Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg

iingvild

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på du :klem:

Sorry at jeg er så sløv med å stikke innom altså :rodme: Skjer bare tusen ting om dagen, så har nesten ikke tid til pcen min... men takk for klemmen på msn ;) Den trengte jeg!

Så kos å ha kjæresten hos seg ;) Håper du koser deg masse! Ha en fin kveld og en super uke!

Stor :klem: fra sommerfugl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iss: Går ut fra at du mente at pai med ost og skinke er godt! :) Helt enig!

Sommerfugl: Koslig at du stikker innom en tur.

Har endelig fått søkt litt nå, det har ellers vært stille etter påske. Kjæresten og jeg har fått kjøpt litt mer til leiligheten, bla tørkestativ. Rimelig praktisk å ha. Ellers skal vi prøvesove senga for første gang i morgen etter at vi har vært på kino og sett Istid 2. Har nå som plan å bo der fra neste uke. Da får vi sofa og bord til stua mandagen (skal hentes ned fra hytta).

Har kommet fram til at om jeg skal lese før vi sover, så må jeg legge meg før kjæresten. Derfor er det ikke lenge til jeg legger meg. Holder på med en spenennde bok! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :klem:

Kjempesmart da med en sånn bok om å sy kosedyr. Det må jo være midt i blinken for en som deg som er så flink med hendene sine.

Og det er jo kjempegøy å skape noe selv da!

Hvilke jobber skal du søke på? Det er jammen litt av et styr det der med jobbsøknader. Masse arbeid iallefall, og ikke minst spennende. Skal krysse fingrene for deg jeg også.

Hvordan var den nye senga da? :sjarmor:

Ha en fin onsdag sweety :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! det har visst blitt en stund siden sist jeg var innom :rodme: Så kjæresten har endelig flyttet nedover? Håper dere koser dere masse som samboere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Charmina: Jeg søker først og fremst ingeniør stillinger innen bioteknologi. Senga er ikke sovet i ennå, og det blir ikke i natt heller. Skal på kino (se Istid2) i kveld og på intervju i morgen.

Søndagsengel: Lenge siden jeg har vært hos deg også. Koslig med besøk uansett!

I dag har jeg jobbet i en barnehage jeg ikke har vært i før, og det er alltid litt stress. Skal jobbe i den "vanlige" barnehagen igjen på fredag.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på intervju i dag, og tror det gikk bra. Om de andre er like flinke så er det vel 1/4 sjanse for at jeg får jobben! :)

Smelter nå sjokolade til kaka som jeg driver og lager. Nam nam... Skal legge ut oppskriften her i morgen, om jeg husker på det.

I morgen jobber jeg tidlig, og kjæresten reiser på fjelltur (skarvetur) sammen med min far, fetter og en venn av pappa. En skikkelig guttetur. Jeg skal hygge meg hjemme. Bla så må jeg se alle de episodene med div serier som kjæresten ikke vil se. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få fulgt med vidre. Må jo sende kjæresten bort annen hver helg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var et den oppskriften til sjokoladekaka fra i går:

Familiens Sjokoladekake (Karakter 5)

til 8 personer:

125g mykt smør, 125g sukker, 2 egg, 1ss lys sirup, 125g siktet mel, 1ts bakepulver og 2ss siktet kakaopulver.

Fyll og pynt:

50g melis, 25g smør, 100g lys kokesjokolade og noe smeltet hvit sjokolade til pynt på topp om ønskelig.

Smør to lave runde kakeformer på 18 cm. (Jeg brukte to små rette kakeformer). Ha alle ingrediensene til kaken i en stor bolle, og visp det sammen til en glatt røre. Fordel røren i de to formene og glatt til overflaten. Stek kakene i forvarmet ovn ved 190 grader C i 20 minutter.

La dem avkjøles i noen minutter i formene, legg de deretter på rist.

Lag fyllet ved å blande melis og smør i en bolle til det er lett og luftig. Smelt kokesjokoladen, og rør halvparten av den inn i melisblandingen. Smør fyllet på den ene kaken, og legg den andre oppå.

Smør resten av den smeltede sjokoladen på toppen av kaken. Bruk evt en sprøtepose og pynt med tynne striper av hvit sjokolade. La sjokoladen stivne før servering.

Nå er det straks Idol! :) Med litt mer kake! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga har gått ganske fort selv om jeg har vært alene. Jeg har vært en del ute og lest i hagen, i tillegg til at jeg har ryddet og ordnet litt inne. Vaske klær er det også blitt tid til. Har i det siste pleid å bli tett i nesa i løpet av natta, så prøvde å sove på gamle rommet til broren min i natt, og ble ikke tett. Hm.. skjønner ikke helt.

Om ikke lenge kommer "fjellfarerene" hjem (les pappa og kjæresten). Har snakka litt med dem på telefon, og tror de har hatt en fin tur, men tipper de er rimelig røde i fjeset begge to.

Har også sett ganske mye til vesle jenta til ei kusine denne helga, siden hun har vært på besøk hos sine besteforeldre. Hun er så søt. Hun er 2 år og klarer ikke helt å si navnet mitt, men når jeg kommer ut og hun legger merke til meg, roper hun noe sånt som Immil. :)

Har også denne helga startet å lese ny bok. Fikk litt mareritt av krim boka jeg leste sist, så nå er jeg gått over på Europas Historie. :) Spennede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm... den kaka hørtes god ut! Må lage meg kake en dag jeg ;)

Har du en bok å anbefale meg eller? Har nettopp lest ut den forrige og tenkte å låne en ny på bibl snart ;) Jeg liker det meste uten om bøker som minner om ukebladhistorier...

Kos deg med fjellfareren din ;) Og ha en super uke!

:klem: fra sommerfugl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om du vil ha en bok som varer hele sommeren kan du jo velge Jonathan Strange og Mr Norrel. Det er en oppdiktet historie om magikere i England på 1700 (?) tallet. Syntes den var bra. Men den er på rimelig mange sider. Ellers kommer jeg ikke på noen i farten.

God å spise kake ja, skal spise opp resten nå straks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke til å tro!

Jeg var jo på intervju sist uke (onsdagen). Og under middagen i dag ringte hun ene jeg var på intervju hos. Hun sa at vi fire som var på interju hadde vært veldig jeve, men at de hadde bestemt seg for

MEG!!!!!

Hjelp?!?!?!

Jeg har fått jobb!

En ingeniør stilling ved et sted her i Oslo hvor det drives forskning. :sjarmor: Sier ikke mer.

Skal starte 22. mai.

Gleder meg masse. :sjarmor:

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERER!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Kjempebra iingvild! :tommel:

Det ordner seg for flinke jenter vettu :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Søndagsengel og La Traviata.

Gleder meg masse.

I dag har vi flyttet ned i leiligheten. Vi har ennå ikke tv og sånt no. Men koser oss med data og musikk. OG ikke minst hverandre. Har brukt litt tid på å brette klær, og det er faktisk god plass i skapet. Men har jo ikke tatt med absolutt alle klær ennå da.

Skal hjem på grilling til middag i morgen. :) Ellers blir det litt handling og vi må jo også nyte det fine været!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen, iss og Rosin!

Første natt i leiligheten har vært bra og nå blir det litt shopping og litt vasking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: GRATULERER :hoppe:

Så utrolig bra! Det er vel en lettelse kan jeg tenke meg! Det fortjener du ;)

Så deilig med leiligheten! Nå har vi jo ingen unskyldniger for å ikke rekke å ta en kaffe eller brus, når vi nesten er naboer ;)

Håper du får en flott helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...