Gjest vest Skrevet 24. mars 2010 #21 Skrevet 24. mars 2010 Så du var våken under operasjonen?? Jeg skal opereres allerde imorgen så er veldig spent selv..! eller.. gruer meg egentlig mest:( men går nok bra.. ! får se minst mulig på de, de første ukene..;/ Jeg var våken og lå og snakket med kirurgen og sykepleieren under hele inngrepet. Lykke, lykke til i morgen, mima! Det går helt sikkert kjempebra
Gjest mima Skrevet 24. mars 2010 #22 Skrevet 24. mars 2010 Jeg var våken og lå og snakket med kirurgen og sykepleieren under hele inngrepet. Lykke, lykke til i morgen, mima! Det går helt sikkert kjempebra ååh, tusen takk!=)) begynner å bli helt utrolig nervøs nå.. litt sånn smågrinete for ingenting.. lite matlyst.. osv.. huff skal bli godt å få det overstått!! foresten.. har en avtale md noen venninner på mandag, jeg er vel oppe å går til den tid..???
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2010 #23 Skrevet 24. mars 2010 ååh, tusen takk!=)) begynner å bli helt utrolig nervøs nå.. litt sånn smågrinete for ingenting.. lite matlyst.. osv.. huff skal bli godt å få det overstått!! foresten.. har en avtale md noen venninner på mandag, jeg er vel oppe å går til den tid..??? Jeg kunne vært på venninnetreff dagen etter, om så skulle være. Selv om jeg hadde en lett narkose, er medisinene mer skånsomme nå enn da jeg opererte første gang. De første dagene så brystene rare ut. For det første var de veldig mye flatere og slappere, og for det andre ble brystvortene veldig rare fordi det brune området ikke ble holdt i strekk fordi huden rundt var blitt litt løs. Det ble mye bedre på bare noen få dager, og de ser nå helt normale ut. Ingen som kan se at de var utstoppet i mange år.
Gjest mima Skrevet 25. mars 2010 #24 Skrevet 25. mars 2010 Hei igjen dere:) Tenkte jeg bare ville nevne at jeg har kommet hjem og er ferdig med operasjonen! det gikk kjempebra, jeg sov under operasjonen og voknet ca en halvtime etter de var ferdig. dro hjem ca en time etter det igjen.. er KJEmpe glad nå, men veldig trøtt ettersom jeg ikke sov noe særlig i natt.. for ble så utrolig kvalm av den ene tabeletten jeg måtte ta.. (selvom jeg fikk kvalme nedsettende i tillegg..) så jeg følte jeg måtte kaste opp hele natta.. men det gikk bra:) føler meg 10 kg lettere nå som jeg har fått fjernet de..! (de var ikke SÅ store altså..hehe) så nå ser jeg bare frem mot å kunne gå tilbake til mitt gamle jeg.. og gleder meg til å kunne begynne å trene litt igjen etter 3-4 uker..=)
Gjest vest Skrevet 25. mars 2010 #25 Skrevet 25. mars 2010 Gratulerer med vel overstått operasjon, mima Er alltid godt når det er overstått. God bedring!
Gjest mima Skrevet 25. mars 2010 #26 Skrevet 25. mars 2010 Gratulerer med vel overstått operasjon, mima Er alltid godt når det er overstått. God bedring! Takk for det:) kjempe deilig å bli ferdig... var redd jeg ikke fikk time før påske å hadde mått gå å vente å tenke.. men det gikk jo fint såh=) føler meg også veldig oppegående.. til tross for at jeg stapper i meg endel smertestillende hver 4 time vel å merke.. blir jo litt slapp;) Ønsker deg en fin dag!
Gjest mima Skrevet 27. mars 2010 #27 Skrevet 27. mars 2010 Jeg er nå på dag 3 og det har gått bra til nå men nå slutter jeg å ta smertestillende i så høye doser som jeg har fått beskjed om tror jeg, for jeg har såvidt sovet i natt grunnet kvalme.. d begynte i gårkveld..jeg blir helt ødelagt av alle disse tabelettene.. orker d ikke!! da tar jeg evt heller når jeg føler behov for det.. ! hadde dere noe problemer med kvalme de første dagene?? støttebhèn er jo så stram rundt livet også at det hjelper ikke akkurat på kvalmen å ikke kunne lette på den...
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #28 Skrevet 28. mars 2010 vurderer å ta silikon...har aldri hatt store komplekser, men hadde vært deilig å passe inn i bikini , kjoler osv. hvorfor velger dere å fjerne ? har dere fått komplikasjoner eller er det rett og slett følelsen av å ha dem? takk for relevante svar!
Gjest mima Skrevet 28. mars 2010 #29 Skrevet 28. mars 2010 vurderer å ta silikon...har aldri hatt store komplekser, men hadde vært deilig å passe inn i bikini , kjoler osv. hvorfor velger dere å fjerne ? har dere fått komplikasjoner eller er det rett og slett følelsen av å ha dem? takk for relevante svar! Jeg merket fort at det var situasjoner hvor jeg IKKE synes det var noe kult å ha større pupper enn andre..man føler seg fort vulgær på et vis.. jeg følte det var motsatt når det gjaldt dette med å passe klær, kjoler osv. måtte opp i store strl pga brystene og gleder meg nå til å passe bikini,undertøy fra h&m,tunika,kjoler... Har du ikke komplekser ville jeg aldri vurdert å ta.. små naturlige pupper er FINT. jeg fikk også problemer når jeg trente, måtte bruke MYE støtte osv..for meg var det bare flere grunner til å IKKE ha dem lengre, enn å ha dem.. var bare kjempe lei på alle måter. og hadde de ikke mer enn 2 år.. ! og en liten ting til.. har man en gang hatt komplekser, og man velger og ta, for så å ville fjerne dem igjen, så får man hveERTFall komplekser, jeg så dem for første gang idag uten støtte bhèn.. det var ikke et pent syn !!! minste hengepuppene jeg noengang har sett. jeg fikk sjokk, selvom jeg var forberedt.. !
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2010 #30 Skrevet 28. mars 2010 Jeg merket fort at det var situasjoner hvor jeg IKKE synes det var noe kult å ha større pupper enn andre..man føler seg fort vulgær på et vis.. jeg følte det var motsatt når det gjaldt dette med å passe klær, kjoler osv. måtte opp i store strl pga brystene og gleder meg nå til å passe bikini,undertøy fra h&m,tunika,kjoler... Har du ikke komplekser ville jeg aldri vurdert å ta.. små naturlige pupper er FINT. jeg fikk også problemer når jeg trente, måtte bruke MYE støtte osv..for meg var det bare flere grunner til å IKKE ha dem lengre, enn å ha dem.. var bare kjempe lei på alle måter. og hadde de ikke mer enn 2 år.. ! og en liten ting til.. har man en gang hatt komplekser, og man velger og ta, for så å ville fjerne dem igjen, så får man hveERTFall komplekser, jeg så dem for første gang idag uten støtte bhèn.. det var ikke et pent syn !!! minste hengepuppene jeg noengang har sett. jeg fikk sjokk, selvom jeg var forberedt.. ! Bare vent en uke og to, så kommer de til å være mye bedre Da mine akkurat hadde blitt tømt, så det virkelig ut som om det ikke kom til å være noe som helst tilbake, men etterhvert samler det seg vev og strammer seg opp, og nå har de blitt pene igjen. Henger ikke en millimeter. Mer forskjell uke for uke.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2010 #31 Skrevet 28. mars 2010 vurderer å ta silikon...har aldri hatt store komplekser, men hadde vært deilig å passe inn i bikini , kjoler osv. hvorfor velger dere å fjerne ? har dere fått komplikasjoner eller er det rett og slett følelsen av å ha dem? takk for relevante svar! Fordi silikonpupper er kjipe å ta på, og kjipe å kjenne inni seg. Jeg ble ikke avslappet med kroppen min, selv om det så veldig bra ut i speilet. Brystene er ikke bare til pynt, det er en intim og følsom del av kroppen, og den biten av det ble ødelagt for meg når de var utstoppet. Silikon ser flott ut når det er valgt riktig innlegg, men det er ikke noe å kose med. Jada, jeg vet at noen gutter og jenter ikke er enig. Og jeg vet at det er noen som er enige, men ikke kan si det høyt.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2010 #32 Skrevet 28. mars 2010 Jeg er nå på dag 3 og det har gått bra til nå men nå slutter jeg å ta smertestillende i så høye doser som jeg har fått beskjed om tror jeg, for jeg har såvidt sovet i natt grunnet kvalme.. d begynte i gårkveld..jeg blir helt ødelagt av alle disse tabelettene.. orker d ikke!! da tar jeg evt heller når jeg føler behov for det.. ! hadde dere noe problemer med kvalme de første dagene?? støttebhèn er jo så stram rundt livet også at det hjelper ikke akkurat på kvalmen å ikke kunne lette på den... Har du så mye smerter, da? Jeg hadde litt paracet, jeg, tåler ikke de pillene min kirurg rutinemessig gir resepter på (Pinex Forte). Hadde klart meg bra uten paraceten også. Så lenge du har en frisk lever, tåler du 1 gram paracet 3-4 ganger om dagen, da bør du ta dem jevnt, for det er enklere å forebygge smertetopper enn å behandle dem hvis de er intense. Hvis du tar maxdose paracet, må du ikke legge på paracetamolholdige tabletter i tillegg (som Pinex Forte og Paralgin Forte), men heller bytte en paracet mot en Pinex forte,eller hva du nå har fått. Jeg hadde bare litt sårsmerter, faktisk ingen smerte i selve brystene. Kanskje du medisinerer smerter som faktisk ikke er der?
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #33 Skrevet 28. mars 2010 takk for svar dere:) men hadde dere store innlegg da eller? kanskje det blir "bedre" med små innlegg? mvh annonym
Gjest mima Skrevet 29. mars 2010 #34 Skrevet 29. mars 2010 Bare vent en uke og to, så kommer de til å være mye bedre Da mine akkurat hadde blitt tømt, så det virkelig ut som om det ikke kom til å være noe som helst tilbake, men etterhvert samler det seg vev og strammer seg opp, og nå har de blitt pene igjen. Henger ikke en millimeter. Mer forskjell uke for uke. åhr,.. jeg håper du har rett.. er vanskelig å se for seg at de skal gå seg til, men er jo bare på 5 dagen så litt tålmodighet må jeg ha... hvor lenge gikk du/og dere andre med denne støtte bhèn dag og natt..? tror jeg fikk beskjed om 4 uker..
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2010 #35 Skrevet 5. april 2010 åhr,.. jeg håper du har rett.. er vanskelig å se for seg at de skal gå seg til, men er jo bare på 5 dagen så litt tålmodighet må jeg ha... hvor lenge gikk du/og dere andre med denne støtte bhèn dag og natt..? tror jeg fikk beskjed om 4 uker.. Jeg fikk beskjed om 2 uker dag og natt, og da var jeg så lei at jeg sluttet. Men synes jeg fikk lite informasjon om hvordan jeg skulle forholde meg, ingenting om trening osv, og i og med at du synes dine henger, ville jeg ikke brukt den for kort i hvertfall. Mine er små og henger ikke, har ikke følelsen av at de trenger særlig støtte. Innleggene var små, så huden ble ikke så mye strukket. Nå tar jeg til og med pauser hvor jeg ikke har noen bh eller tape på (er 6-7 uker nå), men for det aller meste har jeg vanlig bh og tape. Det så ikke ut som om det var noe potensiale for forbedring på mine pupper heller få dager etter operasjonen, men de har fylt seg litt ut likevel. Brystvevet ekspanderer litt når det ikke har trykket fra protesen mot seg lenger, og huden trekker seg litt sammen.
Gjest vest Skrevet 5. april 2010 #36 Skrevet 5. april 2010 åhr,.. jeg håper du har rett.. er vanskelig å se for seg at de skal gå seg til, men er jo bare på 5 dagen så litt tålmodighet må jeg ha... hvor lenge gikk du/og dere andre med denne støtte bhèn dag og natt..? tror jeg fikk beskjed om 4 uker.. Jeg fikk beskjed om å ha den på dag og natt i to uker. Deretter kunne jeg ta den av om natta, men jeg kunne ha den på på dagtid i to-tre måneder... Dette kjenner jeg at jeg ikke orker... Er nå ca fire uker siden operasjonen, og ettersom jeg føler at brystene er omtrent som de var før jeg la inn silikon nå, så tror jeg ikke at jeg bruker støtte bh-en så mye mer enn et par uker til. Jeg har tross alt amma fire barn, så sprettpupper får jeg nok ikke uansett hvor lenge jeg går med støtte bh
aka Skrevet 20. april 2010 #37 Skrevet 20. april 2010 Hei. Håper virkelig noen av dere kan hjelpe meg litt. Satt inn silikon (240/260 ml) for 9 dager siden og har angret fra dag 2. Er for tiden enormt deprimert og gråter mye. Har alltid hatt komplekser for mine pupper (halvfull 70B-cup). Så har i 15 år gått å innbilt meg at dette skulle være den ene store løsningen. Men, det har det nå vist seg å ikke være... Alt var galt da jeg så dem dag 2. De var altfor store, det kjentes ikke riktig og hele kroppen min skrek at dette skulle du ALDRI gjort! Ikke lett dette. Har nettopp betalt 30 000 kr, fått arr og vil bare ha dem vekk. Trøstet meg litt de første dagene at det sikkert ville gå seg til ettersom tiden gikk og hevelsen gikk ned +++ Men følelsen blir bare sterkere og sterkere. Hva skal jeg gjøre? Har sendt mail til kirurgen og spurt når tidligst man kan fjerne dem, men synes dette er så vanskelig. Min mann jobber VELDIG mye, vi har 2 barn og jeg har ikke fortalt noen andre om ingrepet. Så hvis det innebærer nok en uke med smerter fra helvete, så tror jeg ikke jeg orker. Siden jeg ikke kan be om hjelp med barn etc fra andre enn min mann, og han har nettopp ordnet seg en uke fri pga operasjonen og har ikke mulighet til å ta ut mer fri. Dessuten vil det medføre problemer med min jobb siden jeg antar at man ikke får noen sykemelding. Håper noen av dere kan hjelpe meg, spesielt angående hvor mye smerter man har og når jeg burde få gjort det.
Gjest mima Skrevet 21. april 2010 #38 Skrevet 21. april 2010 Hei. Håper virkelig noen av dere kan hjelpe meg litt. Satt inn silikon (240/260 ml) for 9 dager siden og har angret fra dag 2. Er for tiden enormt deprimert og gråter mye. Har alltid hatt komplekser for mine pupper (halvfull 70B-cup). Så har i 15 år gått å innbilt meg at dette skulle være den ene store løsningen. Men, det har det nå vist seg å ikke være... Alt var galt da jeg så dem dag 2. De var altfor store, det kjentes ikke riktig og hele kroppen min skrek at dette skulle du ALDRI gjort! Ikke lett dette. Har nettopp betalt 30 000 kr, fått arr og vil bare ha dem vekk. Trøstet meg litt de første dagene at det sikkert ville gå seg til ettersom tiden gikk og hevelsen gikk ned +++ Men følelsen blir bare sterkere og sterkere. Hva skal jeg gjøre? Har sendt mail til kirurgen og spurt når tidligst man kan fjerne dem, men synes dette er så vanskelig. Min mann jobber VELDIG mye, vi har 2 barn og jeg har ikke fortalt noen andre om ingrepet. Så hvis det innebærer nok en uke med smerter fra helvete, så tror jeg ikke jeg orker. Siden jeg ikke kan be om hjelp med barn etc fra andre enn min mann, og han har nettopp ordnet seg en uke fri pga operasjonen og har ikke mulighet til å ta ut mer fri. Dessuten vil det medføre problemer med min jobb siden jeg antar at man ikke får noen sykemelding. Håper noen av dere kan hjelpe meg, spesielt angående hvor mye smerter man har og når jeg burde få gjort det. husk at de virker mye større de første ukene pga hevelsen. mine var harde som stein og stod rett ut.. ! husker ikke hvor lenge dette varte men varte nok en stund... det er jo generelt en enorm forandring av kroppen og man kan nok reagere med en slags depresjon både den ene å den andre veien.. ( ta silikon og fjerne dem...) Det er ikke den samme smerten å ta de ut som å ta de inn, jeg var dårlig og sov dårlig de 3 første dagene men d var mest pga tabelettene.. og at man må venne seg til å sove med en stram støtte bh.. men d går fort over. Men hvis du har gått i alle år og vært misfornøyd med brystene dine så ville jeg tenkt meg om .. jeg råder deg nok uansett til å vente å se noen uker, istede for å ta en kjapp og lite gjennomtenkt avgjørelse.. Lykke til hvertfall.. !
aka Skrevet 21. april 2010 #39 Skrevet 21. april 2010 Takk for svar De er nok fremdelses litt hovne, men ønsket en full B-cup da jeg snakket med kirurgen og det vil de så absolutt ikke bli når hevelsen går ned. Har målt litt og de er en D-cup nå. Muligens vil de synke og endre størrelse litt, men kan ikke helt se for meg at de halveres i størrelse. Og jeg vet at jeg mest sannsynlig vil bli mer og mer "puppe-blind" som man kaller det, men det var/er ikke ønsket. Og det tror jeg heller ikke min familie, venner eller bekjente vil være. Dette skulle bare være en økning som bare jeg og den jeg deler seng med skulle vite og kunne se. Og det var det jeg ble enig med kirurgen om. Er sikkert lurt å vente ett par uker, og det kommer jeg mest sannsynligvis å gjøre og, men samtidig vil jeg tro at kroppen raskere går tilbake til normale om man ikke venter for lenge?..
Gjest mima Skrevet 21. april 2010 #40 Skrevet 21. april 2010 Takk for svar De er nok fremdelses litt hovne, men ønsket en full B-cup da jeg snakket med kirurgen og det vil de så absolutt ikke bli når hevelsen går ned. Har målt litt og de er en D-cup nå. Muligens vil de synke og endre størrelse litt, men kan ikke helt se for meg at de halveres i størrelse. Og jeg vet at jeg mest sannsynlig vil bli mer og mer "puppe-blind" som man kaller det, men det var/er ikke ønsket. Og det tror jeg heller ikke min familie, venner eller bekjente vil være. Dette skulle bare være en økning som bare jeg og den jeg deler seng med skulle vite og kunne se. Og det var det jeg ble enig med kirurgen om. Er sikkert lurt å vente ett par uker, og det kommer jeg mest sannsynligvis å gjøre og, men samtidig vil jeg tro at kroppen raskere går tilbake til normale om man ikke venter for lenge?.. skjønner.... men snakket du ikke tydelig nok med kirurgen om størrelse og sånn da? du burde ta en prat med han/hun og høre hva de mener om hvordan størrelsen eventuelt vil bli når hevelsen går ned.. så får du hvertfall slappet litt av? det går nok hvertfall garantert tilbake til det normale om man ikke har innleggene i lenge. men det skal noe til at det ikke går tilbake slik det var.. hvetfall om du var en liten b-cup og ba om en full b-cup,... jeg hadde 350 ca i mine bryster (aaaaltfor mye.. HUFF) og hadde de i 2 år, det har nå gått 4 uker (imorgen) siden jeg fjernet protesene.. og de er nå gått seg omtrent helt tilbake som de var før operasjonen. så om du venter 2 uker eller noen mnd.. spiller ingen rolle tror jeg.. vil gå seg til uansett..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå