Gå til innhold

kjempegod og rask kosemiddag

Iset

Anbefalte innlegg

NACHOS I LANGPANNE.

hell nachochips i en langpanne, tett i tett. hell oppå litt salsa, (kjøttdeig for de som liker det, jeg liker det ikke), 2 stk chilibønner på boks (prix selger dem nam nam), mais, jalapenos, og masse masse revet ost oppå toppen. ha i ovnen til osten er smeltet og bittelitt brun oppå.

server med rømme og salsa.

blir på en måte "pizza", bare myyyyye enklere, slipper å lage bunn feks:)

klem fra Iset 27+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, dette hørtes skikkelig nammenam ut! Middagen på mandag, må kjøpe ingrediensene først :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom vi bare er to, så pleier vi å lage dette rett på tallerkenen.

Da slipper man å dele opp etter gratineringen.

Men gratinerte nachos er både lettvindt og godt.

Vi bruker kjøttdeig, salsa, mais og ost.

Dytter det inn i ovnen til osten er smeltet (og gjerne litt brun på toppen), tar på rømme ved bordet.

Ved siden av har vi som regel en salat med tomater, løk og mer mais.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et servise i keramikk som tåler ovn.

Faktisk tror jeg at serviset mitt tåler det meste (micro, stekeovn, fryser og oppvaskmaskin) Er utrolig glad for at jeg ikke begynte å samle på porselen.

Det ser forrsten ganske stilig ut med nachos gratinert i paiformer (de som er på størrelse med en tallerken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får du plass til to fat i ovnen på en gang da? Varmluft kanskje, og bytte på hvilket som står øverst? Eller gratinerer du ett av gangen, siden det går ganske fort?

Litt snurt fordi kjæresten min ikke tåler belgfrukter, sånn at vi må lage denne retten uten mais og bønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får plass til begge på en rist i ovnen.

Jeg legger som regel nachos m.m. på den ene siden av tallerkenen, slik at de overlapper litt der det ikke er noe. Den "tomme" delen av tallerkenen brukes til tilbehør uansett.

Som regel bruker jeg varmluft+grill når jeg lager gratinerte nachos. Kjøttet og salsaen er som regel varmt fra før og nachosen trenger ikke så lang tid for å bli varm.

Men du kan sikkert bruke varmluft og gratinere i to høyder også.

Eller i to omganger.

På denne måten, så kan jo begge få det slik de vil.

Et annet alternativ er å bruke mindre tallerkener. Men da må tilbehøret på en egen tallerken tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PØH! Ikke hør på Lea!

Dette er så godt at det man får plass til slik hun beskriver det er ALT for lite!

Bruk heller ildfast form med nachos, kjøttmm , ost i to lag og mere ost på toppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. tro meg.. det blir NOK!

Det blir aldri tomt på tallerkenene våre og vi ligger på sofaen og uffer oss over at vi er for mette.

Bruker ca 2/3 pose nachos og 300 gram kjøttdeig til 2 personer og det er mer en nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes skikkelig godt ut. Det skal vi ha i dag. Tenker jeg tar Nachos, tacokrydret kjøttdeig og gratineringsost i en ildfast form og steker det i ovnen, også skal vi ha alt det andre ved siden av. Tomat, løk, mais, ananas, ruccolasalat, agurk, salsasaus, rømme og jalapenos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir middagen vår i dag også--takk for lur påminnelse Iset!

(fortalte det til mannen og fikk et -nam- til svar :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattahara

Bare jeg som liker det her hjemme....

Så det blir sånn kveldkos til meg selv... sambo syntes det lukter godt , men liker ikke ost på å da knarer det så ille tenna...

Hørt på makan :o men blir jo mer til meg da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...