Gjest SmallTalk Skrevet 6. desember 2009 #21 Del Skrevet 6. desember 2009 Jepp - en ting er at ting tar forferdelig lang tid, en helt annen er at man har alles blikk og "hvem fikk du den av" ... på seg. Nettopp! Vi deler ut en og en gave, samler dem opp i en haug ved siden av oss, og kaster oss over pakkene på likt. Og tar heller titterunden etterpå. Mye bedre, og tar mye kortere tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest2_* Skrevet 6. desember 2009 #22 Del Skrevet 6. desember 2009 Synes også det er fryktelig ubehagelig. Hos min familie bruker vi en stund på å dele ut en og en pakke, men når åpningen kommer sitter man alene å åpner, så kan man ta en titt på andres presanger etterpå. Vet at hjemme hos kjæresten min åpner de så alle ser på, å jeg synes det er ubehagelig å vite at alle ser det jeg gir han. Men alle har forskjellige tradisjoner. Så jeg skjønner deg/dere kjempegodt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
redchilli Skrevet 6. desember 2009 #23 Del Skrevet 6. desember 2009 Enig! Syns det er GRUSOMT! spesielt når det er noe som du ikke liker og man må late som man liker det. skjønner ikke helt poenget med det, men noen blir snurt når du sier du vil bytte det. alle har forskjellig smak, og takk for det! Liker man ikke gaven burde man få kunne utrykke dette utenat det skal bli kleint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twinkle* Skrevet 6. desember 2009 #24 Del Skrevet 6. desember 2009 Synes også det er helt grusomt. Gruer meg masse på forhånd. Er redd for å reagere feil. Etterpå tenker jeg alltid at det ikke var så skummelt allikevel,og at det gikk fint,men gruer meg like mye året etter for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 6. desember 2009 #25 Del Skrevet 6. desember 2009 Ja, det er nå en grunn til at når vi åpner pakker så sørger jeg alltid for å finne fram en til hver av de andre i familien før jeg setter meg for å åpne én av mine, siden da er de liksom litt opptatt og slipper å fokusere på at jeg åpner min pakke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #26 Del Skrevet 6. desember 2009 Så rare dere er... Jeg hadde blitt kjempeskuffet om vi skulle sitte i hver vår krok på julaften og pakke opp hver våres gaver. Er jo mye koseligere å lage et fellesskap rundt det, og morro å se hva folk får. Dere som synes det er fælt, tenker dere veldig over hvordan andre reagerer når de pakker opp? Analyserer dere reaksjonsmønsteret dems? Mest sannsynligvis ikke, så hvorfor tror dere da at de gjør det på dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cipheria Skrevet 6. desember 2009 #27 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) eg unngår å sjå på dei sånn at dei skal sleppe å "lide" slik eg gjer. Endret 7. desember 2009 av Cipheria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CookieMonster Skrevet 6. desember 2009 #28 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg må være den eneste i verden som tenker på dette! Jeg virkelig gruer meg til feks jobben når v skal trekke til pakkekalenderen! Syns det er forferdelig når 10-12 stk skal følge meg på reaksjonen min. Samme med jula! Med familien.Vi er rundt 17 stk og jeg gruer meg til gaveopppkkingen! er det bare meg ? Du er ikke alene om det, jeg liker det heller ikke. Er så redd for at noen skal tro jeg er missfornøyd eller noe, jeg er ikke verdens beste skuespiller, men jeg prøver så godt jeg kan å late som Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 7. desember 2009 #29 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg er heller ikke glad i å pakke opp foran andre, men synes det er gøy å se andre pakke opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #30 Del Skrevet 7. desember 2009 Du er ikke alene om det, jeg liker det heller ikke. Er så redd for at noen skal tro jeg er missfornøyd eller noe, jeg er ikke verdens beste skuespiller, men jeg prøver så godt jeg kan å late som Men blir du ofte så misfornøyd med pakkene at du må sitte å late som du blir glad? :klø: Enten må folk her ha ganske store forventninger til pakkene, eller så må dere kjenne mye sære folk siden de kjøper masse pakker dere ikke blir glade for... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CookieMonster Skrevet 7. desember 2009 #31 Del Skrevet 7. desember 2009 Men blir du ofte så misfornøyd med pakkene at du må sitte å late som du blir glad? :klø: Enten må folk her ha ganske store forventninger til pakkene, eller så må dere kjenne mye sære folk siden de kjøper masse pakker dere ikke blir glade for... :gjeiper: Skrev jeg at jeg ofte blir missfornøyd med pakkene? Nei, jeg skrev at jeg synes det er ubehagelig de gangene jeg er missfornøyd. Det er mer "redselen" for å bli missfornøyd/ikke være utrolig glad for gaven jeg frykter. Det handler ikke så mye om at jeg er missfornøyd, men at jeg nødvendigvis ikke er i ekstase for gaven. Jeg føler liksom at folk forventer at hver gave man får er det beste man noensinne har fått. Det beste er når man bare får penger egentlig, hvertfall så lenge man er student og trenger det :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkelig84 Skrevet 7. desember 2009 #32 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg må være den eneste i verden som tenker på dette! Jeg virkelig gruer meg til feks jobben når v skal trekke til pakkekalenderen! Syns det er forferdelig når 10-12 stk skal følge meg på reaksjonen min. Samme med jula! Med familien.Vi er rundt 17 stk og jeg gruer meg til gaveopppkkingen! er det bare meg ? Jeg skjønner akkurat hva du mener! Jeg er alltid veldig spent på hva familien syns om gaver jeg gir dem, og nå er det også spennende og se hva kjæresten syns når han åpner pakkekalenderen sin. Det som er "verst" er når man åpner en julegave fra en som er i samme rom som en og man ikke liker gaven og liksom må fake et "åå tusen takk". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninette Skrevet 7. desember 2009 #33 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg er også sånn .. hjelpe meg, er veldig glad for at jeg åpner gavene uten alles øyne på meg. Det er sjeldent jeg ikke liker gavene - men for å så naturlig kjempeglad ut må det være helt spesielle gaver, f eks når jeg får gaven fra far som er masse penger pakket inn i alskens rare innpakninger eller en fotpleie-pakke. Ellers er jeg veldig glad for gavene jeg får, men jeg klarer ikke sette opp et natulig glede-smil - føler det blir helt unaturlig. Vet om mange som er som meg .. en ekskjæreste av meg hadde en stor lidelse hver julaften. Der delte de ut en og en pakke, så måtte de pakke opp med alles øyne rettet mot seg - og så klappet alle Han var grudde seg like mye hver jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #34 Del Skrevet 7. desember 2009 Hjemme brukte vi å sitte litt spredt og åpne en pakke hver her og der. Det var aldri et stort fokus på den som pakket opp, heldigvis Det å klappe etter hver opp-pakket gave er jo noe koko, synest jeg. Det er da ikke SÅ stor en bragd å pakke opp en gave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 7. desember 2009 #35 Del Skrevet 7. desember 2009 Ellers er jeg veldig glad for gavene jeg får, men jeg klarer ikke sette opp et natulig glede-smil - føler det blir helt unaturlig. Ja, ikke sant. Det er jo det som er greia. Forventningen til de som gir deg gaven om at man skal bli kjempeglad. Det er jo ikke det at jeg ikke blir glad, ja, blir ofte kjempeglad også, det blir bare et så stort press på å uttrykke det "riktig" at alt blir helt kunstig og flaut. Føler jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 7. desember 2009 #36 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Jeg hater å pakke opp gaver foran andre - spesielt siden jeg ikke er den personen til å hyle ut "ååå neeeimen, såååååå fiiiin" i all begeistrelse og stort smil om munnen. Jeg er veldig glad for at andre blir veldig glade for mine gaver, men jeg føler jeg må ta på en maske hver gang jeg skal åpne en pakke. Jeg blir alltid glad for gaver, men jeg blir mer.. glad.. inni meg! Endret 7. desember 2009 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninette Skrevet 7. desember 2009 #37 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg hater å pakke opp gaver foran andre - spesielt siden jeg ikke er den personen til å hyle ut "ååå neeeimen, såååååå fiiiin" i all begeistrelse og stort smil om munnen. Jeg er veldig glad for at andre blir veldig glade for mine gaver, men jeg føler jeg må ta på en maske hver gang jeg skal åpne en pakke. Jeg blir alltid glad for gaver, men jeg blir mer.. glad.. inni meg! Ja, men jeg synes ofte det er pinlig når folk pakker opp mine pakker, for da tenker jeg at de har det akkurat som meg. Fordi om jeg elsker det jeg har kjøpt så er det langt fra sikkert at de mener det samme Så jeg gjør alltid nieser og nevøer beskjed om hvor jeg har kjøpt gaven og sier at de må bare bytte det i noe annet hvis de ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 7. desember 2009 #38 Del Skrevet 7. desember 2009 Det er mer "redselen" for å bli misfornøyd/ikke være utrolig glad for gaven jeg frykter. Det handler ikke så mye om at jeg er misfornøyd, men at jeg nødvendigvis ikke er i ekstase for gaven. Jeg føler liksom at folk forventer at hver gave man får er det beste man noensinne har fått. Forventningen til de som gir deg gaven om at man skal bli kjempeglad. Det er jo ikke det at jeg ikke blir glad, ja, blir ofte kjempeglad også, det blir bare et så stort press på å uttrykke det "riktig" at alt blir helt kunstig og flaut. Føler jeg da. Enig i dette, og så bygges forventningene opp når alle sitter der og følger spent med. Så har man jo som regel smil om munnen mens man pakker opp, og så er det akkurat som om dette smilet forvrenges når gaven kommer til syne. Er også redd for at de andre skal tro at jeg er misfornøyd med gaven hvis den spontane reaksjonen ikke er naturlig. Og det er veldig vanskelig å være i ekstase for hver gave man pakker opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #39 Del Skrevet 7. desember 2009 Kjenner jeg begynner å gru meg litt til gaveopp-pakkingen til jul..hæhæ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 7. desember 2009 #40 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Ja, men jeg synes ofte det er pinlig når folk pakker opp mine pakker, for da tenker jeg at de har det akkurat som meg.Sant. Endret 18. desember 2015 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå