Gå til innhold

Oppussing av bad på lavbudsjett

Gjest Espera

Anbefalte innlegg

Ny leilighet og det er så mye vi gjerne skulle gjort, men stopper litt pga finansene gitt :cry: Vi prøver derfor å gjøre mest mulig ut av det vi har, og i den anledning hadde det vært supert med litt input fra dere andre KG-brukere :D

Mener å huske det er en maling som kan påføres rett på våtromstapet, noen som har noen erfaring med dette? Pr nå har vi lekker aprikos FJÆRmønstret vinyl på veggene og det er nesten så man blir litt småkvalm når man står der inne foran speilet tidlig på morgenen....

Gulvfliser - kan disse legges rett på gulvbelegget, eller må dette av først??

Dersom noen har supre ideer på å endre et trist baderom til et mer hyggelig sted å være, kom med dem - setter veldig pris på det!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På hytten har vi malt direkte på baderomstapeten. Først vasket jeg med salmiakk, så grunnet jeg med heftgrunn og til slutt baderomsmaling - to strøk. Ble så fint atte! Men dette er på hytten og badet brukes jo ikke like mye der som hjemme. Og vi har dusjkabinett slik at vi ikke dusjer rett på veggen!

Vi la nytt, tøft gulvbelegg på gulvet, malte underskapene ved vasken og kastet ut overskapene. Kjøpte istedet et stilig speil på Ikea (firkantet med litt mønster i, malt i sølv/stål) og skiftet knotter som matchet på de skapene vi beholdt. Har laget hyller og knagger av billige Ikea knotter på gammel driv-ved som vi fant i fjæresteinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mie

Beklager at jeg blander meg inn i tråden, men hvor fant du det tøffe gulvbelegget Mie??? Jeg har leita og leita, men jeg finner bare gørre gulvbelegg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er linken for hvordan vi pusset opp badet.

Håper den kan være til hjelp. Vi hadde lite budsjett og hele opppussingen med elektirker og det hele kom på 20 tusen kroner.

Da var nesten dusjkabinettet dyrest. Siden vi har panel på veggene måtte vi ha dusjkabinett.

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=44860

Til gjest.

Jeg bor i Bergen og her er det en spesialbutikk for våtromsbelgg.

Det er Carlsen i dreggen. Det ligger utterst på bryggen ved, viking hallen.

Nå valgte vi et nøytralt belegg, det er nesten kvitt med litt lysblå marmorering.

De hadde belegg i alle mulige varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du kan legge fliser rett på belegget såsant du ikke skal legge varmekabler... og såsant belegget er tett og dermed fungerer som membran :)

Suzy :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har varmekabler under belegget???? Hm..... Må sjekke litt rundt det her.

'Planen min' - om man kalle det en plan på nåværende tidspunkt: male tapeten i to farger, avdele med list cirkus midt på vegg. Flislegge gulv, evt også dusjhjørne. Enten beholder vi veggene på dusjhjørnet eller så bygger vi opp en vegg halvt ut i rommet med glassbyggersten... Baderomsmøblene kan vi beholde, evt investere i nytt servantskap/speilskap fra IKEA som vil komme på ca 1500,- Ser for meg 'hvite' fliser, 'hvit' nederdel på vegg - muligens lime på overdelen? Litt mørkere treverk på list/møbler/hylle over vaskemaskin med bastkurv for vaskemidler osv.... Og en frodig grønn plante som overlever uten lys :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette høres innmari stilig ut!

Om du alt har varmekabler underbelegget er det ikke noe problem med fliser oppå belegget. Sjekk bare at belegget er tett slik at det fungerer som fuktsperre :blunke:

Suz :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du alt har varmekabler underbelegget er det ikke noe problem med fliser oppå belegget. Sjekk bare at belegget er tett slik at det fungerer som fuktsperre :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du alt har varmekabler under belegget er det ikke noe problem med fliser oppå belegget. Sjekk bare at belegget er tett slik at det fungerer som fuktsperre :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...