Gå til innhold

Du som har FJERNET SILIKON

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk for svar :) De er nok fremdelses litt hovne, men ønsket en full B-cup da jeg snakket med kirurgen og det vil de så absolutt ikke bli når hevelsen går ned. Har målt litt og de er en D-cup nå. Muligens vil de synke og endre størrelse litt, men kan ikke helt se for meg at de halveres i størrelse. Og jeg vet at jeg mest sannsynlig vil bli mer og mer "puppe-blind" som man kaller det, men det var/er ikke ønsket. Og det tror jeg heller ikke min familie, venner eller bekjente vil være.

Dette skulle bare være en økning som bare jeg og den jeg deler seng med skulle vite og kunne se. Og det var det jeg ble enig med kirurgen om.

Er sikkert lurt å vente ett par uker, og det kommer jeg mest sannsynligvis å gjøre og, men samtidig vil jeg tro at kroppen raskere går tilbake til normale om man ikke venter for lenge?..

Jeg syns i hvertfall du skal vente litt før du fjerner dem..

se litt åssen dem er etter hevelsen..

vet ikke hvor fort man kan fjerne dem, men der vel ikke mange dagene siden du tok?

vil tru det tar en stund før de endrer seg etter du har tatt dem ut, så er nok ikke noe hast..

er jo i hvertfall hovene i ca2 uker, pluss at dem ikke er "normale" før ca 2mnd...

skrev også til deg i den andre bloggen: ceecee's hemmelige verden..

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner.... men snakket du ikke tydelig nok med kirurgen om størrelse og sånn da? du burde ta en prat med han/hun og høre hva de mener om hvordan størrelsen eventuelt vil bli når hevelsen går ned.. så får du hvertfall slappet litt av?:)

det går nok hvertfall garantert tilbake til det normale om man ikke har innleggene i lenge. men det skal noe til at det ikke går tilbake slik det var.. hvetfall om du var en liten b-cup og ba om en full b-cup,... jeg hadde 350 ca i mine bryster (aaaaltfor mye.. HUFF) og hadde de i 2 år, det har nå gått 4 uker (imorgen) siden jeg fjernet protesene.. og de er nå gått seg omtrent helt tilbake som de var før operasjonen. så om du venter 2 uker eller noen mnd.. spiller ingen rolle tror jeg.. vil gå seg til uansett.. ;)

Hei,

Jeg snakket veldig tydlig med kirurgen angående størrelse og at jeg kun ønsket en full B-cup etter. Sendte han til og med en mail og beskrev mine bekymringer før operasjonen og at jeg var redd 240/260 skulle bli for mye siden det kun var en B-cup jeg ønsket. Men han sa det ville bli perfekt, og at jeg måtte stole på ham... I utgangspunket var jeg interessert i fett transplantasjon siden du da kun får en moderat økning, men dette fikk jeg beskjed om at ikke var aktuelt siden jeg var for tynn.

Har og sendt ham en mail hvor jeg lurte på hvor mye hevelsen ville si og når jeg kunne anta å se eller ha en pekepinn på det endelige resultatet. Svaret jeg fikk var ikke noe særlig oppløftene. Han skrev bare at hvis jeg ikke var fornøyd om 6 månder så kunne jeg jo alltids bestille/kjøpe ny operasjon om 12 månder. Det var litt som et slag i ansiktet og ingen tegn til empati eller noe info om hevelser ol. Og noen ny operasjon med nye innlegg er ikke aktuelt.

Veldig fint at det har gått bra med deg da! :) Og det virker jo som om du er fornøyd med det valget du nå har tatt. Og det er jo veldig bra :) Mistet du noe følese i brystene i forbindelse med innleggene? Og/eller under fjerningen? Hvor lenge er det man går med støtte Bh etter?

Har nå fri en uke til før jeg drar på bort med jobben i 2 uker. Så regner med at jeg har bestemt meg for hva jeg skal gjøre etter det. Men nå heller jeg absolutt mest mot fjerning.

Skrevet

Hei,

Jeg snakket veldig tydlig med kirurgen angående størrelse og at jeg kun ønsket en full B-cup etter. Sendte han til og med en mail og beskrev mine bekymringer før operasjonen og at jeg var redd 240/260 skulle bli for mye siden det kun var en B-cup jeg ønsket. Men han sa det ville bli perfekt, og at jeg måtte stole på ham... I utgangspunket var jeg interessert i fett transplantasjon siden du da kun får en moderat økning, men dette fikk jeg beskjed om at ikke var aktuelt siden jeg var for tynn.

Har og sendt ham en mail hvor jeg lurte på hvor mye hevelsen ville si og når jeg kunne anta å se eller ha en pekepinn på det endelige resultatet. Svaret jeg fikk var ikke noe særlig oppløftene. Han skrev bare at hvis jeg ikke var fornøyd om 6 månder så kunne jeg jo alltids bestille/kjøpe ny operasjon om 12 månder. Det var litt som et slag i ansiktet og ingen tegn til empati eller noe info om hevelser ol. Og noen ny operasjon med nye innlegg er ikke aktuelt.

Veldig fint at det har gått bra med deg da! :) Og det virker jo som om du er fornøyd med det valget du nå har tatt. Og det er jo veldig bra :) Mistet du noe følese i brystene i forbindelse med innleggene? Og/eller under fjerningen? Hvor lenge er det man går med støtte Bh etter?

Har nå fri en uke til før jeg drar på bort med jobben i 2 uker. Så regner med at jeg har bestemt meg for hva jeg skal gjøre etter det. Men nå heller jeg absolutt mest mot fjerning.

Off skjønner at det ikke er lett da.. viktig å ha en kirurg man kan snakke med og som forstår hva man vil.. er tross alt DIN kropp.. kirurger har nok en tendens til å forslå andre ting enn å bare fjerne innleggene så sant man ikke har noe smerter/plager. de foreslo for meg å ta minde innlegg og at jeg skulle få en bra pris på å gjøre dette samtidig istede for å bare fjerne dem.. det er jo levebrødet dems må man huske på.. men jeg ville hovedsaklig bare ikke ha noe unaturlig i kroppen min så for meg var det aldri aktuelt og ta i mindre innlegg..

Jeg mistet følelse UNder brystvorten, altså over arret.. når jeg tok silikon, og merker at det er litt mindre følelse der nå som jeg har fjernet dem også. men ellers har jeg alltid hatt følelse i selve brystvorten og resten av brystene enn akkurat bare under der.. så ikke følt at det har vært et problem.

Jeg fikk beskjed om støtte bh dag og natt i 4 uker, og er nå akkurat ferdig med disse ukene, men har sett andre her inne som har sagt 2 uker dag og natt.. så vet ikke helt hva som er vanlig.

Hvis du tenker på støttebh i forhold til når man TAR silikon så er jeg usikker .. jeg husker det faktisk ikke.. men mener å huske at jeg slurvet litt der og begynte å gå med vanlige bhèr før jeg skulle.. ... dumt men. så nå har jeg ikke slurvet med det, og går faktisk med støtte bhèn til tider nå også selvom jeg ikke må.. for jeg føler de er litt slappe enda, så tenker det hvertfall ikke skader og gå med den lengre..;P

Får håpe du finner ut av hva du vil etterhvert da=)

Skrevet

Hvor lenge er det man går med støtte Bh etter?

Hei!

Først vil jeg bare si at jeg virkelig føler med deg i den situasjonen du er i!! Håper alt ordner seg til det beste for deg!

Jeg måtte fjerne mine innlegg etter bare fire mnd pga komplikasjoner. Det var selvsagt et sjokk for meg, men nå i ettertid er jeg faktisk mest fornøyd med mine egne pupper. Det er nå ca 2 1/2 mnd siden jeg fjernet dem, og jeg går fortsatt litt med støtte-bh, pga av at de faktisk fortsatt strammer seg opp litt. Etter at jeg la inn implantater, gikk jeg med støtte-bh i seks uker. Kirurgen sa til meg at hevelsen gikk ned etter ca to uker, men at brystene brukte ca seks uker på å "sette seg".

Lykke til, aka! Håper du til slutt blir fornøyd med deg selv, om det blir med eller uten silikon!

KLEM (får ikke uttrykksikonene til å virke..)

Skrevet

Hvor lenge er det man går med støtte Bh etter?

Hei!

Først vil jeg bare si at jeg virkelig føler med deg i den situasjonen du er i!! Håper alt ordner seg til det beste for deg!

Jeg måtte fjerne mine innlegg etter bare fire mnd pga komplikasjoner. Det var selvsagt et sjokk for meg, men nå i ettertid er jeg faktisk mest fornøyd med mine egne pupper. Det er nå ca 2 1/2 mnd siden jeg fjernet dem, og jeg går fortsatt litt med støtte-bh, pga av at de faktisk fortsatt strammer seg opp litt. Etter at jeg la inn implantater, gikk jeg med støtte-bh i seks uker. Kirurgen sa til meg at hevelsen gikk ned etter ca to uker, men at brystene brukte ca seks uker på å "sette seg".

Lykke til, aka! Håper du til slutt blir fornøyd med deg selv, om det blir med eller uten silikon!

KLEM (får ikke uttrykksikonene til å virke..)

Hei!!

Tusen takk, det hjelper å føle at andre føler med meg og bryr seg :klemmer: Veldig fint å høre at du faktisk er blitt mer fornøyd med de virkelige puppene dine!! Jeg har gått å prøvd å små trøste meg med at det kanskje er dette som måtte til for at jeg skulle kunne blir fornøyd med det jeg egentlig hadde... Men må vel vente å se. Men lov å håpe :) Er dine blitt som de var før operasjonen? Og tok det lang tid før de var sånn nogenlunde tilbake? Er nesten helt sikker på at jeg kommer til å fjerne dem, klarer bare ikke se meg selv i speilet uten klær eller med små topper ol. Det er helt greit med mye klær over, men da blir jo egentlig litt av poenget borte..

Er støtte bhen man får en vanlig sports bh? Slik som etter å ha lagt inn implantatene?

Gruer meg masse til ett nytt inngrep og ser ikke akkurat frem til å ringe kirurgen og si at jeg vil han skal ta dem ut igjen. Men, men må man så må man :)

Skrevet

Hei!!

Tusen takk, det hjelper å føle at andre føler med meg og bryr seg :klemmer: Veldig fint å høre at du faktisk er blitt mer fornøyd med de virkelige puppene dine!! Jeg har gått å prøvd å små trøste meg med at det kanskje er dette som måtte til for at jeg skulle kunne blir fornøyd med det jeg egentlig hadde... Men må vel vente å se. Men lov å håpe :) Er dine blitt som de var før operasjonen? Og tok det lang tid før de var sånn nogenlunde tilbake? Er nesten helt sikker på at jeg kommer til å fjerne dem, klarer bare ikke se meg selv i speilet uten klær eller med små topper ol. Det er helt greit med mye klær over, men da blir jo egentlig litt av poenget borte..

Er støtte bhen man får en vanlig sports bh? Slik som etter å ha lagt inn implantatene?

Gruer meg masse til ett nytt inngrep og ser ikke akkurat frem til å ringe kirurgen og si at jeg vil han skal ta dem ut igjen. Men, men må man så må man :)

Etter ca to uker følte jeg at brystene mine var omtrent som normal igjen. De har stramma seg ennå litt mer etterpå, men etter 1-2 uker var det ikke et sjokk å se seg selv i speilet lenger...;) Selv om jeg ikke hadde det som deg rett etter at jeg hadde lagt inn silikon, ser jeg faktisk nå at jeg har kommet styrket ut av det nå med å være mer fornøyd meg selv akkurat som jeg er!

Støtte-bhen er en vanlig sports-bh, ja. Jeg fikk beskjed om å kjøpe en som var et nummer mindre enn jeg pleier å bruke for å være sikker på at alt holdes helt på plass når vevet skal samle seg og huden strammes opp igjen. Facsinerende kropp vi har; fra å være to tynne "flusser" etter operasjonen, har ting legt seg selv til to myke bryst igjen:)

Gjest anonym
Skrevet

Hei!

Har nettopp vært gjennom det samme som deg. Jeg ville ha 200cc implantat, noe jeg tydelig sa muntlig og skriftlig. Fikk sjokk etter operasjonen da kirurgen hadde satt inn 300cc. Jeg gav tilbakemelding om at jeg ikke var fornøyd med at jeg hadde fått større enn avtalt. Jeg ble lovet pengene tilbake slik at jeg kan ta ny operasjon ved en annen klinikk. Har egentlig ikke lyst gjennom ny operasjon, men føler jeg ikke har noe valg, skal trives og føle meg vel. Syns etter 6 uker at de fortsatt er altfor store i forhold til hva jeg ville ha. Har C-cup i dag. Ville bare "fylle opp" litt etter å ha ammet barn, og ønsket var en passelig B. Har vært en tung prosess. Kirgurgen ble veldig sur når jeg klagde, men jeg må bare si til andre i samme situasjon: hold motet oppe, ikke gi opp, klag til helsetilsynet dersom du ikke får ny operasjon eller pengene tilbake dersom du føler deg "feilbehandlet".

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei!

Har nettopp vært gjennom det samme som deg. Jeg ville ha 200cc implantat, noe jeg tydelig sa muntlig og skriftlig. Fikk sjokk etter operasjonen da kirurgen hadde satt inn 300cc. Jeg gav tilbakemelding om at jeg ikke var fornøyd med at jeg hadde fått større enn avtalt. Jeg ble lovet pengene tilbake slik at jeg kan ta ny operasjon ved en annen klinikk. Har egentlig ikke lyst gjennom ny operasjon, men føler jeg ikke har noe valg, skal trives og føle meg vel. Syns etter 6 uker at de fortsatt er altfor store i forhold til hva jeg ville ha. Har C-cup i dag. Ville bare "fylle opp" litt etter å ha ammet barn, og ønsket var en passelig B. Har vært en tung prosess. Kirgurgen ble veldig sur når jeg klagde, men jeg må bare si til andre i samme situasjon: hold motet oppe, ikke gi opp, klag til helsetilsynet dersom du ikke får ny operasjon eller pengene tilbake dersom du føler deg "feilbehandlet".

Heisann! Virker som om vi er i samme situasjon ja. Jeg gav ikke klar beskjed om mengde før operasjonen, men ga uttrykkelig beskjed om kun en liten økning og ikke større enn en B. Fikk aldri prøve noen proteser ble bare fortalt at jeg måtte stole på ham og at han skjønte hva jeg ville ha og at dette kom til å gå superfint. Men skrev en mail til ham før operasjonen og mente at 260 hørtes for mye ut. Men han beroliget meg med at det kom til å bli bra, dessuten kunne vi jo diskutere dette på operasjonsdagen. Var like ved å løpe fra den da jeg etter å ha stolt på han igjen ser ned på puppene mine etter oppmerking og ser at han har skrevet 280 istedet. Etter noe om og men går han ned til 260.

Er nå 5 uker siden operasjonen og jeg har ett resultat jeg ikke klarer å leve med. Går greit med klær på og jeg kan skjule dem litt, men med topper eller lignenede blir jeg bare dårlig. Så planen min er nå å ta kontakt igjen og be ham fjerne dem og prøve å manne meg opp til å vurdere å be om pengene(hvertfall deler av dem) tilbake. Så hadde vært veldig takknemlig hvis du kunne komme med noen tips om hvordan du gikk frem, og om hvor bombastisk du var på at det var 200 du ville ha. :)

• Liker 1
Gjest Anonym
Skrevet

Heisann! Virker som om vi er i samme situasjon ja. Jeg gav ikke klar beskjed om mengde før operasjonen, men ga uttrykkelig beskjed om kun en liten økning og ikke større enn en B. Fikk aldri prøve noen proteser ble bare fortalt at jeg måtte stole på ham og at han skjønte hva jeg ville ha og at dette kom til å gå superfint. Men skrev en mail til ham før operasjonen og mente at 260 hørtes for mye ut. Men han beroliget meg med at det kom til å bli bra, dessuten kunne vi jo diskutere dette på operasjonsdagen. Var like ved å løpe fra den da jeg etter å ha stolt på han igjen ser ned på puppene mine etter oppmerking og ser at han har skrevet 280 istedet. Etter noe om og men går han ned til 260.

Er nå 5 uker siden operasjonen og jeg har ett resultat jeg ikke klarer å leve med. Går greit med klær på og jeg kan skjule dem litt, men med topper eller lignenede blir jeg bare dårlig. Så planen min er nå å ta kontakt igjen og be ham fjerne dem og prøve å manne meg opp til å vurdere å be om pengene(hvertfall deler av dem) tilbake. Så hadde vært veldig takknemlig hvis du kunne komme med noen tips om hvordan du gikk frem, og om hvor bombastisk du var på at det var 200 du ville ha. :)

Hei!

Det var (er) en kamp. Jeg ble utsatt for løftebrudd, og måtte kjempe mye. Jeg fikk flere muntlige løfter, men de ville ikke gi meg noe skriftlig. så da ble jeg litt bekymret, og stolte ikke på dem. At jeg ville ha 200 hadde jeg skriftlig dokumentasjon på gjennom mail.

Til slutt tok jeg lydopptak av telefonsamtale, og brukte dette som "bevis" for at jeg var blitt lovet ny operasjon. Jeg skal snart gjennom ny operasjon for å sette inn mindre implantat, og er veldig nervøs og spent. Håper jeg føler meg vel etter neste operasjon.

• 5 uker senere...
Gjest Stavanger
Skrevet

Hei

Hvilke klinikker er det dere går til egentlig?? For meg høres dette ut som uproffesjonelle klinikker som kun tenker profitt!

Et råd for de som ønkser å ta silikon er å ha flere samtaler med kirurg/klinikken FØR avgjørelsen tas. Er en fortsatt i tvil så LA VÆR!!!

Jeg har silikon og skal idag "bytte" ut pga alder. Er kjempefornøyd, men skjønner godt de som ikke er - vi er jo forksjellige.

Men uansett: Tenk dere GODT om før dere tar slike avgjørelser - så slipper dere slike forum som dette. Jeg antar at dere alle ble spurt om dere var klar for dette, ble "skremt" med alle komplikasjoner som kan oppstå - og valget dere tok var å gjøre det!!

Men om klinikker "lokker" dere å gjøre det - er tingen en helt annen - og tegn på uproffesjonell klinikk.

Lykke til alle "med og uten" silikon her inne

Hilsen en veteran med silikon :-)

Gjest stavanger
Skrevet

Hei

Hvilke klinikker er det dere går til egentlig?? For meg høres dette ut som uproffesjonelle klinikker som kun tenker profitt!

Et råd for de som ønkser å ta silikon er å ha flere samtaler med kirurg/klinikken FØR avgjørelsen tas. Er en fortsatt i tvil så LA VÆR!!!

Jeg har silikon og skal idag "bytte" ut pga alder. Er kjempefornøyd, men skjønner godt de som ikke er - vi er jo forksjellige.

Men uansett: Tenk dere GODT om før dere tar slike avgjørelser - så slipper dere slike forum som dette. Jeg antar at dere alle ble spurt om dere var klar for dette, ble "skremt" med alle komplikasjoner som kan oppstå - og valget dere tok var å gjøre det!!

Men om klinikker "lokker" dere å gjøre det - er tingen en helt annen - og tegn på uproffesjonell klinikk.

Lykke til alle "med og uten" silikon her inne

Hilsen en veteran med silikon :-)

Skrevet

Hei gjest-stavanger, Hvor tok du silikon? Hvilken klinikk? kirurg?

Bor i stavanger området og har vurdert det, men vil ikke treffe på en kirurg som de beskriver over.

På forhånd takk for svar :)

• 11 måneder senere...
Gjest Marthe
Skrevet

Jeg er veldig glad for at det er flere enn meg, som har vurdert dette med silikon implantat før og etter operasjon. Det er veldig trist å si det, men jeg tok altså opperasjon forde jeg hadde et håp om at jeg kunne få bedre selvtillit og føle meg mer kvinnelig med implantater. På flere måter føler jeg det som fint og pent med implantater, men jeg kjenner på at det er vanskelig å være åpen om plastisk kirurgi, når du gjør det av kosmetiske grunner fordi du er i overkant opptatt av utseende og i tillegg tilhører miljøer der utseende og holdninger er viktig. Jeg er heldig som har en mann, som liker meg som jeg er og som aksepterer implantat og synes jeg er sexy. Det fineste med puppene er siluetten. Nå ser jeg at ingen pupper, små pupper eller store pupper ikke er dilemmaet for min del, men selvinnsikt, selvbilde og å være naturlig når det er et ideal i seg selv. På mange måter er jeg veldig opptatt av natur og miljøvern, sunn livsstil, økologisk og organisk mat, Fair Trade, ekthet... At jeg bestemte meg for å legge meg under kniven, var vel heller et sårt rop om å bli sett, enn noe annet. Jeg har følt det unaturlig med sex-partnere tidligere, jeg har opplevd det ubehagelig å kjenne på sårbarhet for hva jeg har gjordt med kroppen min når det gjelder kroppsfølelse, intimitet og seksualitet. Nå har det seg slik at jeg trener løping med en venninne, som i tenårene også valge å endre på brystene sine. Hun valgte å ta skjønnhetsopperasjon for å få mindre pupper. Jeg er veldig glad i å trene og tenker ofte med meg selv at jeg likesågodt kan få implantatene operert ut igjen, da det faktisk kommer til å gi mye bedre treningsopplevelse. Så nå er det vel bare å begynne å spare til operasjonen. Dessuten vil jeg ikke amme barn med implantater i brystene. Det er en tankevekker å tenke tilbake på hvor mye jeg mått argumentere mot min mors vilje før jeg fikk lov av henne til å gjennomgå operasjon. Den plastiske kirurgen, min mor og jeg ble til slutt enige om at brystene min var så små at det faktisk utgjorde et psykisk problem for meg på det tidspunktet. Jeg hadde komplekser jeg virkelig slet med. Jeg husker den første uka etter at jeg tok operasjonen som smertefull, og i tiden etterpå var jeg faktisk glad for at jeg hadde gjort noe virkelig med mitt personlige problem. Jeg følte også at det var komplisert, og valgte å ikke fortelle om inngrepet til noen andre enn mine aller nærmeste. Dette har vært et problem, i bestemte situasjoner har jeg kjent sterkt på andre menneskers nysgjerrighet og undring over om brystene mine er naturlige eller ikke. Jeg lurer på hva det koster å operere ut silikon implantat i dag? :kaffekopp:

Gjest Sobril
Skrevet

Hei

Jeg har ikke fjernet mine implantater, men tok silikon i 2009. Jeg fikk en høy profil og 240 ml i hver. Jeg følte at de så for "spretne" og unge ut i forhold til alder og var ganske misfornøyd. Skrev en mail til kirurgen, og han byttet ut innleggene, og jeg fikk 220 ml og LAV profil istedenfor. Dette inngrepet ble utført et år etter første operasjon. Det var ALDRI snakk om sure miner fra kirurgens side, og jeg fikk også operasjonen gratis. Jeg er veldig overrasket over måten noen kirurger behandler pasienter på når jeg leser denne tråden.

Selv er jeg nå veldig fornøyd med mine pupper; de er myke å ta

på og ser veldig naturlige ut. Allikevel ER det en definitiv forskjell kontra naturlige bryster. Det kjennes veldig annerledes ut - spesielt når man ligger. Puppene vil jo aldri føles mykere enn implantatet. Og hvis jeg "knar" på dem, så kjenner jeg også at jeg har et fremmedlegeme der inne. Kan definitivt forstå de som ikke er komfortabel med silikon overhodet.

Arrene er også ganske røde fremdeles, og kirurgen har sagt at når de åpner gamle arr må man regne et år før det blir snakk om å gi arrdempende behandling (hva de nå kan tilby av slikt?)

Mulig jeg tar dem ut etterhvert jeg også, men akkurat nå er jeg fornøyd med dem slik de er. Bruker 70D i bh-størrelse, og har nøyaktig de samme målene med 220 ml lav profil som med 240 ml høy. Allikevel ser de IKKE så store ut. Jeg vil tro at de fleste ville tippet en stor B.

Ikke så mye vettugt å komme med her. Følte vel bare behov for å skrible ned litt pupperier :fnise:

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er veldig glad for at det er flere enn meg, som har vurdert dette med silikon implantat før og etter operasjon. Det er veldig trist å si det, men jeg tok altså opperasjon forde jeg hadde et håp om at jeg kunne få bedre selvtillit og føle meg mer kvinnelig med implantater. På flere måter føler jeg det som fint og pent med implantater, men jeg kjenner på at det er vanskelig å være åpen om plastisk kirurgi, når du gjør det av kosmetiske grunner fordi du er i overkant opptatt av utseende og i tillegg tilhører miljøer der utseende og holdninger er viktig. Jeg er heldig som har en mann, som liker meg som jeg er og som aksepterer implantat og synes jeg er sexy. Det fineste med puppene er siluetten. Nå ser jeg at ingen pupper, små pupper eller store pupper ikke er dilemmaet for min del, men selvinnsikt, selvbilde og å være naturlig når det er et ideal i seg selv. På mange måter er jeg veldig opptatt av natur og miljøvern, sunn livsstil, økologisk og organisk mat, Fair Trade, ekthet... At jeg bestemte meg for å legge meg under kniven, var vel heller et sårt rop om å bli sett, enn noe annet. Jeg har følt det unaturlig med sex-partnere tidligere, jeg har opplevd det ubehagelig å kjenne på sårbarhet for hva jeg har gjordt med kroppen min når det gjelder kroppsfølelse, intimitet og seksualitet. Nå har det seg slik at jeg trener løping med en venninne, som i tenårene også valge å endre på brystene sine. Hun valgte å ta skjønnhetsopperasjon for å få mindre pupper. Jeg er veldig glad i å trene og tenker ofte med meg selv at jeg likesågodt kan få implantatene operert ut igjen, da det faktisk kommer til å gi mye bedre treningsopplevelse. Så nå er det vel bare å begynne å spare til operasjonen. Dessuten vil jeg ikke amme barn med implantater i brystene. Det er en tankevekker å tenke tilbake på hvor mye jeg mått argumentere mot min mors vilje før jeg fikk lov av henne til å gjennomgå operasjon. Den plastiske kirurgen, min mor og jeg ble til slutt enige om at brystene min var så små at det faktisk utgjorde et psykisk problem for meg på det tidspunktet. Jeg hadde komplekser jeg virkelig slet med. Jeg husker den første uka etter at jeg tok operasjonen som smertefull, og i tiden etterpå var jeg faktisk glad for at jeg hadde gjort noe virkelig med mitt personlige problem. Jeg følte også at det var komplisert, og valgte å ikke fortelle om inngrepet til noen andre enn mine aller nærmeste. Dette har vært et problem, i bestemte situasjoner har jeg kjent sterkt på andre menneskers nysgjerrighet og undring over om brystene mine er naturlige eller ikke. Jeg lurer på hva det koster å operere ut silikon implantat i dag? :kaffekopp:

Heisann,

Jeg fikk fjernet mine implantater på fredag, så er temmelig nyoperert. Jeg fikk mine lagt inn på ett sted hvor de hadde garanti mot at det skulle være gratis å fjerne dem. Hadde de ikke i så lenge, kun 1 år. Men var misfornøyd fra dag 1. De var altfor store og ikke i nærheten av hva vi hadde snakket om før operasjonen. Heldigvis har jeg ikke spesilet mye smerter nå, men blir deprimert hvergang jeg ser meg i speilet. Etter hva jeg har lest på nett og i denne tråden satser jeg på at det vil komme seg etterhvert. Nå er jeg helt flat som en pannekake, og hadde ganske faste bryster i str 70B før jeg la inn silikon. Dete er de ikke i nærheten av nå :( Men krysser finrene for at de skal komme seg i løpet av de neste ukene.

Jeg fikk tilbud av min kirurg til å legge in mindre implantater istedet (gratis), dette var ikke aktuelt for meg. Hadde ret og slett fått nok av silikonfølelsen og alt det medbar. Jeg hadde heller ikke fortalt andre enn min mann om operasjonen og følte meg ikke vel i situasjoner som krevde lite klær. Har det siste året vært godt inpakket for å skjule brystene mine. Men nå sitter jeg her med litt angst for hva kolleger ol kommer til å si/tenke når jeg kommer på jobb om ett pr uker. Men jeg håper virkelig at brystene skal ta seg opp, det hjelper jo heller ikke på situasjonen at jeg må ha på meg en STRAM sports-BH de neste 4 ukene, men tenker jeg tar på meg en polstra BH over :)

Uansett hva du bestemmer deg for å gjøre så LYKKE TIL!! Det er virkelig ikke noe lett valg

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg fjernet også mine innlegg og har laget en tråd om det. Jeg er på dag 4 nå og er storfornøyd med mine søte små myke bryst :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fjernet også mine innlegg og har laget en tråd om det. Jeg er på dag 4 nå og er storfornøyd med mine søte små myke bryst :)

Hei. GRATULERER!!! Har du forresten en link til tråden? Jeg er svært interressert i å lese den :) Er jo bare på dag 2 men det er så bra å vite at det er andre der ute i samme situasjon. Mine bryster ser ut som ballonger noen har tatt ut luften av, men håper det skal stabilisere seg etterhvert. De sier jo så... :)

Skrevet

Hei. GRATULERER!!! Har du forresten en link til tråden? Jeg er svært interressert i å lese den :) Er jo bare på dag 2 men det er så bra å vite at det er andre der ute i samme situasjon. Mine bryster ser ut som ballonger noen har tatt ut luften av, men håper det skal stabilisere seg etterhvert. De sier jo så... :)

I tilfelle du ennå ikke har sett den

Tråden

Gratulerer! Så hyggelig å høre om andre i samme båt :)

Jeg er på dag 5 nå, og i går var jeg litt dumdristig og spradet rundt med en nyinnkjøpt fin BH.

Tok på med den stramme sportsBH-til kvelden igjen og det ble en befrielse. Da kjeftet jeg litt på meg selv for ikke å være tålmodig nok. Ja, jeg kjente at puppene ble stresset av å gynge :)

ER nok best å holde de helt i ro en stund til ja :sjenert: Heller vente med å nyte for fullt når det er helt grodd.

YUHU for flotte jenter som går tilbake til det naturlige!

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei :)

Jeg heter mina, er 20 1/2 år å la inn silikon 11mars 2011.

Jeg var sikker på at det var dette jeg ville.. Trodde jeg!

Nå er jeg sikker på at jeg vil ha de ut.. Tror jeg???

Dette er SÅ vannskelig. Uten silikon er jeg 70AA å fyller ikke det ut engang og med er jeg 70D. Jeg har IKKE vært åpen om operasjonen å INGEN vet om det. Sell ikke de nermeste. Dette resulterer i at jeg ikke klarer å vise de fram på noen måter å jeg skjemmes konstant. Vil bare dekke de til... :/ nå har jeg hørt at folk snakker om at de tror jeg har silikon å vil helst fjerne de før noen faktisk spørr men jeg er usikker på om mine 70AA henger uten protester, om det blir styggt og hvordan livet uten pupper blir.... Trenger tips og råd for alt det er verdt!! Hva synes dere?

Jeg har også begynnt å tenke på fremtiden (litt i seneste laget) å vil ikke ha store "ekstra høyprofil" silikom pupper som 60åring. Skulle bare ønske jeg visste dette tidligere. Viss jeg oppererer ut protestene har jeg jo å på en måte betalt over 30 000 for TO UNØDVENDIGE ARR :(

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hei!

Jeg skal ta ut mine innlegg på onsdag, den 22.11.11 Jeg er driiit nervøs for at det skal gjøre vondt..?! Når jeg tok, la jeg inn 385g i hver, ALTOFR mye, og itillegg fått barn i mellomtiden. Så str og form har forandret seg drastisk!

Jeg hater de sånn de ser ut nå, gleder meg til å fjerne dem! ENDELIG!

Jeg synes det gjorde vanvittig vondt å legge inn, er det like vondt å ta de ut?

Herregud, føler meg som den pinga, kan begynne å drine bare jeg tenker på hvor vondt det var å legge inn.. Har forberedt meg på at det er like vondt, men håper jo selvfølgelig på det motsatte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...