Darkannie Skrevet 5. desember 2009 #21 Skrevet 5. desember 2009 Utelysene står på hele døgnet. Inne slår vi av alt av julebelysning, bortsett fra julestjernene i vinduene.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 6. desember 2009 #22 Skrevet 6. desember 2009 Nei, ikkje alltid. Har ei gammel stjerne i vindu og ein ny, juletrelys på plastikktre, adventsstake og ein ball med lys på i vinduet. Drar ut ledningen på gamle stjerna når eg husker det før eg legger meg. Slår av kula når eg husker det, staken slår eg av når eg husker det, men juletrelysa står på heile tida. Mens sambo glemmer alt heile tida.
Cata Skrevet 6. desember 2009 #23 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har forresten montert vippebryter på ledningen av alt jeg har av slikt utstyr. Mye enklere enn å måtte rote med stikkontakter hele tiden (selvom jeg da ikke skrur av ofte) Jepp. Jeg har riktignok adventsstjerna "røskbar", men når juletreet kommer opp så koples det på grenløp med vippebryter. Så slipper jeg å krype inn under buskveksten for å røske ut.
Grønt blad Skrevet 6. desember 2009 #24 Skrevet 6. desember 2009 Lysene som er ute og julestjerna står på hele tiden, men juletrebelysning, julestaken o.l. er kun på når vi er hjemme og til stede.
Arkana Skrevet 6. desember 2009 #25 Skrevet 6. desember 2009 Innendørs julebelysning (dvs lysene på treet og en stjerne i et vindu) slås av om natten. Lys utendørs slås ikke av.
Gjest Gjest_hm_* Skrevet 6. desember 2009 #26 Skrevet 6. desember 2009 I disse tider er det MYE belysning ute. Mitt spøsmål er derfor, slukker du julebelysningen om natten, og når du ikke er hjemme? Det gjør hvertfall jeg, livredd for brann! Ja, det gjør jeg. Nå har ikke jeg belysning ute, men alt som er inne blir skrudd av. Samt alt annet av lys.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #27 Skrevet 6. desember 2009 Om natten er det bare baderomslampen, en lampe i gangen og en på kjøkkenet (pga at en av de som bor her ikke klarer mørket hvis h*n har et ærend på kjøkkenet) som står på. Å ha på juletrelys, adventsstaker og adventsstjerne ville jeg aldri vurdert. Vannkoker og kaffetrakter trekker jeg også ut. Enkle måter å redusere sjansen for brannskade på hus og ikke minst for oss som bor der.
Gjest Gjest_Kira_* Skrevet 7. desember 2009 #28 Skrevet 7. desember 2009 Her slår vi av julelys om natta og når vi forlater huset. Jeg synes også det er koselig å se julelysene i vinduene når man går forbi, men velger å prioritere brannsikkerhet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå