iingvild Skrevet 24. november 2006 Forfatter #1221 Del Skrevet 24. november 2006 Det var en koselig drøm ja Bamsemums. Jeg var rundt 16 da hun døde. Så det husker jeg rimelig godt, mannen hennes døde derimot da jeg var 5, og han har jeg ingen minner om. Egentlig kun om den dagen han døde. Men jeg har flere kusiner og en fetter på den siden av familien som er flinke til å fortelle om dem. Det er jo litt annerledes når en på "min alder" forteller, i forhold til om pappa skulle ha fortalt. Et lite sprang til denne tid igjen. Kjæresten hadde fått telefon om jobbintervju! 4. desember. Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #1222 Del Skrevet 3. desember 2006 Lenge siden jeg har skrevet nå. Mye å gjøre med jobb, kjæreste, jul og oppussing. Vi ble nå i helga ferdig med å tapetsere soverommet. Maling ble også kjøpt inn i uken som har gått. Mamma og pappa har vært litt pjuske (syke) så det har bare vært pappa som har vært med opp i leiligheten. Men mamma lagde i dag kjempe godt lammestek middag. I går var vi i bursdag til onkelen min, og da spiste vi skikkelig julemat (ribbe, pølse og medisterkaker). Sitter og ser på første episode av Jul i valhall nå. Har ikke rukket å se det tidligere. Får se om jeg rekker å følge med. Titter innom senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bamsemums Skrevet 3. desember 2006 #1223 Del Skrevet 3. desember 2006 Hei, ja det var lenge siden sist. Koselig å ha en god "julemiddag" før juleaften, mangler bare den fordømte snøen som jeg går og venter på, for den skal gi meg skikkelig julesteming Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 4. desember 2006 #1224 Del Skrevet 4. desember 2006 RIBBE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #1225 Del Skrevet 4. desember 2006 Bamsemums og mee_mee! koselig at dere stikker innom! Dagen startet i dag med julekalender kl 6.30. Klarte å lure kjæresten til å være litt våken også. Kjempe koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #1226 Del Skrevet 5. desember 2006 I går lagde jeg pepperkakedeig med denne oppskriften Ingredienser: 225 g smør 1 ½ dl lys sirup 3 dl sukker 1 1/2 dl kremfløte 9 dl hvetemel 3/4 ts nellik 3/4 ts ingefær 3/4 ts pepper 3 ts kanel 1 1/2 ts bakepulver ca. 1 dl hvetemel til utbaking hentet fra denne siden. Jeg synes deigen ble veldig fin, så jeg gleder meg til å spise, hm.. jeg mener bake ut i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #1227 Del Skrevet 6. desember 2006 Ble ferdig med å bake pepperkaker i går, de ble veldig gode. Det er kvernet pepper i dem, så man blir ganske tørst av dem, men det heter jo ikke pepperkaker for ingen ting! Planen videre i jula er å lage i alle fall julekake lillejulaften og jeg håper på å få laget hjemmelagde medisterkaker som kan frysesned og spises på julaften, etter en kvalitetsskjekk selvfølgelig! Nå i helga skal vi være i Trondheim, og det blir koselig. Vi reiser opp sammen, så reiser jeg ned alene, blir nok litt tomt i leiligheten uten kjæresten! 35 min til jeg skal dra fra jobb.... lite å finne på? er inne i en del av sekvensen som ikke er så kul å analysere, så da går det sakte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 6. desember 2006 #1228 Del Skrevet 6. desember 2006 Pepper i pepperkakene er det faktisk få oppskrifter som har av en eller annen merkelig grunn. Dine hørtes vidunderlig gode ut gitt! Men enig i at man jammen blir tørste av å spise de, også klarer man jo ikke å bare spise en heller...................... Ha en fin kveld vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #1229 Del Skrevet 7. desember 2006 Hei Charmina! Pepperkakene ble veldig gode også. De jeg lagde i fjor krympet når de ble stekt, disse beholdt fasongen og ble gode og sprø. Vi kjørte første flyttelass med mine ting opp til mamma og pappa i går, mest bøker, cd'r og dvd'er. Blir nok et eller to lass i dag også, noe kjøkkenting og noe klær. I nesteuke skal jeg flatpakke seng og garderobeskap slik at det kan flyttes rett opp i leiligheten når det er ferdig på soverommet der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bamsemums Skrevet 7. desember 2006 #1230 Del Skrevet 7. desember 2006 Ja det er endel jobbing når man flytter Ha en fin dag videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 7. desember 2006 #1231 Del Skrevet 7. desember 2006 jeg har fått kjørt første lass opp til leiligheten min og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #1232 Del Skrevet 7. desember 2006 takk for hilsen bamsemums og mee mee! Nå er andre lass klart også, etter en liten fest middag! Kjæresten har nemlig fått seg jobb her i Oslo! x 10000! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bamsemums Skrevet 7. desember 2006 #1233 Del Skrevet 7. desember 2006 Så kjempe flott!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 7. desember 2006 #1234 Del Skrevet 7. desember 2006 supert! glad på deres vegne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 7. desember 2006 #1235 Del Skrevet 7. desember 2006 Det var jammen gode nyheter!! Så fint det må bli for dere å endelig kunne bo permanent i samme by!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bamsemums Skrevet 8. desember 2006 #1236 Del Skrevet 8. desember 2006 GOOOOOOOOOOOD HELG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #1237 Del Skrevet 8. desember 2006 Kjempe flott ja Bamsemums. nå blir det en fin helg i Trondheim. Takk mee mee! Takk, det blir litt lettere ja pusla! God helg til dere også! Har vært hos tannlegen nå, så kom litt sent til jobb. Ferdig med å borre for i år i alle fall! Neste gang til tannlegen blir desember nesteår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 8. desember 2006 #1238 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) ble det mye borring for deg? skal til tannlegen like før jul jeg. ikke vært der på et par år, så det kan bli spennende.. så er det så jævla dyrt å! Endret 8. desember 2006 av mee mee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #1239 Del Skrevet 8. desember 2006 Det ble nok borring på meg i dag ja. Derfor jeg var tilbake i dag. Men startet sist med bedøvelse, for det er ikke noe vits å ha vondt når man ikke trenger å ha vondt. Jeg betaler 1500kr det var for timen sist og borringa i dag. Synes det er ok, heldigvis ikke så ofte regninga kommer på over vanlig timepris da. Lykke til med ditt tannlegebesøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bamsemums Skrevet 12. desember 2006 #1240 Del Skrevet 12. desember 2006 *legger igjen spor* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå