Gå til innhold

Det florerer med synonymer for billige jenter...

Gjest Gjest_Heidi_*

Anbefalte innlegg

Okei okei, jeg bøyer meg i støvet, du har muligens rett. Men dette går jo tross alt begge veier, om en jente vil ha en gutt, men ikke prøver hardt for å få han, så kan han svinge seg rundt og ta nærmeste andre jente han også, så lenge han er sjarmerende. Det kommer vel nesten ann på popularitet, på en måte. Det høres "ungdomsskole" ut, men er jo sånn det er, også blant gamle.. Mindre populære mennesker må prøve hardere, uansett om det gjelder gutter eller jenter, for de har jo personligheten, og må anstrenge seg for å vise den fram! Er vel egentlig det alt handler om?

Men hva så om gutter må anstrenge seg for å få seg noe, vi må sitte igjen og føde etter ett par år, det går opp i opp det, hehe.

Nok en gang, hold deg til hva du vet noe om og ikke snakk om meg. For å være ærlig så bruker jeg ikke brunkrem. Vanskelig for deg å tro, greit nok, men det er sannheten. Jeg bruker såklart sminke, men det tar meg fem minutter å stashe på litt pudder, som jeg vanligvis gjør. Bildet ble sinnsykt brunt, hvorfor vet jeg ikke. Gjør ikke meg noe, eneste jeg får av det er tusenvis av reaksjoner , som din, (noe jeg syns er utrolig underholdende!), så vinn-vinn for meg ! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei okei, jeg bøyer meg i støvet, du har muligens rett. Men dette går jo tross alt begge veier, om en jente vil ha en gutt, men ikke prøver hardt for å få han, så kan han svinge seg rundt og ta nærmeste andre jente han også, så lenge han er sjarmerende. Det kommer vel nesten ann på popularitet, på en måte. Det høres "ungdomsskole" ut, men er jo sånn det er, også blant gamle.. Mindre populære mennesker må prøve hardere, uansett om det gjelder gutter eller jenter, for de har jo personligheten, og må anstrenge seg for å vise den fram! Er vel egentlig det alt handler om?

Men hva så om gutter må anstrenge seg for å få seg noe, vi må sitte igjen og føde etter ett par år, det går opp i opp det, hehe.

Nok en gang, hold deg til hva du vet noe om og ikke snakk om meg. For å være ærlig så bruker jeg ikke brunkrem. Vanskelig for deg å tro, greit nok, men det er sannheten. Jeg bruker såklart sminke, men det tar meg fem minutter å stashe på litt pudder, som jeg vanligvis gjør. Bildet ble sinnsykt brunt, hvorfor vet jeg ikke. Gjør ikke meg noe, eneste jeg får av det er tusenvis av reaksjoner , som din, (noe jeg syns er utrolig underholdende!), så vinn-vinn for meg ! :biggrin:

Hehe ;) Det går på popularitet ja, men også mye annet. For det meste ett skyhøyt krav til selvtilitt, men også mye mer enn det.

Norah Vincent var en dame som forkledde seg som mann i 18 måneder på rad. Noe jeg syntes er helt rått i seg selv, kan lese litt om boken hun skrev om det her http://abcnews.go.com/2020/Entertainment/story?id=1526982 men det jeg liker best er konklusjonen hun kom med etter å ha vert mann i 18 måneder

"I really like being a woman. ... I like it more now because I think it's more of a privilege."

http://media.npr.org/programs/totn/images/...pg?t=1248631324

Som dame

http://media.npr.org/programs/totn/images/...pg?t=1248631324

Som mann

Det er selvfølgelig ikke lett å være verken jente eller gutt, livet er hardt og du må jobbe for føden. Men om du tenker på dine jevnaldrende du vokstre opp med, slå av en tanke til å tenke.

"Hvor mange av gutta kunne ha pult 10-15 jenter i året om de ville"

For så og tenke

"Hvor mange av jentene kunne ha pult 10-15 gutter i året om de ville"..

Tror du kommer til å finne ut at noen veldig få av gutta kunne ha klart det, mens realistisk sett kunne så og si alle jentene klart det. Rett og slett fordi brorparten av gutta gir faen i utseende og alt om de får pult litt.. De aller fleste gutta du vokste opp med får seg mest sannsynlig knapt nok fitte i det hele tatt, så de ender opp med å ta det de får!

Samtidig brenner veldig mange av gutta kjangsene sine ved å skryte når de først får seg noe, det å pule mange har nemlig konsekvenser for jenter i motsetning til menn. Så når jenta veit at "om jeg puler han så får alle vite det" så kommer hun selvfølgelig til å være litt motlysten til å gjøre det for så og bli kalt løs dagen etter.. Noe jeg syntes er utrolig synd

Om gutten i stedet for å si noe hadde latt som ingenting og aldri skrytt hadde dere jenter snakket sammen i stedet, og om han la an på dere så hadde dere vist at "selv om jeg ligger med ham i kveld trenger ikke noen å få vite om det". Da trenger du liksom ikke å leke så veldig vanskelig lengre men bare nyte øyeblikket uten å bekymre dere

Så er ikke lett å være jente heller

Endret av toth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sånn som du framstillte det der, syns jeg nesten synd på deg fordi du ble født som gutt. :)

Jeg tror nok du har rett i det. Virker som gutter som regel tar det de kan få, og sier seg fornøyd med det. Ikke noe gale i det, igrunn. Men såklart, det sender ett litt dårlig inntrykk til oss jenter.

Vel, det fins jo både slike jenter som bryr seg om hva de blir kalt, og andre jenter som driter virkelig i om de blir kalt løs eller ikke, kjenner ett par sånne hvertfall. Må nok konkludere med at det er ikke lett for verken gutter eller jenter, og at det fins forskjellige typer av begge kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sånn som du framstillte det der, syns jeg nesten synd på deg fordi du ble født som gutt. :)

Jeg tror nok du har rett i det. Virker som gutter som regel tar det de kan få, og sier seg fornøyd med det. Ikke noe gale i det, igrunn. Men såklart, det sender ett litt dårlig inntrykk til oss jenter.

Vel, det fins jo både slike jenter som bryr seg om hva de blir kalt, og andre jenter som driter virkelig i om de blir kalt løs eller ikke, kjenner ett par sånne hvertfall. Må nok konkludere med at det er ikke lett for verken gutter eller jenter, og at det fins forskjellige typer av begge kjønn.

Joda, noen bryter kjønnsmønstrene. ;)

Og er ikke noe å syntes synd i meg for, jeg hadde krepert om jeg skulle ha sittet i en krok kvelden lang og prøvd å jobbe med blikkkontakt og kroppsspråk for å få gutten jeg ville ha på kroken :P Så er jeg faktisk en av de gutta som ettervert har skjønt tegninga, dere jenter er kåte løse tøser aller sammen, men så lenge ingen finner ut hva som skjedd i nattens mørke så er det bare resten av mennene (som ikke ha skjønt fordelen med å unngå "kiss and tell") får slite med sitt. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt kremt....litt off topic her mine damer og herrer!

Finn deres egen tråd ;)

Haha, helt rett ;) Men starten var on topic, sånn ca :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest Heidi
Haha, helt rett ;) Men starten var on topic, sånn ca :P

Vel...det kan vel diskuteres mister ;)

Mente ikke å ta opp problemstillingen om hvorfor jenter blir stemplet som billige mens gutter slipper unna, vil bare ha noen morsomme ord og utrykk :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke å ta opp problemstillingen om hvorfor jenter blir stemplet som billige mens gutter slipper unna, vil bare ha noen morsomme ord og utrykk :lete:

Point ;) Du kan jo alltids bare rapportere posten min så får du fjernet diskusjonen om du har lyst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff beklager ;)

Jeg stemmer for horebukk, player, eller ... manwhore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Heidi
Point ;) Du kan jo alltids bare rapportere posten min så får du fjernet diskusjonen om du har lyst

Så ille var det ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På bergensdialekt sier vi småtøs om småjenter, og da er det utelukkende positivt ment. :opplyser:

Hmmm. En bergensk kamerat av meg ble nærmest forferdet da jeg forklarte opphavet til "taus" på min dialekt, som brukes synonymt med "jente" - et ord vi ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Heidi
Manwhore er jeg blitt kalt flere ganger, men jeg har aldri fått betalt. Kanskje jeg burde begynne å kreve inn.

Kanskje det ikke var så mye å betalte for? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det ikke var så mye å betalte for? :fnise:

Jeg så for meg en jente som blir med en gutt hjem og har så god sex at hun finner frem lommeboken. Jeg hadde blitt smigret, men jeg ser ikke for meg at en jente hadde blitt like glad hvis jeg sa "Det der klarte du så bra at jeg vil gi deg litt penger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her brukes ordet oter, om mannfolk som tror de er virkelig deilige og som nedlegger hjernedøde barbier i ett kjør. En player, er en litt mer sofistikert fyr (gjerne pen) som har seg med de oppegående damene også, men som gir fullstendig faen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...