaiamat

5. Kinesisk

6. Iskrem

7. Pizza

8. Krabbe

9. Curry

10. Reker/kongereker

11. Moreton Bay bug - australsk hummer spesielt populært i Queensland

12. Skalldyrssuppe

13. Grillmat

14. Pannekaker

15. Pasta

16. Blåskjell

17. Ostekake

18. Lammekjøtt

19. "Cream tea", engelsk ettermiddagssnack bestående av te og scones

20. Krokodille

21. Østers

22. Kenguru

23. Sjokolade

24. Sandwicher

25. Gresk mat

26. Hamburger

27. Mexikansk mat

28. Blekksprut

29. Amerikansk diner-frokost

30. Laks

31. Hjort

32. Marsvin

33. Hai

34. Sushi

35. Paella

36. Barramundi - australsk fisk

37. Reinsdyr

38. Kebab

39. Kamskjell

40. Australsk kjøttpai

41. Mango

42. Durian (frukt med opprinnelse i Asia og Australia, også kalt stinkfrukt..)

43. Akkar/blekksprut

44. Spareribs

45. Roastbeef

46. Tapas

47. "Jerk"-kylling, spesialitet fra Jamaica

48. Haggis

49. Kaviar

50. Cornish Pasty - Engelsk pirogliknende rett fylt med kjøtt og grønnsaker

Det ble bare 23 gitt! :( Hehe.... men spiser nok god mat tror jeg! :)

Endret av iingvild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...