Gå til innhold

Hva skal du gi til faren din til jul?


Helenrk

Anbefalte innlegg

Gjest pappajente

Inspirert av en tråd på "Mat og drikke" har jeg fått en genial idè (om jeg så skal si det selv): Jeg skal gi faren min "nye" kjøkkenkniver - dvs. han skal få et gavekort på sliping av de knivene han allerede har.

Skal gi sånne gavekort i julegave til flere jeg kjenner med sløve kjøkkenkniver, så slipper de å få flere "ting" de ikke trenger også.

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er pappajente, men dette er et problem hvert eneste år...

Likte ideen om "Barndommen på 60-tallet"-boka. Noen som vet hvor man kan få kjøpt den? Tidligere har jeg kjøpt alt fra vinåpner, parfyme til bøker og CDer, men det er vanskelig å treffe hundre prosent, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pappajente, men dette er et problem hvert eneste år...

Likte ideen om "Barndommen på 60-tallet"-boka. Noen som vet hvor man kan få kjøpt den?

ARK bokhandel har den ihvertfall.

Jeg vet også at COOP OBS! selger den rimeligere enn bokhandlere.

------

Faren min får noe så kjedelig som en Blue-Ray film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pappajente, men dette er et problem hvert eneste år...

Likte ideen om "Barndommen på 60-tallet"-boka. Noen som vet hvor man kan få kjøpt den? Tidligere har jeg kjøpt alt fra vinåpner, parfyme til bøker og CDer, men det er vanskelig å treffe hundre prosent, synes jeg.

Jeg fant den på Obs! hypermarked i Lillestrøm, av alle steder. 99 kroner!

Har også sett de på cdon.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dragonfly123

noe fett og henge i speilet på bilen? en kopp med tekst på, de fleste voksne drikker kaffi, og er da ikke galt og få en til i samlingen?? tøy? musikk? bøker? noe lite men betydelig kan jo også være ideelt, faller i smak for de fleste:-) noe som viser at du setter pris på han:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fjor laget jeg til en kurv med forskjellige 'spesialøl' som jeg kjøpte på Vinmonopolet, og la i etpar små spekepølser som du får kjøpt på boder rundtomkring på kjøpesenter ol. Beste gaven han noensinne har fått :)

Genial idé! Dette skal jeg huske på når bursdagen nærmer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av en tråd på "Mat og drikke" har jeg fått en genial idè (om jeg så skal si det selv): Jeg skal gi faren min "nye" kjøkkenkniver - dvs. han skal få et gavekort på sliping av de knivene han allerede har.

Skal gi sånne gavekort i julegave til flere jeg kjenner med sløve kjøkkenkniver, så slipper de å få flere "ting" de ikke trenger også.

God jul!

Dette var jo kjempesmart! Jeg har ganske mange familiemedlemmer med sløve kjøkkenkniver, for å si det sånn. Det er jo helt håpløst å prøve å lage mat med sånne sløve kniver. Jeg fatter ikke at de ikke skjønner det selv. :fnise:

Sitat fra svigermor: "Jeg synes det er bra at knivene ikke er så skarpe, for da skjærer jeg meg ikke når jeg stikker hånda ned i kjøkkenskuffen for å finne en kniv." Magnetlist vil hun ikke ha...

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pappajente
Dette var jo kjempesmart! Jeg har ganske mange familiemedlemmer med sløve kjøkkenkniver, for å si det sånn. Det er jo helt håpløst å prøve å lage mat med sånne sløve kniver. Jeg fatter ikke at de ikke skjønner det selv. :fnise:

Sitat fra svigermor: "Jeg synes det er bra at knivene ikke er så skarpe, for da skjærer jeg meg ikke når jeg stikker hånda ned i kjøkkenskuffen for å finne en kniv." Magnetlist vil hun ikke ha...

Jeg falt ihvertfall pladask for den ideen - det er jo liksom ikke sånn at en kniv er ødelagt fordi den er bare er sløv.

Jeg kjøpte mine gavekort her: http://www.skjerp-deg.no/Skjerp_Deg/Prisliste.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Karine

Så langt har jeg funnet ut at pappa skal få almanakk for 2010 og skrubbe-børste med håndtak til dusjen. Har tenkt å finne på noe annet også, men det blir noe enkelt som sjokolade, flakslodd eller noe sånt...

Men den ideen med øl, som flere har vært innom her, den var ikke dum. Kanskje jeg må konspirere litt med mamma og finne ut om det er noe spesiellt han liker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min får et innrammet bilde av hunden vår, julemarsipan, ullsokker og et fint kort. Han får dette fordi han er glad i foto og bikkja vår har han ikke noe bilde av. Marsipanen vil jeg også tro faller i smak... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappaen min får i år strikket lue og noen tykke strikkede hansker, samt en samlecd med Thin lizzy, et av hans favorittband som unggutt. Veldig fornøyd med denne gaven til en forandring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I fjor laget jeg til en kurv med forskjellige 'spesialøl' som jeg kjøpte på Vinmonopolet, og la i etpar små spekepølser som du får kjøpt på boder rundtomkring på kjøpesenter ol. Beste gaven han noensinne har fått :)

Tusen takk for en super idè! Nå fant jeg akkurat den perfekte gaven til pappa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt inn en bok med svarte sider og fremkalt mange bilder av familien vår. De er typen som ikke har et eneste fotoalbum, så jeg tror det kommer til å bli veldig bra :) jeg er jo gravid, så det er starten på noe nytt, så siste bildet skal være av den positive graviditetstesten min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dermedpasta

Siden pappa bor alene og hater å kjøpe ting til huset, skal jeg kjøpe nye kjøkkengardiner til ham. Og så tenkte jeg å lage en kalender til han med fine fargerike bilder, ved hjelp av grafisk program på dataen og fargeskriveren min. Noe kjøpt og noe selvlaget, og han trenger begge deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pappa har kjøpt seg bærbar PC, så han får trådløs mus og en fin bærevæske i skinn til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...