MarianneE Skrevet 24. august 2003 #1 Del Skrevet 24. august 2003 Nå har lille Smulan blitt 3 måneder, og er blitt en skikkelig utekatt sammen med mammaen sin. Mammaen er ute om natta noen ganger, men da tar jeg Smulan inn. Synes hun er litt liten til det enda. Hva mener dere? Er hun for liten, og når kan hun evt. være ute om natta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 25. august 2003 #2 Del Skrevet 25. august 2003 Jeg har også en liten pusetass på ca tre mnd. Hun har ikke vært ute enda fordi jeg syns hun er for liten. Men Smulan har jo en mamma til å passe på seg, så ikke tenk på det. Gjør det du synes er rett! (Vi fikk beskjed om å vente med å ha pus ute til hun blir 6mnd..? Stemmer dette? Jeg vurderer egentlig å ha henne inne til etter kastrering, vaksinering og chip-merking..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 25. august 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 25. august 2003 Det ble for vanskelig og ha Smulan inne, siden mammaen er en skikkelig utekatt. Hun har vært ute i en månedstid, men jeg har da gjerne ytterdøra åpen, så kattene kan gå ut og inn som de vil. Gjøre som jeg sjøl synes er best? Vel...da blir Smulan inne om natta litt til! Takk Jordbær!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pulverheksa_ Skrevet 25. august 2003 #4 Del Skrevet 25. august 2003 Har du en verandadør som kan stå oppe når du er hjemme? Sånne små puser går ikke så langt må du tro. Min pus går ikke mer enn 20 m fra døren, og har han ikke sett meg på ca 15 min kommer hann og sjekker. Katten min er 3 1/2 mnd. Må jeg legge til at vi har stor hage som han leker i og det er mer enn nok å utforske der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 25. august 2003 #5 Del Skrevet 25. august 2003 Pusekattene mine er 3 og 5 år og det er sjelden de får lov til å være ute om natta, til tross for at vi bor på landet.... De pleier som regel å komme inn av seg selv mellom 11 og 12 om kvelden, synes det er veldig ok. Hadde nok latt kattungen min på 3 mnd vært inne om natta til den blei ihvertfall 1 år jeg...... Men nå er jeg veldig pinglete iforbindelse med kattene min i og med at de har vært "parkettkatter" i oslo, frem til ifjor sommer når vi flytta på landet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 25. august 2003 #6 Del Skrevet 25. august 2003 Jeg ville hatt kattungen inne om natta når den er så liten som tre måneder. Bebissen min, som snart er ett år, får ikke lov til å være ute om natta ennå... Her vi bor nå kan de heller ikke være ute alene, så da er jo saken grei, men der vi er i feriene er kattene ute på egen hånd. Og DA må lillepus inn om natta! Jeg har opplevd at to katter har blitt tatt av rev, så jeg er kanskje litt overbeskyttende... Best når jentene er hjemme hos mor natterstid :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 26. august 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 26. august 2003 Takk for hjelpen, jenter! Vi har ingen verandadør som kan stå åpen, siden vi bor i en liten leilighet i andre etasje. Men det går greit med ytterdøra åpen, og. Smulan og mammaen går ikke lengere enn hagen vår eller til naboen. Allikevell blir jeg litt urolig for det har vært grevling på trappa her, og jeg er redd for at de dyra kommer tilbake. Bea -katte mammaen- har perioder hvor hun er ute, men kommer gjerne inn til kvelden. Så noe stort problem er det ikke. Men, tusen hjertlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 26. august 2003 #8 Del Skrevet 26. august 2003 Mine puser har fått vært ute fra de er 3-4 mnd. Men hadde selvfølgelig et godt øye til de når de var så små og de var alltid bare rett rundt hushjørnet. Nå har jeg alltid hatt katteluke og de kan komme og gå som de vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Petruska offline Skrevet 26. august 2003 #9 Del Skrevet 26. august 2003 Ville bare si at grevlinger ikke er noen trussel for katter. Vi har opptil flere grevlinger på eiendommen og det ser ikke ut til at katter og grevlinger bryr seg om hverandre. Når en katt hører grevlingen brase i skogen (de bråker fælt) springer den for å undersøke. Når den ser at det er en grevling er det akkurat som om den tenker "er det bare deg..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå