Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #21 Skrevet 1. desember 2009 Åh, blir så sint når jeg leser slikt! Ikke på deg TS, du går gjennom så mye at jeg får lyst å felle tårer for deg, stakkars jenta mi Men de jævla hersens pillene, hvor fikk du tak i dem?? Solgte de dem til deg på apoteket? Slikt burde holdes langt bak reseptblokka! Syke mennesker som lider av spiseforstyrrelser, og andre ting kan få tak i dem og spise seg alvorlig syke på hele dritten.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #22 Skrevet 1. desember 2009 Åh, vennen. Syns du skal få deg en legetime uansett, legen har taushetsplikt og skolen trenger ikke å få vite noe om det. Slutt i allefall å ta pillene, og så ser du om det er det som gir fargen på avføringen. Og så prøv å spise mer. Hvis du fortsetter som nå, vil det bli mer tull og skolen vil få vite om det. Jeg får gjøre det :)Men jeg føler meg ikke så syk, bare litt slapp, svimmel og kvalm. Avføringen har byttet farge til grønn. Det går fint.. Takk for hjelpa (L)
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #23 Skrevet 1. desember 2009 Åh, blir så sint når jeg leser slikt! Ikke på deg TS, du går gjennom så mye at jeg får lyst å felle tårer for deg, stakkars jenta mi Men de jævla hersens pillene, hvor fikk du tak i dem?? Solgte de dem til deg på apoteket? Slikt burde holdes langt bak reseptblokka! Syke mennesker som lider av spiseforstyrrelser, og andre ting kan få tak i dem og spise seg alvorlig syke på hele dritten. Det var veldig lett å kjøpe de pillene, ble egentlig litt overraska for det er jo 18 års grense. Og det som er rart er jo at psykologen min sier ingen ting om at det er farlig eller noe sånn, hun liker ikke noe som har med piller generelt å gjøre. Jeg spurte direkte om jeg kunne ta de, da fikk jeg som svar at det skulle gå fint. Men jeg får slutte å ta de å se hva som skjer.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #24 Skrevet 1. desember 2009 Det var veldig lett å kjøpe de pillene, ble egentlig litt overraska for det er jo 18 års grense. Og det som er rart er jo at psykologen min sier ingen ting om at det er farlig eller noe sånn, hun liker ikke noe som har med piller generelt å gjøre. Jeg spurte direkte om jeg kunne ta de, da fikk jeg som svar at det skulle gå fint. Men jeg får slutte å ta de å se hva som skjer. SYYYYYYYYK, SYKT!!!!!!!!!!! En psykolog skulle ALDRI gitt sitt samtykke til å la deg ta slankepiller, du var ikke i alvorlig overvekt før du begynte på de pillene! SLUTT på dem, de er farlige!
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #25 Skrevet 1. desember 2009 SYYYYYYYYK, SYKT!!!!!!!!!!! En psykolog skulle ALDRI gitt sitt samtykke til å la deg ta slankepiller, du var ikke i alvorlig overvekt før du begynte på de pillene! SLUTT på dem, de er farlige! Jepp:) Skal ikke ta mer, begynner å forstå alvoret i de pillene.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #26 Skrevet 1. desember 2009 Jepp:) Skal ikke ta mer, begynner å forstå alvoret i de pillene. Godt!
Gjest Gjest_millemor_* Skrevet 1. desember 2009 #27 Skrevet 1. desember 2009 flinke jenta =) første steget er å slutte med de pillene!! Ta til deg rådene du får her. Som sagt, lege har taushetsplikt og kan sykemelde deg fra skolen slik at de ikke kan kaste deg ut! Ser hvordan du vil ha fokus på skole siden det har skjedd mye i livet ditt og med det kommer tanker man helst vil ha på avstand. Bare husk det at det er ikke bare kroppen din, men også hjernen din som blir berøvet for masse næring når du slanker deg så hardt som du gjør. Det er lettere å hjelpe hjernen bli frisk, om kroppen får det den trenger så den kan gi hjernen "mat" også. Om du er opptatt av å være slank, kjempefint at du jogger, utfordre kroppen med slike sunne fysiske aktiviteter!! Er det et treningssenter i nærheten av deg?? Der har de sikkert personlige trenere som kan hjelpe deg med kost og slik så kroppen får det den trenger uten at du raser opp i vekt igjen. Husk også at når du trener utvikler du muskler som veier mer enn fett! (og kroppen inneholder vann, det veier sitt) Vil minne deg på at du iløpet av disse ukene du har gått på pillene ikke bare har mistet fett, men også muskler og vann, så når du begynner å få litt mat i kroppen igjen, vil kroppen holde på vannet i begynnelsen som vil gjøre at vekta går opp raskt uten at det betyr at det er fett som kommer og setter seg på rumpa! (vannet setter seg på hele kroppen så om buksa virker trang en dag, prøv den igjen noen dager senere så skal du se.. Vann kommer og går i kroppen, særlig hos oss jenter som har sykluser i øst og vest!!) Husk at spiseforstyrrelser skjelden handler om å bli tynn, men om kontroll, omregel over noe helt annet enn vekta.. (dette er du sikkert klar over, ville bare sende en obs til de som ikke er klar over det) Masse lykke til fremover og god bedring snuppa, dette greier du!!
Ella_Grey Skrevet 2. desember 2009 #28 Skrevet 2. desember 2009 Jeg får gjøre det :)Men jeg føler meg ikke så syk, bare litt slapp, svimmel og kvalm. Avføringen har byttet farge til grønn. Det går fint.. Takk for hjelpa (L) Ta å spis litt mer, så blir sikkert ting bedre. Jepp:) Skal ikke ta mer, begynner å forstå alvoret i de pillene. Det syns jeg er kjempefint
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2009 #29 Skrevet 2. desember 2009 flinke jenta =) første steget er å slutte med de pillene!! Ta til deg rådene du får her. Som sagt, lege har taushetsplikt og kan sykemelde deg fra skolen slik at de ikke kan kaste deg ut! Ser hvordan du vil ha fokus på skole siden det har skjedd mye i livet ditt og med det kommer tanker man helst vil ha på avstand. Bare husk det at det er ikke bare kroppen din, men også hjernen din som blir berøvet for masse næring når du slanker deg så hardt som du gjør. Det er lettere å hjelpe hjernen bli frisk, om kroppen får det den trenger så den kan gi hjernen "mat" også. Om du er opptatt av å være slank, kjempefint at du jogger, utfordre kroppen med slike sunne fysiske aktiviteter!! Er det et treningssenter i nærheten av deg?? Der har de sikkert personlige trenere som kan hjelpe deg med kost og slik så kroppen får det den trenger uten at du raser opp i vekt igjen. Husk også at når du trener utvikler du muskler som veier mer enn fett! (og kroppen inneholder vann, det veier sitt) Vil minne deg på at du iløpet av disse ukene du har gått på pillene ikke bare har mistet fett, men også muskler og vann, så når du begynner å få litt mat i kroppen igjen, vil kroppen holde på vannet i begynnelsen som vil gjøre at vekta går opp raskt uten at det betyr at det er fett som kommer og setter seg på rumpa! (vannet setter seg på hele kroppen så om buksa virker trang en dag, prøv den igjen noen dager senere så skal du se.. Vann kommer og går i kroppen, særlig hos oss jenter som har sykluser i øst og vest!!) Husk at spiseforstyrrelser skjelden handler om å bli tynn, men om kontroll, omregel over noe helt annet enn vekta.. (dette er du sikkert klar over, ville bare sende en obs til de som ikke er klar over det) Masse lykke til fremover og god bedring snuppa, dette greier du!! Jeg har god kontakt med husmor på skolen, så det kan hende vi skal dra å trene sammen på et treningssetner, det er vanskelig å komme seg noe sted uten bil og det er veldig dårlig bussforbindelser. Jeg har trent mye på treningssenter før. Det var veldig fint. Tusen takk for komentarene, veldig snilt å gi råd. Så jeg får følge de rådene...
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2009 #30 Skrevet 2. desember 2009 flinke jenta =) første steget er å slutte med de pillene!! Ta til deg rådene du får her. Som sagt, lege har taushetsplikt og kan sykemelde deg fra skolen slik at de ikke kan kaste deg ut! Ser hvordan du vil ha fokus på skole siden det har skjedd mye i livet ditt og med det kommer tanker man helst vil ha på avstand. Bare husk det at det er ikke bare kroppen din, men også hjernen din som blir berøvet for masse næring når du slanker deg så hardt som du gjør. Det er lettere å hjelpe hjernen bli frisk, om kroppen får det den trenger så den kan gi hjernen "mat" også. Om du er opptatt av å være slank, kjempefint at du jogger, utfordre kroppen med slike sunne fysiske aktiviteter!! Er det et treningssenter i nærheten av deg?? Der har de sikkert personlige trenere som kan hjelpe deg med kost og slik så kroppen får det den trenger uten at du raser opp i vekt igjen. Husk også at når du trener utvikler du muskler som veier mer enn fett! (og kroppen inneholder vann, det veier sitt) Vil minne deg på at du iløpet av disse ukene du har gått på pillene ikke bare har mistet fett, men også muskler og vann, så når du begynner å få litt mat i kroppen igjen, vil kroppen holde på vannet i begynnelsen som vil gjøre at vekta går opp raskt uten at det betyr at det er fett som kommer og setter seg på rumpa! (vannet setter seg på hele kroppen så om buksa virker trang en dag, prøv den igjen noen dager senere så skal du se.. Vann kommer og går i kroppen, særlig hos oss jenter som har sykluser i øst og vest!!) Husk at spiseforstyrrelser skjelden handler om å bli tynn, men om kontroll, omregel over noe helt annet enn vekta.. (dette er du sikkert klar over, ville bare sende en obs til de som ikke er klar over det) Masse lykke til fremover og god bedring snuppa, dette greier du!! Jeg har god kontakt med husmor på skolen, så det kan hende vi skal dra å trene sammen på et treningssetner, det er vanskelig å komme seg noe sted uten bil og det er veldig dårlig bussforbindelser. Jeg har trent mye på treningssenter før. Det var veldig fint. Tusen takk for komentarene, veldig snilt å gi råd. Så jeg får følge de rådene...
Gjest KateW Skrevet 2. desember 2009 #31 Skrevet 2. desember 2009 Du fryser fordi kroppen ikke har nok næring å forbrenne. Jeg fryser om jeg glemmer å spise. Det er kroppens måte å si fra til deg på at nå går det for vidt. Skjønner? Lykke til med alt det du holder på med nå. Jeg tror at du hadde trengt noen å prate med, og det er dustete om det skulle gå utover skoleplassen din. Det er vel bedre at du jobber med tingene, enn at du skyver dem under teppet og går på en smell? Både for deg og skolen?
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2009 #32 Skrevet 2. desember 2009 Du fryser fordi kroppen ikke har nok næring å forbrenne. Jeg fryser om jeg glemmer å spise. Det er kroppens måte å si fra til deg på at nå går det for vidt. Skjønner? Lykke til med alt det du holder på med nå. Jeg tror at du hadde trengt noen å prate med, og det er dustete om det skulle gå utover skoleplassen din. Det er vel bedre at du jobber med tingene, enn at du skyver dem under teppet og går på en smell? Både for deg og skolen? Helt enig, det er veldig dumt. Nå er det blitt sånn, så da får jeg rette opp alt. Har et mål om å få orden i alt til etter jul. For det så mye som tar lang tid. Jeg har mange å snakke med, men føler jeg ikke kan si alt. Stoler ikke på den taushetsplikten helt fult. Jeg har en psykolog på Bupp, et akutt team + sosial rådgiver på skolen. Har 4 møter i løpet av 5 dager. Jeg er ikke så flink til å motta hjelp, men har begynt med det også nå.
Gjest KateW Skrevet 2. desember 2009 #33 Skrevet 2. desember 2009 Da tror jeg at du er på rett vei! Husk at det er de små skrittene som gjør at du går framover! Store gigantskritt gjør ofte at du må ta to tilbake. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2009 #34 Skrevet 2. desember 2009 Da tror jeg at du er på rett vei! Husk at det er de små skrittene som gjør at du går framover! Store gigantskritt gjør ofte at du må ta to tilbake. Lykke til! Takk Takk Det ordner seg til slutt, jeg skal ta med meg rådene videre. Og bruke de
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå