-Fisken- Skrevet 13. desember 2009 #41 Skrevet 13. desember 2009 Jeg er ikke særlig glad i småkaker, så her blir det en litt annerledes "bakst": Saltristede mandler Brente mandler Hvite kakemenn Skåldede mandler, halvparten dyppet i mørk sjokolade Peanøtter dekket med mørk sjokolade Havrekjeks Peppekakehus Vurderer også å lage karameller.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #42 Skrevet 13. desember 2009 I år har jeg bare bakt et pepperkaketog og småpepperkaker av deigen som ble til overs. Må liksom ha pepperkakelukta i huset for å kjenne at det snart er jul. Ellers har jeg alltid bakt minst et slag til av en eller annen sort for å gi bort i venninnegaver. Men i fjor var det ei som ble sint for det, så da mista jeg litt piffen til det i år. Og skal feire med mamme og bestemor i år som er henholdsvis sunnhetsfrik og diabetiker, så ingen vits å ta med noe særlig med søtt. Og ikke har jeg barn i huset, ellers så hadde det nok blitt sju sorter for kosens og tradisjonens skyld Men ble nysgjerrig på de kolakakene... har forstått at det er stenger.. er det sånne som skal være ganske harde? Eller mer seige? De kolakakene kan varieres. Min mor sine blir ganske sprø, mens mine blir mer seig, men likevel hard på en måte. Hun har i mer mel enn meg. Mmm, veldig gode.
Lilywhite Skrevet 13. desember 2009 #43 Skrevet 13. desember 2009 Jeg kommer i allefall til å bake: - pepperkaker - cookies - kokosmakroner Og så kanskje kakemenn. I tillegg kommer jeg til å lage marsipan og karameller
Gjest Emera Skrevet 13. desember 2009 #44 Skrevet 13. desember 2009 Jeg har bakt pepperkaker, suksessterte, gullkake, berlinerkranser, silkekaker, potetmelstopper. Det som gjenstår er delfiakake og krumkaker.
Anglofil Skrevet 13. desember 2009 #45 Skrevet 13. desember 2009 (endret) Til nå har jeg bakt cookies med nøtter og sjokolade, kanelstenger og kokosmakroner med sjokolade. Skal også lage pepperkaker, ristopper med sjokolade og lussekatter. Mvh Yvonne Endret 13. desember 2009 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå