Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke særlig glad i småkaker, så her blir det en litt annerledes "bakst":

Saltristede mandler

Brente mandler

Hvite kakemenn

Skåldede mandler, halvparten dyppet i mørk sjokolade

Peanøtter dekket med mørk sjokolade

Havrekjeks

Peppekakehus

Vurderer også å lage karameller.

Skrevet
I år har jeg bare bakt et pepperkaketog og småpepperkaker av deigen som ble til overs. Må liksom ha pepperkakelukta i huset for å kjenne at det snart er jul.

Ellers har jeg alltid bakt minst et slag til av en eller annen sort for å gi bort i venninnegaver. Men i fjor var det ei som ble sint for det, så da mista jeg litt piffen til det i år.

Og skal feire med mamme og bestemor i år som er henholdsvis sunnhetsfrik og diabetiker, så ingen vits å ta med noe særlig med søtt. Og ikke har jeg barn i huset, ellers så hadde det nok blitt sju sorter for kosens og tradisjonens skyld ;)

Men ble nysgjerrig på de kolakakene... har forstått at det er stenger.. er det sånne som skal være ganske harde? Eller mer seige?

De kolakakene kan varieres. Min mor sine blir ganske sprø, mens mine blir mer seig, men likevel hard på en måte. Hun har i mer mel enn meg. Mmm, veldig gode.

Skrevet

Jeg kommer i allefall til å bake:

- pepperkaker

- cookies

- kokosmakroner

Og så kanskje kakemenn. I tillegg kommer jeg til å lage marsipan og karameller :)

Skrevet

Jeg har bakt pepperkaker, suksessterte, gullkake, berlinerkranser, silkekaker, potetmelstopper. Det som gjenstår er delfiakake og krumkaker.

Skrevet (endret)

Til nå har jeg bakt cookies med nøtter og sjokolade, kanelstenger og kokosmakroner med sjokolade. Skal også lage pepperkaker, ristopper med sjokolade og lussekatter.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...