Gå til innhold

Frivillig sølibat

Gjest Frivillig sølibat

Anbefalte innlegg

Det er ikke sølibat pr definisjon hvis man onanerer.

Poenget med sølibat er å avstå fullstendig fra seksuell stimulering og orgasme, uansett om det gjøres selv eller av andre.

Vil også påpeke at sex også har helsemessige fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Gjest_kvinne_*

Jeg har aldri vært frivillig i sølibat. Det har bare blitt sånn pga egne grenser og hva jeg har skjønt har vært ok for meg. Når man først opplever sex etter måneder uten så vil kroppen bare ha mer. Det er utrolig slitsomt. Derfor så holder jeg litt tilbake.

Regner fortsatt med at sølibat kun gjelder sex med andre og ikke med meg selv. Måtte jeg ha droppet sex med meg selv så hadde sølibat aldri skjedd og kommer aldri til å skje. Iallfall før jeg blir gammel og kroppen ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt poenget med å leve i sølibat...

For min del så handlet det mest om at jeg ikke klarte å ha sex med noen jeg ikke hadde følelser for. Jeg ønsket å gjøre det med noen jeg var oppriktig glad i, og for min del er jeg glad jeg ventet. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så handlet det mest om at jeg ikke klarte å ha sex med noen jeg ikke hadde følelser for. Jeg ønsket å gjøre det med noen jeg var oppriktig glad i, og for min del er jeg glad jeg ventet. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Slik er jeg også. Men jeg leste lenger opp her at å leve i sølibat ble definert som avstand fra sex både med andre og seg selv.

Forstår ikke hvorfor noen velger å la være å få utløp for seksuelle drifter på egen hånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...