Gå til innhold

forsikring

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest .:These79:.

Hei!

Har vært rundt hos noen forsikringsselskaper for å få prisoverslag på forskjellige forsikringer; livs-, innbo-, tabbe- og reiseforsikring. Men føler at det er vanskelig å sammeligne priser. Hvordan skal jeg finne ut hvilket selskap jeg og sambo burde bestemme oss for?

Hvilke selskaper bruker dere?

Vi er begge 24, er det noen av forsikringsselskapene som anses som mer gunstig for unge og nyetablerte?

Setter stor pris på alle svar :kgsmil:

.:These79:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare én ting, sørg endelig for at du tegner en ULYKKES- OG UFØRHETS-FORSIKRING. Gjerne en som dekker diverse sykdommer også. Hvis du blir påkjørt i morgen og blir lam for resten av livet så er det ikke så mye hjelp i en livsforsikring.

Flere av disse forsikringene forutsetter minimum 50% uførhet for at forsikringen utbetales, sjekk prosentsatsen for dette på de alternativene du får.

En annen ting er at flere slike forsikringer ikke blir utbetalt før etter TO år! Noen selskaper har imidlertid utbetaling etter ett år. Dette er også noe som må sjekkes.

Dere bør også vurdere å tegne gjensidig livsforsikring på hverandre. Det vil si at du tegner og betaler premien på livsforsikring på din samboer og vice versa. Det vil si at skulle din samboer falle fra, så vil du få utbetalt disse pengene (siden du har tegnet forsikringen er dette dine penger som ikke har noe med arveoppgjøret å gjøre). Dermed har du midler til å f. eks. beholde felles bolig eller betale ut hans arvinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en av dere er organisert, bør dere benytte forsikringene som forbundet tilbyr. Dette er som oftest de aller gunstigste ordningene.

Vær obs på at en gjeldsforsikring ikke er et sjakktrekk for samboere. Om dere har lån, bør dere heller tegne en kontoforsikring. Denne kommer utenom arveoppgjøret, og dere kan tilgodese hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den runden selv for et år siden, vet at det er en jungel. Selv ringte jeg rundt og fikk tilsendt diverse tilbud, som jeg sammenliknet og tenkte på i forhold til mitt behov. Etter som jeg ikke trenger innbo-forsikring ennå, valgte jeg ingen total-pakke, som ofte kan lønne seg fordi du får diverse rabatter. Tror også det er en del sammenlikningstester på bl.a www.dinside.no, kanskje du skulle ta en titt der?

Vet ikke om noe forsikringsselskap som er best på unge, tror det er ganske likt i hvert fall hos de store.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Hei!

Har vært rundt hos noen forsikringsselskaper for å få prisoverslag på forskjellige forsikringer; livs-, innbo-, tabbe- og reiseforsikring. Men føler at det er vanskelig å sammeligne priser. Hvordan skal jeg finne ut hvilket selskap jeg og sambo burde bestemme oss for?

Hvilke selskaper bruker dere?

Vi er begge 24, er det noen av forsikringsselskapene som anses som mer gunstig for unge og nyetablerte?

Setter stor pris på alle svar :kgsmil:  

.:These79:.

Da synes jeg du skulle fagorgansisere deg, hvis du jobber. Gjennom kontigenten på 150 kr mnd får jeg gratis innbo og ulykkesforsikring. I tillegg får jeg muligheten til å tegne ekstraforsikringer svært billig. Men når det gjelder reiseforsikring synes jeg du skulle kontakte banken din, fordi mange banker tilbyr gratis reiseforsikring dersom du betaler minst halve reisen med visa eller masterkortet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...