Gå til innhold

Hjelp til valg av barnevogn?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Angelique

Hei !

Kan noen hjelpe meg? Jeg har nettopp orientert meg om forskjellene mellom kombi, duo og dypvogn. :roll:

Men hva med å kjøpe en feks simo sportsvogn med en bærebag ved siden av. Putte den i sportsvogna, blir det ikke da en helt vanlig kombivogn???? Til en mye billigere penge??? Eller misser jeg noe her?

Når jeg ser på målene til de ulike vognene, er den eneste forskjellen på kombi og sportsvogn at sportsvognen er 7 - 10 cm kortere. Men det er vel fordi den ikke har noen bag i seg? :-?

Har noen her gjort som jeg har tenkt? Kjøpt sportsvogn og innredet den som en kombivogn ved å kjøpe bag ved siden av?

Klem fra fersking! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at det blir plass til bagen i sportsvogna da? Og hva med sikkerhet? Er sportsvognene balansert for plutselig å få en bag oppi seg? Jeg vet ikke, men det ville jeg i alle fall ha sjekka først.

Jeg vet ikke hva en egen bag evnt koster, men det er ikke sikkert det blir så veldig mye å spare uansett, for sportsvognene er dyre de også. Hva med å kjøpe fjorårsmodell av kombivogn, og bruke den både som bagvogn og sportsvogn? Vi gjorde dette, og fikk da avslag på 2000 kr bare for at mønsteret på vogna ikke var årets utgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste sportsvogner har plass til å ha en bærebag oppi seg. Dessuten er det veldig få, om noen, sportsvogner som kan legges så langt ned at ryggen ligger helt flatt. Det må den nemlig hvis du skal ha bærebag i. Du må dessuten tenke på at bagen må ha støtte under hele seg, ellers så kan vognen vippe.

Da vi kjøpte kombivogn for noen år siden, kjøpte vi også fjorårets modell. Da betalte vi også 2000,- mindre fordi det var fjorårets trekk. Dette kan være lurt hvis prisen betyr mer enn mønster på trekket. Heldigvis for oss så var det det trekket vi likte best også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Kan noen hjelpe meg? Jeg har nettopp orientert meg om forskjellene mellom kombi, duo og dypvogn. :roll: Klem fra fersking! :oops:

Vi kjøpte en pent brukt kombivogn og det angrer vi IKKE på!! Når jenta vår va nyfødt frem til ca 3-4 mndr brukte vi bag'en som fulgte med...og når hun ble større (og så klart ville SE litt av verden) var det greit å heve ryggen litt og bare legge henne ned i voksiposen!! Snopvint!! Så jeg vil anbefale kombivogn. Vogna ble brukt fram til hun var ca 2 1/1 år (tror jeg...man glemmer så fort egentlig *sukk*) og da kjøpte vi sportsvogn som har blitt brukt littegranne.

Lykke til med kjøpet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angelique

Tusen takk for svar.

I morgen skal jeg jammen dra innom en butikk og grille ekpeditøren for spørsmålene dere har nevnt.

Igjen, tusen takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angelique

Tusen takk for svar.

I morgen skal jeg jammen dra innom en butikk og grille ekpeditøren for spørsmålene dere har nevnt.

Igjen, tusen takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...