Gå til innhold

Bestees lille babybakebok!

Bestee

Anbefalte innlegg

Da har jeg tatt sjansen på å starte en dagbok her inne. Etter fem prøvemåneder klaffet det endelig for oss. Tenk, jeg har en liten sneip i magen! :rødme:

Mensterminen min er 23. juni, men etter tidlig ultralyd å dømme kan den nok forskyves noen dager. Uansett runder jeg snart de magiske tolv uker!

Så da er det bare å ønske alle kjente og ukjente velkommen inn i GRAVID-dagboken min! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se der var graviditetsdagboken din også :hoppe::strix:

Det er en god følelse å passere de magiske tolv og endelig kunne fortelle og dele nyheten med folk rundt :nigo:

Hvordan er formen din? Mulig du har skrevet noe i forrige dagboken din, men den har falt ut fra mine innlegg listen så har ikke fulgt med der på en stund :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for Gullfia og det første besøket i dagboka mi! :klemmer::hoppe:

På torsdag skal jeg til legen, så da håper jeg på å få høre hjertelyden. :rødme: Kan jo hende det er litt tidlig men. Det er uansett kjempe deilig å ha kommet såpass langt, og jeg håper jeg kan slutte å bekymre meg så mye.

Jeg har en jobb som krever tilrettelegging, så da måtte alle kollegaene mine få vite om graviditeten. Siden rykter spres som ild i tørt gress på et sted som her, bestemte vi oss for å fortelle alle andre også. Alle fikk vel vite det et sted mellom 5. og 7. uke allerede.

Jeg kan ikke klage på formen egentlig. Jeg har begynt å brekke meg en del, og blir litt kvalm når jeg er sulten. Jeg kan også bli kvalm av litt for raske bevegelser. Uansett er alt dette noe som har startet den siste uken, jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt før det. Har fortsatt litt ømme pupper. Kjenner de spesielt når jeg tar av meg BH`n på kvelden. :jepp: Magen har begynt å føles ganske stappa, og det er helt hardt nederst over symfysen og på sidene.

Jeg synes allerede at jeg begynner å se litt småfet ut. Jeg kjøpte et par bukser før jeg ble gravid, og de var litt for vide over magen. Nå strammer de slik at det er ubehagelig. De var og er fortsatt litt slaskete i rumpa, så de buksene er egentlig ganske så upraktiske akkurat nå. For stramme i livet, og for store i rumpa. Jeg trives egentlig best i tights akkurat nå. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at formen er bra :) Har vel egentlig vært ganske heldig jeg også, har egentlig bare vært sulten og trøtt. I starten måtte jeg tilogmed opp om natten for å spise :fnise: Var litt redd for hvor det skulle ende, men det har heldigvis gitt seg nå...

Puppene mine este ut i rekordfart, iløpet av to-ukers tid etter positiv test måtte jeg ut og handle BH i 2 cuper større enn vanlig. Tror ikke mannen hadde så mye imot det :fnise:

Tighs er bra ja, med litt store topper over så man kan skjule den "fete" magen. Gleder meg til det begynner å se ut som babymage jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok! :blomst:

Godt å lese at alt står bra til med deg. Og hurra for snart 12 uker for oss begge! :hoppe:

Tights er også mitt favorittplagg om dagen! :tommelsmil:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at formen er bra :) Har vel egentlig vært ganske heldig jeg også, har egentlig bare vært sulten og trøtt. I starten måtte jeg tilogmed opp om natten for å spise :fnise: Var litt redd for hvor det skulle ende, men det har heldigvis gitt seg nå...

Puppene mine este ut i rekordfart, iløpet av to-ukers tid etter positiv test måtte jeg ut og handle BH i 2 cuper større enn vanlig. Tror ikke mannen hadde så mye imot det :fnise:

Tighs er bra ja, med litt store topper over så man kan skjule den "fete" magen. Gleder meg til det begynner å se ut som babymage jeg...

Ja, jeg glemte den ekrsteme sulten hele tiden! Det er utrolig slitsomt. Synes ikke jeg gjør annet enn å spise.. :fnise: Det virker heldivis som at det har blitt litt bedre de siste dagene, så jeg håper det holder seg sånn. :jepp:

Mamma påpekte for litt siden at jeg hadde fått større pupper. Men jeg merker ikke at det har skjedd så veldig mye på den fronten for å være helt ærlig.. :kjefte:

Jeg gleder meg masse, masse til magen begynner å bule (på den riktige måten)...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok! :blomst:

Godt å lese at alt står bra til med deg. Og hurra for snart 12 uker for oss begge! :hoppe:

Tights er også mitt favorittplagg om dagen! :tommelsmil:

:klemmer:

Tusen takk for det! :klemmer:

Ja, tenk at det allerede har gått 12 uker! Jeg synes det har gått ganske så fort. Ganske fantastisk å tenke på det mirakelet som er underveis i magen. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

En liten tur innom for å oppdatere litt midt i julestria. :)

Her går alt helt fint, men jeg synes at jeg har fått merke trøttheten litt den siste uken. Den lille kvalmen som var her har forsvunnet igjen, og jeg føler meg bedre enn på lenge.

Vi var hos legen for en uke siden, og der fikk vi høre verdens vakreste hjertelyd. Innimellom kunne vi høre at det spraket til, noe legen sa var spark.. :rødme: Min kjære var også med, og han har ikke akkurat angret i ettertid. :) Det var spesielt rart å høre sparkene, siden det er altfor tidlig å kjenne dem.

Håper alle har en kjempe koselig førjulstid! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at kvalmen er borte :)Og selv om man er trøtt så er det fine at man kan skylde på graviditet og få lov til å sove så mye man ønsker (men kan bli litt mye av det gode også)...

Hvordan går det med sulten?

God jul til deg og den lille :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Ikke fått med meg at du opprettet egen graviditetsdagbok jeg, treg som jeg er :gjeiper: Men gratulerer så mye! Håper det går bra med deg Bestee :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hopp! Jeg er som vanlig svææært dårlig til å oppdatere her inne, men har ikke gitt opp helt altså! :fnise:

Alt står kjempe bra til med meg og lille busen i magen. Siden sist har vi hørt hjertelyd enda en gang. Hjertefrekvensen ligger på 150, og jordmor sa at om dette hadde vært i gamle dager ville hun sagt at dette er ei jente. :) Det har jeg lest om før også. At dersom hjertefrekvensen ligger over 140 tyder det på jente. Ikke akkurat noe å forholde seg til den dag i dag, men det er jo litt artig. :rødme: Jeg drømmer stadig vekk at jeg har født ei jente, og ikke minst har jeg en følelse av nettopp det også. En gutt er selvfølgelig akkurat like ønsket, men jeg har altså hatt "jente-følelse" hele tiden..

Til onsdag skal vi på ultralyd, og vi gleder oss så utrolig mye! Vi har vært bestemt på at vi ikke skal vite kjønnet, men jeg er så nysgjerrig!!! Men min kjære er fortsatt like bestemt, så han får holde meg i tøylene.. :fnise:

Nå skal jeg sette i gang å lage lasagne. Tenkte jeg skulle overraske sambo med livretten hans når han kommer hjem fra jobb. Etterpå tenker jeg at jeg tar en tur inn i dagbøkene deres her inne for å ta igjen det tapte! :popcorn:

Endret av Bestee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt står bra til med deg og lille busen (hehe, kult kallenavn). Så spennende med UL på Onsdag, det blir nok stas ja! Jeg skal på privat UL fredag og gjelder meg også veldig :rødme:

Ha en kjempe fin helg. Lasagne hørtes godt ut :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med en liten oppdatering fra deg. Godt at alt står bra til! Blir spennende å se om teorien med hjertefrekvens stemmer, da. Har faktisk jentefølelsen på deg jeg også. ;)

Skjønner godt at du er nysgjerring på kjønnet - det er jeg også! Holder på å sprekke, så klarer ikke å ikke vite det, men må være litt moro å bevare spenningen helt til slutt også. Blir spennende å se om din kjære er like bestemt på å ikke vite det når dere er på UL da. Kanskje nysgjerringheten tar overhånd. :fnise:

Ha en fin helg og masse lykke til på onsdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...