Kipa Skrevet 27. august 2003 #21 Del Skrevet 27. august 2003 Du er ikke hysterisk, det er helt sikkert. Kravene dine er helt normale og fullt realistiske i en barnehage med litt oversikt og orden.. Og det er fullt mulig å vite hva enhver spiser. Det er endel av jobben det jo..Og vet ikke alle det, vet i hvertfall en det, og så er det jo noe som heter kommunikasjon..hvor er den i denne avd. tro Jeg vet i dag hva "mine" 9 småbarn har fått i seg, jeg vet om det har sovet og ca hvor lenge og jeg vet også om det har hatt det bra og hva de har gjort. Hvorfor- fordi det kreves av meg! Og det som er godt å vite er at mine to assistenter vet det samme- fordi vi snakker sammen Og jeg vet at de andre avdelingene på huset ,5 stk, vet det samme om sine barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg igjen. Skrevet 27. august 2003 #22 Del Skrevet 27. august 2003 Takk for støtte, Kipa. Det gikk veldig bra i dag. Jeg bestemte meg for å la ped. ansv. få starte opp, og så ta det litt derfra. De hadde alt snakket om at datteren min trengte bedre oppsyn, og de hadde personale til det, så den saken var allerede grei. Vi fikk snakket litt om egentlig alle tingene jeg hadde lyst å ta opp, uten at det ble noen ekkel stemning eller krasse kommentarer. Hun tok til etterretning det jeg sa om fruktmåltidet, og det med bleiene viste seg å være fordi jeg hadde levert fra meg Up/Go-bleier, og det ble for tungvint, så de hadde brukt av bhg sine egne. Vi kom også fram til en slags felles slagplan for den nærmeste tiden, angående soving, spising, lek, hva man skal trene på, osv. Alt i alt synes jeg dette var svært positivt, og ble veldig glad for å å slippe å "ta affære", samtidig som ting løste seg. Det med primærkontakt glemte jeg å ta opp, men hun sa forsåvidt at ting skulle sies til henne. Jeg ble ikke glad for å finne ørebarnet mitt i sterk og sur vind i bhg i dag uten lue, men det er fremdeles innkjøring, og ved noen påminnelser så går det seg nok til. Takk for alle gode råd og konstruktive innspill! Av og til trenger man å lufte ting litt utenfor sitt eget hode også, og gjerne få litt hjelp til å se ting i nye perspektiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zebb Skrevet 29. august 2003 #23 Del Skrevet 29. august 2003 Den barnehagen du beskriver minner meg om en barnehage i kommunen her jeg bor. Den skal visstnok også være "den beste" i kommunen, men jeg har mange ganger stillt et stort spørsmålstegn ved det. Kanskje har det ikke noe med saken å gjøre, men kan jeg spørre deg om hvilken kommune eller fylke du bor i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 30. august 2003 #24 Del Skrevet 30. august 2003 Altså............det er enkelte ting i den barnehagen som absolutt bør bedres. Kommunikasjon er den viktigste av dem. Det at du flere ganger har opplevd at barnet ditt har kommet med feil bleietype hjem kunne vært løst med at de dier i fra med en gang barnet begynner eller på et foreldremøte for de nye foreldrene at de ikke vil ha up&go bleier. Det skjønner jeg at de ikke vil ha for det tar lengre tid enn "vanlige" bleier når du kanskje skal skifte bleier på ni barn 2-3 ganger om dagen. Du har fått en kaotisk start på barnehagelivet og la oss bare håpe at de tar dette til etterretning og gjennomfører en del grep for at det skal bli lettere å følge med for foreldrene og for de ansatte selv Og Tex, selv om man er "hysterisk" ettbarnsmor eller kommer med det tredje barnet i barnehagen så har foreldrene rett på å bli tatt på alvor og bli kommunisert med ut i fra det ståstedet de har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå