Gå til innhold

Jeg vil være venn, ikke kjæreste

Gjest Gjest_fisken_*

Anbefalte innlegg

jeg har det jo så gøy sammen med dem. Ut på byen, filmkvelder, lage mat sammen, pilse ute med venner, gå i butikker og gå på kino. Jeg har en kompis som sier han ser på meg som søstra si, og det er så koselig. Jeg har flere venninner enn guttevenner, da. Om du er gutt og jeg spør om vi ikke bare kan være venner - vil du la være å møte meg for å konse på en annen dame, eller vil du synes det er greit å være sammen som venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med dette, da, Steinar? Man kommer i kontakt med det motsatte kjønn på mange arenaer. Noen blir man godt kjent med, andre er mer perifere. Man må leve i fullstendig isolasjon hvis man skal unngå folk av motsatt kjønn. Mener du at det er å foretrekke? Da er ikke veien lang til galskap.

Jeg sier ikke at kvinner og menn ikke kan prate normalt i sammen når det tilfeldigvis passer seg sånn. Men at kvinne og mann "henger i sammen" som venner, det syns jeg ikke passer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at kvinner og menn ikke kan prate normalt i sammen når det tilfeldigvis passer seg sånn. Men at kvinne og mann "henger i sammen" som venner, det syns jeg ikke passer seg.

Jeg lurer på om det ikke allerede finnes en tråd rundt det temaet der... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det ikke allerede finnes en tråd rundt det temaet der... :fnise:

En god ting kan aldri bli sagt for ofte vettu :smoke: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er interessert i en person som noe mer en venn, og man ombestemmer seg senere, er det som regel en grunn til det. HEnder jo man finner ut at dette er en person man ikke vil bygge noe videre med, og det må man jo faktisk bare akseptere selv om man kansje blir trist og lei..

Joda men når man ikke kan si det som det er men komme med tusen unskyldninger... At det slettes ikke manglet følelser og man var så perfekt.... HAN VAR IKKE INTERESSERT - hvorfor ikke bare si det??

Lurer på når jeg skal forstå en mann.

Lurer på når jeg skal lære at jeg må slutte å lure på når jeg skal forstå en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda men når man ikke kan si det som det er men komme med tusen unskyldninger... At det slettes ikke manglet følelser og man var så perfekt.... HAN VAR IKKE INTERESSERT - hvorfor ikke bare si det??

Lurer på når jeg skal forstå en mann.

Lurer på når jeg skal lære at jeg må slutte å lure på når jeg skal forstå en mann.

Hva er det du ikke forstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn og kvinner kan ikke være venner. Menn er programert til å fatte sexuell interesse for kvinner (dersom han finner dem fysisk attraktive selvsagt), og du kan regne med at han er ute etter å få seg noe hvi s han viser interesse for deg. ;) Til vennskap har man kamerater, til sengekos har man kvinner.

Dersom du forteller han at du bare vil være venner kommer han til å forsvinne. Kun homser og idioter kaster bort tid på ei luremus.

Dere kvinner er noen naive små vesener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes litt synd på menn som lever i en så snever verden at de ikke evner å se at andre klarer å finne vennskap med PERSONER, ikke kjønn. Også er jeg veldig glad jeg har kjære,nære venner jeg kan reise på tur med, oppleve ting med, prate med og bruke tid på, på grunn av hvem vi er som personer og ikke hva vi har mellom beina eller ikke. (og neida, de er verken homofile eller idioter, noen av dem.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du ikke forstår?

Hvorfor klar tale er så vanskelig. Blant annet.

Menn og kvinner kan ikke være venner. Menn er programert til å fatte sexuell interesse for kvinner (dersom han finner dem fysisk attraktive selvsagt), og du kan regne med at han er ute etter å få seg noe hvi s han viser interesse for deg. ;) Til vennskap har man kamerater, til sengekos har man kvinner.

Dersom du forteller han at du bare vil være venner kommer han til å forsvinne. Kun homser og idioter kaster bort tid på ei luremus.

Dere kvinner er noen naive små vesener :)

Til vennskap har man venninner, til sengekos har man menn.

Jeg er utrolig naiv som tror at mine guttevenner gjennom flere ti-år faktisk er kun venner der de sitter med samboer, barn og hund. De og samboer inviterer meg på besøk (selv om jeg er single er jeg merkelig nok ingen trussel). jeg har også single guttevenner som liker meg veldig godt - som venn og ikke noe annet. Det må være jeg som er stokk dum her som tror at de gidder å være min venn gjennom så lang tid uten å få så mye som ett kyss på kinnet.

Jeg kjenner visst veldig mange idioter.

:hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor klar tale er så vanskelig. Blant annet.

Klar tale er vanskelig hvis man er redd for å miste fordeler (eventuelt få ulemper) av det.

Men dette er ingenting spesielt for menn. Fordi du er kvinne opplever du denne oppførselen fra menn. Og fordi jeg er mann, så opplever jeg samme oppførsel fra kvinner.

Som jeg skrev et annet sted her - du kan ikke stole på noen andre enn deg selv i dette livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar tale er vanskelig hvis man er redd for å miste fordeler (eventuelt få ulemper) av det.

Men dette er ingenting spesielt for menn. Fordi du er kvinne opplever du denne oppførselen fra menn. Og fordi jeg er mann, så opplever jeg samme oppførsel fra kvinner.

Som jeg skrev et annet sted her - du kan ikke stole på noen andre enn deg selv i dette livet.

Hvis man da er kun venner, er da klar tale like vanskelig når det hverken er fordeler å miste eller ulemper som resultat?

Nå er jeg faktisk i en situasjon hvor en VENN gjennom femten år har fått følelser for meg. Jeg finner det veldig vanskelig. Men jeg serverer klar tale på at vennskap er det eneste jeg vil ha. Da unngår man i ettertid "....men du sa.....".

Så sitter jeg også her med kjærlighetssorg hvor jeg BA den andre parten fortelle meg sannheten - jeg er IKKE interessert. Uansett hvor mye jeg ba om denne, det kunne ikke sies. Men vedkommende var svært opptatt av at det ville være gull verdt å ha meg som venn. Noe jeg finner svært vanskelig ettersom jeg ville ha mer enn det.

Nå føler jeg nesten at jeg skyter meg selv litt i leggen her - en venn er følelsmessig mer involvert i meg enn jeg liker og jeg vil ikke være venn med den JEG er følelsmessig involvert i.

Menn og kvinner kan være venner men det er mer komplisert enn jeg først trodde. Har jeg funnet ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man da er kun venner, er da klar tale like vanskelig når det hverken er fordeler å miste eller ulemper som resultat?

Nå er jeg faktisk i en situasjon hvor en VENN gjennom femten år har fått følelser for meg. Jeg finner det veldig vanskelig. Men jeg serverer klar tale på at vennskap er det eneste jeg vil ha. Da unngår man i ettertid "....men du sa.....".

Så sitter jeg også her med kjærlighetssorg hvor jeg BA den andre parten fortelle meg sannheten - jeg er IKKE interessert. Uansett hvor mye jeg ba om denne, det kunne ikke sies. Men vedkommende var svært opptatt av at det ville være gull verdt å ha meg som venn. Noe jeg finner svært vanskelig ettersom jeg ville ha mer enn det.

Nå føler jeg nesten at jeg skyter meg selv litt i leggen her - en venn er følelsmessig mer involvert i meg enn jeg liker og jeg vil ikke være venn med den JEG er følelsmessig involvert i.

Menn og kvinner kan være venner men det er mer komplisert enn jeg først trodde. Har jeg funnet ut nå.

Vel, konklusjonen er nok at kvinner og menn ikke bør være venner. Det blir fort bare problemer slik som du opplever det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Arne_*

Syns det er litt kort tenkt Steinar. Jeg har jentevenner jeg har hatt i over 25 år, og er fornøyd med det.

Ikke bare har vi hatt det fint sammen, men jenter har gjerne veninner, gjerne flotte veninner.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er litt kort tenkt Steinar. Jeg har jentevenner jeg har hatt i over 25 år, og er fornøyd med det.

Ikke bare har vi hatt det fint sammen, men jenter har gjerne veninner, gjerne flotte veninner.....

Skal jeg oppfatte det som at du er ute etter disse venninnene altså?

Jaja, det er jo også en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Arne_*
Skal jeg oppfatte det som at du er ute etter disse venninnene altså?

Jaja, det er jo også en måte.

I et par perioder har det vært slik, nå er jeg samboer men har fortsatt kontakt med gamle vennniner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...