Gjest LMB Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Hei.. Jeg har mistet matlysten, men spiser fremdeles litt hver dag, to skiver med gulost til frokost en agurkskive til lunsj og en halv kalkun pølse til middag,det er alt jeg får i meg i løpet av en dag. Jeg er 170cm høy og veier 68kg. Nå har jeg fått svart avføring og får frysninger minst 30 ganger hver dag. Går på slankepiller for overvektige (Alli). Dette har pågått i 9 uker, jeg hater leger og sykehus,så det er den siste jeg muligheten. Kan pillene ha noe å si på avføringen?
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Du får i deg alt for lite næring, det du driver med er direkte usunt. Slankepiller er vel heller ikke nødvendig når du er normalvektig?
Pjukset Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Hei.. Jeg har mistet matlysten, men spiser fremdeles litt hver dag, to skiver med gulost til frokost en agurkskive til lunsj og en halv kalkun pølse til middag,det er alt jeg får i meg i løpet av en dag. Jeg er 170cm høy og veier 68kg. Nå har jeg fått svart avføring og får frysninger minst 30 ganger hver dag. Går på slankepiller for overvektige (Alli). Dette har pågått i 9 uker, jeg hater leger og sykehus,så det er den siste jeg muligheten. Kan pillene ha noe å si på avføringen? Du veier 68 kilo og tar slankepiller for overvektige?? Sort avføring kan tyde på blødning i fordøyelseskanalen, og bør sjekkes av lege. Noen matvarer og medisiner også kan gi sort avføring. Det gjelder kull, jern, vismut, rødbeter og enkelte bær. Men som sagt, gå til lege, det kan være tegn på alvorlige ting.
Gjest LMB Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Du veier 68 kilo og tar slankepiller for overvektige?? Sort avføring kan tyde på blødning i fordøyelseskanalen, og bør sjekkes av lege. Noen matvarer og medisiner også kan gi sort avføring. Det gjelder kull, jern, vismut, rødbeter og enkelte bær. Men som sagt, gå til lege, det kan være tegn på alvorlige ting. Om jeg slutter med pillene vil jeg få normal avføring da? Og hva med frysninger, hva er det egentlig?
Pjukset Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Om jeg slutter med pillene vil jeg få normal avføring da? Og hva med frysninger, hva er det egentlig? Hvordan skal jeg kunne svare på det? Eneste måten å finne ut det på er å slutte på pillene..Frysningene kan jo være ørten ting, men det høres ut som det kommer i sammenheng med pillene. Kanskje det er noe i de pillene du reagerer på. Du får nesten bare slutte å ta dem, også spise sunt/mosjonere istedet.
Ella_Grey Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 Du spiser ALTFOR lite. Slutt å ta slankepillene. Gå til legen! Når det nå har vært sånn i ni uker, så er du egentlig ved 'siste mulighet'. Leger er stort sett hyggelige mennesker som vil pasientene sine vel. Ta og ring legekontoret i morgen, og forklar situasjonen, si gjerne at du er redd. Men få en legetime. Det behøver ikke å være farlig
Gjest Badabing Skrevet 30. november 2009 #7 Skrevet 30. november 2009 Har du spist noen av de tingene som er nevnt lenger opp? Tar du jerntabletter? Hvordan ser avføringen ut? Svart avføring _kan_ være fordøyd blod, noe som kan være tegn på noe alvorlig, så du bør egentlig ta en tur til legen snarest mulig om du ikke har spist spesielle matvarer eller tar jern. (Du kan jo google "melena").
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #8 Skrevet 1. desember 2009 Har du spist noen av de tingene som er nevnt lenger opp? Tar du jerntabletter? Hvordan ser avføringen ut? Svart avføring _kan_ være fordøyd blod, noe som kan være tegn på noe alvorlig, så du bør egentlig ta en tur til legen snarest mulig om du ikke har spist spesielle matvarer eller tar jern. (Du kan jo google "melena"). Jeg har ikke spist noe av det. Tar ikke jerntabletter heller. De pillene har tatt litt overhånd over meg, jeg har gått ned 12 kg på de 9 ukene og er redd jeg bare skal fly opp igjen.
Ella_Grey Skrevet 1. desember 2009 #9 Skrevet 1. desember 2009 Ta og ring legekontoret. Det er mest sansynlig ikke noe alvorlig, men det er veldig lurt å sjekke det ut. Du spiser veldig lite, og har du spist så lite i ni uker kan det gjøre ting med kroppen din. Er det tabelettene som har gjort at du mister matlysten, tror du? Eller ble den borte av seg selv?
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #10 Skrevet 1. desember 2009 Ta og ring legekontoret. Det er mest sansynlig ikke noe alvorlig, men det er veldig lurt å sjekke det ut. Du spiser veldig lite, og har du spist så lite i ni uker kan det gjøre ting med kroppen din. Er det tabelettene som har gjort at du mister matlysten, tror du? Eller ble den borte av seg selv? Matlysten ble borte av seg selv før jeg starten med pillene. Jeg har brukt de pillene før også, men da virket de helt anderledes. Jeg er veldig aktiv hele tiden. Bor på internatskole så det er noe som skjer hele tiden, jeg har hatt problemer med spiseforstyrrelser før, også ble jeg lagt inn på sykehus etter et krampeanfall. Sånn egentlig tror jeg matlysten ble borte pga psykiske problemer.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. desember 2009 #11 Skrevet 1. desember 2009 Hva er grunnen til at du ikke vil gå til legen?
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #12 Skrevet 1. desember 2009 Hva er grunnen til at du ikke vil gå til legen? Grunnen til at jeg ikke vil dra til legen er fordi jeg er 17 år, bor på internat, denne internatskolen betyr alt for meg. Jeg har akkurat kommet tilbake igjen etter å ha vært innlagt på psykiatrisk avdeling og har fått advarsel om at hvis det skjer noe mer med meg nå så får jeg ikke lov å gå her lenger. Jeg har vært på sykehuset 6 ganger i løpet av 7 månder, stort sett småting som en brekt stortå og litt sånn. Men nå kan jeg virkelig ikke komme opp i noe mer tull sånn at noen på skolen får vite om det. Derfor er legen absolutt siste løsning. Skjønner?
brudelompen Skrevet 1. desember 2009 #13 Skrevet 1. desember 2009 Skjønner? Jeg skjønner ikke at denne skolen er viktigere enn helsa di jeg da...
Pjukset Skrevet 1. desember 2009 #14 Skrevet 1. desember 2009 Kjære TS, slutt å ta disse pillene umiddelbart, så avventer du for å se om avføringen din blir normal igjen. Er ikke rart du har frysninger/skjelvinger når du spiser så lite i tillegg til å ta slankemedisiner som ikke en gang er beregnet på noen som har normal kroppsvekt. Samtidig bør du få deg et bedre forhold til mat og kroppen din, kanskje internatet har en helsesøster e.l som kan hjelpe deg med den delen?
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #15 Skrevet 1. desember 2009 Jeg skjønner ikke at denne skolen er viktigere enn helsa di jeg da... Jeg skjønner egentlig at du ikke skjønner det. Tror egentlig det er bare jeg som er litt fucka i hodet for tiden. Driver å skal anmelde en voldtekt som skjedde for 4 år siden, det ser litt mørkt ut, men da har jeg i hvertfall fått gjort alt jeg kan. Har fått vite av psykologen min at jeg har post traumatisk stress syndrom, men det er ingen unnskyldning. Jeg driver med en slags livsstilsforandring nå etter jeg overlevde en overdose. Så det er mye som skjer for å si det sånn... X`en min ble påkjørt for to uker siden og knuste hodet med frontruta og fikk indre hjerneblødning, ei god venninne havna på sykehuset i går etter to alvorlige anfall. Så skolen min er mitt høyeste ønske nå, der har jeg gode venner som jeg trives veldig godt med. Så kroppen min blir litt nedprioritert for øyeblikket... Det ordner seg til slutt Det gjør det alltid...
Pjukset Skrevet 1. desember 2009 #16 Skrevet 1. desember 2009 Jeg skjønner egentlig at du ikke skjønner det. Tror egentlig det er bare jeg som er litt fucka i hodet for tiden. Driver å skal anmelde en voldtekt som skjedde for 4 år siden, det ser litt mørkt ut, men da har jeg i hvertfall fått gjort alt jeg kan. Har fått vite av psykologen min at jeg har post traumatisk stress syndrom, men det er ingen unnskyldning. Jeg driver med en slags livsstilsforandring nå etter jeg overlevde en overdose. Så det er mye som skjer for å si det sånn... X`en min ble påkjørt for to uker siden og knuste hodet med frontruta og fikk indre hjerneblødning, ei god venninne havna på sykehuset i går etter to alvorlige anfall. Så skolen min er mitt høyeste ønske nå, der har jeg gode venner som jeg trives veldig godt med. Så kroppen min blir litt nedprioritert for øyeblikket... Det ordner seg til slutt Det gjør det alltid... Leit å høre om alt dette TS! Men helsa di skal alltid være prioritet nr 1, uansett! Har du slutta å ta pillene?
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #17 Skrevet 1. desember 2009 Kjære TS, slutt å ta disse pillene umiddelbart, så avventer du for å se om avføringen din blir normal igjen. Er ikke rart du har frysninger/skjelvinger når du spiser så lite i tillegg til å ta slankemedisiner som ikke en gang er beregnet på noen som har normal kroppsvekt. Samtidig bør du få deg et bedre forhold til mat og kroppen din, kanskje internatet har en helsesøster e.l som kan hjelpe deg med den delen? Joda, jeg får hjelp Men det begrensa hva jeg kan si til de på skolen.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #18 Skrevet 1. desember 2009 Leit å høre om alt dette TS! Men helsa di skal alltid være prioritet nr 1, uansett! Har du slutta å ta pillene? Nei, har ikke det. Får dårlig samvittighet bare jeg tenker på slutte. Skal ta en joggetur nå og klarne tankene litt
Ella_Grey Skrevet 1. desember 2009 #19 Skrevet 1. desember 2009 Åh, vennen. Syns du skal få deg en legetime uansett, legen har taushetsplikt og skolen trenger ikke å få vite noe om det. Slutt i allefall å ta pillene, og så ser du om det er det som gir fargen på avføringen. Og så prøv å spise mer. Hvis du fortsetter som nå, vil det bli mer tull og skolen vil få vite om det.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. desember 2009 #20 Skrevet 1. desember 2009 På meg så virker det som om du faktisk vet at disse pillene ikke er riktig for deg. Har du alle disse problemene, så er den destruktive måten et rop om hjelp. Snakk med psykologen din. Legen din kan også sykemld slik at du har krav på å komme tilbake til skolen igjen, tiltross for høyt fravær.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå