MarianneE Skrevet 24. august 2003 #1 Del Skrevet 24. august 2003 På lederplass i siste Elle har redaktøren ramset opp mange punkter som menn gjør/kan gjøre feil. Jeg siterer de jeg reagerte værst på: 1.Ikke be ei jente ut på en kopp te. Øl, kaffe, vin og en drink er OK, men ikke te. 2.Slapp i fisken eller muskiløs? Uansett må du ikke trene i singlett. 3.Ikke si: "Ja, jeg skulle bestille en pizza" når du ringer Peppes. Finn på noe annet. 4.Ikke avslutt SMS'er med koz, og ikke anta at det er søtt og få bamsemeldinger. Dette gjelder forresten begge kjønn. 5.Ikke ha lommeboka i baklomma, heller ikke i framlomma. Ha den da i innelomma på jakka. 6.Verdens største turn-of? Gutter med praply! 7.Ikke tropp opp med solseng på stranda. 8.En god salat inneholder ikke noen av følgende ingredienser: paprika, agurk, mais, hermetiske champignonger eller hvitløksalt. Etter og ha lest alt dette, begynte jeg og tenke litt. Er vi virkelig så kresne? Setter vi virkelig en standar for en mann? Og ikke minst: Setter mannfolk slike standar for oss? Hva synes dere om disse 8 punktene? Er dette så ille i deres øynè? Dette er da som sagt det jeg reagerte værst på. Kan ikke fatte at dette er så ille på en mann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. august 2003 #2 Del Skrevet 24. august 2003 DETTE er hvorfor jeg ikke gidder å bruke tid på slike blader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 24. august 2003 #3 Del Skrevet 24. august 2003 På lederplass i siste Elle har redaktøren ramset opp mange punkter som menn gjør/kan gjøre feil. Jeg siterer de jeg reagerte værst på: 1.Ikke be ei jente ut på en kopp te. Øl, kaffe, vin og en drink er OK, men ikke te. Why not? Er te for femi liksom? Te er faktisk godt da. Og det er mange jenter som liker te.... 2.Slapp i fisken eller muskiløs? Uansett må du ikke trene i singlett. Jaha.....igjen; why not? Synes singlet er pent jeg, særlig på folk med litt markerte skuldre (som f.eks. meg selv ) 3.Ikke si: "Ja, jeg skulle bestille en pizza" når du ringer Peppes. Finn på noe annet. Men herregud da.....DET ER JO DET MAN GJERNE SKAL - bestille pizza! 6.Verdens største turn-of? Gutter med praply! Jaha. Mer sexy med gutter som er søkkvåte (og som blir syke etterpå; forkjølet og feber)? 7.Ikke tropp opp med solseng på stranda. Why not? 8.En god salat inneholder ikke noen av følgende ingredienser: paprika, agurk, mais, hermetiske champignonger eller hvitløksalt. Synes paprika og agurk er helt nydelig jeg, og hører definitivt hjemme i en salat. De tre siste ingrediensene kan jeg styre meg for, men det er ikke _vondt_. Etter og ha lest alt dette, begynte jeg og tenke litt. Er vi virkelig så kresne? Setter vi virkelig en standar for en mann? Og ikke minst: Setter mannfolk slike standar for oss? Tror det har mye med smak og behag å gjøre. VI er alle forskjellige, derfor blir det egentlig meningsløst å skulle innføre bastante regler som disse som skal gjelde for alle. Hva synes dere om disse 8 punktene? Er dette så ille i deres øynè? For det meste bak mål 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 24. august 2003 #4 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg sier meg bare enig Pusekatt jeg... Bare at jeg vil ha mais i salaten. Hadde noen ringt for å bestille pizza på peppes men så begynner de å gjøre noe helt annet (Hva skulle de si i stedet da forresten?) så ville jeg blitt irritert. Og bamsemeldinger på sms er kjempenydelige da...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 24. august 2003 #5 Del Skrevet 24. august 2003 3.Ikke si: "Ja' date=' jeg skulle bestille en pizza" når du ringer Peppes. Finn på noe annet. [/quote'] Synes denne var den mest uforståelige jeg selv om det var flere som var helt på jordet. Man kan begynne å tvile litt på de som skriver artiklene noen ganger... Om det er noe de mener selv og som ikke har vært undersøkt videre i det hele tatt. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 24. august 2003 #6 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg sier meg bare enig Pusekatt jeg... Bare at jeg vil ha mais i salaten. Hadde noen ringt for å bestille pizza på peppes men så begynner de å gjøre noe helt annet (Hva skulle de si i stedet da forresten?) så ville jeg blitt irritert. Og bamsemeldinger på sms er kjempenydelige da...! De skulle nok ha sagt: "Biff med løk!..for faen" "Brum -brum!" Dette er forresten den dummeste og listen jeg noen gang nesten har lest. Giddet søren ikke å lese hele.... *rister oppgitt på hodet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musemor Skrevet 24. august 2003 #7 Del Skrevet 24. august 2003 Her har redaktøren tydeligvis snakket for seg selv, og ikke for den norske kvinne! Finner det noe underlig at hun kan ha noe imot menn med paraply f.eks!?! Jaja dette sier vel mer om henne enn noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 24. august 2003 #8 Del Skrevet 24. august 2003 Her har redaktøren tydeligvis snakket for seg selv, og ikke for den norske kvinne! Finner det noe underlig at hun kan ha noe imot menn med paraply f.eks!?! Jaja dette sier vel mer om henne enn noe annet :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 24. august 2003 #9 Del Skrevet 24. august 2003 1.Ikke be ei jente ut på en kopp te. Øl, kaffe, vin og en drink er OK, men ikke te Syns det hørtes koselig ut jeg.. Men litt "rart"(uvanlig) kanskje.. 2.Slapp i fisken eller muskiløs? Uansett må du ikke trene i singlett. ?? 3.Ikke si: "Ja, jeg skulle bestille en pizza" når du ringer Peppes. Finn på noe annet. Skjønner tankegangen, men det er vel det de fleste sier.. 4.Ikke avslutt SMS'er med koz, og ikke anta at det er søtt og få bamsemeldinger. Dette gjelder forresten begge kjønn. Avslutter ofte med koz selv jeg.. Men det jeg syns er harry er "take care" .. (Å det er en typisk mannfolk ting) 5.Ikke ha lommeboka i baklomma, heller ikke i framlomma. Ha den da i innelomma på jakka. Huff ja.. 6.Verdens største turn-of? Gutter med praply! ?? 7.Ikke tropp opp med solseng på stranda. Neivel.. Fordi at ?? 8.En god salat inneholder ikke noen av følgende ingredienser: paprika, agurk, mais, hermetiske champignonger eller hvitløksalt. FEIL... Må ha mais og paprika.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 24. august 2003 #10 Del Skrevet 24. august 2003 6.Verdens største turn-off? Gutter med praply! Jeg vil vel si at det er adskillig større turn-off med en mann iført dress og sydvest eller en fyr som er så våt det blir dam på gulvet der han står. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 24. august 2003 #11 Del Skrevet 24. august 2003 Reagerte litt på enkelte av tingene når jeg leste hva hun skrev jeg også.. SÅ kresen kan man da ikke være... 1.Ikke be ei jente ut på en kopp te. Øl, kaffe, vin og en drink er OK, men ikke te. Kan ikke helt forstå hva som er ille med å bestille en stoor kopp med te når man sitter på cafe.. Te er nam 2.Slapp i fisken eller muskiløs? Uansett må du ikke trene i singlett. Ok, gutter i singlet ER som oftest ikke så veldig stilig. Særlig ikke om man står på helstestudio og de står der, foran speilet og beundrer seg selv... Men alle er da ikke lik. 3.Ikke si: "Ja, jeg skulle bestille en pizza" når du ringer Peppes. Finn på noe annet. Hva skal man si da???? Hva er så ille med å si de ordene?? MAN SKAL JO BESTILLE EN PIZZA, DET ER JO DERFOR MAN RINGER.. :blunke: 4.Ikke avslutt SMS'er med koz, og ikke anta at det er søtt og få bamsemeldinger. Dette gjelder forresten begge kjønn. Ok, å skrive koz med Z ER litt fjortis.. Men det er jo noen søte bamsemeldinger ute og florer da... 5.Ikke ha lommeboka i baklomma, heller ikke i framlomma. Ha den da i innelomma på jakka. Den kan jeg si meg enig i.. En FEIT lommebok som buler ut av baklomma ER ikke så stilig... 6.Verdens største turn-of? Gutter med praply! Hææ????? 7.Ikke tropp opp med solseng på stranda. Ikke så ille å gjøre det vel????? 8.En god salat inneholder ikke noen av følgende ingredienser: paprika, agurk, mais, hermetiske champignonger eller hvitløksalt. Enda en gang: Hææ??? Hva inneholder en god salat da?????? Jeg må si at noen av disse tingene S.S ramsa opp ER å ta litt VEL HARDT I .. Det blir for mye, og jeg tror det er litt ille om man skal bli så kresen som dette. Synes hun overdriver en smule ja... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. august 2003 #12 Del Skrevet 24. august 2003 Skjønner dere ingenting??? Når man ringer Peppes er det for å bestille pizza. NETTOPP DERFOR er det teit å innlede samtalen med "jeg skal bestille en pizza". Selvfølgelig skal du det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. august 2003 #13 Del Skrevet 24. august 2003 8.En god salat inneholder ikke noen av følgende ingredienser: paprika, agurk, mais, hermetiske champignonger eller hvitløksalt. En god salat inneholder hvertfall agurk og paprika her i huset!!! Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. august 2003 #14 Del Skrevet 24. august 2003 Skjønner dere ingenting??? Når man ringer Peppes er det for å bestille pizza. NETTOPP DERFOR er det teit å innlede samtalen med "jeg skal bestille en pizza". Selvfølgelig skal du det! Man kan bestille andre ting også... (lasagne, burger, salat...) http://www.peppes.no/db2www/PeppMeny.d2w/PeppesMeny :blunke: Synes forøvrig listen var teit. Var litt sånn Sex og singelliv; noen damer finner feil med alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *marte*, unplugged Skrevet 24. august 2003 #15 Del Skrevet 24. august 2003 Etter og ha lest alt dette, begynte jeg og tenke litt. Er vi virkelig så kresne? Setter vi virkelig en standar for en mann? Og ikke minst: Setter mannfolk slike standar for oss? Bare minner om Alanis Morrisette med 21 things I Want in a Lover Tror menn generelt er mindre opphengt i småting og detaljer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesol20 Skrevet 24. august 2003 #16 Del Skrevet 24. august 2003 Noen kvinner blir aldri fornøyde! Menn er menn, er de ikke bra nok får heller de misfornøyde damene begynne å spille på hjemmebane, da vel... Hvis kvinner er så perfekte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 24. august 2003 #17 Del Skrevet 24. august 2003 MarianneE: Totalt enig med deg! Hadde glemt hele denne dumme duste artikkelen, men reagerte på den da jeg leste den. Det blir for dumt! Norske kvinner er smarte og oppegående, også når det gjelder hva vi forventer av menn!! "JEg likte han så godt, men så hadde han den uvanen at han alltid sa han skulle ha en pizza på peppes, så da gikk det jo ikke allikevel" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 24. august 2003 #18 Del Skrevet 24. august 2003 Hallo, det er ikke sikkert den var ment så gravalvorlig da. :blunke: Antar det heller var et lite skråblikk, med en dose selvironi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adina Madeleine Skrevet 24. august 2003 #19 Del Skrevet 24. august 2003 1.Ikke be ei jente ut på en kopp te. Øl, kaffe, vin og en drink er OK, men ikke te. Hvis jeg hadde vært dateable nå, hadde jeg blitt IMPONERT hvis jeg hadde blitt invitert på te. Og enda et poeng hvis han var bevandret innen teens mangfoldige og subtile verden. 2.Slapp i fisken eller muskiløs? Uansett må du ikke trene i singlett. Nei, singlett er ikke...sexy. 3.Ikke si: "Ja, jeg skulle bestille en pizza" når du ringer Peppes. Finn på noe annet. ? ja, åsså?? 4.Ikke avslutt SMS'er med koz, og ikke anta at det er søtt og få bamsemeldinger. Dette gjelder forresten begge kjønn. Søte meldinger er søtt, men ikke z'er. 5.Ikke ha lommeboka i baklomma, heller ikke i framlomma. Ha den da i innelomma på jakka. Menn kan da finne andre måter å "ha" lommeboka... 6.Verdens største turn-of? Gutter med praply! Nei, det er SØTT! Særlig når jeg blir tilbudt å stå under. 7.Ikke tropp opp med solseng på stranda. ??? 8.En god salat inneholder ikke noen av følgende ingredienser: paprika, agurk, mais, hermetiske champignonger eller hvitløksalt. Saltet kan hoppes over, helst fersk sopp, ellers er det vel smak og behag. Er noen pirkete på slike bagateller så skjønner jeg godt at de er single, jeg! :o Syns heller listen hadde noe Seinfeldsk over seg. Det at de kunne finne på å slå opp for de minste lille mikroskopiske bagateller. (Men, det er mye sprøyt i Elle for tiden. Men slik er det når redaktører setter sitt merke på ting ) Adina M. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 25. august 2003 #20 Del Skrevet 25. august 2003 Jeg har ikke lest den artikkelen/det bladet, men kanskje jeg skulle gjøre det. Dette er noe av dem mest latterligste/idiotiske/morsomme jeg har lest på lenge. Har ikke lest artikkenel, altså..., men... Den må da ha vært ironisk ment? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå