Gå til innhold

Hvem er de uføretrygdede?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sorry, tenkte ikke på det jeg.

Jepp, det er sant at noen kommer dårligere ut i andre enden. Jeg jobber med det hver dag, 5 dager i uka, 8 timer om dagen. Jeg har ikke tid til å skrive alt jeg kan om dette nå, men skal se om jeg rekker innom i morgen.

Så jo...jeg vet om mange av historiene jo, fra begge sider, siden jeg ikke jobber i NAV, men i en attføringsbedrift.

Jeg har også jobbet i en attføringsbedrift. Og vi ser jo at ja, det finnes regler, men det finnes også mennesker som skal tolke dem. Ikke sant..? ;) Jeg har sett fortvilte brukere som knapt klarer å sitte på en stol, de blir sendt til kontorarbeid. Og folk som knapt klarer å stå oppreist, de blir sendt i barnehage... Suksess? Neppe. Så her er det mye å ta tak i, mener jeg.

Noe av det som irriterte meg mest var eksterne bedrifter som hentet inn brukere til hospitering, hvor det i annonsen stod "mulighet for fast ansettelse." Når de tre månedene er over så hadde de plutselig ikke mulighet for å ansette likevel, faktisk. Så kunne de hente inn en ny gratisarbeider, da vet du. Betalt med norske skattepenger. Det gir arbeidserfaring, jo. Men for syke folk er det ikke sikkert de har arbeidskapasitet igjen etter flere år på den måten.

Videoannonse
Annonse
Gjest Desember
Skrevet
Ja da har hun sikkert fått uføretrygd før det nye systemet kom da. Noen som vet når det kom da?

Tidsbegrenset ufør ble innført i 2004.

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

De uføretrygdede kan også være høyt utdannede med lang erfaring som leder eller spesialist/ekspert innen ulike fag.

Noen av de har havnet i utbrent/ME/tungmetaller/psykisk.

Synd når de hadde høye inntekter for så å bare måtte få opptil en viss G.

Hvorfor lar folk seg bli utbrent og hvorfor jobber de selv om de er syke for å bli ennå mer syke?

Merkelig.

Anonymous poster hash: edde7...0a4

AnonymBruker
Skrevet

TRÅDEN ER FRA 2009!!!

Anonymous poster hash: 86cdd...ee3
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lar folk seg bli utbrent og hvorfor jobber de selv om de er syke for å bli ennå mer syke?

Merkelig.

Anonymous poster hash: edde7...0a4

Fordi man blir presset av både helsevesen, NAV og samfunnet ellers

Anonymous poster hash: 96db6...76f

• Liker 1
Skrevet

TRÅDEN ER FRA 2009!!!

Det finnes da uføretrygdede i 2014 også, så det spiller liten rolle. :)

Gjest Eurodice
Skrevet

TRÅDEN ER FRA 2009!!!

Holdningene til og fordommene mot uføretrygdede er dessverre like aktuelle i 2014.

Skrevet

De aller fleste uføre er det fordi de er oppriktlig syke, også er det en prosentdel som er det pga sosial arv. Når foreldrene ikke har trengt å jobbe skjønner ungene at de også kan lure systemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...