Wildy Skrevet 20. desember 2009 #41 Del Skrevet 20. desember 2009 Har hvit Bogstad fra Porsgrun komplett til 20, både kaffe-og middagservice samt det meste av serveringsfat,boller,lysestaker etc. Finbestikk er Traditon, sølv, her til 15 nå ( tror jeg..) På hytta har jeg i mange år samlet Bondemønsteret,også Porsgrunn, og der er det nå også rimelig komplett til 10. Hverdagskoppene her er Klaviatur,også det Porsgrunn. Har nå til 8 i det meste, men skal ha litt flere krus.Hverdagsbestikk er en serie i stål jeg ikke aner hva heter, kjøpte en koffert med alt til tolv for mange, mange år siden. Har enda ikke funnet en glass-serie som jeg virkelig liker, men er stadig på leting. Finglass er enda en salig blanding av gamle krystallglass, noe arvet , noe kjøpt på bruktbutikker.Og er egnetlig veldig fornøyd med de jeg har, så det spørs om det i det hele tatt blir en serie her. Vi bruker "finservicet" ofte. Gjerne i helgene, bursdager, 17.mai, jul, store familiemiddager osv osv. Og om man bruker sølvtøyet ofte slipper man så mye pussing! Det eneste jeg faktisk må pusse nå til jul er teskjeene, for de bruker vi ikke så ofte. Jeg har samlet service litt for å sørge for "trygge" gaver til jul og bursdag,veldig greit å få noe man liker og bruker istedenfor masse nips. Så hva jeg gjør nå vet jeg ikke helt, har liksom det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 20. desember 2009 #42 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg samler på Silje hardangerbestikk og samboer har en koffert med Lunch hardangerbestikk fra før. Vi samler på Cameo White fra Villeroy og Boch, og det bruker vi til vanlig også, har ikke plass til to fulle serviser.. Vi samler på Fontaine glass fra Holmegaard, og ølglass fra Ritzenhoff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 21. desember 2009 #43 Del Skrevet 21. desember 2009 Vi har seviset fra tid, ble ferdig med samlingen i fjor. Kjekt å ha hele serviset:) Ellers samler vi på rosendal og Ramona hardangerbestikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå