Gå til innhold

Hva irriterer deg mest med kvinner?

Gjest Gjest_Mann_*

Anbefalte innlegg

Kroppsfikiserte og at dem liker heller å "gå bak ryggen" enn å fortelle det rett ut. Dette gjelder heldigvis ikke oss alle. :hjerte:

Eller gjør det det? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gorgonzola

At kvinner ALDRI vil komme til den erkjennelse at menn (fedre) er minst like gode omsorgspersoner, rollemodeller og betydningsfulle for barn. På tide å avblåse og avlyse likestillingsdebatten for godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte jenter bruker sykt lang tid på do (offentlige toaletter, altså, ikke hjemme).

Hva er det de driver med der inne? Skriver roman?

Men ellers så er jeg enig med hun som sa at det er dumt at vi damer skal være så fæle til å kritisere andre damer. Kumbaya.

Jeg er så enig, skjønner ikke hva enkelte kvinner gjør på do så sykt lenge. Jeg kunne rukket å gå på do 7 ganger på den tiden de er der inne :P

Ellers irriterer det meg at noen kvinner ser andre kvinner som en "trussel". De ser stygt på og måler dem opp og ned. Hva med et smil istedetfor?

Også er det jo det med å kritisere andre damer som mange andre sier. Jeg har nok gjort det litt selv, og jeg tror nok at det er misunnelse som ligger for grunn de fleste tilfellene ;)

Men også mye av det folk sier om damer her inne har jeg sett hos menn også. Men det er jo sikkert en viss type menn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppsfikiserte og at dem liker heller å "gå bak ryggen" enn å fortelle det rett ut. Dette gjelder heldigvis ikke oss alle. :hjerte:

Eller gjør det det? :roll:

Nei det gjelder nok ikke alle :) Jeg er ganske "rett på" :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

når hun står opp om morgenen å baksnakker seg selv mens hun pusser tenna og gremmes over kroppen sin.

Jenter slutt med dette, det skaper et negativt tankemønster. Da hjelper det ikke hva hele verden gir deg av oppmerksomhet og komplimenter. Det er hva du gjentar te deg sjøl som teller innerst inne. Gi deg selv et trøtt og varmt smil, fordi du fortjener det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg irriterer meg også over veldig jentete jentejenter, av typen overflatisk/materialistisk UTEN å ha noe mer å komme med. Sånne som slarver på forelesningene som noen andre her nevner (og gud vet hvorfor de studerer..).

Kvinner (og menn?) må lære seg en ting om det de kaller overfladiske kvinner/jenter:

Sminke og fine/kule klær betyr ikke at personen er overfladisk. At de tilsynelatende ser ut til å kun like fest, morsomheter og får mye fra foreldrene, betyr bare at de nyter livet og har det gøy. De leser sin litteratur (pensum, annet) hjemme. Inne i mellom penusumet leser de også Se og Hør og kvinnemagasiner. Og de stemmer gjerne blått. Husk det, Ottar-erkefeminister - som er misunnelige på draget disse jentene har på gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner er veldig ofte direkte naive. Det irriterer meg.

Dette må nesten sees som en bug i kvinnens operativsystem.

Merkelig at Gud aldri utvikler en oppgradert versjon.

Problemet med dette er selvfølgelig at han da også måtte ha oppgradert de fleste menns operativsystem. Noe som forsåvidt bare hadde vært særdeles sunt og ikke minst positivt.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers irriterer det meg at noen kvinner ser andre kvinner som en "trussel". De ser stygt på og måler dem opp og ned. Hva med et smil istedetfor?

Også er det jo det med å kritisere andre damer som mange andre sier. Jeg har nok gjort det litt selv, og jeg tror nok at det er misunnelse som ligger for grunn de fleste tilfellene ;)

Men også mye av det folk sier om damer her inne har jeg sett hos menn også. Men det er jo sikkert en viss type menn da.

Helt naturlig dette, selv om det ikke er så veldig hyggelig akkurat. Ren instinktiv biologi.

Kvinner er i konkurranse med hverandre - om mannfolka.

Akkurat som menn er i konkurranse med hverandre - om kvinnfolka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Det eneste jeg kan komme på er at vi fortsatt ser på oss selv som et offer.Vi er alltid ofrene,og blir også alltid fremstilt som det.

Ellers er vel det som er skrevet i denne tråden individuelle forskjeller og ikke noe som gjelder for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg kan komme på er at vi fortsatt ser på oss selv som et offer.Vi er alltid ofrene,og blir også alltid fremstilt som det.

Ellers er vel det som er skrevet i denne tråden individuelle forskjeller og ikke noe som gjelder for alle.

Ofre for sin egen naivitet kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Ofre for sin egen naivitet kanskje?

Hm,noen ganger lurer jeg på om du bare skriver masse tull for å terge på deg folk,spesielt etter å ha sett hvor lang den 'velge bikini for dama-tråden' har blitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm,noen ganger lurer jeg på om du bare skriver masse tull for å terge på deg folk,spesielt etter å ha sett hvor lang den 'velge bikini for dama-tråden' har blitt :)

Tull? Jeg mener faktisk at veldig mange jenter/kvinner er naive.

Og dermed lette å utnytte.

Jeg skriver ikke for terge på meg folk, heller for at folk skal begynne å tenke litt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Tull? Jeg mener faktisk at veldig mange jenter/kvinner er naive.

Og dermed lette å utnytte.

Jeg skriver ikke for terge på meg folk, heller for at folk skal begynne å tenke litt selv.

Jaha? ;) Ikke alle altså slik du fremstiller det.Noen av oss er faktisk ikke naive :gjeiper:

Jojo,kan jo være enig i det,men har jo lest endel av innleggene dine der du skjærer alle over en kam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaha? ;) Ikke alle altså slik du fremstiller det.Noen av oss er faktisk ikke naive :gjeiper:

Jojo,kan jo være enig i det,men har jo lest endel av innleggene dine der du skjærer alle over en kam.

Det er som regel nødvendig å skjære alle over en kam når vi diskuterer her.

Kan ikke skrive side opp og ned om at Per er slik, Pål er sånn, og Espen Askeladd er noe helt for seg selv. Går ikke an å være så detaljert her hele tiden vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Det er som regel nødvendig å skjære alle over en kam når vi diskuterer her.

Kan ikke skrive side opp og ned om at Per er slik, Pål er sånn, og Espen Askeladd er noe helt for seg selv. Går ikke an å være så detaljert her hele tiden vettu.

Nja,det er ikke jeg enig i.

Det er faktisk ikke nødvendig.Man kan skrive 'enkelte er..',noe som gir et mer sant bilde enn å sitte og slenge ut at kvinner er sånn og sånn.Det er jo det som er det dumme med generaliseringer,at det skaper et bilde av noen som en gruppe der alle for eksempel deler samme egenskaper,noe som sjeldent stemmer med virkeligheten.

Og ja,jeg vet at vi er i generaliserings tråden så det er vel lov her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja,det er ikke jeg enig i.

Det er faktisk ikke nødvendig.Man kan skrive 'enkelte er..',noe som gir et mer sant bilde enn å sitte og slenge ut at kvinner er sånn og sånn.Det er jo det som er det dumme med generaliseringer,at det skaper et bilde av noen som en gruppe der alle for eksempel deler samme egenskaper,noe som sjeldent stemmer med virkeligheten.

Og ja,jeg vet at vi er i generaliserings tråden så det er vel lov her ;)

Det er ikke nødvendigvis alltid jeg er like politisk korrekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest stillness

Det er ikke nødvendigvis alltid jeg er like politisk korrekt ;)

Har skjønt dette ja :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at de tror det er slemt å sette krav og be om mer lønn... og har dårlig samvittighet bare ved booking av det møte...

Når arb-livet er over, får vi takk? Nei. Det forventer ikke jeg, jeg forventer goder og mer lønn...Så kan jeg takke meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg er dame selv, men irriterer meg av og til over sånne typiske "dameting". F.eks. misunner jeg menn som kan la være å besøke kompisene ei uke uten at det blir sure miner. Damer har mer tendensen til å telle dager og timer siden sist man var på besøk, og blir dritsure/sårede hvis man ikke dukker opp så og så ofte. Istedet for å si "så koselig at du kom innom" sier de heller "det var nå på tide! Nå er det x dager siden sist!", akkurat som om man burde besøke folk av ren plikt...

Og så er det jo all denne tolkninga av det man sier. For ikke å snakke om det at damer ofte spør vennene til en person istedet for personen selv når de lurer på noe om denne personen. Så blir det misforståelser og tull. Jeg foretrekker å spørre rette vedkommende uten mellomledd, så slipper man dumme misforståelser. Såfremt hun sier det hun mener da... :sukk:

Noen ganger må jeg ærlig innrømme at jeg misunner menn og deres enkle kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest med kvinner er at de tror og forteller hverandre at følelsene de får/har er berettiget fordi de har følelsene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...