Gå til innhold

Til jenter: Hvor ofte har du mensen...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hei igjen. Takk for mange gode svar.

Ikke takk til sistemann som bruker passiv- aggressive hersketeknikker for å hinte til at jeg er en dårlig fyr som faktisk synes det er litt kjedelig at 9-10 dager hver måned skal gå med til å ha mensen når kjæresten ikke synes det er nødvendig, men gjør det fordi moren sier det er lurt. Det må faktisk være lov å spørre.

Jøss da, det var bare et spørsmål for å finne ut hvorfor du spurte. Her i gården varer det bare i 5 dager, men folk er forskjellige. Sa ikke at du var en dårlig kar - det var mer ment som en spøkefull kommentar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_pia_*
Skrevet
Om hun skulle bli gravid forsvinner ikke denne mensen ;)

HVA? :sjokkert: Forsvinner ikke den "fake" mensen selvom man er gravid?? Det har jeg da aldri hørt om?!?

Skrevet

Men altså, jeg skjønner ikke helt :gjeiper:

Jeg hadde aldri hørt på min mor når det gjelder p-piller. Jeg hører kun på legen min! Hvorfor skal moren hennes avgjøre hva som er best for sin datter når det gjelder prevensjon?

Jeg følger instruksjonene fra legen og det som står i pakningsvedlegget. Har alltid hatt mensen en gang i måneden (unntatt nå som jeg har begynt på Cerazette, men det er jo noe annet). Mensen har vart i 4-5 dager og kommet i den pillefrie uken, slik den skal gjøre.

Skrevet
HVA? :sjokkert: Forsvinner ikke den "fake" mensen selvom man er gravid?? Det har jeg da aldri hørt om?!?

Jo, den forsvinner, det tar bare litt lenger tid.. de jeg har hørt om har den hvertfall forsvunnet på når de var rundt 2-3 mnd på vei..

Skrevet

Vet om en som ble gravid og ikke merket det før hun var 5 mnd på vei fordi hun likevel hadde "mensen". Sann historie!

Skrevet
Vet om en som ble gravid og ikke merket det før hun var 5 mnd på vei fordi hun likevel hadde "mensen". Sann historie!

Men det kan jo skje uansett, p-piller eller ikke, så vidt jeg vet.

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet
Men altså, jeg skjønner ikke helt :gjeiper:

Jeg hadde aldri hørt på min mor når det gjelder p-piller. Jeg hører kun på legen min! Hvorfor skal moren hennes avgjøre hva som er best for sin datter når det gjelder prevensjon?

Jeg følger instruksjonene fra legen og det som står i pakningsvedlegget. Har alltid hatt mensen en gang i måneden (unntatt nå som jeg har begynt på Cerazette, men det er jo noe annet). Mensen har vart i 4-5 dager og kommet i den pillefrie uken, slik den skal gjøre.

Kanskje mora er lege?

Skrevet
Jeg vil nå si meg enig med den moren om at det er lurt å ha mensen 1 gang i mnd jeg da. Det har seg jo faktisk slik av vi kvinner er skapt slik fra naturens side, at man skal ha mensen 1 gang i mnd :gjeiper: Jeg for min del har helst mensen en gang i mnd, men hender jeg utsetter hvis "det passer dårlig med mensen". Min samboer har ingen problemer med at dama hans er frisk og sunn og får mensen 1 gang i mnd. :klø: Da vet man jo dessuten at alt er som det skal!

Men vet man egentlig det da..? Man får jo ikke en ordentlig mensen. Blødningen man får er jo bare av psykologisk betydning. Sånn sett er det ikke egentlig noen grunn til å ha "mensen" en gang i mnd. Men det kan nok være riktig at man har bedre kontroll på om man er gravide eller ikke. :)

Skrevet

Syns du skal be damen din ta seg en prat med legen før hun bestemmer slikt. Min mor er også av den gamle sorten som tror at man MÅ ha mensen hver mnd selvom man går på piller for at kroppen skal kvitte seg med "avfall" eller hva søren. Har gang på gang prøvd å forklare at det bare er en symbolsk mensen som kommer da, men hjelper ikke.

Personlig liker jeg å få det hver mnd nå når jeg er i forhold, for å ha kontroll på evt. graviditet.

Når jeg har vært singel så har jeg gjerne skippet en mnd eller to iblant i forbindelse med reiser, eksamenstid o.l.

Skrevet

Da jeg fikk på p-piller hadde jeg mensen hver måned. Jeg har hatt mensen så lenge at jeg synes det er mest naturlig..

En annen ting er økonomi. Hvis man tar tre brett over 9 uker istedenfor 12 uker, så må man ha 17,5 brett i året, og sist betalte jeg vel omtrent 110 kr for et brett = 1925 kr i året. mot 13*110 = 1430. Sparer 500 kr i året på å ha den fake mensen.

Nå var ikke økonomi en avgjørende faktor, det var mest for å ha kontroll over mensen.. Men følte meg ikke særlig trygg på p-piller så har byttet prevensjon.

Skrevet

Hei. Takk for mange, mange gode svar. Jeg vil absolutt ikke kontrollere mensen til kjæresten min, det ønsker jeg ikke =) Det er som enkelte påpeker, nemlig at legen sier en ting men at moren mener noe annet enn det legen gjør. Jeg er redd dette kan bli mye synsing, og ikke basert på kunnskap. Ang. det økonomiske så er jeg mer enn villig til å dekke halve (eller hele) beløpet for prevensjon hvis det er en begrensende faktor =D

Mange reflekterte svar her. Det eneste jeg også begynner å lure på er den mensen kommer/ kommer ikke når man (evt.) er gravid og går på p-piller (for den kombinasjonen kan vel heller ikke være bra, eller?). Hadde vært bra å vite ;)

Skrevet
Hei. Takk for mange, mange gode svar. Jeg vil absolutt ikke kontrollere mensen til kjæresten min, det ønsker jeg ikke =) Det er som enkelte påpeker, nemlig at legen sier en ting men at moren mener noe annet enn det legen gjør. Jeg er redd dette kan bli mye synsing, og ikke basert på kunnskap. Ang. det økonomiske så er jeg mer enn villig til å dekke halve (eller hele) beløpet for prevensjon hvis det er en begrensende faktor =D

Mange reflekterte svar her. Det eneste jeg også begynner å lure på er den mensen kommer/ kommer ikke når man (evt.) er gravid og går på p-piller (for den kombinasjonen kan vel heller ikke være bra, eller?). Hadde vært bra å vite ;)

Det har vist ingenting å si for fosteret :) Men liten vits i å spise pillene da.. ;)

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Jeg pleier alltid å ta pillene slik at jeg får mensen hver måned, men hopper kanskje over en periode dersom den havner midt i sydenturen eller lignende. Men, selv om leger sier det er greit å hoppe over pillefrie perioder, så merker jeg sterke hormonforandringer når jeg gjør det. Blir... tja, litt "ustabil" kan jeg vel kanskje kalle det. Hehe, stakkars kjæresten min merker sånne forandringer godt, så han vil helst at jeg ikke skal hoppe over perioder. Så jeg tror det viktigste er å lytte til sin egen kropp og gjøre det som føles riktig for en selv. Selv om legen sier en ting og moren en annen bør kjæresten din bare prøve seg fram til hva som fungerer best for henne.

Skrevet

Da jeg gikk på p-piller hoppet jeg sjelden over en ''mens''. Det fordi jeg ble så utrolig oppblåst av det. (Så oppblåst at buksene mine ikke passet lengre. :overrasket: ) Da ble det bare hoppet over dersom det var noe spesielt.

Og 9-10 dager er helt normalt å ha mensen i min verden ihvertfall. :sjenert:

Skrevet

Jeg går på Mercilon 28, og tar alle pillene, inkludert "sukkerpillene," så jeg får en blødning etter jeg har tatt de to-tre første på "sukkerpillene" :) Presist hver måned, nesten på timen :gjeiper:

Skrevet

Jeg har aldri mensen. Jeg har fortsatt på pillene i en 2 års tid tenker jeg. Jeg kunne listet opp 10 forskjellige kilder her, problemet er at noen sier at det går helt fint å ikke ha mensen, andre sier man "bør".

Vel, jeg bør ikke. Slutter jeg på pilla så får jeg uka etter 3 dager uansett. Tar dem ikke pga tunge migreneanfall hver eneste gang jeg har mensen. Legen er enig med meg i å ikke ha opphold også. =)

Skrevet

Når man er gravid har man ikke mensen. Noen kvinner opplever å ha blødninger under graviditeten som kan forveksles med mensen, men dette er heller unntaket enn regelen.

Det som er synd er om man blir gravid mens man går på pillen og ikke merker det fordi man er vant til å hoppe over den pillefrie uka og dermed ikke har noen blødning. Hvis man f.eks ikke ønsker seg baby kan man være så uheldig å ikke oppdage at man er gravid før det er for sent å vurdere abort.

Det er som det blir sagt ovenfor ikke påvist skade på foster som følge av at mor har brukt p-piller under svangerskapet.

• 2 år senere...
Gjest ann helen
Skrevet

Jeg har en mens som jeg ikke forstår helt. Etter at jeg fikk datteren min for 14mnd siden så har mebseb min vært så uregelmessig hele tiden. D kan gå 1 uke til jeg får den på nytt igjenn. Blør like mye hele tiden og noen gangwr får jeg smerter og noen ganger ikke.er det noen så kan svare meg på hva grunnen kan være??? Er så lei av dette!

Skrevet

Ca. hver 3.måned. Cerazette.

Anonym poster: dce7665416dd3842c37f53d5a1f97e5a

Skrevet

da jeg vil siden jeg har p-piller. blir oftest hver 3 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...