Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #121 Del Skrevet 15. januar 2010 At de må klå på ballene og kuken hele kvelden. Og at de har lov å fise og rape, men når jeg som er dame gjør det, så er det ikke greit. For det er det bare gutter og menn som får lov til. Hah! Jeg gjør det innimellom likevel, bare for vise han at det er ekkelt når andre gjør sånt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 15. januar 2010 #122 Del Skrevet 15. januar 2010 At de må klå på ballene og kuken hele kvelden. Og at de har lov å fise og rape, men når jeg som er dame gjør det, så er det ikke greit. For det er det bare gutter og menn som får lov til. Hah! Jeg gjør det innimellom likevel, bare for vise han at det er ekkelt når andre gjør sånt! Irriterer meg når gutter i ren fornektelse liker å tro at jenter aldri bæsjer eller promper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 15. januar 2010 #123 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg har merket meg at mange såkalt uattraktive menn tror at de er Guds gave til kvinnen. Men, de vil ikke nøye seg med vanlige kvinner, neida, siden de anser seg som Guds gave vil de kun ha kvinnene som er "overjordiske". De kvinnene skal være perfekte- både i utseende og form. Sånne menn er fryktelig slitsomme. "hva irriterer deg mest med hvordan menn er skapt fra naturens side?" burde vel tråden hete. mange egenskaper er arv fra naturens side. vi er ikke skapt for å snakke om følelser og være myke og rydde etter oss. når noe gikk gale i steinalderen tok vi klubben med ut i skogen, slo ihjel ettellerannet og brølte. sorry, men sånn er det. selv om det ser ut som vi har utviklet (?) oss til metoroseksuelle ipod tafsende tøfliser med hode fullt i stylingprodukter så er det bildet uriktig. statistikk over samlivsbrudd og psykiske lidelser sier vel noe om hvordan vi og samfunnet har utviklet oss. kvinner er selv skyld i mye av problemene som gjelder utseende, one night stand og 'bad boys'. jeg ser knapt en dame under 25 som ikke er helsparklet i ansiktet, har buksen opp i hekken eller har et bredt belte under puppene. som mann irriterer jeg meg over hvor lett det er for mange kvinner i alle situasjoner bortsett fra jobbmarkedet. uendelige muligheter for å kle og sminke seg kult, dere kan få akkurat det dere spør om i sengen og hvis dere spør om noe kinky er dere 'seksuellt frigjorte' mens menn er perverse, dere kan bruke utseende for å oppnå fordeler, de fleste kvinner er attraktive hvis de har tatt vare på helsen og kan plukke opp menn lett som bare det, det eneste dere trenger å gjøre er å blinke med øynene og smile. kvinner har hatt store fordeler i samlivsbrudd hvor barn er med i bildet, kvinner kan få luftet problemene mens vi kan ikke brøle lenger annet enn her på kvinneguiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Adam_* Skrevet 18. januar 2010 #124 Del Skrevet 18. januar 2010 Hva irriterer deg mest med menn? Hvis du er mann og har lyst til å svare i tråden skal du svare hva som irriterer deg mest med andre menn. Generalisering er noe faenskap! Men, hvis jeg likevel skal bidra, synes jeg at menn engasjerer seg for lite i forhold til likestillingsdebatten. Man deltar i ALT for liten grad, og det medfører at kvinner får monopol på dagsorden. Resultatet er en mannsrolle i krise og et mannsfiendtlig samfunn, fordi endringene ALLTID har utgangspunkt i kvinners ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Inga_* Skrevet 18. januar 2010 #125 Del Skrevet 18. januar 2010 Mange menn er onde, dessverre. Dette er en tåpelig påstand. Alle individer har forskjellige egenskaper, og alle er i stand til å gjøre uakseptable handlinger. Det som avgjør hva slags handling man gjør, er oppfatning om realitet, arv, miljø, m.m. Man kan ta avstand fra handlinger, men ikke mennesket på generell basis. For da tar man i prinsippet også avstand fra seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaedra Skrevet 18. januar 2010 #126 Del Skrevet 18. januar 2010 Tråden er ryddet iht KGs regler. Phaedra, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 19. januar 2010 #127 Del Skrevet 19. januar 2010 At de dreper, voldtar, torturerer og driver med fysisk og psykisk vold. At de voldtar eller banker opp små barn jevnlig. At de starter kriger. At de sitter som overhode i land hvor de fleste innbyggerne har det helt jævlig og bruker makten sin til å skape et luksusliv for seg selv, sin familie og sine venner. At de svindler, lurer, stjeler og røver. At de dreper kvinner og barn av sjalusi. Dette gjelder så klart ikke alle menn, men en stor majoritet av dem som driver med sånn ondskap er menn. Når noen spør, "hva irriterer deg med menn", er det vel underforstått, "hva irriterer deg med menn generelt". Voldtekt, tortur osv., er det noe som irriterer deg med menn generelt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 19. januar 2010 #128 Del Skrevet 19. januar 2010 At de er så jævla påståelige og snakker så høyt og lenge av gangen. Når de først er skråsikre på at de har rett hører de ikke etter hva andre sier, men avbryter for å argumentere for sitt eget syn før de har hørt ferdig andre. Diskusjonen er ikke over før de har fått retten på sin side. De kan ikke "agree to disagree". Dette vil jeg heller si kjennetegner kvinner i vel så stor grad, om ikke større. Menn lærer seg fort nok de frasene som skal til for å unngå konflikt: "Ja, kjære." "Ser helt fin ut i den kjolen du, kjære." osv. At de er så bråkete. Man merker alltid at en mann er til stede. De slamrer med dører, skuffer og doseter, har musikk og TV veldig høyt på og skal helst brumme så mye som mulig med bilen. De har også gjerne TV, musikk og PC på samtidig - selv om de ikke for øyeblikket bruker noen av delene. Jo, vi er nok mer høylytte. Det er utrolig hvor mye pappa klarer å bråke bare han skal koke pølser. At de tror at kvinner snakker og sladrer mer enn dem. De jeg kjenner som snakker aller høyest er menn, og menn baksnakker og sladrer like mye som kvinner. En kompis av meg kan ofte si: Har du noe sladder? Det har jeg aldri hørt fra en jente! Og det har jeg aldri hørt fra en gutt. Hvem som sladrer mest har jeg ikke ført statistikk over, men dere jenter sladrer ihvertfall ikke mindre. At de har så utrolig god selvtillit, uansett om det gjelder utseende, personlighet, humor, kunnskap eller kompetanse. Mange av dem er overhodet ikke et så godt catch som de selv tror. Er det ikke bare bra med god selvtillit? Synes du de skal ha dårlig selvtillit? Men nå skal jeg fortelle en hemmelighet: mye av den gode selvtilliten er påtatt. For vi vet at dårlig selvtillit er uattraktivt. At de lukter så vondt og er så dårlige på personlig hygiene. Alle menn: Dere må vaske armhulene, pungen, skrukken og rumpa hver dag og skifte t-skjorte, sokker og underbukse hver dag - ellers lukter det av dere! Dette er selvfølgelig helt generaliserende og det fins endel unntak (som bekrefter regelen). Da må jeg nesten spørre hvilke menn du vanker med :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 19. januar 2010 #129 Del Skrevet 19. januar 2010 Generalisering er noe faenskap! Men, hvis jeg likevel skal bidra, synes jeg at menn engasjerer seg for lite i forhold til likestillingsdebatten. Man deltar i ALT for liten grad, og det medfører at kvinner får monopol på dagsorden. Resultatet er en mannsrolle i krise og et mannsfiendtlig samfunn, fordi endringene ALLTID har utgangspunkt i kvinners ønsker. Verden tok alltid hensyn til menns ønsker før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #130 Del Skrevet 19. januar 2010 Verden tok alltid hensyn til menns ønsker før. Og det mener du er et argument for at verden bare skal ta hensyn til kvinner i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 19. januar 2010 #131 Del Skrevet 19. januar 2010 Og det mener du er et argument for at verden bare skal ta hensyn til kvinner i dag? litt sånn først før det jevner seg helt ut. Tit for tat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 20. januar 2010 #132 Del Skrevet 20. januar 2010 litt sånn først før det jevner seg helt ut. Tit for tat Ingenting gjør opp for urettferd som litt mer urettferd. ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ertyu Skrevet 20. januar 2010 #133 Del Skrevet 20. januar 2010 Irriterer meg når gutter i ren fornektelse liker å tro at jenter aldri bæsjer eller promper.Bæsj er æsj, så hvorfor kan vi ikke få ha den illusjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Adam_* Skrevet 20. januar 2010 #134 Del Skrevet 20. januar 2010 Verden tok alltid hensyn til menns ønsker før. Verken jeg eller du kan ta ansvar for det som skjedde "før". Vi levde ikke da. Vi lever nå, og vi bør vel ikke finne oss i urettferdigheter - verken den som rammer deg eller meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 21. januar 2010 #135 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Bæsj er æsj, så hvorfor kan vi ikke få ha den illusjonen? Fordi da hvis du har en jente på besøk og hun må veeeeldig på do så tør hun ikke og får vondt i magen. Jenter må få lov til å føle seg komfortabel sammen med en gutt uten å være redd for å bæsje. Det er akkurat like ekkelt at gutter bæsjer, men vi later ikke som at det ikke skjer fordet. Endret 21. januar 2010 av Bianca26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 21. januar 2010 #136 Del Skrevet 21. januar 2010 Ingenting gjør opp for urettferd som litt mer urettferd. ^^ nei jeg bare tulla. Klart det skal være likt for alle. Bortsett fra for de mennene som fortsatt har et gammeldags kvinnesyn, de kan få litt urettferdighet slik at de opplever hvordan det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 21. januar 2010 #137 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg liker jenter som har et gammeldags kvinnesyn fordi det har jeg også. Det er ikke galt fordi det er utdatert, tross alt. Enkelte jenter liker å varte opp gutten sin og lage middag til ham, og det setter jeg veldig pris på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest quo vadis Skrevet 21. januar 2010 #138 Del Skrevet 21. januar 2010 Menn er ikke verdt min irritasjon. Men det er jo synd for de at de er så enkle, dumme og ynkelige i all sin usikkerhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 22. januar 2010 #139 Del Skrevet 22. januar 2010 Fordi da hvis du har en jente på besøk og hun må veeeeldig på do så tør hun ikke og får vondt i magen. Jenter må få lov til å føle seg komfortabel sammen med en gutt uten å være redd for å bæsje. Det er akkurat like ekkelt at gutter bæsjer, men vi later ikke som at det ikke skjer fordet.Kan vel være diskre(opprettholde illusjonen), feks la være å si at de skal bæsje ol.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 22. januar 2010 #140 Del Skrevet 22. januar 2010 Menn er ikke verdt min irritasjon. Men det er jo synd for de at de er så enkle, dumme og ynkelige i all sin usikkerhet. Nei, du irriterer deg ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå